Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gast1

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door Gast1 » 30 mar 2018, 16:30

Determinist schreef:
30 mar 2018, 12:26
Gast1 schreef:
30 mar 2018, 10:09
Wie kan mij aantonen dat er niet eerder een zeer hoge beschaving op Aarde is geweest door onze menselijke voorouders en vertrokken zijn buiten deze planeet?
Dat woordje "niet".

Zo werkt het niet. Je dient aan te tonen dat er WEL eerder een beschaving is geweest.
En dat kan je niet op basis van het gevonden wezentje. Integendeel zelfs. Het DNA is een hard bewijs dat het Aards is.

Het wezentje blijkt menselijk DNA te hebben, dus het is Aards. Dat staat vast.
Het DNA bevat tevens mutaties die bij mensen bekend zijn, dus de mutaties zijn Aards.
De "misvormingen" zijn dus niet ontstaan NADAT de eerdere beschaving vertrokken zijn.
Als iedere alien van die beschaving er zo uit zou zien, dan moeten de verschillen tussen Aardse mensen en de Alien mensen vast onderdeel van de Alien mensen moeten zijn en niet van Aardse mensen.
En dan zouden de mutaties bij mensen onbekend moeten zijn, wat niet het geval is.

Je kan hieruit dus concluderen met zeer redelijke aannemelijkheid dat het wezentje onderdeel is geweest van de Aardse evolutie en dat de mutaties een Aardse oorsprong hebben.
Dat past precies in het beeld dat dit een Aards mens is en geen alien.

Met het aantonen dat het niet zo is kan je ontelbare andere hypotheses opstellen naast die van "alien".

Wat dacht je van: dit wezentje leeft in de holle Aarde en heeft kruisbestuiving ondergaan met de menselijke soort en heeft samen opgelopen in evolutie waarbij in elke stap hybridisatie is opgetreden.

Dit is een hypothese die je net zoals de alien hypothese niet NIET kan aantonen.

De beide hypotheses zijn dus gelijk in aannemelijkheid. Zet daarbij duizenden andere variaties. Bijvoorbeeld eentje van: God heeft dit wezentje alien gemaakt met menselijk DNA, met als doel ons bij onderzoek te laten denken dat het een mens is.
Probeer deze maar eens aan te tonen dat het NIET zo is.

Nee. Het is duidelijk. Een DNA profiel zo duidelijk als deze wijst slechts naar 1 aantoonbare conclusie. Het is een misvormd mens met bekende menselijke mutaties.
Wordt vanzelfsprekend vervolgd. :wink:

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door oktagon » 30 mar 2018, 17:05

Weer moest ik me identificeren, kan dat nog eens hersteld worden zoals in mijn eerste elf jaren lidmaatschap?

Wat betreft de uitgebreide theorieën van determinist, Gast1 en deelnemende Oktagon hebben
ongeveer dezelfde uitleg omtrent dat 150 mm grote skeletje.

Onze Aarde heeft verschillende stadia ondergaan in de afgelopen miljarden jaren en de mogelijkheid
van eerdere bevolking,die vertrok van onze Aarde om toen onbewoonbare tijden te ontvluchten en
daartoe hulp of eigen mogelijkheden bezat lijkt me niet uitgesloten.
De huidige Aardbewoners zijn afstammelingen van vroegere bewoners uit Afrika die naar Europa en
ook wel naar het Midden Oosten trokken .
Wat Azie betreft,vandaar zijn volksverhuizingen richting Europa geweest;trektochten door Noordelingen
van NoordEuropa en Azie en vanuit Zuid Amerika en Noord Amerika en vice versa hebben sinds de laatste
paar honderd duizend jaar ook wel plaats gevonden.
Onze huidige westerse geschiedkundigen praten meestal over een oude afkomst uit Midden Afrika en de rest
is voor mij duister/onduidelijk.

Tov. de hierboven vermelde volksverhuizingen in de erbij vermelde kilo´s tijdsduur;kunnen er dus eerdere culturen
zijn verdwenen in die Giga´s tijdsduur ;gevlucht,etc.en mogelijk in latere periodes zijn teruggekeerd.

Ik bekijk af en toe wel eens de puinhopen van Mars en destilleer daaruit Aardse culturen van Grieken en Egyptenaren.

En daaruit zou kunnen blijken,dat ons soort ook op Mars is geweest en mogelijk nog verder; onze planeet wordt
vaak geplaatst in het centrum van ons Heelal,maar dat zal wel een religieuze achtergrond hebben.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door univers » 30 mar 2018, 17:13

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door oktagon » 30 mar 2018, 17:27

Baje dankie zeggen ze in Zuid Afrika;de blanken hebben dat van de Vlamingen geerfd;
ook de tongval,Univers!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door univers » 30 mar 2018, 17:39

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door Gast1 » 31 mar 2018, 07:38

MetalPig schreef:
30 mar 2018, 12:49
Gast1 schreef:
30 mar 2018, 09:40
MetalPig schreef:
30 mar 2018, 07:59
De mensen die vasthouden aan het idee dat Ata een alien is; die wel ja.
Hihi ... wederom grappig.
Vertel me waar jij gelezen hebt dat ik 'vasthoud' dat Ata een aliën is? ...
Nergens. Ik vermoed dat je mijn bericht verkeerd geïnterpreteerd hebt.
Klopt MetalPig, hier heb ik duidelijk geïnterpreteerd en het op mijzelf betrokken.
:grin: Dank voor dit leermomentje.

Gast1

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door Gast1 » 31 mar 2018, 08:10

Determinist schreef:
30 mar 2018, 12:26
Gast1 schreef:
30 mar 2018, 10:09
Wie kan mij aantonen dat er niet eerder een zeer hoge beschaving op Aarde is geweest door onze menselijke voorouders en vertrokken zijn buiten deze planeet?
Dat woordje "niet".

Zo werkt het niet. Je dient aan te tonen dat er WEL eerder een beschaving is geweest.
En die bewijzen van eerdere beschaving zijn dan ook volop aanwezig.
De wetenschap echter kan hooguit gissen hoe ver dat ze met die wetenschap van 1000-den jaren geleden waren.
Determinist schreef:
30 mar 2018, 12:26
En dat kan je niet op basis van het gevonden wezentje. Integendeel zelfs.
Klopt en volgens mij is dat dan ook niet aan de orde.
Determinist schreef:
30 mar 2018, 12:26
Het DNA is een hard bewijs dat het Aards is.
Het wezentje blijkt menselijk DNA te hebben, dus het is Aards. Dat staat vast.
Het DNA bevat tevens mutaties die bij mensen bekend zijn, dus de mutaties zijn Aards.
Yep, als het geen 'nepper' is en de berichtgevingen kloppen, dan lijkt mij dat zo te zijn ja.
Determinist schreef:
30 mar 2018, 12:26
De "misvormingen" zijn dus niet ontstaan NADAT de eerdere beschaving vertrokken zijn.
Als iedere alien van die beschaving er zo uit zou zien, dan moeten de verschillen tussen Aardse mensen en de Alien mensen vast onderdeel van de Alien mensen moeten zijn en niet van Aardse mensen.
En dan zouden de mutaties bij mensen onbekend moeten zijn, wat niet het geval is.

Je kan hieruit dus concluderen met zeer redelijke aannemelijkheid dat het wezentje onderdeel is geweest van de Aardse evolutie en dat de mutaties een Aardse oorsprong hebben.
Dat past precies in het beeld dat dit een Aards mens is en geen alien.
Precies, met een zeer redelijke aannemelijkheid en het gebeurt dan niet zelden dat ook de wetenschap zich verwondert bij nadere inzichten.
Determinist schreef:
30 mar 2018, 12:26
Met het aantonen dat het niet zo is kan je ontelbare andere hypotheses opstellen naast die van "alien".

Wat dacht je van: dit wezentje leeft in de holle Aarde en heeft kruisbestuiving ondergaan met de menselijke soort en heeft samen opgelopen in evolutie waarbij in elke stap hybridisatie is opgetreden.

Dit is een hypothese die je net zoals de alien hypothese niet NIET kan aantonen.
Klopt, maar ik heb het dan ook geenszins over Ata. Dit is wat ik schreef:
Gast1 schreef:
30 mar 2018, 10:09
Wie kan mij aantonen dat er niet eerder een zeer hoge beschaving op Aarde is geweest door onze menselijke voorouders en vertrokken zijn buiten deze planeet?
De Soemeriërs, de Minoïsche beschaving, de Nokcultuur en de De Mayacultuur, allemaal hoge beschavingen en bij nadere bestudering is aangetoond dat ze veel van de kosmos wisten, net als het Dogon-volk, maar ik kan niet bewijzen dat die culturen naar elders zijn vertrokken, buiten deze planeet.
Net zoals jij niet kunt bewijzen dat ze niet vertrokken zijn naar elders, buiten deze planeet.
Maar geen van die beschavingen hoeft dat dan ook te zijn.
Dat proces kan zich al heel veel langer eerder hebben afgespeeld, of lijkt jou dat onmogelijk?
En op die vraag had ik dan graag een antwoord.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door Determinist » 31 mar 2018, 10:21

Gast1 schreef:
31 mar 2018, 08:10
En die bewijzen van eerdere beschaving zijn dan ook volop aanwezig.
De wetenschap echter kan hooguit gissen hoe ver dat ze met die wetenschap van 1000-den jaren geleden waren.
Als er volop bewijzen zijn dan zou wetenschap zeggen dat er volop bewijzen zijn.
Maar dat doet wetenschap niet. De aanwijzingen zijn uitermate mager en tevens verklaarbaar zonder aliens daarbij te betrekken.
Daar waar men nog niet weet hoe bepaalde kennis in die tijd gebruikt werd is het inderdaad gissen.
Gissen uiteraard naar Aardse verklaringen. Er zijn namelijk geen bewijzen voor een geavanceerde civilisatie. Die zou namelijk sporen achterlaten die
overduidelijk wijzen naar technologie die te geavanceerd is.
Gast1 schreef: Precies, met een zeer redelijke aannemelijkheid en het gebeurt dan niet zelden dat ook de wetenschap zich verwondert bij nadere inzichten.
Klopt. Wetenschap houd zich dan ook niet bezig met waarheden, maar met aannemelijkheden.
Zelfs de relativiteitstheorie heeft een bepaalde mate van aannemelijkheid. Terwijl deze theorie elke test doorstaan heeft.

De mate van aannemelijkheid, hoe hoger, hoe meer we de gegeven verklaring dienen over te nemen. Maar met altijd de slag om de arm dat het morgen bij meer informatie anders kan worden.

In dit geval is de verklaring voor aliens zodanig laag en andere verklaringen vanuit wetenschap zodanig hoog dat het kiezen voor het eerste gelijk staat aan jezelf voor de gek houden.
Gast1 schreef: De Soemeriërs, de Minoïsche beschaving, de Nokcultuur en de De Mayacultuur, allemaal hoge beschavingen en bij nadere bestudering is aangetoond dat ze veel van de kosmos wisten, net als het Dogon-volk, maar ik kan niet bewijzen dat die culturen naar elders zijn vertrokken, buiten deze planeet.
Net zoals jij niet kunt bewijzen dat ze niet vertrokken zijn naar elders, buiten deze planeet.

Mensen zijn niet dom, ook vroeger niet. En de ene beschaving heeft meer kennis van de natuur dan de andere. De ene beschaving houdt zich alleen bezig met overleven en de andere is bezig met leren de omgeving te begrijpen voor andere doeleinden.

Echter zijn dit nog steeds primitieve beschavingen, vergeleken met de onze moderne.
Om de ruimte te betreden heb je technologie nodig. Zeer geavanceerde technologie. Dat laat sporen achter. Brandstoffen, bepaalde soorten metalen, chemische processen, ondersteunende bouwwerken. Bepaalde kennis over natuurwetten. Scholing van die kennis etc etc.

Geen enkel bouwwerk, metaal, geschrift, brandstof etc etc zijn gevonden op die plekken die gebruikt kunnen worden om iemand de ruimte in te sturen.
Niets nada noppes. Het feit dat stenen uitermate precies aan elkaar liggen is uiteraard verbazend, maar daarmee breng je niemand hoger dan een kilometer de lucht in.

Er is geen vervuiling die wijst op geavanceerde technologie. Geen machines, geen elektronica, geen geavanceerde metalen, geen boekwerken met schema's, geen wetten van Newton.

Alles wijst op beschavingen die interesse hadden in het avanceren van hun beschaving gebruik makende van de materialen uit de natuur.
En soms zodanig dat we niet weten hoe. Maar is dit een aanwijzing dat ze de Aarde verlaten hebben?

En daarbij alle sporen uitgewist die wijzen op technologie die dit mogelijk maakt? Geen enkele scherf metaal? Nergens aanwijzingen voor brandstoffen, atoom-reacties?
Nergens bedrading voor elektriciteit?

Je kan dan alleen nog maar stellen dat ze alles opgeruimd hebben, om ons te foppen.
Of technologie te bezitten die vanzelf oplost. Of niet herkenbaar is voor ons.

Alles zodanig uitermate onaannemelijk, dat deze verklaring gewoonweg geen waarde heeft.


Dat proces kan zich al heel veel langer eerder hebben afgespeeld, of lijkt jou dat onmogelijk?
En op die vraag had ik dan graag een antwoord.
Hierbij gegeven. Gezien wat we vinden aan bewijzen en wat we verwachten van technologie lijkt mij dit zeer onaannemelijk.

Ik hou het dus bij:

1) De bouwtechnische hoogstandjes zijn wellicht onbekend, maar niet onmogelijk. Kwestie van onderzoeken.
2) Kunnen die hoogstandjes in staat zijn beschavingen de ruimte in te brengen? Wat we vinden aan archeologie: neen !

Gast1

Re: Onderzoekers weten het zeker: de kleine Ata is een mensenkind

Bericht door Gast1 » 31 mar 2018, 13:03

Determinist schreef:
31 mar 2018, 10:21
Daar waar men nog niet weet hoe bepaalde kennis in die tijd gebruikt werd is het inderdaad gissen.
Gissen uiteraard naar Aardse verklaringen. Er zijn namelijk geen bewijzen voor een geavanceerde civilisatie.
Die zou namelijk sporen achterlaten die overduidelijk wijzen naar technologie die te geavanceerd is.
Daar ben ik niet zo zeker van.
Hoe lang zou de Natuur nodig hebben om die bewijzen immers uit te wissen?
Hoe lang zou het duren voordat de Natuur -als dat tijdstip nu in zou gaan- onze sporen gewist heeft?
Determinist schreef:
31 mar 2018, 10:21
Wetenschap houd zich dan ook niet bezig met waarheden, maar met aannemelijkheden.
Zelfs de relativiteitstheorie heeft een bepaalde mate van aannemelijkheid. Terwijl deze theorie elke test doorstaan heeft.
De mate van aannemelijkheid, hoe hoger, hoe meer we de gegeven verklaring dienen over te nemen.
Maar met altijd de slag om de arm dat het morgen bij meer informatie anders kan worden.
Oké, dat is dan een leermoment voor mij, daar ik dacht dat wetenschap de geordende en verifieerbare menselijke kennis is die zowel systematisch is verkregen, alsook het proces van kennisverwerving en de gemeenschap waarin deze kennis wordt vergaard.
Determinist schreef:
31 mar 2018, 10:21
Mensen zijn niet dom, ook vroeger niet. En de ene beschaving heeft meer kennis van de natuur dan de andere.
De ene beschaving houdt zich alleen bezig met overleven en de andere is bezig met leren de omgeving te begrijpen voor andere doeleinden.
Echter zijn dit nog steeds primitieve beschavingen, vergeleken met de onze moderne.
Sorry en met alle respect voor jou Determinist, maar een dergelijke opmerking lijkt mij redelijk arrogant.
Determinist schreef:
31 mar 2018, 10:21
Om de ruimte te betreden heb je technologie nodig. Zeer geavanceerde technologie. Dat laat sporen achter.
Brandstoffen, bepaalde soorten metalen, chemische processen, ondersteunende bouwwerken. Bepaalde kennis over natuurwetten. Scholing van die kennis etc etc.
Geen enkel bouwwerk, metaal, geschrift, brandstof etc etc zijn gevonden op die plekken die gebruikt kunnen worden om iemand de ruimte in te sturen.
Niets nada noppes. Het feit dat stenen uitermate precies aan elkaar liggen is uiteraard verbazend, maar daarmee breng je niemand hoger dan een kilometer de lucht in.
Er is geen vervuiling die wijst op geavanceerde technologie. Geen machines, geen elektronica, geen geavanceerde metalen, geen boekwerken met schema's, geen wetten van Newton.
Alles wijst op beschavingen die interesse hadden in het avanceren van hun beschaving gebruik makende van de materialen uit de natuur.
En soms zodanig dat we niet weten hoe. Maar is dit een aanwijzing dat ze de Aarde verlaten hebben?

En daarbij alle sporen uitgewist die wijzen op technologie die dit mogelijk maakt? Geen enkele scherf metaal? Nergens aanwijzingen voor brandstoffen, atoom-reacties?
Nergens bedrading voor elektriciteit?
Zoals ik al schreef:
Ik ben daar -van die sporen- nog niet zo zeker van.
Hoe lang zou de Natuur nodig hebben om die bewijzen immers uit te wissen?

Plaats reactie