Statines en Diabetis2

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door Tammy » 12 mei 2018, 08:46

Ik weet wat een rotzooi er in eten kan zitten.
Het is echt verschrikkelijk maar deze vrouw is zo extreem.
Moet ze zelf weten maar sleur je kind niet mee.
Gewoon naar school had die jongen moeten gaan en gezellig verjaardagsfeestjes vieren met lekkers in plaats van zakje vijgen sla en tomaten terwijl anderen kinderen pizza eten.
Dit soort mensen moeten zelf weten wat ze doen maar je kind meesleuren vind ik belachelijk.
Jij vind haar een soort held prima.
Ik vind haar compleet geschift.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door Arminius » 12 mei 2018, 10:32

Ik vind sommige ouders dan weer crimineel omdat ze hun kinderen langzaam aan het vermoorden zijn. Hoeveel kinderen lijden tegenwoordig niet aan obesitas?
Uit onderzoek blijkt dat ernstig overgewicht bij kinderen meestal ontstaat door gemakszucht bij ouders. Het onderzoek wees uit dat 60 procent van de onderzochte kinderen snoep en koek krijgen ter beloning van gewenst gedrag. Daarnaast bleek dat ongeveer 20 procent 's ochtends de deur uit gaat zonder te hebben ontbeten. Slechts 30 procent van de ouders leek op de hoogte van wat een gezond gewicht is voor kinderen. De overige deelnemende ouders schatten hun kind in op een gezond gewicht terwijl het kind in werkelijkheid overgewicht had. Het onderzoek toonde dus aan dat de meerderheid van de ouders niet op de hoogte was van wat een gezond gewicht is voor hun kind.

Bron: Preventive Medicine.
Er voor zorgen dat je kind gezond eet vind ik nu niet echt belachelijk.

Maar goed, ieder zijn mening. ;)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door Tammy » 12 mei 2018, 10:40

Dit wat die moeder doet heeft niks meer te maken met je kind gezond te willen laten eten.
Dit is een ziekelijke obsessie die zover gaat dat ze haar kind van school haalt omdat het voor haar zoon niet mogelijk was om gezond te eten daar.
Dit is extreem en in mijn ogen compleet nuts.
Hoop dat die vrouw en zoon nooit ernstig ziek worden, want dan slaat haar beeld over gezond eten compleet aan diggelen.
Want ziek zijn heeft veel meer oorzaken dan alleen voedsel wat zij denkt.
Maar ieder zijn mening inderdaad Arminius. :grin:

Ja ben het eens als kinderen te dik zijn dit aan de ouders ligt en dat zou niet mogen.
Hele dikke kinderen zie ik soms , is belachelijk.
Naast lichamelijk leed ook psychisch door pesten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door taigitu » 12 mei 2018, 15:37

Hier een oude link over statines en appels.

viewtopic.php?f=39&t=12620
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door Mypos » 12 mei 2018, 22:31

Arminius schreef:
12 mei 2018, 10:32
Ik vind sommige ouders dan weer crimineel omdat ze hun kinderen langzaam aan het vermoorden zijn. Hoeveel kinderen lijden tegenwoordig niet aan obesitas?
Uit onderzoek blijkt dat ernstig overgewicht bij kinderen meestal ontstaat door gemakszucht bij ouders. Het onderzoek wees uit dat 60 procent van de onderzochte kinderen snoep en koek krijgen ter beloning van gewenst gedrag. Daarnaast bleek dat ongeveer 20 procent 's ochtends de deur uit gaat zonder te hebben ontbeten. Slechts 30 procent van de ouders leek op de hoogte van wat een gezond gewicht is voor kinderen. De overige deelnemende ouders schatten hun kind in op een gezond gewicht terwijl het kind in werkelijkheid overgewicht had. Het onderzoek toonde dus aan dat de meerderheid van de ouders niet op de hoogte was van wat een gezond gewicht is voor hun kind.

Bron: Preventive Medicine.
Er voor zorgen dat je kind gezond eet vind ik nu niet echt belachelijk.

Maar goed, ieder zijn mening. ;)
Kindermishandeling is het als je je kind vijgen en tomaten laat eten ipv lekkere diepvriespizza (vol met gerafinneerde suikers en zout en andere troep)! :rolleys: :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door Susan » 13 mei 2018, 11:03

Mensen met diabetes type 2 kunnen voor een groot deel van hun ziekteverschijnselen afkomen door hun leefstijl te veranderen.

Dat blijkt uit de eerste uitkomsten van het programma Keer Diabetes 2 Om: na 12 maanden is 87 procent van de deelnemers geheel of gedeeltelijk van de ziekte af, 38 procent gebruikt zelfs helemaal geen medicijnen meer.

In Nederland hebben 1 miljoen mensen diabetes 2, een van de vormen van suikerziekte. Keer Diabetes 2 Om is een groepsprogramma dat begint met een gezamenlijk weekend waarbij patiënten leren hoe ze hun leefstijl moeten aanpassen om zich beter te voelen.

Het gaat om veranderingen in voeding, bewegen, slaap en ontspanning. Daarna volgen nog een aantal terugkomdagen, na een, drie en zes maanden. De ziekte zelf verdwijnt niet, wel de hinderlijke symptomen als vermoeidheid, dorst en veel naar de wc moeten.

Wat is diabetes type 2?
Bij diabetes kan het lichaam de bloedsuiker niet meer goed regelen. Bij type 2 heeft het lichaam te weinig insuline en reageert het lichaam niet meer goed op insuline. Het kan betekenen dat iemand insuline moet spuiten. Overgewicht, weinig beweging, erfelijke aanleg en hogere leeftijd vergroten de kans op de ziekte.

Luca Perini, deelnemer aan het programma, is enthousiast: "Tien jaar geleden kreeg ik op mijn 22ste de diagnose diabetes type 2. Sindsdien moest ik insuline spuiten en pillen slikken. Toen ik vorige zomer weer eens in het ziekenhuis belandde, was ik het zat. In oktober ben ik begonnen en nu ben ik van mijn insuline af, mijn dosis tabletten is gehalveerd en ik voel me veel beter".

Volgens Luca is het belangrijkste dat je geen koolhydraten meer moet eten: geen brood, aardappelen, pasta enzovoorts meer, en bijvoorbeeld meer groente, vlees, eieren. "Ik vind dat helemaal niet moeilijk. Er is nog heel veel lekkers over."

Huisarts Nynke van der Zijl is medisch eindverantwoordelijk voor het programma. Zij zegt: "Het is nadrukkelijk geen afval-programma, geen crash-dieet. Je leert je voeding aan te passen door er zoveel mogelijk koolhydraten uit te halen. En de resultaten zijn fantastisch."

'Hoe eerder, hoe beter'
Naast voeding is ook meer bewegen belangrijk, wandelen, fietsen of sporten. Volgens Van der Zijl is de aanpak voor bijna alle patiënten geschikt. "Alleen voor een groepje van 5 procent dat al heel lang ziek is en bijvoorbeeld geen alvleesklierfunctie meer heeft, is het geen optie. Voor alle anderen geldt hoe eerder je begint, hoe beter."

De groep van Luca Perini komt vandaag voor het laatst bij elkaar. Hij spreekt van een heel geslaagd traject: "We zijn een groep van 16. Echt iedereen is er op vooruit gegaan. Niet iedereen is van de insuline af, zoals ik, maar dan spuiten ze zeker veel minder eenheden."

Keer Diabetes 2 Om is begonnen met tientallen, later met enkele honderden deelnemers. Nu de resultaten zo goed zijn, wordt het dit jaar opgeschaald: de gemeente Rotterdam sloot deze week een samenwerkingsovereenkomst waardoor enkele duizenden inwoners de mogelijkheid krijgen mee te doen. Zorgverzekering VGZ vergoedt voor haar verzekerden de meeste kosten van het programma.


Meer diabetes en hart- en vaatziekten door nachtdiensten

'Ik heb diabetes 2 maar toch een koelkast vol lekkere dingen'

WHO: aantal diabetespatiënten verviervoudigd sinds 1980

https://nos.nl/artikel/2221333-andere-l ... tes-2.html

--------------------------------------------------

“Diabetes Type 2 is VRIJWEL ALTIJD omkeerbaar”

Prof. Dr. Hanno Pijl

Nog té weinig mensen weten dat diabetes 2 én veel complicaties van diabetes zijn om te draaien. HET NIEUWE ETEN speelt daarbij de belangrijkste rol! Niet minder eten, maar ánders! Smaakvoller. Echt eten, met minder koolhydraten en meer gezonde vetten.
TheNewFood heeft in de afgelopen jaren al veel mensen met diabetes geadviseerd over hun voeding. De resultaten zijn iedere keer weer spectaculair en fantastisch om mee te maken!

Ook artsen zijn blij verrast!
Zelfs huisartsen, diabetesverpleegkundigen en internisten kunnen vaak niet geloven dat bij deze mensen de bloedsuikers in korte tijd zó zijn gedaald. En dat zoveel gezondheidswinst kan worden behaald, alleen door ánders te eten!

Medicijnen bij diabetes genezen je niet!
Met de hulp van medicatie lijk je diabetes redelijk in de hand te kunnen houden. Maar deze medicatie geneest diabetes niet!
Ondanks medicatie heb je nog steeds grote kans op complicaties. Zoals problemen met ogen, nieren, voeten, wonden en hart-e n vaatziekten. Ook zal je op den duur steeds zieker worden en meer medicatie nodig hebben om je diabetes onder controle te houden.

Anders eten kan diabetes type 2 wél omkeren
Door structureel ánders te gaan eten kun je diabetes wél omdraaien. Je bloedsuikers normaliseren. Je hebt steeds minder medicatie nodig en vaak kan je zelfs verder zónder medicatie.

De kans op complicaties neemt ook snel af en jouw kans om gezond oud te worden neemt enorm toe! Zo eet je jezelf gezonder met HET NIEUWE ETEN! Puur eten met minder koolhydraten en méér gezonde vetten. Niet minder eten, maar ánders.

Ja, diabetes type 2 is ook voor jou te verminderen!
Heb jij diabetes 2 dan kun ook jij je diabetes helemaal of bijna helemaal omkeren. Bekijk de documentaire die is gemaakt over het programma ‘Keer diabetes om’ van Voeding Leeft, waarin je de deelnemers kunt volgen die met succes hun diabetes omkeerden.


Bekijk de trailer (3 MIN)
[youtube-2][/youtube-2]

Bekijk de hele film (50 MIN)
[youtube-2][/youtube-2]

https://thenewfood.nl/keer-diabetes-om/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door Mypos » 13 mei 2018, 11:35

Susan schreef:
13 mei 2018, 11:03
Mensen met diabetes type 2 kunnen voor een groot deel van hun ziekteverschijnselen afkomen door hun leefstijl te veranderen.

Dat blijkt uit de eerste uitkomsten van het programma Keer Diabetes 2 Om: na 12 maanden is 87 procent van de deelnemers geheel of gedeeltelijk van de ziekte af, 38 procent gebruikt zelfs helemaal geen medicijnen meer.

In Nederland hebben 1 miljoen mensen diabetes 2, een van de vormen van suikerziekte. Keer Diabetes 2 Om is een groepsprogramma dat begint met een gezamenlijk weekend waarbij patiënten leren hoe ze hun leefstijl moeten aanpassen om zich beter te voelen.

Het gaat om veranderingen in voeding, bewegen, slaap en ontspanning. Daarna volgen nog een aantal terugkomdagen, na een, drie en zes maanden. De ziekte zelf verdwijnt niet, wel de hinderlijke symptomen als vermoeidheid, dorst en veel naar de wc moeten.

Wat is diabetes type 2?
Bij diabetes kan het lichaam de bloedsuiker niet meer goed regelen. Bij type 2 heeft het lichaam te weinig insuline en reageert het lichaam niet meer goed op insuline. Het kan betekenen dat iemand insuline moet spuiten. Overgewicht, weinig beweging, erfelijke aanleg en hogere leeftijd vergroten de kans op de ziekte.

Luca Perini, deelnemer aan het programma, is enthousiast: "Tien jaar geleden kreeg ik op mijn 22ste de diagnose diabetes type 2. Sindsdien moest ik insuline spuiten en pillen slikken. Toen ik vorige zomer weer eens in het ziekenhuis belandde, was ik het zat. In oktober ben ik begonnen en nu ben ik van mijn insuline af, mijn dosis tabletten is gehalveerd en ik voel me veel beter".

Volgens Luca is het belangrijkste dat je geen koolhydraten meer moet eten: geen brood, aardappelen, pasta enzovoorts meer, en bijvoorbeeld meer groente, vlees, eieren. "Ik vind dat helemaal niet moeilijk. Er is nog heel veel lekkers over."

Huisarts Nynke van der Zijl is medisch eindverantwoordelijk voor het programma. Zij zegt: "Het is nadrukkelijk geen afval-programma, geen crash-dieet. Je leert je voeding aan te passen door er zoveel mogelijk koolhydraten uit te halen. En de resultaten zijn fantastisch."

'Hoe eerder, hoe beter'
Naast voeding is ook meer bewegen belangrijk, wandelen, fietsen of sporten. Volgens Van der Zijl is de aanpak voor bijna alle patiënten geschikt. "Alleen voor een groepje van 5 procent dat al heel lang ziek is en bijvoorbeeld geen alvleesklierfunctie meer heeft, is het geen optie. Voor alle anderen geldt hoe eerder je begint, hoe beter."

De groep van Luca Perini komt vandaag voor het laatst bij elkaar. Hij spreekt van een heel geslaagd traject: "We zijn een groep van 16. Echt iedereen is er op vooruit gegaan. Niet iedereen is van de insuline af, zoals ik, maar dan spuiten ze zeker veel minder eenheden."

Keer Diabetes 2 Om is begonnen met tientallen, later met enkele honderden deelnemers. Nu de resultaten zo goed zijn, wordt het dit jaar opgeschaald: de gemeente Rotterdam sloot deze week een samenwerkingsovereenkomst waardoor enkele duizenden inwoners de mogelijkheid krijgen mee te doen. Zorgverzekering VGZ vergoedt voor haar verzekerden de meeste kosten van het programma.


Meer diabetes en hart- en vaatziekten door nachtdiensten

'Ik heb diabetes 2 maar toch een koelkast vol lekkere dingen'

WHO: aantal diabetespatiënten verviervoudigd sinds 1980

https://nos.nl/artikel/2221333-andere-l ... tes-2.html

--------------------------------------------------

“Diabetes Type 2 is VRIJWEL ALTIJD omkeerbaar”

Prof. Dr. Hanno Pijl

Nog té weinig mensen weten dat diabetes 2 én veel complicaties van diabetes zijn om te draaien. HET NIEUWE ETEN speelt daarbij de belangrijkste rol! Niet minder eten, maar ánders! Smaakvoller. Echt eten, met minder koolhydraten en meer gezonde vetten.
TheNewFood heeft in de afgelopen jaren al veel mensen met diabetes geadviseerd over hun voeding. De resultaten zijn iedere keer weer spectaculair en fantastisch om mee te maken!

Ook artsen zijn blij verrast!
Zelfs huisartsen, diabetesverpleegkundigen en internisten kunnen vaak niet geloven dat bij deze mensen de bloedsuikers in korte tijd zó zijn gedaald. En dat zoveel gezondheidswinst kan worden behaald, alleen door ánders te eten!

Medicijnen bij diabetes genezen je niet!
Met de hulp van medicatie lijk je diabetes redelijk in de hand te kunnen houden. Maar deze medicatie geneest diabetes niet!
Ondanks medicatie heb je nog steeds grote kans op complicaties. Zoals problemen met ogen, nieren, voeten, wonden en hart-e n vaatziekten. Ook zal je op den duur steeds zieker worden en meer medicatie nodig hebben om je diabetes onder controle te houden.

Anders eten kan diabetes type 2 wél omkeren
Door structureel ánders te gaan eten kun je diabetes wél omdraaien. Je bloedsuikers normaliseren. Je hebt steeds minder medicatie nodig en vaak kan je zelfs verder zónder medicatie.

De kans op complicaties neemt ook snel af en jouw kans om gezond oud te worden neemt enorm toe! Zo eet je jezelf gezonder met HET NIEUWE ETEN! Puur eten met minder koolhydraten en méér gezonde vetten. Niet minder eten, maar ánders.

Ja, diabetes type 2 is ook voor jou te verminderen!
Heb jij diabetes 2 dan kun ook jij je diabetes helemaal of bijna helemaal omkeren. Bekijk de documentaire die is gemaakt over het programma ‘Keer diabetes om’ van Voeding Leeft, waarin je de deelnemers kunt volgen die met succes hun diabetes omkeerden.


Bekijk de trailer (3 MIN)
[youtube-2][/youtube-2]

Bekijk de hele film (50 MIN)
[youtube-2][/youtube-2]

https://thenewfood.nl/keer-diabetes-om/
Precies! Koolhydraatarm eten of Paleo dieet volgen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door Susan » 13 mei 2018, 13:04

Met een koolhydraatarme LCHF aanpak volgens de STARTGIDS kun je in korte tijd je bloedsuikers verbeteren, veel afvallen, je bloeddruk verlagen en allerlei andere gezondheidsklachten verminderen. Hier wordt je niet alleen zelf blij van, ook je arts zal deze gezondheidsvoordelen toejuichen!
In de praktijk blijkt echter nog niet iedere arts op de hoogte van de positieve veranderingen van een LCHF aanpak en dat kan soms lastig zijn. Zeker als je diabetes hebt en bloedsuikerverlagende medicatie gebruikt dan is het belangrijk dat jouw arts, diabetesverpleegkundige of praktijkondersteuner goed op de hoogte is van de positieve invloed op de bloedsuikerspiegel.

Volwaardige voeding
Dit is géén ongezond zeer calorie-arm eiwitdieet of ander crashdieet met poeders e.d. Mijn menu bestaat juist vooral uit volwaardige voeding, vers bereide maaltijden met voedingsrijke producten, zoals ruim groentes en producten die van nature gezonde vetten bevatten, zoals avocado, vis, olijfolie, noten, eieren en roomboter.

Advies artsen wereldwijd
Deze LCHF (Low Carb Healthy Fat) aanpak is bewezen gezond en effectief om af te vallen en diabetes type 2 te verminderen en vaak zelfs om te keren. Wereldwijd raden artsen deze manier van eten aan, ook veel artsen in Nederland, vaak verbonden aan de vereniging Arts & Voeding.

Let op snelle daling bloedsuikers!
Deze aanpak is zó effectief bij diabeten dat al na 1 dag de bloedsuikers zodanig dalen dat bijstelling van insuline of bloedsuikerverlagende medicatie (Sulfonylureum-antidiabetica) nodig is. Dit moet uiteraard goed in de gaten worden gehouden, daarbij is een goede samenwerking onmisbaar.

Verbetering bloedsuikers en algehele gezondheid
De meeste DM2 patiënten ervaren een enorme verbetering in HbA1c al na enkele weken. De verwachting is dat in de eerste weken tot maanden diabetes medicatie, maar ook medicatie voor hoge bloeddruk en cholesterol, kan worden afgebouwd.
Ook is een aanzienlijke toename van energie en algemeen welzijn te verwachten. Veel chronische gezondheidsklachten verbeteren of verdwijnen.

Suikers/vetten en gezondheid
Het zal u niet zijn ontgaan dat er inmiddels veel en overtuigend bewijs is dat er geen verband is tussen het eten van eieren en verzadigde of onverzadigde vetten en een verhoogd risico op hartfalen.
Niet vet maar suikers en een overdaad aan andere geraffineerde koolhydraten blijkt (inmiddels ook overtuigend bewezen) één van de belangrijkste oorzaken van overgewicht, DM2, hartfalen en andere gezondheidsproblemen (ten gevolge van insulineresistentie).

https://thenewfood.nl/wat-is-lchf/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door taigitu » 20 mei 2018, 12:40

Afbeelding

Introductie tot mudra's

Wat mudra's zijn en hoe ze te gebruiken.
Mudra's zijn houdingen van het lichaam die de een of andere invloed hebben op de lichaamsenergieën, of je stemming.
In de meeste gevallen worden de handen en vingers in een behaalde positie gehouden, maar het hele lichaam kan ook deel van de mudra uitmaken.

Afbeelding
De meest bekende mudra's zijn waarschijnlijk die welke gedaan worden tijdens meditatie.
Je zit in de lotushouding (of in kleermakerszit) en plaatst of de handen op de knieën, waarbij de toppen van de duimen en wijsvingers elkaar raken,
of de handen in de schoot, met de vingers van de rechterhand rustend op de linkerpalm.
Maar ook het christelijke vouwen van de handen om te bidden is een mudra, en het "Namaste" indiase begroetingsgebaar (dat ook voor bidden gebruikt wordt),
waar de handen voor de borst gehouden worden, met de handpalmen tegen elkaar.


Het vouwen van de handen brengt je aandacht naar binnen, terwijl het hart geopend wordt.
Het Indiase begroetingsgebaar brengt je in een respectvolle stemming.

Afbeelding
Sommige mudra's worden spontaan gedaan door mensen, zoals de Hakini mudra,
waar de toppen van alle vingers van de rechterhand de corresponderende vingertoppen van de linkerhand raken.

Mudra's zijn in het Oosten sinds duizenden jaren in gebruik, in het bijzonder bij het Boeddhisme.
Boeddha-beeldjes hebben vaak de handen in bepaalde houdingen. Ze werden en worden nog steeds gebruikt als spirituele oefening,
als een manier om verlichting te bereiken.

Ze worden echter ook gebruikt voor fysieke klachten.

Mudra's gebruiken
Doe een mudra voor tenminste een aantal minuten, om deze te gebruiken.
Het is gewoonlijk effectiever om ze wat langer te doen, bijvoorbeeld zo'n 15 minuten.
Je zou die tijd over de dag kunnen spreiden, maar deze ook deel van je meditatie kunnen maken.

Doe de vingerposities met beide handen, tegelijkertijd.
Dit zal een krachtiger effect hebben dan een mudra met slechts een hand doen.

Sommige mudra's zijn simpel genoeg om ze zelfs met je handen in je zakken te doen, zoals de set van vier mudra's.
Je kunt deze overal doen wanneer je het gevoel hebt dat je ze kunt gebruiken, zonder aandacht te trekken.

https://www.eclecticenergies.com/nederl ... ntroductie
Afbeelding
Ik gebruik al jaren mudra's, o.a. ook deze voor mijn diabetes2.
Je kan deze mudra doen als je tv kijkt of in bed ligt wakker te worden.
Ik vind het prettig om mijn hand tegen mijn bovenbeen aan te leggen zodat de vingers niet losraken van elkaar. Zo kan je spanningsloos liggen of zitten.
Ik kan dat doen voor een kwartier of 45 minuten achtereen. Soms nog langer of vaker.
Het is een 'zachte' manier om jezelf meer in balans te brengen op punten die uit balans zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Statines en Diabetis2

Bericht door Tammy » 20 mei 2018, 12:58

Even offtopic :

Ik zie vaker als iemand reageert op een ander het hele bericht plus filmpjes word gequoot.
Dat is niet nodig.
Pak een stukje van de persoon zijn of haar bericht of spreek de persoon gewoon aan.

Bedankt alvast.

Vanaf hier weer ontopic. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie