Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

Bericht door taigitu » 28 jul 2018, 11:45

Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

In de laatste week van Juni 2018 verschijnt er in Nederlandse media een golf aan berichten over het HPV vaccin.
Is er soms een HPV-epidemie uitgebroken? Nee. Lopen meisjes van 12 jaar gevaar? Nee. Is het toeval dat alle kranten in precies dezelfde week
de behoefte voelen om ons de schrik op het lijf te jagen? Nee, ook dat niet. Het betreft een ‘media-campagne’. Een strak georganiseerde
samenwerking tussen beleidsmakers, journalisten, ‘experts’ en niet te vergeten de farmaceutische industrie. Het vooropgezette doel van
de campagne is de dalende vaccinatiegraad koste wat het kost weer omhoog te krijgen.
Zelfs al moet het publiek daarvoor misleid worden.

De aanleiding
De aanleiding voor het media offensief is een kamerbrief van staatssecretaris Blokhuis (VWS) aan de leden van de Tweede Kamer over
de vaccinatiegraad. Hij informeert hen dat de deelname aan de HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker voor het tweede jaar op rij is afgenomen,
van 53 naar 46 procent. De brief van Blokhuis is gebaseerd op het rapport ‘Vaccinatiegraad en jaarverslag Rijksvaccinatieprogramma 2017’,
dat kort daarvoor, op 21 Juni 2018 is gepubliceerd. Uit het rapport komt het volgende citaat:

‘Voor de HPV-vaccinatie is de verdere daling in de vaccinatiegraad van 8 procent ten opzichte van vorig jaar opmerkelijk.
Overigens is niet alleen in Nederland een daling te zien. Belangrijkste reden om niet tegen HPV te vaccineren of daarover te twijfelen,
zijn zorgen over mogelijke bijwerkingen van het HPV-vaccin. De Gezondheidsraad zal opnieuw advies uitbrengen over HPV-vaccinatie in Nederland.’


De gezondheidsraad
Kunnen we de gezondheidsraad eigenlijk wel vertrouwen?
Meerdere leden van de commissie die in 2009 adviseerde om het HPV vaccin op te nemen in het Rijksvaccinatieprogramma,
bleken banden te hebben met de farmaceutische industrie!

Voor meer informatie over de onethische marketingcampagne en corruptie die kennelijk nodig was om het vaccin in Nederland te introduceren
kijk naar de documentaire ‘Het omstreden kankervaccin’ die Zembla (19-10-2008) daar destijds over maakte.
Zie via deze link de uitzending van Zembla: https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/het-om ... nkervaccin

De gezondheidsraad is in januari dit jaar gevraagd een advies uit te brengen over HPV-vaccinatie voor jongens.
De verwachting is dat dit advies eind van dit jaar gepubliceerd wordt. Lees onze blogpost:
Baarmoederhalskankervaccin voor jongetjes? – jongetjes hebben geen baarmoeder!
Hij is weer zeer actueel.
Link naar de blogpost: https://stichtingvaccinvrij.nl/baarmoed ... aarmoeder/

De bijwerkingen
Sinds de introductie van het vaccin bleek direct dat de bijwerkingen ernstig en talrijk waren. Hoezeer de gevestigde orde ook tracht dit te negeren,
de cijfers liegen er niet om.

Vigiaccess is een instituut dat onder toezicht van de Wereldgezondheidsorganisatie de gerapporteerde bijwerkingen van het HPV-vaccin bijhoudt.
Op 05-07-2018 staat de teller op 83757 gemelde gevallen wereldwijd. 5 Besef alstublieft dat dit een fractie is van het totaal. Naar schatting wordt
er maar een paar procent van de bijwerkingen gemeld.

https://stichtingvaccinvrij.nl/dalende- ... offensief/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

Bericht door Osiris » 28 jul 2018, 13:30

:post:
Alles is geoorloofd om de kas van de farmaceuten te spekken.
De oorlog tegen de mensheid.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

Bericht door Vitharr » 28 jul 2018, 14:02

Even los van het HPV-vaccin. Zembla is een manipulatief extreem links media-instrument wat precies dat doet waar de overheid hier (terecht) van beschuldigd wordt. Kritisch zijn is best gezond. Maar dit is anti-overheidspropaganda. De geesten achter Zembla wantrouwen de overheid en dringen met het programma gewoon hun eigen mening op.

Ik heb dat zelf ervaren toen Zembla een documentaire maakte over een bedrijf waar ik werkte. Ik kende alle feiten omdat ik zelf betrokken was bij de onderzoeken. Het begon met een persoonlijke vete van een journaliste, die wist het de overheid moeilijk te maken waarna de overheid de gebruikelijke manipulatie toe ging passen om het publiek te laten willen wat zij zelf wilden. Ondertussen deed de overheid alsof ze tegen de publieke opinie was. Het linkse tuig haakte daar op in en vertelde het publiek wat ze wilden horen waarop de overheid succesvol overstag kon gaan door iemand uit hun eigen gelederen te slachtofferen en daardoor de illusie te scheppen dat ze naar het volk luisterden terwijl de werkelijkheid precies andersom lag.

De kern van het probleem was dat door verduurzaming van een proces een ongewenste stof in de emissie terecht kwam. Het bedrijf zat in een pilotproject en moest zichzelf controleren. Letterlijk de slager die zijn eigen vlees keurt dus. Het bedrijf wilde metingen uitvoeren ter bevestiging van de vermoedens maar de overheden wilden dit niet omdat ze wisten dat dit voor hen veel werk op ging leveren. Gelukkig snapte mijn werkgever wel wat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen inhoudt en voerde dus toch de metingen uit. Op basis van de metingen bleek het allemaal mee te vallen en werd een strategie uitgewerkt om de totale emissie te verlagen.

Dit werd dus volgens de regels gemeld. De journaliste had inside information en misbruikte de wet op openbaarheid van bestuur. Hierdoor kreeg ze het rapport in handen en maakte er van dat geconstateerd was dat de ongewenste stof in de emissie zat. Wie dat had vastgesteld zei ze niet maar door de schrijfstijl leken we betrapt door de overheid.

De (niet Europese) concurrentie rook een kans en wist via de Europese Commissie het bedrijf dusdanig te dwarsbomen door omkopen van de grotere lidstaten dat wij geldproblemen kregen. Ondertussen probeerde de overheid ons te dwingen om iets in het proces toe te voegen waardoor de emissie van de probleemstof verminderd werd. Toen wij dat onderzochten ontdekten we dat we daarvoor in de plaats forse hoeveelheden blauwzuurgas uit zouden stoten. En dat weigerden we uiteraard. Dat leidde tot een rechtszaak die we uiteraard wonnen.

In de krant werd echter melding gemaakt van het feit dat de rechterlijke macht ons toestond de hele omgeving te vergiftigen. Zo kwam de overheid in de slachtofferrol.

Naar verluid kwam Zembla in eerste instantie voor een beruchte multinational die recent met een benzeenemissie bijna een hele stad had vermoord door te verzwijgen. Zij waren op het nippertje gered door een verandering van de windrichting. Dat is een mooi voorbeeld van NIET Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Maar ineens ging het weer over ons.

Zembla liet een Hoogleraar aan het woord. Die had een heel mooi verhaal maar wist niet wat voor proces wij hadden. Hij had het over een compleet andere sector. Na afloop hebben we hem uitgenodigd en het proces laten zien. Hij zag zijn fout in, maakte excuses maar kreeg geen platform meer. Het zou ook nutteloos zijn omdat mensen dan hadden verzonnen dat wij hem om hadden gekocht.

4 jaar lang heeft dat geduurd. 4 jaar lang was iedere criticus welkom om met eigen ogen te komen kijken en dan mocht je ook echt alles zien. NIEMAND kwam. De illusie is blijkbaar belangrijker dan de waarheid.

Zelfs zonder kennis van zaken was de Zembla documentaire bizar. Een flink deel werd gewijd aan een perenteler die met droge ogen beweerde dat zijn hele oogst onverkoopbaar was door vergiftiging terwijl we hem in de volgende scene de oogst op de markt zien verkopen. Uit de reacties bleek alles geslikt voor zoete koek. Tot slot liet men aan het eind een dramatisch shot zien van 'ernstig vervuild water'. Het was gewoon zeewater met het bekende eiwitschuimkraagje.

Natuurlijk verloren we deze strijd en inmiddels bestaat het bedrijf niet meer wat volgens velen een overwinning voor het milieu zou zijn. Er is echter niets veranderd aan de vraag naar het product dus koopt heel Europa nu bij de concurrent waar geen milieueisen gelden. Voor mij was deze hele ervaring een enorme eye opener in ieder geval.

Blijf dus waakzaam. Het tegenlicht kan vaak even verblindend zijn.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

Bericht door Vitharr » 28 jul 2018, 14:17

Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

Bericht door taigitu » 28 jul 2018, 15:31

Vitharr schreef:
28 jul 2018, 14:02

Natuurlijk verloren we deze strijd en inmiddels bestaat het bedrijf niet meer wat volgens velen een overwinning voor het milieu zou zijn. Er is echter niets veranderd aan de vraag naar het product dus koopt heel Europa nu bij de concurrent waar geen milieueisen gelden. Voor mij was deze hele ervaring een enorme eye opener in ieder geval.

Blijf dus waakzaam. Het tegenlicht kan vaak even verblindend zijn.
Ik las eerder het verhaal van je over je oude bedrijf en hoe het verliep, ook met jou.
Het is misselijk makend als je ervaart hoe en hoever mensen gaan met manipulatie
voor o.a. geldelijk gewin en wat nog meer. Je verwacht van instellingen zoals de regering
en andere betrokkenen die voor de gemeenschap op moeten komen, dit aan hun laars lappen.
Het lijkt wel of je tegenwoordig overal voor op je qui vive moet zijn. Het wordt niet makkelijker
om je ergens in te verdiepen en voorbereid te zijn, om wat en met wie je iets aangaat.
Ik vraag me af of er ooit een tijd komt waarin mensen eerlijker kunnen en willen zijn
in hun interactie met hun medemens..... Of blijft het het recht van de 'sterkste'

Dat verslag van de Tweede Kamer ga ik nog op mijn gemak lezen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

Bericht door Fenna » 28 jul 2018, 15:52

:post: Taigitu
Zoals Osiris ook al schreef, alles is geoorloofd om de kas van de pharmacie te spekken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

Bericht door Vitharr » 29 jul 2018, 12:52

taigitu schreef:
28 jul 2018, 15:31
Ik las eerder het verhaal van je over je oude bedrijf en hoe het verliep, ook met jou.
Het is misselijk makend als je ervaart hoe en hoever mensen gaan met manipulatie
voor o.a. geldelijk gewin en wat nog meer. Je verwacht van instellingen zoals de regering
en andere betrokkenen die voor de gemeenschap op moeten komen, dit aan hun laars lappen.
Het lijkt wel of je tegenwoordig overal voor op je qui vive moet zijn. Het wordt niet makkelijker
om je ergens in te verdiepen en voorbereid te zijn, om wat en met wie je iets aangaat.
Ik vraag me af of er ooit een tijd komt waarin mensen eerlijker kunnen en willen zijn
in hun interactie met hun medemens..... Of blijft het het recht van de 'sterkste'
Het blijft een pijnpunt. Vooral vanwege de randzaken die ik eerder deels benoemde.

Wij waren 1 van de 4 fabrieken op de wereld die een bepaald product konden produceren waar veel vraag naar is. Ik durf zelfs te stellen dat niemand op het forum geen gebruik maakte van het product. Wij waren, als sector, behoorlijk vervuilend volgens de hedendaagse norm. Dat kwam door het proces. Van de 4 waren wij veruit de schoonste omdat wij continu aanpassingen bleven doen ter verbetering. Vervuiling kent vele vormen. Onze vervuiling schepte kansen voor leven waardoor de balans scheef kon gaan liggen en dat is gelukkig ook erkend als een vorm van vervuiling.

Wij hadden net een forse paradigmaverschuiving ondergaan. Wij moesten de spil worden van een revolutionair nieuwe manier van samenwerking met het oog op verduurzaming. Alles wat wij produceerden moest na gebruik weer terug gewonnen kunnen worden. En dat moest ook gelden voor alle productiemiddelen en de zaken die te maken hadden met het gebruik zoals verpakkingen in je keuken. Ik denk dat je de bedreiging voor de bedrijven buiten de samenwerking wel ziet.

Natuurlijk wilde mijn baas geld verdienen. Omdat hij dat in het verleden ook al had gedaan kon hij deze kans faciliteren. Hoe kan ik daar dan tegen zijn? Al die andere bedrijven hadden dezelfde motieven. Het grote verschil met ons samenwerkingsverband waren de middelen.

Binnen het bedrijf werd inzet beloond. Ik kan je talloze verhalen vertellen. Mensen met problematische schulden die gesaneerd werden door het bedrijf waarna renteloos afbetaald mocht worden via het salaris. En toen we in het laatste 1,5 jaar zoveel geldproblemen hadden wachtten wij geduldig tot er geld was om ons te betalen, wetende dat als je in de problemen kwam er dezelfde dag nog een voorschot verstrekt werd.

Wij hebben NOOIT gelogen. We waren open en transparant. We voorzagen in een behoefte. En toch zijn we met pek en veren ingesmeerd. En zoals gezegd kopen we nu het product bij de meest vervuilende fabriek van de 4.

Het is die transparantie die ons genekt heeft. Alle andere bedrijven uit de samenwerking zijn buiten schot gebleven maar bedenken zich wel 10 keer voordat ze onze 'fout' begaan.

Dit was geen complot, dit was de mensheid. Aan de basis van elke nagel aan onze doodskist lag egoïstische graaizucht. Honger naar macht, geld, verzin het maar. Als wij dat in ons bedrijf hadden gehad hadden we geprotesteerd wanneer mensen met schulden voordeel hadden aan de sanering door het bedrijf. Maar wij voelden ons niet onveilig. Het was op het laatst ons fort.

Even generaliserend willen we dus transparantie, openheid en rechtvaardigheid. Maar we laten ons makkelijk manipuleren om anderen het tegenovergestelde aan te doen. Ik weet dat de Zembla uitzending over ons een vals beeld schepte, dat maakt me wantrouwig over de vernoeming in je post. Ik zag dat de man achter Zembla gezien wordt als iemand die het medium gebruikt om zijn eigen visie uit te dragen. Het is dan ook niet meer dan dat, een mening. Die biedt geen antwoorden maar dient vragen op te roepen.

Vragen zijn er genoeg rond het HPV vaccin. Men heeft vastgesteld dat de vaccinatiegraad daalt, en met name bij HPV. Daarom is het niet vreemd dat een vaccinatieprogramma een campagne op start. Wat zij je vertellen is wat zij weten. En zij weten wat hen verteld wordt. Als er al iets aan de hand is ligt dat waarschijnlijk buiten het vaccinatieprogramma.

Het is opmerkelijk dat de vaccinatiegraad niet in zijn totaliteit daalt. Dit lijkt te wijten aan de actieve anti-HPV lobby op internet. Daardoor weigeren relatief meer mensen de HPV injectie. Dat bewijst dat dit werkt, we luisteren naar internet. De vraag is of dat goed is?

Je eerste post bevat een mooie link naar een database met gemelde klachten. Daar staat bij vermeld dat de aantallen mogelijk iets af kunnen wijken door een algoritme wat dubbele meldingen verwijderd. Verder lezend lijkt de database in negatieve zin manipuleerbaar. Jij kunt blijkbaar zelf valse meldingen in die database zetten.

Ik ben geen complotter maar wil wel even een doemscenario schetsen. Je infecteert het westen met een genspecifiek virus. De overheid merkt een stijging op (zoals nu ook met HPV en meningokokken is gebeurd) en introduceert een nieuw vaccin. Je huurt 3 miljard Koreanen in om de database te vullen met valse informatie en start een anti-vaccin campagne. Einde westen.

Het klinkt zot maar is praktisch mogelijk. Het systeem van openheid en transparantie is dus manipuleerbaar door een overheidsfobie te misbruiken. Men verdrinkt in de mening en mist daardoor de kennis.

Mijn oudste stiefdochter heeft HPV vaccinaties gehad omdat gezegd werd dat dit goed was. De jongste heeft ze niet omdat de arts zei dat ze mogelijk onvruchtbaar zou worden. Ik begrijp beiden en het was een weloverwogen keuze. Het is echter niet onmogelijk dat de jongste baarmoederhalskanker krijgt door desinformatie en het kan ook zijn dat de oudste onvruchtbaar wordt door een gebrek aan kennis.

Ik ken de waarheid niet. Maar het is niet alleen geld en pharma wat hier speelt. Als ieder mens 1 feit toevoegt voor hij zijn angst doorgeeft zou de wereld wel beter werken. Zeker als de toehoorder beseft dat hij naar een mening luistert.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Dalende vaccinatiegraad van het HPV-vaccin leidt tot manipulatief media-offensief

Bericht door MetalPig » 30 jul 2018, 10:56

Osiris schreef:
28 jul 2018, 13:30
:post:
Alles is geoorloofd om de kas van de farmaceuten te spekken.
De oorlog tegen de mensheid.....
Drogreden. De behandeling van ziekten levert farmaceuten veel meer geld op dan het voorkomen ervan.

Plaats reactie