België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door taigitu » 29 apr 2018, 12:02

Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro
28-04-18 - Bron: Belga

Wie binnenkort rookt in de wagen in het bijzijn van minderjarigen, ­riskeert een straf: ofwel een gevangenisstraf van een maand tot twee jaar en/of een boete van 100 tot 250.000 euro, ofwel een administratieve straf (boete). Ook elektronische sigaretten vallen onder het verbod. Dat staat in een voor­ontwerp van decreet van Vlaams minister van Leef­milieu Joke Schauvliege (CD&V) dat De Standaard kon inkijken.

Schauvliege wacht niet langer op een doorbraak op het federale niveau om roken in de wagen met kinderen te verbieden. In de Kamer liggen diverse wetsvoorstellen van CD&V en Open Vld stof te vergaren. Het verbod raakt niet goedgekeurd omdat het gekoppeld wordt aan andere maatregelen, zoals de verhoging van de leeftijd voor het kopen van tabak tot 18 jaar. Dat laatste ligt gevoelig voor Open Vld en MR.

Volgens Schauvliege zijn ook de ­gewesten bevoegd. De Waalse regering besliste eind vorig jaar al dat wie rookt in de auto met minderjarigen, een milieuboete van 150 euro krijgt.

Voor de zomer komt het voorstel op de agenda van de Vlaamse regering. Schauvliege mikt op het voorjaar 2019 voor de invoering van het verbod.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door taigitu » 29 apr 2018, 12:08

Afbeelding

Ik hoop dat Nederland dit ook gaat verbieden.
Of wordt de achterbank straks luchtdicht (geluidsdicht?) afgesloten van de voorbank....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door univers » 29 apr 2018, 12:12

Goed initiatief.
Bij mij werd zo wie zo niet in de auto gerookt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door taigitu » 29 apr 2018, 12:20

univers schreef:
29 apr 2018, 12:12
Goed initiatief.
Bij mij werd zo wie zo niet in de auto gerookt.
Tot mijn schande moet ik zeggen dat ik dat wel heb gedaan, totdat ik stopte met roken.
Maar in die tijd werd daar niet of weinig over bericht. Het was zoals het was..... men rookte.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Witte wel » 29 apr 2018, 14:20

Het gaat nergens over. We gaan naar een politiestaat toe. Ik rook al jaren niet meer maar toen ik rookte hield ik daar gewoon rekening mee. Je rookte niet waar kinderen bij waren maar ook niet in drukke publieke ruimtes. Een stukje fatsoen en gezond verstand.
Om daar nu een boetesysteem op toe te passen en daar als volk mee in te stemmen is een grote beperking van vrijheid. Wat is de volgende sanctie op welk gedrag?
Wel blijven nadenken mensen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Gast1 » 29 apr 2018, 17:15

Witte wel schreef:
29 apr 2018, 14:20
Een stukje fatsoen en gezond verstand.
Daar schrijf je wat, Witte wel.
Hoeveel mensen bezitten een gezond verstand en fatsoen?
In mijn perceptie gaat het wel degelijk ergens over. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door univers » 29 apr 2018, 17:51

Hoeveel mensen bezitten een gezond verstand en fatsoen?
Dan moet je héél ver zoeken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Witte wel » 29 apr 2018, 18:06

En daardoor raakt diegene die dat wel heeft de vrijheden kwijt en dus bestraft wordt ipv de overtreding tegen te houden. Het is een maatschappelijk probleem dat door mentaliteits wijziging aangepakt dient te worden en niet door het generaal ontnemen van vrijheden door absurde strafoplegging. De roker gaat vallen onder criminele criteria op deze wijze en deze roker wordt geen andere denkpiste aangeleerd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door taigitu » 29 apr 2018, 19:02

Witte wel schreef:
29 apr 2018, 18:06
En daardoor raakt diegene die dat wel heeft de vrijheden kwijt en dus bestraft wordt ipv de overtreding tegen te houden.
Zou iemand, die wel rekening houdt met de ander, deze maatregel niet toejuichen dat de personen die de ander 'vergiftigt' met tabaksrook
tot ander gedrag wordt gemaand op deze wijze. Toegegeven dat het een heftige straf is.
Want als je kijkt wat het met kinderen kan doen, dat roken in de auto, en wordt aangedaan door zijn/haar ouder.....
En als ze in de auto roken, zo'n kleine ruimte, dan zullen ze ook thuis wel roken. En de kinderen roken mee.
Nu hebben we de kennis hoe slecht roken is en toch wordt er nog gerookt.

Hoe slecht is meeroken of passief roken:
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... ief-roken/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Witte wel » 29 apr 2018, 20:35

Het gaat mij er niet om of het goed is of slecht, het meeroken, maar dat er een straf op wordt gelegd in eigen omgeving wat een enorme afbraak van vrijheden in houdt. Je loopt met je argument aan het feit voorbij taigitu. Het ontneemt vrijheden waar we zuinig op moeten zijn. Dat roken en meeroken slecht is valt niet te ontkennen. Dat oom agent hierin mag ingrijpen is een groot verlies van vrijheid. Straks is een bepaald woordgebruik strafbaar of een bepaald eetgedrag. Denk aan obesitas en de gevolgen. Een frietje met mayo eten is ook slecht en zet andere aan tot copieer gedrag. Waar is het einde. Ik weet niet of die wetgeving er al door is in België dat roken in een werkauto niet meer mag. Privé wel maar als je alleen in een combo of busje van je werk zit niet. Dat betekend roken op de werkplek. De roker, en forse belastingbetaler, wordt behandeld als crimineel en de burger in zijn algemeenheid beperkt in vrijheid. We leven toch in een democratie en niet in een politiestaat.
Als er straks eens een zwart rookpluimpje uit je uitlaat komt krijg je ook een verbaal.
Je moet maar eens een dagje rondrijden in de botlek.
Zorg dat de samenleving hersteld en ook dit probleem lost zich op.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Determinist » 29 apr 2018, 22:15

Witte wel schreef:
29 apr 2018, 20:35
...dat er een straf op wordt gelegd in eigen omgeving wat een enorme afbraak van vrijheden in houdt.
Het ontneemt vrijheden waar we zuinig op moeten zijn.
Zo, daar zeg je nogal wat. Ontnemen van vrijheid.

De vraag die je moet stellen is wanneer je vrijheid hebt om iets te doen of te laten naar believen.
Er zitten namelijk een aantal voorwaarden aan vrijheid.

Vrijheid om iets te doen of te laten naar believen is afhankelijk of het legaal is en een verantwoord risico voor anderen heeft en niet de vrijheid of rechten van anderen in gevaar brengt.
Dit is een algemeen aanvaard en in mijn ogen een prima uitgangspunt om te bepalen of iemand iets kan doen of niet naar believen.

In dit geval. Het verbieden van roken in het samenzijn van kinderen in een auto.
Voldoet deze aan de regels die we voor vrijheden trachten aan te houden?

En met het wegnemen van de vrijheid zelf te bepalen of je wel dan niet rookt met kinderen in de auto, welke vrijheid neem je iemand dan af?

Om met dit laatste te beginnen: het verbieden van roken in de auto met kinderen neemt deze vrijheid af: het zelf kunnen kiezen te roken met kinderen in een auto zonder daar enige consequenties van te ondervinden.

Is deze vrijheid redelijk onschuldig ten opzichte van het niet hebben van deze vrijheid?

Uitgaande van dit feit: kinderen dienen beschermd te worden voor onverantwoorde risico's, vanuit de wet. En vanuit de rechten van de mens.
Nog een feit: meeroken van kinderen is een onverantwoord risico.
Nog een feit: kinderen hebben vaak niet de macht of de notie/kennis of de mogelijkheid zichzelf te beschermen voor onverantwoorde risico's.
(dat is de reden waarom kinderen extra bescherming vanuit de wet genieten)

Wat weegt hier zwaarder: het beschermen van de rechten van een kind om verschoond te blijven onverantwoorde risico's te ondergaan of de vrijheid van de roker die er voor wil kiezen het kind aan de risico's bloot te stellen?

De feiten spreken overduidelijk voor het kind en tegen de vrijheid van het opleggen van onverantwoorde risico's.

In dit specifieke geval heeft de roker geen vrijheid te doen en laten wat het belieft. Het is namelijk een inbreuk op het recht van het kind in een gezonde en verantwoorde omgeving te zijn.

En daarom is dit logisch gezien, humanitair gezien en ook wettelijk gezien een goede maatregel.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Witte wel » 29 apr 2018, 22:38

Jullie lopen allen voorbij aan wat er werkelijk gebeurd. Om een regel in te voeren om roken in het bijzijn van kinderen te verbieden is prima. Om een verbaal hiervoor uit te mogen schrijven is absurd in eigen omgevung. De volgende stap is dat er bij je aangebeld wordt en oom agent aan de deur staat dat er een melding is gedaan dat er mogelijk gerookt wordt in huis in het bijzijn van kinderen. Waar is het einde.
Maar goed, niet iedereen wenst vrijheid maar verkiest een gecontroleerde samenleving boven het zelf regelen van maatregelen het kind te beschermen blijkt wel. Wat heet humanitair en wat weegt zwaarder.
De opvolgende maatregelen, want die gaan zeker komen, zullen de bewegingsvrijheid van de mens steeds verder inperken wat de samenleving zal veranderen in een gecontroleerd milieu. Het is waar je voor kiest.
Moet wel bijvermelden dat ik niet pro of anti roken ben. In het bijzijn van mensen of als individu. Men moet, mag zelf weten wat te doen en in een gezonde samenleving lost dat zichzelf op. Als dat niet het geval is en een orgaan hierop moet toezien is die samenleving verziekt. De vraag is waar de oorzaak ligt van die verzieking. Het gross van de bevolking durft echter niet te spiegelen en wijst liever de vinger. Dat zegt al heel wat.
De vrijheid de vinger te mogen wijzen zal zeker wel blijven bestaan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Determinist » 29 apr 2018, 23:01

Witte wel schreef:
29 apr 2018, 22:38
Om een regel in te voeren om roken in het bijzijn van kinderen te verbieden is prima. Om een verbaal hiervoor uit te mogen schrijven is absurd in eigen omgevung.
Je spreekt jezelf hier tegen. Je kan niet een regel invoeren dat iets verbiedt en er gelijkertijd er geen consequentie aan te verbinden (maw, als het wel gebeurt daar een maatregel op te verbinden).
Dit kan je uiteraard instellen, maar dan heet dat gedogen. Het mag niet, maar we laten het wel toe.
De volgende stap is dat...
Totaal niet relevant. Een regel is om de regel zelf en niet om toekomstige regels van inhoud te voorzien. Zo werkt het juridisch niet,
Deze regel gaat over deze regel en een toekomstige regel is een toekomstige regel. Het kan niet zo zijn dat een hypothetische toekomstige regel, waarvan op dit moment geen sprake is, van enige invloed te laten zijn een beoordeling te doen op een huidige regel voor een huidige kwestie.
dat er een melding is gedaan dat er mogelijk gerookt wordt in huis in het bijzijn van kinderen. Waar is het einde.
Als je wettelijk zegt kinderen te beschermen tegen onverantwoorde risico's of feitelijk schadelijke zaken voor kinderen, dan is dat zo. Buiten of thuis.

We spreken af dat kindermishandeling schadelijk is en we dienen kinderen daarvoor extra te beschermen. De vrijheid van een volwassene een kind te mishandelen, zowel lichamelijk als geestelijk, weegt minder zwaar dan het recht van het kind hiervan verschoond te blijven. Hier valt gewoon geen speld tussen te krijgen.
Maar goed, niet iedereen wenst vrijheid maar verkiest een gecontroleerde samenleving boven het zelf regelen van maatregelen het kind te beschermen blijkt wel.
Welkom in de wereld die onverantwoordelijkheid heet. Tsja. Blijkbaar zijn er genoeg idioten die denken meer vrijheid te hebben dan waar het kind recht op heeft.
En daar heb je de wet dan voor. Diegene die denkt het zelf maar te bepalen een halt toe te roepen. De mogelijkheid hebben daar een halt aan toe te roepen.

Want zonder wet, mag mams en paps hun kind zondermeer aan de risico's bloot laten staan. En als meneer de agent er iets van zegt kunnen ze hun recht op die vrijheid aanhalen en het negeren.
En wie is de pineut? Het kind die blijkbaar niet beschermd wordt voor de onverantwoordelijkheid van de ouders.

Het recht van het kind gaat mij en ik denk ook iedereen voor het recht van de ouder als het om verantwoordelijkheid gaat.
Wat heet humanitair en wat weegt zwaarder.
Dat lijkt mij duidelijk. Het kind gaat voor de ouder, bij deze regel.
De opvolgende maatregelen, want die gaan zeker komen, zullen de bewegingsvrijheid van de mens steeds verder inperken wat de samenleving zal veranderen in een gecontroleerd milieu. Het is waar je voor kiest.
De wet is er voor diegenen die zich er niet aan houden. Voor iedereen die zich daar wel aan houdt is er niets aan de hand. Dus er is geen probleem. Alleen met diegenen die denken hun vrijheid op onverantwoorde manier aan anderen op te leggen.
Men moet, mag zelf weten wat te doen en in een gezonde samenleving lost dat zichzelf op.
Klinkt leuk, maar dat is niet zo sinds onze soort op Aarde rond doolt. Regels zijn er om grenzen aan te leggen en te laten weten waar de grenzen zijn.
Wie er over heen gaat, weet van te voren het gevolg. Dat waakt wetten juist zo handig.
Als dat niet het geval is en een orgaan hierop moet toezien is die samenleving verziekt.
Neen. Het geeft aan dat het individu verziekt is. De samenleving die de wetten maakt zorgt ervoor dat deze individuen gedetecteerd worden, volgens duidelijke regels beoordeeld en veroordeeld worden.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Witte wel » 29 apr 2018, 23:26

En dan word je betiteld als idioit als je een mening geeft.
Waar ik bewust niet naar verwezen heb is de exacte beoogde wetgeving, hoe opgesteld en welke bepalingen en beargumenteringen en wat enkele nederlandse longartsen daarop als kritiek hebben gegeven.
Maar ik werd betiteld als idioot door iemand die "de wetgeving" als noodzakelijk iets ziet het kind te beschermen. Ga nu maar eens de inhoudelijkheid van de wetgeving nalezen en welke kritieken nederlandse longartsen geven. Het staat gewoon op het web hoor dus ver hoeft je niet te zoeken. Want wat hier over de wetgeving staat gepost zegt niets over de inhoudelijkheid er van. ;P!
Succes
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Determinist » 30 apr 2018, 07:21

Witte wel schreef:
29 apr 2018, 23:26
En dan word je betiteld als idioit als je een mening geeft.
...
Maar ik werd betiteld als idioot door iemand die "de wetgeving" als noodzakelijk iets ziet het kind te beschermen.
Je leest niet goed.

Jij zegt namelijk
Witte wel schreef: Maar goed, niet iedereen wenst vrijheid maar verkiest een gecontroleerde samenleving boven het zelf regelen van maatregelen het kind te beschermen blijkt wel.
Waarop ik zei
Determinist schreef: Blijkbaar zijn er genoeg idioten die denken meer vrijheid te hebben dan waar het kind recht op heeft.

Het lijkt mij duidelijk dat ik hier niet doel op idioten die zelf maatregelen nemen het kind te beschermen.
Idioten zijn hier die mensen die NIET zelf de maatregelen nemen het kind te beschermen. Die mensen die hun vrijheid nemen zonder rekening te houden met de rechten van het kind.

Daar heb je namelijk wetgeving voor om te zorgen dat die mensen (de idioten) die de rechten van het kind met voeten betreden een halt toe te roepen, ter bescherming van het kind.
(omdat de ouder dit niet uit zichzelf doet).

Voor iedereen die wel zelf rekening houd met het kind, perfect. Dat is de bedoeling.

En wat de kritiek van longartsen betreft. Bedoel je dit?

https://www.ad.nl/gezond/verban-sigaret ... ~a8879fca/

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door univers » 30 apr 2018, 07:26

Ik vraag mij af, wie het kind beschermd tegen de uitstoot van de industrie,
Zwemmen die weer door de mazen van het net.
Van tabak, weet je wat je binnen krijgt.
Van de miljoenen schoorstenen, moet je maar afwachten, wat voor giftige stoffen je naar binnen krijgt.
En dan hebben wij het nog niet over de uitlaatgassen van auto's.
Heb vroeger ook aan de zware shag gezeten.
En toen werd er niet naar gekeken waar je rookte, enkel in de auto niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Determinist » 30 apr 2018, 07:33

univers schreef:
30 apr 2018, 07:26
Ik vraag mij af, wie het kind beschermd tegen de uitstoot van de industrie,
Is tevens een goed punt. Maar is irrelevant in de discussie over deze specifieke maatregel.

Laten we het gewoon bij de feiten houden.
Meeroken van kinderen in de auto is slecht voor het kind. Dat moeten volwassenen weten.
Ze moeten uit zichzelf (de goede en gezonde samenleving) hun kinderen beschermen tegen dit onnodige en onaanvaardbaar risico.

Iedereen die dit uit zichzelf doet, Chapeau! en thumbs up.

Voor iedereen die dit niet doet: let op, wordt je betrapt dan kost je dat een boete.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door univers » 30 apr 2018, 07:45

Laten we het gewoon bij de feiten houden.
Meeroken van kinderen in de auto is slecht voor het kind. Dat moeten volwassenen weten.
Ze moeten uit zichzelf (de goede en gezonde samenleving) hun kinderen beschermen tegen dit onnodige en onaanvaardbaar risico.
Ben ik met je eens.

Maar dat kind, krijgt de zelfde gifstoffen door, ook in de auto.
En daar kan je als volwassene je kind moeilijk tegen beschermen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Determinist » 30 apr 2018, 07:53

univers schreef:
30 apr 2018, 07:45
Maar dat kind, krijgt de zelfde gifstoffen door, ook in de auto.
En daar kan je als volwassene je kind moeilijk tegen beschermen.
Ben ik met je eens.
Milieu vervuiling vanuit de industrie dient dus ook aangepakt te worden.
Bedrijven doen dit niet graag uit zichzelf en daar dien je dan wettelijke maatregelen tegenover te zetten om de bedrijven te dwingen vervuiling tegen te gaan.
Net zo goed dat we met de "niet-roken-in-auto-regel-met-kinderen" nodig hebben om mensen te dwingen deze (locale) luchtvervuiling tegen te gaan.

Gast1

Re: België - Roken in auto met kinderen? Celstraf of boete van 100 tot 250.000 euro

Bericht door Gast1 » 30 apr 2018, 08:07

Witte wel schreef:
29 apr 2018, 20:35
Het gaat mij er niet om of het goed is of slecht, het meeroken, maar dat er een straf op wordt gelegd in eigen omgeving wat een enorme afbraak van vrijheden in houdt. [knip]
Het ontneemt vrijheden waar we zuinig op moeten zijn.
Je kunt je afvragen of het gepeupel niet teveel vrijheden heeft gekregen.
Het staat vast dat er een heel grote groep mensen is, die helemaal niet weet wat ze doen.
Mijn achterbuurman stookte in zijn allesbrander die in zijn woonkamer staat, alle pampers op en hij zag dat als een soort hobby.
Overigens sodemieterde hij er nog veel meer schadelijke troep in, die hij daarin verbrandde.
Daarop ik ik krachtige maatregelen genomen -maar ik ben er dan ook een die wat durft te zeggen-.
Witte wel schreef:
29 apr 2018, 20:35
Dat roken en meeroken slecht is valt niet te ontkennen. Dat oom agent hierin mag ingrijpen is een groot verlies van vrijheid.
Oom agent doet hier niet meer of minder wat Gast1 deed met de handelswijze van zijn achterbuurman.
Witte wel schreef:
29 apr 2018, 20:35
Straks is een bepaald woordgebruik strafbaar of een bepaald eetgedrag. Denk aan obesitas en de gevolgen.
Een frietje met mayo eten is ook slecht en zet andere aan tot kopieer gedrag. Waar is het einde.
Waar is het einde van het gedogen?
De maatschappij gaat naar de filistijnen door onze eigen blind- en doofheid.
Steeds meer minderheden krijgen het voor het zeggen en lijken te bepalen wat er dient te gebeuren en hoe het dient te gebeuren.
Ik zie het als een teloorgang van fatsoen, respect en logisch verstand en ik dacht zoiets al geschreven te hebben.
Witte wel schreef:
29 apr 2018, 20:35
[knip]
Zorg dat de samenleving hersteld en ook dit probleem lost zich op.
Precies, aanpakken die handel en dezelfde boetes geven voor gebruik van digitale speeltjes achter het stuur en het wegwerpen van troep op straat of waar dan ook uit het autoraampje.
Forse straffen uitdelen aan honden die los worden gelaten waar het niet mag.
Datzelfde geldt voor als een hond schijt op straat of daar waar mensen lopen, beboet het 'baasje' flink!
Loslopende katten: vangen en goed behandelen -taak overheid-.
Het baasje kan de kat dan weer ophalen voor -laten we eens zeggen- 2500 euro.

Doe je al dit soort zaken niet, dan verloederd de maatschappij verder.

Plaats reactie