Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Tammy » 09 jul 2018, 15:36

Aha op die manier nu snap ik wat je bedoelde van jouw dokter.
Dat is toch wel erg zeg dat hij en zijn vrouw dat moesten meemaken.
Mooi verhaal trouwens van die actiegroep, die kende ik nog niet. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 09 jul 2018, 16:21

taigitu schreef:
09 jul 2018, 13:54
Ik ben onbekwaam in deze tak van natuurkunde dus is het voor mij moeilijk als erover chemische verbanden ed. wordt geschreven.
Ik doe wel moeite om logisch te denken maar dat is uiteraard onvoldoende. Het getover met natrium (zout) zie ik ook bij het gebruik in de keuken. Zo lees ik dat er 13 soorten zout zijn. Vroeger gebruikte ik altijd Jozo zout waar jodium aan toe is gevoegd (maar door de bewerking mineralen zijn verdwenen) wat op je schildklier werkt. Ik heb later voor mezelf selderijzout gebruikt, erg smakelijk. Momenteel gebruik ik zeezout met alle natuurlijk mineralen er nog in, daar zit geen klontermiddel en geen jodium. Het heeft een lekkerder smaak. https://www.ahealthylife.nl/12-natuurli ... an-jodium/
Het is dus lastig om enigszins duidelijk te krijgen waar je geloof aan kan hechten, zeker als de chemie van de natuurproducten puur wetenschappelijk vertaald worden.
Maar het is eigenlijk ook overbodig. Tenminste, in deze vorm. Er wordt geen enkel regulier medicijn verstrekt met de (bio)chemische werking in de bijsluiter of advertentie. Wel kun je deze onderbouwing vinden als je daar behoefte aan hebt. Als je op chloordioxide zoekt vindt je legio onderzoeken naar deze stof omdat hij ook in drinkwater en zwembadwater voor kan komen. Nergens wordt beweerd dat het schadelijk voor je is maar deze onderzoeken zijn uitgevoerd met veel lagere dosissen dan bij MMS regelmatig geadviseerd worden. Wat ik heel jammer vind in menige regulier/alternatief discussie is dat de indruk gewekt wordt dat het gebrek aan onderzoeksresultaten aan de wetenschap of een doofpot te wijten zijn. Dat is onzin want pro-MMS mensen schrijven ongehinderd hele gefundeerde hypotheses. Men test ze alleen niet. Voor een individu is dat lastig om te doen, voor een collectief echter relatief eenvoudig. De onderzoeksmethodieken die voor reguliere medicijnen gebruikt worden kunnen door MMS fabrikanten ook zelf uitgevoerd worden. Het verbaasde mij zelfs maar in de VS kun je tegenwoordig al laboratoria huren voor een redelijke prijs om hobbymatig aan genetische manipulatie te doen.

Wat je dus echter ziet gebeuren is dat bij een product als MMS onjuiste informatie verstrekt wordt als 'bewijs'. En Susan linkt heel eenvoudig naar veel beter werk. De schrijver van dat stuk geeft aan te menen een relatie te zien tussen de claims van MMS en een reeds bewezen reguliere methode. Vervolgens puzzelt hij (bio)chemisch een route voor MMS die een mogelijke verklaring voor de veronderstelde werking biedt. Aan het eind van zijn kennis zegt de auteur dat het in zijn ogen mogelijk is maar aanvullend onderzoek vereist is voor helderheid. Ik vind dat een mooi stukje wetenschap en tevens bewijs dat de wetenschap niet tegenspreekt maar onderzoekt. Hier is een vraag naar onderzoek maar die wordt niet ingevuld. Dat is een gemiste kans en die valt toch echt toe te rekenen aan het pro-kamp.

Dit zie ik vaker gebeuren en het is o, zo jammer. Je schrijft zelf over financiele motieven, ik denk dat dit een algemeen probleem is. Ik schreef reeds ergens anders hoe traditionele geneeskunde in contrast gezet wordt met moderne geneeskunde waarbij de indruk gewekt wordt dat het een zwart/wit gebeuren is. Wij weten allebei dat dit niet zo is. Traditionele geneeskunde wordt 'alternatief' genoemd en daardoor onder dezelfde paraplu geduwd als Astro TV. Hierdoor wordt onterecht de indruk gewekt dat traditioneel/alternatief allemaal onzin is. Als de alternatieve hoek dan de wetenschap dist en zichzelf gaat verschuilen achter nonsens dan is dat niet gunstig voor de mensheid.
Taigitu schreef:Dat is een moeilijke situatie waarin je eigenlijk op een dwaalspoor bent hoe dit te ondervangen. En zeker met dit hele warme weer waarbij je al transpireer als je een boek leest. Je kan alleen weten dat er ergens een onbalans is, je houdt het niet voldoende vast en dat geeft op diverse plekken in je lichaam een tekort. Is daar geen duidelijkheid over te krijgen via je arts? Misschien zou een arts, die tevens homeopaat is, je helpen.
Dit is niet het juiste moment. Ik ben in mijn geheel uit balans. Momenteel in positieve zin. Kan dat? Ja, dat blijkt te kunnen. Ik ben inmiddels gewend aan mijn nieuwe handicaps. Ze kosten me nog wel veel energie maar ook dat wordt minder. De laatste medische interventie heeft me genezen op plaatsen waarvan ik niet wist dat ik ziek was. Verbazingwekkend om te zien hoe probleemstoffen van centimeters diep letterlijk mijn lichaam uitgedreven worden. Ik ben dus doende een nieuwe balans te vinden op alle niveau's. Pas als ik stabiliseer is het echt nuttig te kijken naar afwijkingen in mijn nieuwe status quo.
Taigitu schreef:Ik vind het bijzonder dat er aan die testen is meegewerkt door het Rode Kruis. Het zal niet van het hoofdkantoor uitgegaan zijn, neem ik aan. Dat is denk ik ook de reden dat er van die kant zo wordt gereageerd als te lezen en die zoveel mogelijk de schade willen beperken. Want menigeen zal stoppen met geld stoppen in een organisatie die middelen mede een onderzoekt. Mocht het werkelijk helpen dat krijgen ze zeker te maken met de grote belangen van de geneesmiddelenindustrie. En die zal het Rode Kruis al lang steunen met middelen, eventueel die over de datum zijn. Zoals ook wel eens is gebeurt en er een rel veroorzaakte.
Verder kan het onderzoek te kort zijn geschoten maar er zijn ook mensen die kunnen getuigen dat het hen heeft geholpen. Dus ga verder met het onderzoek zonder het Rode Kruis......
Ik kwam gisteren op een skeptische site een hypothese rond deze kwestie tegen die ik wel hout vond snijden. Helaas was het dezelfde site die de discussie aan was gegaan met de mensen uit het filmpje die ineens terugkrabbelden. Volgens hen zou het mogelijk zijn dat op het filmpje niet het rode kruis, maar een nationale organisatie met hetzelfde logo te zien is. Verder werd de link tussen 1 van de hoofdrolspelers en een bedrijf waar hij in de top zat gelegd. Dit bedrijf richt zich op waterzuivering en het zou goed mogelijk zijn dat de lokale organisatie het bedrijf in had gehuurd om onderzoek te doen naar drinkwaterzuivering in verband met de malariaparasiet. De uitspraken in het filmpje passen in die context. Toen contact opgenomen werd met de persoon in kwestie ontkende deze zoals gezegd dat er sprake was van een officiele publicatie en dat het een privélek betrof.

Ook hier weer; er wordt dus wel serieus naar het onderwerp gekeken maar niet serieus op gereageerd. Wat de reden ook moge zijn, als dit een Rode Kruis doofpot verhaal is, dan zit 1 van de voorvechters van MMS er in. Dat is niet handig. Ik heb er sowieso moeite mee om het Rode Kruis van een complot te betichten. De top daargelaten bestaat het veldpersoneel voornamelijk uit vrijwilligers. Die mensen staan aan de frontlinie voor een ideologie. Die koop je niet om. Bovendien zijn ze meer dan intelligent genoeg om MMS zelf te fabriceren.

Nee, ik vind de hypothese van de site aannemelijker in beide perspectieven. Heb je er wel eens bij stil gestaan dat het vermeende Rode Kruis filmpje in de populaire uitleg inhoudt dat er op mensen werd geëxpirementeerd? Beide partijen hebben immers de kritiek dat het gebruikelijke voorafgaande traject met o.a. ratten niet is uitgevoerd. Daar mag je best kritisch over zijn denk ik. :mrgreen:

Maar omdat er dus geen serieus onderzoek gedaan werd weten we dus niet of het werkt of schadelijk is. Aangezien we toch driftig aan het speculeren zijn heeft het misschien gewerkt omdat die mensen een chloortekort hadden?
Taigitu schreef:Hopelijk worden meer mensen wakker en zoeken ze het breder dan alleen de reguliere medicijnen.
Alternatieve geneeskunde moet samengaan met de reguliere geneeskunde.
Jammer dat er ondergronds zoveel financiële belangen mee kunnen spelen die de boel zo grondig verstoren.
[/quote]
Hear hear. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 09 jul 2018, 17:17

Dit is wel een leuke link:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK8 ... s_app5_s2_
Hier staan de eisen die in de VS aan alternatieve geneeskunde gesteld worden. Dat is interessant omdat homeopathie toegestaan is terwijl er zoals bekend nog nooit wetenschappelijk bewijs voor de werking is gevonden. Wat wel is geleverd is bewijs van onschadelijkheid. Het is dus niet zo dramatisch als vaak gedacht wordt. Het document doorlezend vind ik ook niets onredelijks.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 10 jul 2018, 12:18

Aan de Inspecteur-Generaal van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit

Advies van de directeur bureau Risicobeoordeling
& onderzoek

Advies over MMS

Bureau Risicobeoordeling & onderzoek

Catharijnesingel 59
3511 GG Utrecht
Postbus 43006
3540 AA Utrecht www.nvwa.nl
Contactpersoon

T 088 223 33 33
risicobeoordeling@vwa.nl

Onze referentie
TRCVWA/2018/873

Datum
30 januari 2018


Aanleiding
Bij het onderdeel Bijzondere eet- en drinkwaren (BED) van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) is bijzondere aandacht voor mogelijk
schadelijke producten die in Nederland te koop worden aangeboden via internet.
Eén van die middelen is MMS (Miracle Mineral Solution, Miracle Mineral Supplement of Master Miracle Solution).
Dit middel wordt aangeprezen voor de bestrijding van diverse kwalen en voor de genezing van ziektes bij de mens zoals kanker.
Vanaf 2015 tot heden zijn bij de NVWA minimaal 11 klachten van diverse aard gemeld over MMS en soortgelijke producten.
Ook bij het Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC) is sinds 2008 vijf maal een informatieverzoek met betrekking tot MMS gedaan.
In 2010 heeft de NVWA consumenten gewaarschuwd voor het gebruik van MMS.

................................ lees verder via de pdf.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 0205124040

Afbeelding

Hierboven een verslag van de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit inzake MMS
Het is slechts een kort stukje want het hele verslag is erg groot.
Als je op de BRON-link klikt krijg je de volgende tekst:

De pagina waarop je je bevindt, probeert je naar https://www.nvwa.nl/binaries/nvwa/docum ... ik-mms.pdf

Als je de betreffende pagina niet wilt bezoeken, kun je teruggaan naar de vorige pagina.


Als je nu op die tekst ( niet hier on topic) klikt komt rechtsboven het kader van de pdf te voorschijn waar je dan op klikt zodat je verder kunt lezen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 10 jul 2018, 13:07

Toen ik de PDF had gelezen en nog wat andere zaken nakeek kwam ik wel hele bizarre dingen tegen hoor. De ontdekker, Jim Humble, heeft in een MMS nieuwsbrief aangegeven het een goed idee te vinden om een kerk te stichten. Naar eigen zeggen vond hij inspiratie in de Katholieke kerk omdat deze ongestraft met misbruik weg komt. De kerk is inmiddels een feit en heet 'Genesis II church of health'. Als je daar ziet hoe MMS aan de man gebracht wordt word ik wel heel stil hoor..
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 10 jul 2018, 13:11

Vitharr schreef:
10 jul 2018, 13:07
Toen ik de PDF had gelezen en nog wat andere zaken nakeek kwam ik wel hele bizarre dingen tegen hoor. De ontdekker, Jim Humble, heeft in een MMS nieuwsbrief aangegeven het een goed idee te vinden om een kerk te stichten. Naar eigen zeggen vond hij inspiratie in de Katholieke kerk omdat deze ongestraft met misbruik weg komt. De kerk is inmiddels een feit en heet 'Genesis II church of health'. Als je daar ziet hoe MMS aan de man gebracht wordt word ik wel heel stil hoor..
Dat is misselijkmakend.....
Dus als ik erover door denk konden de kinderen en eventuele volwassen dienen als proefdieren.
Geeft toch een heel ander beeld van de man. Hij kan obsessief met het genezen bezig zijn geweest.
En het kon hem niet schelen hoe hij zijn 'passie' kon verwezenlijken?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 10 jul 2018, 13:28

RTE Prime Time over MMS en autisme
April 10, 2015

Over drie weken vindt in Noordwijkerhout het congres ‘Spirit of Health‘ plaats, waar onder andere Jim Humble zijn opwachting zal maken.
Humble is de bedenker van MMS, Master Mineral Solution, een goedje dat zo’n beetje overal goed voor zou zijn, maar dat in werkelijkheid
behoorlijk gevaarlijk kan zijn. Op Kloptdatwel hebben we al vaker over deze gevaarlijk vorm van kwakzalverij geschreven. Op de Ierse televisie
was er dinsdag jl. een interessante rapportage over de sekte van Humble, waarin de nadruk ligt op de claims van zijn ‘Genesis II Church’
dat je met MMS autisme zou kunnen behandelen.

In het programma Prime Time van de RTE komen naast Humble ook ‘dr.’ Andreas Kalcker en Kerri Rivera aan bod.
Vooral die twee verkondigen dat autisme met het gevaarlijke chloordioxide te behandelen zou zijn.
Kalcker staat op de agenda van het aankomende congres om specifiek hierover te spreken.
Aan het eind van het programma zit een interessant interview via Skype met Rivera.



Eerdere artikelen op Kloptdatwel over MMS:

‘Spirit of Health’ – congres van gevaarlijke MMS-kwakzalvers nu ook in Nederland
Kontraste stelt kwakzalversmiddel MMS aan de kaak
Grof schandaal: MMS kwakzalvers doen alsof ze malaria kunnen genezen in Oeganda

De verkoop van kaartjes voor het congres in Nederland lijkt overigens niet erg op te schieten.
De teller op de website geeft nog hetzelfde aantal beschikbare tickets aan als begin februari.

https://kloptdatwel.nl/2015/04/10/rte-p ... n-autisme/

Afbeelding

De man komt nog eens ergens....
Nu eens kijken wat hij te vertellen had.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 10 jul 2018, 13:40

taigitu schreef:
10 jul 2018, 13:11
Dat is misselijkmakend.....
Dus als ik erover door denk konden de kinderen en eventuele volwassen dienen als proefdieren.
Geeft toch een heel ander beeld van de man. Hij kan obsessief met het genezen bezig zijn geweest.
En het kon hem niet schelen hoe hij zijn 'passie' kon verwezenlijken?
Het is lastig om een helder beeld te krijgen wat precies de intentie was. Opvallend is dat er ook een scientology achtergrond lijkt te spelen. Ik denk niet dat de kerkgangers als proefdier gezien werden maar de overheid als bedreiging en het kerkprincipe als vrijhaven. Ik kan me zo voorstellen dat scientology indoctrinatie je wereldbeeld zo verstoort.

Maar dit is wel een interessant verhaal in zijn geheel. Het is jammer dat we niet kunnen zien welke klachten ingediend zijn bij de Nederlandse organisaties. Ze zouden kunnen voldoen aan de zaken die we al hebben besproken (overdosering). De NVWA pakt hier zijn verantwoording en laat een onderzoek uitvoeren. Daarbij blijken componenten boven reeds bestaande toxische normen uit te komen. En dat leidt tot afkeur.

Er wordt dus niet zomaar besloten dat MMS schadelijk kan zijn. De norm bestond al voor het vraagstuk. Zoals je al eerder aanstipte zijn de instanties traag maar in mijn beleving wel adequaat in deze. Dit is geen Big Pharma complot. Wel duikt er aan het eind een alternatief complot op. Hieruit blijkt dat het gevaar van misleiding altijd op de loer ligt. En dat is het grote probleem volgens mij.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 10 jul 2018, 13:43

Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Tammy » 10 jul 2018, 14:23

Inderdaad OMG. :?
Zijn er nog mensen die dit middel nog serieus nemen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 10 jul 2018, 14:31

Vitharr schreef:
10 jul 2018, 13:40

Het is lastig om een helder beeld te krijgen wat precies de intentie was. Opvallend is dat er ook een scientology achtergrond lijkt te spelen. Ik denk niet dat de kerkgangers als proefdier gezien werden maar de overheid als bedreiging en het kerkprincipe als vrijhaven. Ik kan me zo voorstellen dat scientology indoctrinatie je wereldbeeld zo verstoort.

Maar dit is wel een interessant verhaal in zijn geheel. Het is jammer dat we niet kunnen zien welke klachten ingediend zijn bij de Nederlandse organisaties. Ze zouden kunnen voldoen aan de zaken die we al hebben besproken (overdosering). De NVWA pakt hier zijn verantwoording en laat een onderzoek uitvoeren. Daarbij blijken componenten boven reeds bestaande toxische normen uit te komen. En dat leidt tot afkeur.

Er wordt dus niet zomaar besloten dat MMS schadelijk kan zijn. De norm bestond al voor het vraagstuk. Zoals je al eerder aanstipte zijn de instanties traag maar in mijn beleving wel adequaat in deze. Dit is geen Big Pharma complot. Wel duikt er aan het eind een alternatief complot op. Hieruit blijkt dat het gevaar van misleiding altijd op de loer ligt. En dat is het grote probleem volgens mij.
Hij is lid geweest van de Scientologykerk. Als je daar lid van wordt lever je veel van jezelf in.
Je kan er ook weer moeilijk uit/vanaf. Je wordt gecontroleerd en ze maken het je moeilijk.
Hij verklaart dat hij een alien is, die hier op aarde is geplaatst met bepaalde taken.
Daar wordt in de video ook even over gesproken. Het verhaal rondom MMS wordt heel dubieus
door de deelnemers aan deze sekte. Dit is inderdaad geen Big Pharma complot.
Maar als deze sekte toestroom krijgt van mensen die een graantje mee willen pikken dan kan
het weleens de Scientology-kant op gaan. En dat is niet positief.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 16 jul 2018, 14:51

Ik moet nog iets rechtzetten. Ik schreef dat het zuurstof-ion na opname in de bloedbaan niet bijzonder meer is. Dat is het natuurlijk nog wel want het bezit in tegenstelling tot een neutraal zuurstof molecuul een elektrische lading.

Ondertussen heb ik geprobeerd me wat meer in de link van Susan te verdiepen en daar vond ik wel iets interessants betreffende het zuurstof-ion. Het afweersysteem gebruikt soortgelijke ionen om microrganismes aan te vallen. Het is echter een keuze tussen kwaden. Deze verdediging is namelijk heel schadelijk voor cellen in het algemeen. Heel simpel gesteld kan het dus inderdaad soms helpen om een beetje extra te hebben als je ziek bent maar is het desastreus als je gezond bent. Dat is de simpele stelling want de biochemie is heel complex. Maar nu weet ik in ieder geval waar een deel van het idee vandaan komt.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 15 feb 2019, 19:50

Beste lezer, ga zitten, ik ga over een wonder vertellen!

Het is afgelopen zondag in mijn rug geschoten. Ik heb 's avonds en maandagochtend gedouched voor ik de dokter bezocht. Vanwege de gevolgen van de rugklachten kreeg ik het doucheraam niet open. Na het bezoek aan de dokter ben ik bij mijn vriendin gaan logeren tot gisteravond. Zij had griep.

Gisteravond ben ik gaan douchen en vergeten het raam open te zetten. Niet veel later kreeg ik stevige koorts en andere griepachtige verschijnselen. Ik dacht dat ik ook griep kreeg. Maar vanochtend wilde ik weer douchen en zie ik dat alle plekken die nat waren geweest onder de rode schimmel zaten. Toen besefte ik me dat mijn klachten ook de allergie kon zijn waar we nog geen oorzaak voor hadden gevonden. Ik voelde me namelijk nog steeds grieperig.

Ik wist niet wat ik er mee aan moest. Ik blijf een man en mijn hogedrukreiniger was kapot. Ik heb dus een stofkapje opgedaan en de hele douche ingesmeerd met sodableek. Dat hielp, maar niet alleen voor de douche!

Binnen een half uur was mijn koorts verdwenen en de overige griepachtige ellende ook. Ik heb gelijk de dokter opgebeld met deze merkwaardige ontdekking. Zij is van mening dat dit inderdaad een bron van mijn allergie kan zijn, de schimmel komt overal voor namelijk en bij het weer van afgelopen week helemaal. Voor mijn wonderbaarlijke genezing had ze als verklaring dat het inademen van de chloordampen alle opgesnoven schimmels hadden gedood waarna mijn afweersysteem korte metten kon maken met wat achter was gebleven.

Klinkt logisch. Maar ik vond het grappig dat ik feitelijk MMS op heb gesnoven en het bijzonder effectief bleek. (ik mocht er geen gewoonte van maken. :mrgreen: )
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door univers » 15 feb 2019, 21:21

Wordt je er high van > :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Fenna » 16 feb 2019, 08:59

Vitharr schreef:
15 feb 2019, 19:50
Binnen een half uur was mijn koorts verdwenen en de overige griepachtige ellende ook.
Mazzelpik.
Mag ook wel eens een keer dat je geluk hebt met je gezondheid.
Hoe staat het er trouwens verder mee?
Vitharr schreef:
15 feb 2019, 19:50
Ik wist niet wat ik er mee aan moest. Ik blijf een man en mijn hogedrukreiniger was kapot. Ik heb dus een stofkapje opgedaan en de hele douche ingesmeerd met sodableek. Dat hielp, maar niet alleen voor de douche!
Heb je mazzel gehad, want met de hoge druk had je de schimmel niet gedood alleen de schimmelsporen meer verspreid door de hele douche, chloor is het beste om schimmel te doden.
Je moet alleen niet net als mij doen, de douche wanden behandelen met chloor en ammonia in de wastafelafvoer gieten, daar heb ik mijn luchtwegen mee verbrand door de combi van gassen die toen ontstonden.
Ben nu nog steeds een groot deel van mijn reuk en smaak kwijt.

En hoe is het nu met jou vriendin haar griep?
Is dat nu ook verdwenen of in ieder geval verbeterd na jou actie?
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie