Boost je gezondheid met Resveratrol

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Boost je gezondheid met Resveratrol

Bericht door taigitu » 20 dec 2017, 11:48

Boost je gezondheid met Resveratrol

Misschien heb je ooit wel eens gehoord van de Franse Paradox: het grote raadsel waarom die Fransen ondanks hun vetrijke Bourgondische leven toch zo weinig last schijnen te hebben van hart- en vaatziekten en obesitas. Het antwoord ligt waarschijnlijk voor het groot deel in een natuurlijk bestanddeel van rode wijn: het antioxidant Resveratrol.

Resveratrol wordt door planten zelf aangemaakt als een natuurlijk beschermingsmechanisme: het biedt weerstand tegen bacteriën en virussen van buitenaf. Omdat dit antioxidant het vermogen heeft slechte indringers te onderscheiden van gezonde omstandigheden, kan het antioxidant veel betekenen voor de gezondheid. Uit talloze onderzoeken blijkt dat het een gunstige invloed heeft op onder andere:

– Diabetes: Onderzoekers uit Montpellier, Frankrijk ondervonden dat Resveratrol de gevoeligheid voor insuline verbetert en daarmee een positief effect heeft op diabetespatiënten. Dit komt omdat het oxidatieve stress, wat een belangrijke bijdrage levert aan insulineresistentie, te lijf gaat;

– Hart- en vaatziekten: Resveratrol heeft een positieve invloed op de cellen die de slagaders bekleden en helpen hiermee tegen de ontwikkeling van onder andere cholesterolgerelateerde gezondheidsproblemen;

– Kanker: Vanwege zijn vermogen om juist de slechte indringers te kunnen identificeren en deze aan te vallen, werkt Resveratrol gericht op kankercellen en laat het gezonde cellen met rust;

– Afvallen: Uit onderzoek blijkt dat bij inname van Resveratrol de energieinname vermindert, terwijl het metabolisme juist versnelt. Hierdoor kan het een gunstige aanvulling zijn wanneer je af wilt vallen;

– Vette lever: Door langdurig en overmatig alcoholgebruik wordt de werking van bepaalde proteïnen in de lever verstoord. Hierdoor kan het niet naar behoren vet metaboliseren en daardoor op een gegeven moment minder goed functioneren. Resveratrol herstelt de werking van deze proteïnen en voorkomt hiermee niet alleen een te vette lever, het heeft het vermogen deze aandoening zelfs te genezen;

– Veroudering: Wetenschappers beweren dat SIRT1, een stof die door inname van Resveratrol in het lichaam wordt aangemaakt, cellen herstelt en verjongt. Een gevolg hiervan zou kunnen zijn dat de levensduur wordt verlengd, dat is althans zo bij hierop geteste vissen, schimmels en insecten;

– Te hoge bloeddruk: De polyfenolen uit Resveratrol zouden oxidatieve stress tegengaan, wat een gunstig gevolg heeft voor de bloeddruk;

– Bacteriële en virale infecties: Resveratrol bevat deze eigenschap omdat deze stof in de natuur wordt aangemaakt tegen virussen en bacteriën. Dit werkt hetzelfde wanneer Resveratrol zich in het lichaam bevindt;

– Slechtziendheid: Het antioxidant stopt onbeheersbare bloedvatengroei, waardoor het natuurlijke zichtvermogen wordt verbeterd bij mensen die last hebben van verscheidene zichtaandoeningen.

Hoewel Resveratrol vooral bekend staat als stof uit rode wijn, is dit niet de enige plantaardige substantie waar het in te vinden is. Zo zit het onder andere in rode druiven, blauwe bessen, bosbessen, pinda’s, cacao, cranberry’s en pistachenoten en in grote mate in een aantal Chinese gewassen. De concentratie is echter afhankelijk van een aantal omstandigheden, zoals klimaat en blootstelling aan bestrijdingsmiddelen. Daarnaast is het in supplementvorm verkrijgbaar.

Noot: Dit artikel bevat inzicht en tips over hoe Resveratrol jou kan helpen een gezond en vitaal lichaam te laten krijgen. Overleg echter bij serieuze gezondheidsproblemen eerst je dokter en neem deze informatie eventueel mee naar een consult.

https://jessevandervelde.com/boost-je-g ... sveratrol/
Afbeelding
Ik merk als ik een redelijk portie druiven eet in in de avonduren, rosé-druiven) mijn bloedsuiker 's morgens niet verhoogd is. Terwijl ik bij ander fruit wel hoger score.
Voor mij werkt resveratrol merkbaar op mijn diabetes.
Zo eet ik ook blauwe bessen in de Griekse yoghurt die ik elke morgen eet.
En het mooie is dat je, zoals je hierboven kan lezen, diverse andere voedingsmiddelen kan
eten die ook resveratrol bevatten.


Nog wat info:
https://gezonderleven.com/5-beste-vruch ... en-nieren/

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... uiven.html

Daarnaast is het ook verkrijgbaar in pillen of capsules:
https://www.google.nl/search?biw=1537&b ... gdTsy01-SM
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie