Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Osiris » 08 jul 2018, 20:07

Over ( in dit geval farmaceutische en Rode Kruis dus ) complotten gesproken...
Even verwijzend naar een ander topic .

:post: Taigitu en Susan
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 08 jul 2018, 20:10

Hieronder een homeopathisch middel met Natrium Chloride.
Een middel dat ik gebruik en volkomen veilig is.
Meer info over Schüssler zouten: http://www.celzouten.com/


Schussler celzout nr. 8 - Natrium Chloride Muriaticum


Aantal:
Natrium Chloride / Muriaticum, minerale celzouten volgens origineel recept van Dr. Wilhelm Schüssler.
Natrium chloratum vermenigvuldigt de hoeveelheid rode bloedlichaampjes.
Het is nodig voor de opbouw van slijm (mucin) in het lichaam en is zo betrokken bij de opbouw van alle slijmvliezen.
Het reguleert de warmte- en vochthuishouding in het lichaam, het vormt kraakbeenweefsel en gewrichtsvocht.

Toepassing: belangrijkste middel tegen alle allergieën (ook hooikoorts). Bij de ontregeling van de vochthuishouding; verkoudheid met druipende neus; problemen met de neus- en voorhoofdsholtes, gevoeligheid voor kou of tocht, beschadiging van de ruggenwervels; beschadiging van het kraakbeen. Te gebruiken bij brandwonden in de vorm van een brij of uitwendig als crèmegel bij slijmvliesproblemen en/of voorhoofdholte problemen. Schilfers op het hoofd, koude handen en voeten, blaas- en nierontstekingen, lawaaierige gewrichten (kraken in de gewrichten), jicht. Veel of weinig dorst; erg brandende uitscheiding; tranende ogen; oedeem. Zure oprispingen (wanneer het bovenin de slokdarm brandt). Reuk- en smaakverlies. Hoge bloeddruk evt. samen met Kalium jodatum altijd uw arts raadplegen!).

Opmerking: bij een tekort aan dit mineraal ontstaat er een sterke trek in zoute en sterk gekruide gerechten.
Veel van het mineraal Natrium chloratum wordt verbruikt door psychosociale stress. (bijv. door de televisie).

Gebruiksaanwijzing: De celzouten zijn verwreven in melksuiker en geperst tot tabletten.
Deze kunnen direct ingenomen worden of opgelost worden in water. Bij inname de tabletten in de mond laten smelten,
zodat de mineraal moleculen door het mond-slijmvlies kunnen worden opgenomen. Indien opgelost in water, het water even in de mond houden
. Bij overgevoeligheid voor lactose dienen de celzouten in een beetje water opgelost te worden.
Door te schommelen blijft de lactose aan het glas kleven en kun je dit alsnog veilig gebruiken.

Dosering: Om de normale dagelijkse mineraal behoefte aan te vullen worden er 5 tot 7 tabletten per celzout per dag gebruikt.
Bij chronische situaties zijn dit er tot 10 per dag per celzout. In acute situaties kan men iedere 5 á 10 min. een tablet in de mond
laten smelten of op een andere wijze een hoge dosis innemen.
Hoewel de naam anders doet vermoeden smaken deze tabletjes niet zout. Het zijn lichaamseigen mineralen.

Natrium Chloratum D6 250 mg. Daarnaast hulpstoffen: melksuiker (lactose), calciumbehenaat en aardappelzetmeel.

Let op:
- koel en droog bewaren;
- dit supplement kan evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl niet vervangen.


Celzouten volgens dr. Schüssler bevatten zodanig verdunde (verwreven) mineraalzouten dat ze direct door de cel opgenomen kunnen worden. Verdunde mineralen kunnen namelijk door het lichaam zonder problemen in de cellen worden opgenomen door uiterst kleine openingen in de celwand heen. Hierdoor is het bovendien onmogelijk om teveel van deze mineralen binnen te krijgen. Ze kunnen dus direct worden opgenomen in de cel en hoeven niet door spijsverteringskanaal. De aanvulling van de tekorten is het belangrijkste werkingsprincipe.

Dit in tegenstelling tot onverdund gegeven mineraalzouten. Deze kunnen voor het lichaam een belasting vormen, denk bijvoorbeeld aan geconcentreerde calcium-, magnesium- of ijzersupplementen. Als deze te lang worden ingenomen kan dit mogelijk zelfs leiden tot ongewenste bijwerkingen, omdat het lichaam de stoffen niet goed kan verwerken en deze soms in de vorm van nierstenen afzet. De Schüssler celzouten zijn op deze mineralen gebaseerd, maar het mineraalzout is in zeer sterk verdunde vorm aanwezig in lactosetabletten. Zij ondersteunen de werking van het lichaam. De nummers bij de celzouten verwijzen naar de volgorde waarin deze in de loop der jaren zijn ontdekt
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 08 jul 2018, 20:37

Het is niet mijn bedoeling om hier een welles/nietes-discussie op te starten
Misschien had je dan beter niet kunnen quoten van hetzelfde artikel waarvan Tam aan de zuurstof moest. :mrgreen:

Ik val in herhaling maar de chemische onderbouwing in de post van jou en Susan klopt niet. Ik heb daar moeite mee. Jullie zien dat niet en daarom reken ik dat de auteurs aan. Jullie worden op dat vlak bedondert en daar vind ik dus wat van.

Het is basischemie. Chloor, Natrium en Zuurstof zijn elementen. Als die uit elkaar zouden vallen dan worden het of protonen, neutronen en elektronen + absurd veel energie of er is sprake van radioactief verval waarbij een ander element ontstaat. Beiden wil je niet in je lichaam hebben. Er wordt echter gesproken over chemische binding. 1 Chlooratoom + 2 Zuurstofatomen vormen een chloordioxide-molekuul. Dat kan bijvoorbeeld niet in een natriumverbinding uiteenvallen. Natrium niet in het molekuul. Toch wordt dat beweerd.

Wanneer opgelost vormen zich een chloor- en een zuuurstofion. De zuurstof ontwijkt als gas of wordt opgenomen in het bloed. Daarna is het niet bijzonder meer. Het chloorion is hongerig gemaakt. De lunch kan in het voor- of nadeel van het lichaam uitpakken. Een lichaam heeft chloor nodig. Een overschot is giftig. Alleen al om de eenvoudige reden dat het chloorion zeer bevredigd raakt als het met hulp van het element waterstof een Natrium atoom op zijn bord krijgt.

Misschien verzwijgt Big Pharma veel maar hier is zeker veel serieus inzicht weg gevallen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 08 jul 2018, 21:57

Vitharr schreef:
08 jul 2018, 20:37
Het is niet mijn bedoeling om hier een welles/nietes-discussie op te starten
Het is basischemie. Chloor, Natrium en Zuurstof zijn elementen. Als die uit elkaar zouden vallen dan worden het of protonen, neutronen en elektronen + absurd veel energie of er is sprake van radioactief verval waarbij een ander element ontstaat. Beiden wil je niet in je lichaam hebben. Er wordt echter gesproken over chemische binding. 1 Chlooratoom + 2 Zuurstofatomen vormen een chloordioxide-molekuul. Dat kan bijvoorbeeld niet in een natriumverbinding uiteenvallen. Natrium niet in het molekuul. Toch wordt dat beweerd.

Wanneer opgelost vormen zich een chloor- en een zuuurstofion. De zuurstof ontwijkt als gas of wordt opgenomen in het bloed.
Daarna is het niet bijzonder meer. Het chloorion is hongerig gemaakt. De lunch kan in het voor- of nadeel van het lichaam uitpakken. Een lichaam heeft chloor nodig. Een overschot is giftig. Alleen al om de eenvoudige reden dat het chloorion zeer bevredigd raakt als het met hulp van het element waterstof een Natrium atoom op zijn bord krijgt.

Misschien verzwijgt Big Pharma veel maar hier is zeker veel serieus inzicht weg gevallen. :wink:
Als ik op wiki ga neuzen dan lees ik combinaties van chloor

Toepassingen

Verbindingen van chloor in de oxidatietoestand +1 of hoger, zoals in natriumhypochloriet, worden veel gebruikt bij het zuiveren van water, en als ontsmettingsmiddel. Daarnaast is chloorgas een veelgebruikte grondstof in de chemische industrie voor de productie van een breed scala aan producten.

Enkele toepassingen van chloor en zijn verbindingen zijn:

Natriumhypochloriet voor het bleken van papier, het doden van schadelijke bacteriën en het zuiveren van kraanwater en zwembad
Insecticiden, verf, petroleumindustrie, kunststof, geneesmiddelen, textiel en zeer veel (andere) consumentenproducten
Kaliumchloraat (KClO3) en kaliumperchloraat (KClO4) of andere chloraten en perchloraten zijn goede oxidatoren en worden daarom dikwijls in de pyrotechniek gebruikt
In de organische chemie worden chloorverbindingen veel toegepast als oxidator en in substitutiereacties
Bleekloog (eau de javel), in het dagelijks leven "chloor" genoemd, bevat een oplossing van natriumhypochloriet (NaClO) in water
Keukenzout of natriumchloride (NaCl) wordt gebruikt als smaakmaker in de keuken
Zoutzuur, een oplossing van waterstofchloride (HCl) in water
Polyvinylchloride (PVC), zoals in vloerzeil en (vroeger) LP's
Mosterdgas, een giftige chloorverbinding


Ik heb een klein begrijpertje maar als hier gesproken wordt van combinaties van chloor met....
en ik zie dan ook geneesmiddelen staan, dan lijkt het toch alsof die MMS (in juiste verhouding)
toch niet helemaal onzin hoeft te zijn.
Daarnaast heb ik baat bij die Schüsslerzouten (verwreven) waar ook Natrium Chloride zit.
De dosering is in deze waar het om kan draaien?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Susan » 09 jul 2018, 00:12

Uitleg met chemische formules over de werking van MMS

http://bioredox.mysite.com/CLOXhtml/CLOXilus.htm

Informatie over ervaring en gebruik van Chloordioxide (MMS1 en MMS2)

http://jimhumble.is/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Vitharr » 09 jul 2018, 05:20

taigitu schreef:
08 jul 2018, 21:57
Ik heb een klein begrijpertje maar als hier gesproken wordt van combinaties van chloor met....
en ik zie dan ook geneesmiddelen staan, dan lijkt het toch alsof die MMS (in juiste verhouding)
toch niet helemaal onzin hoeft te zijn.
Daarnaast heb ik baat bij die Schüsslerzouten (verwreven) waar ook Natrium Chloride zit.
De dosering is in deze waar het om kan draaien?
Ik ben de laatste die zegt dat het niet kan werken. Ik schiet alleen op wat ik kan onderbouwen. En dat is in dit voorbeeld o.a. het getover met Natrium. Ik weet 100% zeker dat de beweringen die ik noemde onjuist zijn. Het lijkt me wel zo netjes dat dan ook te vermelden. Zoals ik in het verleden al eens vaker heb gezegd begrijp ik niet waarom de (in dit geval natuurwetenschappelijke) werkelijkheid geweld aangedaan moet worden om een punt te maken. In het stuk wat Susan linkt staat gewoon keurige chemie. Het is dus niet dat het niet kan. Ik heb niets met zulk soort auteurs. Het zijn ook gewoon valse profeten.

Het voorbeeld met zouten wat je aandraagt is leuk in deze context. Elementen zijn bouwstenen die sterren maken. Een lichaam kan dat zelf niet. Een lichaam maakt molekulen, dat zijn verbindingen van elementen. Wanneer je de zouten inneemt neem je de elementen Natrium en Chloor op. In het MMS verhaal ligt de focus op het vormen en innemen van Chloordioxide. Zoals gezegd is dat opgebouwd uit de elementen Chloor en Zuurstof. Eenmaal opgelost kun je MMS daardoor zien als een Natriumchloride oplossing die uit balans is.

Dosering is hier hoe dan ook cruciaal. Om een voorbeeld van mezelf te geven; na sterke vermagering door de 'ontvetting' van ons Nederlandse eten ondervind ik nu ook nog eens sluipende hinder door de ontzouting van ons voedsel. Ik laat vocht te makkelijk los. Met de temperaturen van de afgelopen dagen droog ik uit zonder noemenswaardig te zweten. Mijn lichaam werkt zweten tegen om het vochtverlies te compenseren. Ik kan drinken tot ik klap, het spoelt er via de urineweg zo weer uit. Ik ben er toevallig achter gekomen dat een shoarmaschotel een sterk helend effect heeft. Eergisteren was er weer 1 nodig. Ik nuttig zo'n hele schotel en krijg dan extreem dorst. In 4 uur gaat er 2 liter vocht in en komt er geen druppel uit. Daarna gaat alles een paar dagen goed en daarna zakt de boel weer langzaam weg.

Dit voorbeeld zegt natuurlijk vooral iets over mij. Blijkbaar nuttig ik minder vet en zout dan de normmensen voor wie de voedingsmiddelen zijn aangepast. Daardoor wordt ik gezond van wat bekend staat als ongezond. Het werkt omdat ik er bewust mee om ga. Het zou zot zijn om mezelf er van te overtuigen dat iedere dag een shoarmaschotel gezond voor me zou zijn natuurlijk. :mrgreen:

Maar wetende dat de vermeende kracht van MMS schuilt in de honger van een chloorion is het bijna vanzelfsprekend om in te zien dat je deze niet ongelimiteerd in je stofwisseling wilt en kunt hebben. Wat opvallend is rond MMS is dat de geadviseerde dosissen enorm verschillen. En een overschot aan Chloor is giftig. En daar schuilt het gevaar.

Verder valt me op dat er een serieuze industrie verbonden is aan MMS. En toch horen we weer het gedoodverfde argument dat er geen onderzoek gedaan wordt. Onderzoeken staat iedereen vrij. Er is een verwijzing naar een Rode Kruis doofpotaffaire rond MMS en malaria. Het is best leuk om daar eens in te duiken. Het enige 'bewijs' is een youtubefilmpje. Mensen die dat kritisch hebben bekeken hebben zich met vragen tot de bedenkers en distributeurs van MMS gericht en deze nemen dan ineens afstand van de gedane claims en bevestigen de lancunes in de gebruikte onderzoeksmethodiek. Het is dan best vreemd om te lezen dat dit 'bewijs' nog steeds verdedigd wordt (zie eerdere posts in dit topic) terwijl degenen die het aanleverden het met de critici eens zijn dat het filmpje een onjuiste indruk wekt. (Mocht je interesse hebben maar geen tijd; de cruciale fout is dat men eerst met veldtesten heeft gekeken of iemand malaria had, en daarna zowel de behandeling als de labtest gelijk initieerden. Men had zich niet beseft dat vanwege de ernst van malaria de veldtesten een enorme foutmarge hebben. Men wil namelijk iedere patient identificeren en neemt alle valse alarmen op de koop toe. Hierdoor weet men nu zeker dat een aanzienlijk deel van de patienten gegarandeerd geen malaria had en is het experiment mislukt. Dat het toch in de openbaarheid is gebracht is volgens de distribiteur te wijten aan een 'privélek'.)

Nogmaals, het zegt niets over de werking van MMS maar betreft puur de propaganda er om heen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Determinist » 09 jul 2018, 07:23

taigitu schreef:
08 jul 2018, 20:10
Hieronder een homeopathisch middel met Natrium Chloride.
Een middel dat ik gebruik en volkomen veilig is.
Nogal wiedes. Er zit namelijk niets in.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door MetalPig » 09 jul 2018, 09:10

taigitu schreef:
08 jul 2018, 20:10
Hieronder een homeopathisch middel met Natrium Chloride.
Een middel dat ik gebruik en volkomen veilig is.
Ja nogal wiedes. Natriumchloride is gewoon keukenzout. In homeopatische hoeveelheden is dat inderdaad volkomen veilig.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 09 jul 2018, 10:08

Dat is niet correct maar wel de meest gebruikte reden van degenen die homeopathie afwijzen.
Omdat het als materie niet terug te vinden in de druppels of tabletjes die je slikt, zou er niets veranderd zijn....
Maar op energetisch niveau (trillingsfrequentie) is er door het bewegen/schudden, wel een overdracht.
En die energetisch opgeladen druppels/tabletten raken de plek(ken) waar een tekort is in het lichaam, en zorgen voor herstel in die onbalans.

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door MetalPig » 09 jul 2018, 10:33

taigitu schreef:
09 jul 2018, 10:08
Maar op energetisch niveau (trillingsfrequentie) is er door het bewegen/schudden, wel een overdracht.
Dat is niet correct maar wel de meest gebruikte reden van degenen die homeopathie omarmen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door MetalPig » 09 jul 2018, 10:38

taigitu schreef:
08 jul 2018, 21:57
Ik heb een klein begrijpertje maar als hier gesproken wordt van combinaties van chloor met....
en ik zie dan ook geneesmiddelen staan,
Het probleem is dan ook niet "combinaties van chloor met..." in het algemeen, maar deze specifieke combinatie van chloor met...

Je moet niet de afzonderlijke elementen bekijken, maar ook de manier waarop ze verbonden zijn met andere.
Waterstof (H), koolstof (C) en stikstof (N) zijn onontbeerlijk voor leven, maar HCN is het extreem giftige waterstofcyanide.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 09 jul 2018, 11:25

MetalPig schreef:
09 jul 2018, 10:38
taigitu schreef:
08 jul 2018, 21:57
Ik heb een klein begrijpertje maar als hier gesproken wordt van combinaties van chloor met....
en ik zie dan ook geneesmiddelen staan,
Het probleem is dan ook niet "combinaties van chloor met..." in het algemeen, maar deze specifieke combinatie van chloor met...

Je moet niet de afzonderlijke elementen bekijken, maar ook de manier waarop ze verbonden zijn met andere.
Waterstof (H), koolstof (C) en stikstof (N) zijn onontbeerlijk voor leven, maar HCN is het extreem giftige waterstofcyanide.
Voor mij is dat een moeilijke materie.
Maar dan kom ik dingen tegen die dan niet overeenkomen ......

Onderzoek geneesmiddel naar de ziekte van Von Recklinghausen
Lamotrigine, een anti-epilepticum en HCN-agonist, wordt onderzocht als geneesmiddel bij deze ziekte. [5]
Wikipedia


Dus dan zou hier de HCN toch een sleutel voor één van de deuren in de hersenen kunnen zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 09 jul 2018, 11:27

Vitharr schreef:
09 jul 2018, 05:20
Nogmaals, het zegt niets over de werking van MMS maar betreft puur de propaganda er om heen. :wink:
Vitharr, ik kom nog terug op je reactie.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door MetalPig » 09 jul 2018, 11:48

taigitu schreef:
09 jul 2018, 11:25
Voor mij is dat een moeilijke materie.
Maar dan kom ik dingen tegen die dan niet overeenkomen ......

Onderzoek geneesmiddel naar de ziekte van Von Recklinghausen
Lamotrigine, een anti-epilepticum en HCN-agonist, wordt onderzocht als geneesmiddel bij deze ziekte. [5]
Wikipedia


Dus dan zou hier de HCN toch een sleutel voor één van de deuren in de hersenen kunnen zijn.
Verschillende dingen kunnen dezelfde afkorting hebben [jaja]

HCN heeft hier te maken met een eiwit. Googlen op lamotigine en HCN levert dit artikel op:
https://www.erasmusmc.nl/encore/_$Nieuw ... epilepsie/

HCN staat dan voor "hyperpolarization-activated cyclic nucleotide-gated" en ik heb geen idee wat dat betekent :mrgreen:
Het gaat in ieder geval niet over cyanide.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80583
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Tammy » 09 jul 2018, 12:27

taigitu schreef:

Ik heb een klein begrijpertje maar als hier gesproken wordt van combinaties van chloor met....
en ik zie dan ook geneesmiddelen staan,

MetalPig schreef :

Het probleem is dan ook niet "combinaties van chloor met..." in het algemeen, maar deze specifieke combinatie van chloor met...

Je moet niet de afzonderlijke elementen bekijken, maar ook de manier waarop ze verbonden zijn met andere.
Waterstof (H), koolstof (C) en stikstof (N) zijn onontbeerlijk voor leven, maar HCN is het extreem giftige waterstofcyanide.

Taigitu schreef :

Voor mij is dat een moeilijke materie.
Maar dan kom ik dingen tegen die dan niet overeenkomen ......

MetalPig schreef :
Verschillende dingen kunnen dezelfde afkorting hebben [jaja]

HCN heeft hier te maken met een eiwit. Googlen op lamotigine en HCN levert dit artikel op:
https://www.erasmusmc.nl/encore/_$Nieuw ... epilepsie/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Taigitu ik begeef me niet in de homeopathie wereld dus heel veel weet ik er niet vanaf.
Maar jij wel dus wil ik iets vragen naar aanleiding van je conversatie met MetalPig als dat mag.
Wat ik dus een beetje weet over homeopathie is dat het om de hoeveelheden gaat die men moet mengen of verdunnen met anderen stoffen of hoe men dat ook noemt.

Maar je zegt zelf dat dat moeilijke materie is voor je.

Ik kan je de hand schudden want ik snap dat nog veel minder dan jij.

Maar als je het dus niet weet hoe kan je dan zeker zijn dat het veilig is wat je slikt ?
Dat wat er op een verkoopsite word gepromoot of door iemand die dit medicijn bijvoorbeeld waar we het over hebben aanprijst op een site en wat schijnbaar heel gevaarlijk is volgens de RIVM , ook daadwerkelijk een onschuldig middel is.
Als je niet weet hoe de samenstellingen werken van homeopatische middelen hoe weet je dan zeker dat het ok is ?

Van de reguliere medicijnwereld weten we hoe schadelijk de bijwerkingen kunnen zijn.
Maar van de homeopatische middelen is het nu juist de bedoeling dat ze niet schadelijk zijn.

Ik dacht vroeger dat homeopathie altijd onschuldig was.
Baat het niet dan schaad het niet was de uitdrukking.
Maar het is niet zo onschuldig kwam ik er later achter.
Ben je nooit bang dat je iets giftigs slikt misschien ?

En dan heb ik het dus over de homeopatische middelen waarvoor gewaarschuwd word door de RIVM.
Waar dus alarmbellen afgaan.

Ik heb ook soms mijn bedenkingen bij de RIVM, en de tentakels van de farmaceutische industrie en niet te weinig ook.

Maar waarschuwingen moet men altijd serieus nemen, en in dit geval zou ik zelf willen weten of de verhoudingen/verdunningen kloppen.
Maar dat weet ik niet en jij dus ook niet lees ik.
Hoe kan je dan zeker zijn dat ondanks de waarschuwingen dit middel niet schadelijk is ?
Dat vroeg ik me af toen ik je gesprek met MetalPig las.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 09 jul 2018, 13:54

taigitu schreef: ↑
08 jul 2018, 21:57
Ik heb een klein begrijpertje maar als hier gesproken wordt van combinaties van chloor met....
en ik zie dan ook geneesmiddelen staan, dan lijkt het toch alsof die MMS (in juiste verhouding)
toch niet helemaal onzin hoeft te zijn.
Daarnaast heb ik baat bij die Schüsslerzouten (verwreven) waar ook Natrium Chloride zit.
De dosering is in deze waar het om kan draaien?
Ik ben de laatste die zegt dat het niet kan werken. Ik schiet alleen op wat ik kan onderbouwen. En dat is in dit voorbeeld o.a. het getover met Natrium. Ik weet 100% zeker dat de beweringen die ik noemde onjuist zijn. Het lijkt me wel zo netjes dat dan ook te vermelden. Zoals ik in het verleden al eens vaker heb gezegd begrijp ik niet waarom de (in dit geval natuurwetenschappelijke) werkelijkheid geweld aangedaan moet worden om een punt te maken. In het stuk wat Susan linkt staat gewoon keurige chemie. Het is dus niet dat het niet kan. Ik heb niets met zulk soort auteurs. Het zijn ook gewoon valse profeten.

Taigitu schrijft:
Ik ben onbekwaam in deze tak van natuurkunde dus is het voor mij moeilijk als erover chemische verbanden ed. wordt geschreven.
Ik doe wel moeite om logisch te denken maar dat is uiteraard onvoldoende. Het getover met natrium (zout) zie ik ook bij het gebruik in de keuken. Zo lees ik dat er 13 soorten zout zijn. Vroeger gebruikte ik altijd Jozo zout waar jodium aan toe is gevoegd (maar door de bewerking mineralen zijn verdwenen) wat op je schildklier werkt. Ik heb later voor mezelf selderijzout gebruikt, erg smakelijk. Momenteel gebruik ik zeezout met alle natuurlijk mineralen er nog in, daar zit geen klontermiddel en geen jodium. Het heeft een lekkerder smaak. https://www.ahealthylife.nl/12-natuurli ... an-jodium/
Het is dus lastig om enigszins duidelijk te krijgen waar je geloof aan kan hechten, zeker als de chemie van de natuurproducten puur wetenschappelijk vertaald worden.


Het voorbeeld met zouten wat je aandraagt is leuk in deze context. Elementen zijn bouwstenen die sterren maken. Een lichaam kan dat zelf niet. Een lichaam maakt molekulen, dat zijn verbindingen van elementen. Wanneer je de zouten inneemt neem je de elementen Natrium en Chloor op. In het MMS verhaal ligt de focus op het vormen en innemen van Chloordioxide. Zoals gezegd is dat opgebouwd uit de elementen Chloor en Zuurstof. Eenmaal opgelost kun je MMS daardoor zien als een Natriumchloride oplossing die uit balans is.

Dosering is hier hoe dan ook cruciaal. Om een voorbeeld van mezelf te geven; na sterke vermagering door de 'ontvetting' van ons Nederlandse eten ondervind ik nu ook nog eens sluipende hinder door de ontzouting van ons voedsel. Ik laat vocht te makkelijk los. Met de temperaturen van de afgelopen dagen droog ik uit zonder noemenswaardig te zweten. Mijn lichaam werkt zweten tegen om het vochtverlies te compenseren. Ik kan drinken tot ik klap, het spoelt er via de urineweg zo weer uit. Ik ben er toevallig achter gekomen dat een shoarmaschotel een sterk helend effect heeft. Eergisteren was er weer 1 nodig. Ik nuttig zo'n hele schotel en krijg dan extreem dorst. In 4 uur gaat er 2 liter vocht in en komt er geen druppel uit. Daarna gaat alles een paar dagen goed en daarna zakt de boel weer langzaam weg.

Dit voorbeeld zegt natuurlijk vooral iets over mij. Blijkbaar nuttig ik minder vet en zout dan de normmensen voor wie de voedingsmiddelen zijn aangepast. Daardoor wordt ik gezond van wat bekend staat als ongezond. Het werkt omdat ik er bewust mee om ga. Het zou zot zijn om mezelf er van te overtuigen dat iedere dag een shoarmaschotel gezond voor me zou zijn natuurlijk. :mrgreen:

Dat is een moeilijke situatie waarin je eigenlijk op een dwaalspoor bent hoe dit te ondervangen. En zeker met dit hele warme weer waarbij je al transpireer als je een boek leest. Je kan alleen weten dat er ergens een onbalans is, je houdt het niet voldoende vast en dat geeft op diverse plekken in je lichaam een tekort. Is daar geen duidelijkheid over te krijgen via je arts? Misschien zou een arts, die tevens homeopaat is, je helpen.

Maar wetende dat de vermeende kracht van MMS schuilt in de honger van een chloorion is het bijna vanzelfsprekend om in te zien dat je deze niet ongelimiteerd in je stofwisseling wilt en kunt hebben. Wat opvallend is rond MMS is dat de geadviseerde dosissen enorm verschillen. En een overschot aan Chloor is giftig. En daar schuilt het gevaar.

Verder valt me op dat er een serieuze industrie verbonden is aan MMS. En toch horen we weer het gedoodverfde argument dat er geen onderzoek gedaan wordt. Onderzoeken staat iedereen vrij. Er is een verwijzing naar een Rode Kruis doofpotaffaire rond MMS en malaria. Het is best leuk om daar eens in te duiken. Het enige 'bewijs' is een youtubefilmpje. Mensen die dat kritisch hebben bekeken hebben zich met vragen tot de bedenkers en distributeurs van MMS gericht en deze nemen dan ineens afstand van de gedane claims en bevestigen de lancunes in de gebruikte onderzoeksmethodiek. Het is dan best vreemd om te lezen dat dit 'bewijs' nog steeds verdedigd wordt (zie eerdere posts in dit topic) terwijl degenen die het aanleverden het met de critici eens zijn dat het filmpje een onjuiste indruk wekt. (Mocht je interesse hebben maar geen tijd; de cruciale fout is dat men eerst met veldtesten heeft gekeken of iemand malaria had, en daarna zowel de behandeling als de labtest gelijk initieerden. Men had zich niet beseft dat vanwege de ernst van malaria de veldtesten een enorme foutmarge hebben. Men wil namelijk iedere patient identificeren en neemt alle valse alarmen op de koop toe. Hierdoor weet men nu zeker dat een aanzienlijk deel van de patienten gegarandeerd geen malaria had en is het experiment mislukt. Dat het toch in de openbaarheid is gebracht is volgens de distribiteur te wijten aan een 'privélek'.)

Ik vind het bijzonder dat er aan die testen is meegewerkt door het Rode Kruis. Het zal niet van het hoofdkantoor uitgegaan zijn, neem ik aan. Dat is denk ik ook de reden dat er van die kant zo wordt gereageerd als te lezen en die zoveel mogelijk de schade willen beperken. Want menigeen zal stoppen met geld stoppen in een organisatie die middelen mede een onderzoekt. Mocht het werkelijk helpen dat krijgen ze zeker te maken met de grote belangen van de geneesmiddelenindustrie. En die zal het Rode Kruis al lang steunen met middelen, eventueel die over de datum zijn. Zoals ook wel eens is gebeurt en er een rel veroorzaakte.
Verder kan het onderzoek te kort zijn geschoten maar er zijn ook mensen die kunnen getuigen dat het hen heeft geholpen. Dus ga verder met het onderzoek zonder het Rode Kruis......


Nogmaals, het zegt niets over de werking van MMS maar betreft puur de propaganda er om heen. :wink:


Hopelijk worden meer mensen wakker en zoeken ze het breder dan alleen de reguliere medicijnen.
Alternatieve geneeskunde moet samengaan met de reguliere geneeskunde.
Jammer dat er ondergronds zoveel financiële belangen mee kunnen spelen die de boel zo grondig verstoren.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 09 jul 2018, 14:53

Tammy schreef:

Taigitu ik begeef me niet in de homeopathie wereld dus heel veel weet ik er niet vanaf.
Maar jij wel dus wil ik iets vragen naar aanleiding van je conversatie met MetalPig als dat mag.
Wat ik dus een beetje weet over homeopathie is dat het om de hoeveelheden gaat die men moet mengen of verdunnen met anderen stoffen of hoe men dat ook noemt.

Maar je zegt zelf dat dat moeilijke materie is voor je.

Ik kan je de hand schudden want ik snap dat nog veel minder dan jij.

Maar als je het dus niet weet hoe kan je dan zeker zijn dat het veilig is wat je slikt ?
Dat wat er op een verkoopsite word gepromoot of door iemand die dit medicijn bijvoorbeeld waar we het over hebben aanprijst op een site en wat schijnbaar heel gevaarlijk is volgens de RIVM , ook daadwerkelijk een onschuldig middel is.
Als je niet weet hoe de samenstellingen werken van homeopatische middelen hoe weet je dan zeker dat het ok is ?

Van de reguliere medicijnwereld weten we hoe schadelijk de bijwerkingen kunnen zijn.
Maar van de homeopatische middelen is het nu juist de bedoeling dat ze niet schadelijk zijn.

Ik dacht vroeger dat homeopathie altijd onschuldig was.
Baat het niet dan schaad het niet was de uitdrukking.
Maar het is niet zo onschuldig kwam ik er later achter.
Ben je nooit bang dat je iets giftigs slikt misschien ?

En dan heb ik het dus over de homeopatische middelen waarvoor gewaarschuwd word door de RIVM.
Waar dus alarmbellen afgaan.

Ik heb ook soms mijn bedenkingen bij de RIVM, en de tentakels van de farmaceutische industrie en niet te weinig ook.

Maar waarschuwingen moet men altijd serieus nemen, en in dit geval zou ik zelf willen weten of de verhoudingen/verdunningen kloppen.
Maar dat weet ik niet en jij dus ook niet lees ik.
Hoe kan je dan zeker zijn dat ondanks de waarschuwingen dit middel niet schadelijk is ?
Dat vroeg ik me af toen ik je gesprek met MetalPig las.

Tagitu schrijft:

De materie die ik moeilijk vind is de wetenschappelijk verklaringen met allerlei wiskundige formules enz.
Ik heb wiskunde op de middelbare school al laten vallen. Toen kon ik (was toen een proef van de school) wel mijn middenstandsdiploma halen, wat me ook is gelukt.
Mijn broer wilde een eigen bedrijf oprichten en had dan daarbij een middenstandsdiploma nodig.
Met homeopathie en natuurgeneeswijze ben ik al ruim dertig jaar bezig. Het begon toen mijn dochter nog een kleuter was en haar traanbuis moest worden doorgeprikt.
Het was ontstoken en ze had slierten in haar oog die ze eruit probeerde te plukken. Toen de huisarts gevraagd of hij een homeopathisch middel wilde voorschrijven. Dat werd Silicea.

5 – Etteringsprocessen.
Hierbij moet worden opgemerkt dat Silicea D12 niet zozeer de uitzweting, alswel de absorbering en verdeling van de etter activeert. Dit is van speciaal belang voor een biochemische benadering van oude bloeduitstortingen, die de neiging hebben om niet te willen oplossen.
Willen we de uitzweting van etter activeren, dan is de D6 potentie hiervoor het meest aangewezen.
Daarmee verdwenen de slierten (etter) maar na een poosje kwam het probleem weer terug. Ik heb toen compressen met kamille op haar oog gelegd en na een een paar was het probleem voorgoed verdwenen.

Dit topic gaat over MMS en dat is geen homeopathisch middel.

Het wordt als volgt omschreven:
MMS is een oplossing van 22,4 % natriumchloriet in water. Natriumchloriet wordt uit natriumpoeder gemaakt, dat een zout is dat veelvuldig in de natuur voorkomt. De chemische formule van natriumchloriet is (NaClO2), niet te verwisselen met natriumchloride (NaCl), dat keukenzout is. Het genezende effect van MMS is niet het gevolg van de inname van natriumchloriet, maar van chloordioxide (ClO2), een stof die door het natriumchloriet wordt vrijgemaakt als men er een voedingszuur aan toevoegt, zoals bv. citroenzuur. Dat citroenzuur is in feite een ‘activator’ en die zet het natriumchloriet er toe aan zich te delen in een atoom Na en een molecuul ClO2.

Een homeopatisch middel dat verdund of verwreven is (potentie), herken je als er een nummer achter de naam van het middel staat.
Het geeft aan hoeveel keer de vloeistof of de stof is verdund. Hoe hoger het cijfer, hoe minder terug te vinden is van de originele stof.
Dus zoals hier boven met silicea eerst D12 wordt aangemerkt voor bepaalde problemen, D6 voor andere problemen, zoals hier voor mijn dochter.

Wat is homeopathie en wat zijn homeopathische middelen?
Homeopathie behoort tot de alternatieve geneeswijzen waarbij wordt uitgegaan van het zelfherstellende vermogen van de mens. Door dit herstellend vermogen kun je door te rusten en een beetje aandacht bijvoorbeeld vanzelf genezen van een kleine verkoudheid. Als je lichaam echter meer uit balans is, dan heeft het soms een extra handje nodig om weer in evenwicht te komen. Met behulp van homeopathische middelen kan dan een prikkel aan het zelfherstellend vermogen worden gegeven.

Meisje snuit neus
Homeopathie gaat uit van een drietal principes: gelijksoortigheid, gepotentieerde werking en behandeling van de gehele mens. Het eerste principe, gelijksoortigheid, houdt in dat het lichaam behandeld moet worden met een middel dat bij gezonde mensen verschijnselen oproept die overeenkomen met de verschijnselen van een zieke. Als je bijvoorbeeld verkouden bent, heb je meestal last van tranende ogen en een loopneus. Dit zijn klachten die ook door een ui veroorzaakt kunnen worden. Een homeopaat zal in dat geval de verkoudheid proberen te verhelpen door een ui in verdunde vorm toe te dienen.

Het tweede principe van homeopathie is een gepotentieerde werking. Volgens homeopaten kunnen sommige stoffen in hun normale dosering schadelijk zijn. Daarom zijn homeopathische middelen verdund. Daarnaast worden ze op een speciale manier geschud zodat ze hun krachtige, genezende werking behouden.

Het laatste principe is behandeling/aandacht voor de gehele mens. Waar een huisarts puur naar de klacht van de patiënt kijkt en daarvoor een passend geneesmiddel voorschrijft, richt een homeopaat zijn vizier op het gehele lichaam. Hiermee hopen ze de achterliggende oorzaak van de klacht te vinden.

Soorten homeopathie
Homeopathie blijft niet beperkt tot één soort, er zijn er meerdere:
Klassieke homeopathie: Bij deze vorm kijkt men niet alleen naar de specifieke klacht, maar naar de mens in zijn geheel. Hoe zit de patiënt lichamelijk en geestelijk in elkaar? Het homeopathische geneesmiddel moet bij de gehele mens passen.
Klinische homeopathie: Hier wordt puur gekeken naar de specifieke klacht. Deze vorm van homeopathie wordt vooral toegepast bij acute klachten en zelfmedicatie.
Complexe homeopathie: Net als klinische homeopathie wordt ook hier alleen naar de klacht gekeken. Belangrijk verschil is dat er zogeheten combinatiemiddelen voorgeschreven worden. Hierin zitten meerdere werkzame stoffen bij elkaar.
https://www.gezondheidsplein.nl/dossier ... /item43812


Ik heb nu vele jaren ervaringen met homeopathie en heb jarenlang een huisarts gehad die mij hier niet in tegenwerkte. Hij wist dat mijn eerste keuze homeopathie is, de tweede reguliere. En als het vanzelf overgaat, geen van beiden. Dat waren heel fijne jaren met deze arts. Later werd zijn vrouw ernstig ziek en hij vertelde me dat hij nu tegen dingen aanliep die hij niet had verwacht als ook arts zijnde. Ik zeg niet dat homeopathie de enige weg is. Maar ik heb wel veel reguliere middelen kunnen vermijden voor mezelf en de kinderen, en daarmee ook de bijwerkingen.
Naast homeopathie gebruik ik ook kruiden. Ik heb je al eens geschreven dat ik bij koorts bij verkoudheid of griep uienthee maak en dat helpt prima. Beter dan antibiotica.
Mijn ervaring en het zoeken naar gezondere oplossingen hebben mij best wel wijzer gemaakt. Mede daardoor kwamen zij heel weinig bij de huisarts.
Eén zoon van mij is al meerdere jaren niet bij de huisarts ed. geweest. Een goedkope klant voor de ziektekostenverzekering.
Hieronder zet ik nog een grappig artikel over de gevaren van homeopatische middelen.

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80583
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door Tammy » 09 jul 2018, 15:12

Dank je wel Taigitu voor je uitleg. :grin:
Ik dacht dat het middel MMS bij de homeopathie wereld hoorde, maar dat is dus niet zo .
Mooi dat jij en je kinderen er baat bij hebben.
En ook dat je een dokter had die op dezelfde lijn zat.
Je schreef dat je arts tegen dingen aanliep die hij niet had verwacht toen zijn vrouw ziek werd.
Wat bedoel je daar mee ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 09 jul 2018, 15:23

Janneke Donkerlo - Een overdosis homeopathie

Op het Singel kwam onlangs een clubje mensen bijeen om op speelse wijze te laten zien dat homeopathische middelen niet werken.
'We doen het liever hier dan op de Dam omdat we geen gedoe met tegendemonstranten willen.'


Het is kwart over tien 's ochtends. Bij het standbeeld van Multatuli op het Singel staan zo'n vijfentwintig mensen bij elkaar op een kluitje. Verder is het uitgestorven op het pleintje aan het water. Een groepje toeristen misschien dat op zaterdagmorgen stoïcijns de winderige kou trotseert? Ze hebben witte sweaters aan met het opschrift '1023 Homeopathy there's nothing in it'. Op de sokkel van Multatuli staan potjes en flesjes uitgestald. In de potjes zitten kleine witte pilletjes, in de bruine glazen flessen heldere vloeistof. Er loopt iemand rond met een camera. Opeens heft iedereen ernstig een rood-wit gespikkeld bekertje en neemt een slok. Daar willen we meer van weten.

Wat zijn jullie aan het doen?

'We proberen zelfmoord te plegen met een overdosis homeopathie', vertelt een twintiger met een blauw petje en hij toont een fles
waarop met zwierige letters staat: 'Arsenicum Iodatum C200'.

Echt waar?!

'Nee hoor, het is maar een grap', zegt Maarten Koller, de jongeman met het petje.
Maarten is student psychologie en bestuurslid van Stichting Skepsis, die kritisch kijkt naar pseudowetenschappelijke theorieën,
dubieuze therapieën en paranormale overtuigingen.

Zelfmoord plegen met homeopathisch arsenicum of met welk ander homeopathisch drankje of pilletje dan ook, dat kan volgens Maarten helemaal niet:
'In de afgelopen dertig jaar is veel onderzoek gedaan naar homeopathie, maar nog nooit is wetenschappelijk aangetoond dat het werkt.
Er is wel aantoonbaar sprake van een placebo-effect, dat wil zeggen: mensen raken onder de indruk en daarom helpt het soms;
(zelf)misleiding is namelijk een machtig fenomeen. Met deze actie willen we laten zien dat homeopathie flauwekul is.'

De actie is een initiatief uit Engeland en wordt tegelijkertijd op vijftig andere plaatsen in de wereld gevoerd.
Van Antarctica tot Canada, van Argentinië tot Zwitserland, van Honolulu tot Zuid-Afrika. Maarten slaat de rest van zijn verdunde arsenicum achterover.

Waar slaat dat '1023' op jullie shirts eigenlijk op?

'Om 10 uur 23 hebben we allemaal onze overdosis genomen; 10 tot de 23ste is het getal van Avogadro.'

Het getal van wat?

Verschillende mensen proberen het uit te leggen. Het schijnt iets te zijn met atomen en mollen en dat maal heel veel nullen. In het kort komt het hierop neer: je hebt een liter vloeistof, die verdun je in tien liter water, daarvan neem je weer een liter en die verdun je dan weer in tien liter water, enzovoort, tot 23 maal aan toe. Er kan nu geen werkzaam molecuul meer aanwezig zijn. Laat staan als je een vloeistof op deze wijze 200 maal verdunt: je krijgt dan een getal met een duizelingwekkend aantal nullen.

Een aanwezige kijkt op zijn i-Phone. Op #ten23 wordt druk getwitterd:

'Last breakfast in Bilbao before homeopathic suicide.'

'Ik ga voor een cocktail Lachesis en Arsenicum on the rocks, jammer dat Avogadro niet 14:23 is. Veel minder vroeg opstaan...'

'Yum, this is the *good* stuff... *crunchcrunchcrunch*'

Als jullie iets aan het publiek duidelijk willen maken, waarom doen jullie deze actie dan hier, op deze stille plek?

Martijn ter Borg, arts in opleiding en lid van de Vereniging tegen de Kwakzalverij, wijst naar het standbeeld: 'Multatuli was in 1880 een van de eerste leden van de vereniging. Hij was een man van de ratio, net als wij.'

Maar hier hoort en ziet niemand jullie toch? Waarom zijn jullie niet op de Dam gaan staan?

Martijn: 'Mensen in Londen hebben ons gewaarschuwd. In Engeland is een sterke pro-homeopathielobby. Bij een eerdere actie ontstond daar veel gedoe met tegendemonstranten. Dat willen wij hier niet, we willen het gewoon leuk houden.'

Een vrouw van middelbare leeftijd staat tegen de sokkel geleund en slaat het clubje meewarig gade. Zij denkt dat de vork anders in de steel zit: 'Deze mensen zijn bevooroordeeld. Ze willen niet luisteren en zich niet in homeopathie verdiepen. Water heeft een geheugen, ook al zit er geen werkzame stof meer in. Onderzoeker Luc Montagnier heeft in verdunde vloeistoffen magnetische velden aangetoond. Die man heeft nota bene de Nobelprijs gewonnen voor de ontdekking van het hiv-virus. Zo gaan wetenschappers dus met een Nobelprijswinnaar om!'

Nee, ze wil niet met haar naam in de krant. Ze heeft vrienden die homeopathisch arts zijn en die worden wel eens lastiggevallen, met processen en zo. Ze wil ze niet in problemen brengen. Ze kwam toevallig net voorbij en wilde gewoon even weten wat er aan de hand was. Maar nu moet ze weer verder. 'Dag, hoor.'

Maarten heeft gehoord wat de vrouw vertelde. 'Die proeven van Montagnier zijn ons bekend', zegt hij en zwaait met een paar A4'tjes tekst. 'Nieuwe theorieën zijn altijd interessant. Maar voor wetenschappelijk bewijs moeten proeven herhaald kunnen worden en dat is met die van Montagnier nooit gelukt. Montagnier is inmiddels negenenzeventig jaar. Hij is van Frankrijk naar China verhuisd, alleen daar kan hij blijkbaar nog terecht met zijn waanideeën. Hij heeft inderdaad de Nobelprijs gewonnen, maar ja, in het verleden behaalde resultaten zijn nu eenmaal geen garantie voor de toekomst.'

Iemand zwaait met zijn armen en roept: 'Is er een tandarts in de buurt? Ik begin kiespijn te krijgen van al die suikerpilletjes!' Er wordt gelachen.

Iemand anders verslikt zich, schraapt zijn keel en neemt een flinke teug uit een fles met een homeopathisch drankje: 'Even mijn overdosis wegspoelen.'

Martijn kijkt quasivertwijfeld naar zijn fles met Sulphurum Acidum C200. 'Zwavel? Dat zou toch tegen winderigheid moeten zijn? Maar het waait hier nog steeds ontzettend!'

Na een uur is men toe aan koffie. Onverdund.

'Ik praat weleens met mensen over homeopathie', vertelt Sabine van Wijk nadat ze zich in het café op een kruk heeft gehesen. Sabine is adviseur bij Rijkswaterstaat en lid van Skepsis. 'Vaak denken mensen dat het om kruidenextracten gaat. Als ik ze dan vertel wat homeopathie eigenlijk is, dan beginnen ze glazig kijken. Oh ja...?'

Wat doet iemand als jij bij Skepsis?

'Ik wilde iets zinnigs doen naast mijn werk en besloot de negatieve effecten van zweverigheid te bestrijden.' Sabine neemt een slok van haar koffie. 'In de wetenschap moet je iets kunnen aantonen. Zelfs liefde is te meten door het dopaminegehalte in de hersenen.'

Een uur na de dodelijke missie ligt het plein er weer verlaten bij. De volgende dag twittert men wereldwijd nog druk na:

'Bad news for homeopathic suicides, everybody still alive.'

'I'm just relieved that nobody drowned.'

'Haven't laughed so much in ages!'

Iemand mailt: 'Juich maar niet te vroeg! Over een paar jaar hebben jullie allemaal arseenvergiftiging, dan heeft het lichaam het geheugen van het water overgenomen...'

Talloze filmpjes van deze wereldwijde actie zijn te bekijken op YouTube: 'ten23 homeopathy 2011'.





Homeopathie kán helpen

De klassieke homeopathie baseert zich op drie principes:

1. similia: het gelijke met het gelijksoortige genezen. Bijvoorbeeld slapeloosheid met (sterk verdunde) koffie;

2. schudden en verdunnen: door het verdunnen van de stof verdwijnt de stof zelf maar blijft achter als 'geheugen'; de manier van schudden is belangrijk: vroeger gebeurde dat op de leren kaft van een bijbel;

3. holisme: ieder mens is uniek en daarom werkt een middel niet bij iedereen hetzelfde.

Homeopathische middelen zijn van plantaardige, minerale of dierlijke herkomst, bijvoorbeeld hyenawangslijm. Ook planetaire invloeden worden, sterkt verdund, gebruikt. Zo werd in 2009 suikerpoeder blootgesteld aan een krachtige telescoop in Boston die licht van Saturnus opving. In de astrologie wordt Saturnus geassocieerd met botten, veroudering en seksuele energie. Dit middel kan volgens homeopaten onder meer worden ingezet bij mensen met jeuk en mensen die vaak moeten plassen.

De moderne wetenschap berust ook op drie principes:

1. een idee of hypothese;

2. een globale rationele verklaring voor het idee;

3. bewijzen van het idee: als je dit doet, gebeurt er dat, en dat tig keer herhaald.

Wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van geneesmiddelen doe je door een voldoende groot aantal mensen, onder gecontroleerde omstandigheden, te verdelen in twee groepen. De ene groep krijgt een nepmiddel, de andere het echte middel. Zowel de onderzoeker als de proefpersoon mag niet weten wie welk middel krijgt. Dat heet 'dubbelblind'. Zo'n onderzoek moet bovendien door andere onderzoekers herhaald kunnen worden. Als de resultaten telkens hetzelfde zijn, is het bewijs geleverd.

Volgens wetenschappers zijn de homepathische onderzoeken van methodologisch inferieure kwaliteit. Toch voelt een patiënt zich in de praktijk - door de spiritualiteit en de persoonlijke aandacht van de homeopaat - vaak beter. Dat heet het placebo-effect. De arts-patiëntrelatie lijkt daarin cruciaal. En juist daarin schieten reguliere artsen nog weleens tekort. Homeopathie werkt dus niet, maar kan wel helpen.

http://www.donkerlo.nl/index.php/artike ... omeopathie

Tammy, dit over de gevaren van homeopathie............

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Natuurgenezers prijzen gevaarlijk desinfectiemiddel aan als medicijn

Bericht door taigitu » 09 jul 2018, 15:27

Tammy schreef:
09 jul 2018, 15:12

Je schreef dat je arts tegen dingen aanliep die hij niet had verwacht toen zijn vrouw ziek werd.
Wat bedoel je daar mee ?
Dat hij als arts dus mee kon praten over de ziekte van zijn vrouw maar net zo werd
behandeld als de doorsnee patiënt die jij en ik zijn.......
De specialist weet het beter dan de huisarts die met zijn vrouw op consult komt.
Dus het principe 'onder collega's verviel in deze.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie