De mazelen-hype ontkracht

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De mazelen-hype ontkracht

Bericht door taigitu » 24 aug 2018, 10:04

De mazelen-hype ontkracht

22 augustus 2018

Al geruime tijd ‘rommelt’ het in kinderziekten-land.
Waarschuwingen voor de zomervakantie dat met name vakantielanden als Italië, Frankrijk, Griekenland, Georgië, Rusland
en Servië het hoogst aantal met mazelen besmette kinderen kent, bereikte ons met enige regelmaat via de media.


In 2017 zijn er in Europa (!) 37 gevallen door sterfgevallen geteld, zo luidt het nieuwsbericht.
https://nos.nl/artikel/2246905-minder-v ... uropa.html
Dat zijn er altijd 37 teveel, maar als je uitrekent over welk percentage we het hebben, geeft dat wel een ander, minder angstaanjagend, beeld.
Zoals bekend kregen we vroeger allemaal de mazelen en sterker nog, Oma’s konden hun kleinkinderen waarnemen en wijs hun hoofdschudden
tijdens de uitspraak; “Mientje moet eens even de mazelen krijgen, dan wordt ze meer zichzelf…”
En als Mientje dan daadwerkelijk de mazelen kreeg en even flink ziek was, met vooral veel uitslag, kwam er een ander Mientje tevoorschijn;
sterker, meer weerstand, meer zichzelf en een flinke stap gemaakt in ontwikkeling.

Dat kinderziektes nuttig waren weten we al heel erg lang en dat is nog zo, al doen berichten ons anders geloven.

Afname mazelen al voor vaccinatie
Ook statistieken zijn goed te vinden via Google als we zoeken op de ontwikkeling van kinderziekten en mogelijk dramatische afloop;
de afname hiervan ontstond al direct na 1900 toen de sociale omstandigheden verbeterde, vochtige huizen uit den boze waren, voeding beter werd
en de kinderarbeid afgeschaft. Al ruim voor ons vaccinatie-tijdperk dus. Alom bekend en vooral, logisch! De weerstand werd hierdoor beter immers…

Afbeelding

En dat geldt natuurlijk ook nog voor onze tijd. De beste weerstand is je eigen weerstand!

En dus is het verstandig om zo gezond mogelijk te leven, de kinderprikkels en -stress binnen de perken te houden, rust, regelmaat en reinheid
toe te passen, de kinderen met volwaardige voeding, liefst biologisch, te voeden en geen tot zo weinig mogelijk geneesmiddelen te geven.

Een gezond kind kan prima de mazelen doormaken. Een gezond kind zal geen complicaties ontwikkelen.
En dat is ook wat we in de krant kunnen lezen; als er kinderen overlijden aan mazelen, wat natuurlijk afschuwelijk is, is er onderliggend altijd sprake
van een chronische ziekte of een kwetsbaar kind. En dan komt een kind niet aan de mazelen te overlijden maar door het onvermogen adequaat
te reageren op een nieuwe ziekte er bij. Dat kan het lichaam dan niet meer opbrengen, die kracht, mogelijkheid, heeft het niet.

We maken onze kinderen in deze tijd sowieso al ‘zwakker’ door zo vroeg te vaccineren.
Dat zou beter zijn dit te doen als het immuunsysteem zich had kunnen ontwikkelen, zo na 9 maanden.
Dan beperken we verzwakking, voorkomen we het regelmatig antibioticagebruik, de pufjes en de corticosteroïde zalf voor eczeem in de eerste,
zo belangrijke periode. En 9 maanden borstvoeding is de beste preventie! Het kind geniet de afweer van de moeder!

De 4-0 achterstand hebben we al bereikt zo rond het eerste levensjaar, immers ze krijgen 4 prikken in dat eerste jaar…
Het blijft dus de kunst gezonde keuzes te maken, een goed gezond evenwicht te bereiken en daarmee de weerstand naar een hoger level te trekken,
want… een gezond kind kan rustig de mazelen doormaken, sterker nog, het zal ‘m goed doen!

Kijk voor meer informatie ook op https://stichtingvaccinvrij.nl/keuzevri ... plichting/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door MetalPig » 24 aug 2018, 10:27

De mazelen-hype ontkracht
Ik ben benieuwd... :wacht:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door MetalPig » 24 aug 2018, 10:29

Overigens komt het verhaal neer op "laat de zwakkeren maar lekker doodgaan". Buitengewoon onsympathiek.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door taigitu » 24 aug 2018, 11:42

MetalPig schreef:
24 aug 2018, 10:29
Overigens komt het verhaal neer op "laat de zwakkeren maar lekker doodgaan". Buitengewoon onsympathiek.
Nee, het verhaal wil duidelijk maken dat als je kind gezond is, dus niet iedere keer een verkoudheid heeft
of andere ongemakken, je nog eens moet nadenken over vaccineren zoals tegen de mazelen.
Kinderen die wel 'kwakkelen' met de gezondheid zullen sneller besmet raken met mazelen als ze er mee
in contact komen en ook heftiger reageren omdat ze verzwakt zijn. Dat is een wereld van verschil, lijkt mij.

Zo weet ik uit mijn jeugd dat onze huisarts zijn kind, dat nog geen mazelen had gehad, meenam naar het gezin
waar bij een kind de mazelen was geconstateerd. De bedoeling van hem was zijn kind in contact te brengen
met het virus. En dat deed hij met al zijn kinderen. Het zal toch niet zijn bedoeling zijn geweest om
zijn kinderen te beschadigen, juist niet. En deze ervaring heeft me voorzichtiger gemaakt, onder andere i.v.m. vaccinaties.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door Fenna » 24 aug 2018, 12:02

Zo weet ik uit mijn jeugd dat onze huisarts zijn kind, dat nog geen mazelen had gehad, meenam naar het gezin
waar bij een kind de mazelen was geconstateerd. De bedoeling van hem was zijn kind in contact te brengen
met het virus. En dat deed hij met al zijn kinderen.
Zo deden mijn ouders het ook en ik heb nooit een kinderziekte gahad, maar had wel voldoende afweerstoffen opgebouwd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door MetalPig » 24 aug 2018, 12:15

taigitu schreef:
24 aug 2018, 11:42
MetalPig schreef:
24 aug 2018, 10:29
Overigens komt het verhaal neer op "laat de zwakkeren maar lekker doodgaan". Buitengewoon onsympathiek.
Nee, het verhaal wil duidelijk maken dat als je kind gezond is, dus niet iedere keer een verkoudheid heeft
of andere ongemakken, je nog eens moet nadenken over vaccineren zoals tegen de mazelen.
Kinderen die wel 'kwakkelen' met de gezondheid zullen sneller besmet raken met mazelen als ze er mee
in contact komen en ook heftiger reageren omdat ze verzwakt zijn.
Precies. En door je gezonde kind niet te vaccineren loopt het kwakkelkind meer risico om er mee in aanraking te komen.

"Laat de zwakkeren maar lekker doodgaan" is wellicht iets te stevig geformuleerd, maar ook "als mijn kind maar gezond is dan boeit het mij niet of andermans kinderen risico lopen" blijft buitengewoon onsympathiek.

gusteman

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door gusteman » 25 aug 2018, 13:14

taigitu schreef:
24 aug 2018, 11:42
Zo weet ik uit mijn jeugd dat onze huisarts zijn kind, dat nog geen mazelen had gehad, meenam naar het gezin waar bij een kind de mazelen was geconstateerd. De bedoeling van hem was zijn kind in contact te brengen met het virus.
Waardoor hij dus zijn kinderen vaccineerde.
Als arts was dit voor hem een verstandige ingreep, voor een leek echter (iemand die niet over de nodige kennis beschikte om indien nodig snel te kunnen ingrijpen) zou zoiets allesbehalve verstandig geweest zijn.
Niet onderlegde mensen doen er beter aan de kinderen (en uiteraard ook zichzelf) te vaccineren.
Mazelen zijn slechts in extreem zeldzame gevallen dodelijk voor kinderen; echter, wanneer je als volwassene de ziekte betrapt is dit vaak met dodelijke afloop. Vaccinatie tegen mazelen is derhalve een ingreep die volwassenen moet beschermen en niet zozeer kinderen.
De echtgenoot van mijn schoonzus werd nooit gevaccineerd tegen mazelen en heeft ze als kind ook nooit gehad.
Hij betrapte die twee jaar geleden toen hij 38 was en is er zwaar ziek van geweest; zonder ziekenhuisopname had hij het niet overleefd.
Toen hij terug genezen was hebben ze zowel voor henzelf als voor hun kinderen laten nagaan welke vaccins zij hadden gekregen en die vaccins laten toedienen welke zij nog niet hadden gehad.
Onder het moto: het zekere voor het onzekere nemen, wat per slot de hele strategie is die achter vaccinatie steekt.

En voor diegenen die menen te weten dat achter vaccinatieprogramma's een verdoken complot schuil gaat: stop toch eens met die onzin, daarmee doe je meer kwaad dan goed.

Natuurlijk haalt de farmaceutische industrie winst uit de verkoop van vaccins; het is dan ook een industrie, waar wordt geïnvesteerd en dit met de bedoeling winst te maken. Maar dat betekent daarom nog niet dat hun producten onbetrouwbaar zouden zijn.
MetalPig schreef:
24 aug 2018, 10:27
De mazelen-hype ontkracht
Ik ben benieuwd... :wacht:
Inderdaad, waarbij ik het heb over de uitdrukking "hype": waarom wordt hier gesproken over een hype wanneer er geen sprake IS van een hype? Met andere woorden: hoe ontkracht je iets wat er niet is?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door taigitu » 25 aug 2018, 13:49

MetalPig schreef:
24 aug 2018, 12:15
"Laat de zwakkeren maar lekker doodgaan" is wellicht iets te stevig geformuleerd, maar ook "als mijn kind maar gezond is dan boeit het mij niet of andermans kinderen risico lopen" blijft buitengewoon onsympathiek.
Het is niet zo zwart/wit als je hier stelt. Het is veel complexer, er spelen veel meer dingen mee.
Ik, als iedere moeder/ouder, heb te zorgen dat mijn kind zo gezond mogelijk opgroeit. Dat is mijn plicht, ook wettelijk.
Als ik hier in tekort schiet kan ik er op worden aangesproken. Met eventueel als gevolg, uit de ouderlijke macht te worden gezet.

Voorbeeld:
Nu komt het RIVM aan mijn deur en wil mijn kind inenten, voor niet alleen de mazelen maar één vaccinatie waardoor
drie ziektes worden aangepakt. BMR, ofwel de bof, de mazelen en rode hond. En dan wordt van mij verwacht dat ik hier
zo maar in mee ga. Dan wordt mij opgedrongen dat ik mijn gezond kind laat inenten met stoffen die het absoluut
niet nodig heeft, zelfs schadelijk kan zijn....
Dat wordt van mij verwacht, omdat het een ander kind kan besmetten mocht mijn kind de mazelen krijgen.
Dat is voor mij een scheef getrokken verwachting. Ik moet mijn gezond kind risico laten lopen om misschien een besmetting voor
een ander kind vóór te zijn? Daarnaast, en erg belangrijk, is er voor mijn gezond kind grote kans op bijwerkingen van deze vaccinatie.
En zelfs ernstige. WIE beschermt mijn gezonde kind tegen stoffen die zijn lichaam absoluut niet nodig heeft maar
wel zijn/haar gezondheid ondermijnen? Mijn kind, die geen mazelen prik nodig heeft voor deze ziekte maar wel bloot gesteld
wordt aan risico's die zelfs onomkeerbaar zijn. Dus een levenslange beschadiging op kan leveren.
Is het dan onsympathiek als ik de keuze maak mijn gezond kind niet te laten inenten........ of is die keuze mijn verantwoordelijk.

Hieronder enige info die men mee moet wegen voordat een ouder beslist over vaccineren.

Medisch scheikundige geeft drie redenen waarom hij zijn kinderen niet laat vaccineren
13 december 2013

In plaats van een onbewezen hypothese te gebruiken om twijfelende ouders over de streep te trekken hun kind te laten vaccineren,
zouden eigenlijk de voorstanders van het vaccineren de veiligheid en effectiviteit van die vaccinaties in twijfel moeten trekken.
Een gezonde sceptische blik met betrekking tot een groot aantal vaccinaties die worden ‘opgedrongen’ aan het volk zou de gezondheid
van hun kind erg ten goede kunnen komen.

Mijn achtergrond als medisch scheikundige leert me hoe te vertrouwen op bewezen onderzoek.
Ik heb geleerd om minder gevoelig te zijn voor emotionele argumenten en meer gevoelig te zijn voor feiten die ondersteund worden
door reproduceerbaarheid. Dit is een van de hoofdregels van de wetenschappelijke methode. Het verwijst naar het vermogen van een test
of experiment om nauwkeurig gereproduceerd te worden. Als ouder heb ik de verantwoordelijkheid om mijn opleiding te gebruiken bij
het nemen van beslissingen voor mijn gezin, zeker wanneer het gaat om potentieel gevaarlijke vaccinaties. Vanuit mijn eigen onderzoek
heb ik kennis van verborgen feiten waarvan iedere ouder op de hoogte zou moeten zijn.

Hier zijn de drie voornaamste redenen waarom ik mijn eigen kinderen niet wil laten vaccineren:

Reden 1: gevaccineerd zijn betekent niet altijd immuun zijn
De bedoeling van een vaccinatie is dat deze de natuurlijke afweer van het lichaam opwekt.
Doordat zwakke of dode geïnfecteerde middelen ingebracht worden, wordt er vanuit gegaan dat het lichaam een adequate immuunreactie zal creëren.

En terwijl dit idee meer dan tweehonderd jaar oud is, is het lang niet zo effectief als de farmaceutische bedrijven, artsen
en overheidsinstellingen je willen doen geloven. Op z’n best geven vaccinaties ons immuunsysteem alleen een tijdelijke boost.
Dat is omdat je immuunsysteem zo is geprogrammeerd dat het de aanvallende indringers, die door je biologische ingangen binnen zijn gekomen
(zoals je neus, mond, ogen) herkent. Het werkt niet naar behoren wanneer er een infectie in je lichaam wordt gebracht met een naald!

De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) benadrukt dit feit in hun verslag genaamd ‘Immunization, Vaccines and Biologicals’.
Ze schrijven dat ‘Kinderen onder de twee jaar niet consequent een immuniteit ontwikkelen na een vaccinatie’.
Daarom kunnen vaccinaties ‘onder de radar vliegen’ van ons immuunsysteem. Dit verzwakt niet alleen het immuunsysteem,
maar het maakt veel vaccinaties inactief en de geschiedenis bewijst dat dit het geval is…

Het poliovaccin
Polio is de meest gevreesde ziekte kinderziekte. Het heeft gedurende de menselijke geschiedenis vele verlammingen en doden veroorzaakt.
De wereld maakte een dramatische verhoging van het aantal poliogevallen door in 1910. Epidemieën waren geen uitzonderlijke gebeurtenissen.
Ze waren de drijvende kracht achter de grote race om een poliovaccin te ontwikkelen.
Het vaccin werd ontwikkeld in 1953 en een orale versie volgde kort daarop.

Maar de vaccinaties kwamen te laat. Dankzij een betere hygiëne, zuiver water en gezonde voeding was het aantal polio-infecties al enorm gezakt,
zoals gedocumenteerd in mijn boek Over-The-Counter Natural Cures. En dat is maar goed ook, want beide vormen vaccinaties waren
een totale mislukking. Sterker nog, in plaats van polio te voorkomen… veroorzaakten ze het juist!

Medische tijdschriften overal ter wereld hebben deze uitkomsten laten zien. The Medical Journal of Australia ontdekte in 1951
al de relatie tussen profylactische inentingen en het begin van poliomyelitis (“the relation of prophylactic inoculations [polio vaccines]
to the onset of poliomyelitis [polio]”).

En de trend heeft doorgezet

In een artikel uit 2007 genaamd “Nigeria Fights Rare Vaccine-Derived Polio Outbreak”, liet Reuters zien hoe het vaccin zelf de uitbraak
van polio in Nigeria, Tsjaad en Angola veroorzaakte.

En volgens The Indian Journal of Medical Ethics raakten alleen al in 2011 47.500 kinderen verlamd door het poliovaccinatieprogramma
dat door Bill Gates was gelanceerd: van de kinderen die ziek werden door het vaccin gingen er twee keer zoveel dood als van degenen
die geïnfecteerd werden door de ‘wilde’ polio!

Kinkhoest
Hetzelfde gebeurde in het geval van het kinkhoestvaccin. Tussen 1900 en 1935 waren de sterftecijfers als gevolg van kinkhoest gedaald tot 79%
in de Verenigde Staten, terwijl het vaccin pas werd geïntroduceerd in 1940.

Vandaag de dag zijn degenen die ‘immuun’ zijn het meest vatbaar voor het krijgen van kinkhoest.

Onderzoekers van het Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention (CDC), vergelijkbaar met het RIVM in Nederland,
bepaalden in 2002 dat het aantal kinderen dat doodgaat aan kinkhoest aan het stijgen is, ondanks het recordaantal gevaccineerden.
In 2009 erkende The Atlanta Journal-Constitution erkende deze trend ook. In dit artikel, getiteld ‘Kinkhoestvaccins niet zo krachtig als verwacht’
markeerde de publicatie een recente bundeling van 18 met kinkhoest geïnfecteerde studenten. 17 van deze studenten, dus 95% van de geïnfecteerden,
waren gevaccineerd met een vijfvoudige dosis van een DTaP-vaccinatie.

Mazelen, de bof en rode hond
Met het mazelenvaccin is het niet anders. In 1957 werd de BMR-vaccinatie breed ingezet in een poging de mazelen, de bof en rode hond uit te roeien.
Het Amerikaanse CDC beweerde dat het de bof zou doen laten verdwijnen in de Verenigde Staten nog voor het jaar 2010.

Maar in plaats van preventie van de bof en mazelen heeft het vaccin in werkelijkheid voor wijdverspreide epidemieën gezorgd.
Uitbraken zijn de norm geworden. En degenen die het meest hebben geleden waren gevaccineerd en dus ‘immuun’…

Tussen 1983 en 1990 was er een toename van 423% van mazelengevallen onder gevaccineerde personen.
In 2006 vond de grootste mazelenuitbraak plaats in twintig jaar. Van de mensen die geïnfecteerd raakten was 63% gevaccineerd.
Dit toonde Neil Miller aan in ‘Vaccines: Are They Safe and Effective?’ Anderen vonden vergelijkbare resultaten.

In The Journal of Infectious Diseases schreven wetenschappers van de Vanderbilt University School of Medicine:
‘Ononderbroken mazelenuitbraak in een hooggevaccineerde populatie’.

In zijn boek How to Raise a Healthy Child In Spite of Your Doctor toonde de inmiddels overleden dr Robert Mendelsohn aan dat
het 14x waarschijnlijker is dat gevaccineerde personen de bof krijgen dan ongevaccineerde personen.

Deze bizarre vaccinatiefiasco’s leidden bij het Departement van volksgezondheid van Iowa tot de conclusie dat
‘…ons meest belangrijke wapen om de gezondheid van de bevolking van de Verenigde Staten te beschermen tegen de bof,
namelijk met 2 doses van het BMR-vaccin, onvoldoende bescherming biedt.

Zelfs The Mayo Clinic, een instituut waar reguliere geneeskunde regeert,
stelt dat ‘Vaccinatiemislukkingen een toegenomen waarschijnlijkheid zijn geworden.’

Het griepvaccin
Het griepvaccin is bewezen net zo waardeloos te zijn…
In 2007 rapporteerde het Amerikaanse CDC dat het ‘geen of lage effectiviteit biedt’ tegen griep of griepachtige ziekten.
De gegevens lieten zien dat het griepvaccin niet meer dan 14% beschermde van degenen die het ontvingen.
En dit was geen uitzondering, het vaccin is zelden effectiever dan dat.

Zelfs The New York Times rapporteerde dat ‘Het griepvaccin, dat al meer dan veertig jaar wordt aanbevolen voor mensen
van 65 jaar en ouder, zijn reputatie aan het verliezen is als een effectieve manier om het virus af te weren.’

Artsen die hun huiswerk doen, begrijpen dat vaccinaties ineffectief zijn. Dr Ira Goodman, een chirurg van Loyola Medical School
is een van hen. Via emailcontact liet hij me weten dat hij tegen vaccineren is, simpelweg omdat ‘ze niet werken’!

De mislukking van de vaccinaties is eindelijk mainstream gegaan. Maar in plaats van toegeven dat ze geen bescherming bieden,
pushen gezondheidsdiensten en de farmaceutische industrie voor MEER vaccinaties als oplossing. En dan hebben we het nog niet eens gehad
over de hoeveelheid regelrechte gifstoffen die deze experimentele brouwsels bevatten, deze zijn angstaanjagend.

Reden 2: vaccinaties stellen kinderen bloot aan gifstoffen

Volgens de informatiebladen uitgegeven door het CDC en FDA (vergelijkbaar met resp. het Nederlandse RIVM en het VWA)
zitten vaccinaties boordevol met chemicaliën. Ze bevatten grote hoeveelheden chemicaliën, zware metalen en allergenen.
Daarnaast bevatten ze ook diverse verwerpelijke ingrediënten zoals niercellen afkomstig van apen en geaborteerd foetusweefsel.

Formaldehyde is een van de vele chemicaliën die wordt aangetroffen in vaccinaties.
En volgens de FDA is het zo dat ‘buitensporige blootstelling aan formaldehyde kanker kan veroorzaken’.
Een ander ingrediënt in de cocktail is een chemische stof die bekend staat onder de naam 2-phenoxyethanol.
Deze stof komt met de waarschuwing dat het ‘het centrale zenuwsysteem kan onderdrukken en braken en diarree kan veroorzaken,
wat kan leiden tot uitdroging bij kinderen’.

En dat is slechts het tipje van de ijsberg…

Als aanvulling op kwik en aluminium bevatten veel vaccinaties ook antibiotica zoals neomycine, polymyxine B, streptomycine en gentamicine.
Die medicijnen zijn niet eens toegestaan voor niet-geïnfecteerde kinderen!

Ondanks deze opkomende giftige dreiging stond er in het Parenting Magazine een artikel waarin dr Paul Offit stelde dat
‘In theorie zouden gezonde kinderen zelfs tot 100.000 vaccinaties in één keer moeten kunnen krijgen.’ Meent hij dit serieus?!
Hij zal die theorie in ieder geval nooit testen op mijn kinderen!
Ik vraag me af of hij zichzelf zo vaak zou willen steken om te bewijzen dat dat goed gaat…

Ik heb talrijke artsen ondervraagd via email en telefoon om uit te vinden of zij Dr Offit’s ideeën deelden.
Dat deden ze niet. Dr Suzanne Humphries was onvermurwbaar in haar stelling: ‘Vaccinaties stellen kinderen bloot aan het risico van het krijgen
van een vorm van een nierziekte genaamd nefrotisch syndroom. Dit kan veroorzaakt worden door een algemeen voorkomend ingrediënt:
Bovine Serum Albumin. Artsen geven de kinderen dan gewoon steroïden om de symptomen te onderdrukken, zonder te weten wat de oorzaak is’.

Als ouders meer bewijs willen van de giftigheid dan kunnen ze de bijsluiter lezen van de vaccins.
De bijsluiter van het DPT-vaccin van Sanofi Pasteur waarschuwt dat ‘Een overzicht van het Institute of Medicine (IOM) heeft
bewijs gevonden voor een oorzakelijk verband tussen onderdelen van het tetanusvaccin en zowel brachialisneuropathie als
het Guillain-Barré syndroom (beide aandoeningen gaan gepaard met pijn en verlies van zenuwfuncties)’.
Makers van het Tripedia vaccine for DTP hebben vastgesteld dat dergelijke gevolgen zo frequent voorkomen dat ze hiervan
een overzichtslijst hebben moeten maken.

Mogelijke reacties:


- wiegendood (Sudden Infant Death Syndrome (SIDS))
- anafylactische reactie
- cellulitis (een bacteriële huidinfectie)
- autisme
- stuiptrekkingen/epileptische aanvallen
- hersenfunctiestoornissen
- lage spierspanning en -kracht
- schade aan de zenuwen
- hyperventilatie/apneu.

Dit zijn ontzettend goede redenen om het al dan niet laten vaccineren van je kind nog eens goed te heroverwegen. -
Voorstanders van het vaccineren zullen je vertellen dat de voordelen ruimschoots opwegen tegen deze risico’s maar dat zou alleen
maar waar zijn als vaccinaties de enige weg zouden zijn naar immuniteit…

Reden 3: Kinderen kunnen zelf op een natuurlijke manier immuniteit opbouwen
We lopen allemaal het risico op verschillende ‘biologische aanvallers’. Onzichtbare bedreigingen zijn overal…
Een enkel gram ontlasting kan meer dan 10 miljoen virussen, 1 miljoen bacteriën, 1.000 parasitaire cysten en 1.000 parasitaire eitjes bevatten.

Het doel is om deze risico’s te minimaliseren door onze immuniteit op een natuurlijke manier te verhogen. In Over-The-Counter Natural Cures,
heb ik aangetoond hoe aangeboren en aangepaste immuniteit zich op een natuurlijke manier gedragen bij biologische aanvallers.
Maar je moet deze ‘poortwachters’ ondersteunen met de juiste voeding, hygiëne, goede riolering en natuurlijke medicijnen zoals
bijvoorbeeld Andrographis (een natuurlijk Ayurvedisch kruid). Zoals het eenvoudigweg wassen van de handen het dodental onder kinderen
met miljoenen omlaag heeft gebracht, zo helpen gezonde gewoonten blootstelling aan virussen en bacteriën te minimaliseren
en ons natuurlijke immuunsysteem een boost te geven. De wetenschap die dit bevestigde won in 2011 de Nobelprijs!

Bruce Beutler en Jules Hoffmann ontdekten dat we zijn ‘geprogrammeerd’: speciale receptoren herkennen die vreemde indringers en
als reactie hierop wordt ons immuunsysteem in een hogere staat van paraatheid gebracht. Ralph Steinman ontdekte daarna
dat speciale cellen van het immuunsysteem de unieke capaciteit bevatten om het immuunsysteem zodanig te laten reageren
dat alle biologische aanvallers van het lichaam worden opgeruimd. En dit alles gebeurt zonder vaccinaties!

Daling van ziekten niet door vaccinaties

Verder onderzoek heeft aangetoond dat de historische daling van infectieziekten, waar ouders nu tegen laten vaccineren,
niet het resultaat is van inenting, zoals de artsen blindelings en foutief aannemen. De afname begon al jaren voordat de vaccinaties
werden geïntroduceerd, met dank aan verbeterde leefomstandigheden, goede hygiëne, goede riolering en goede voeding
die de natuurlijke immuniteit hebben verhoogd.

En waarom is het dat terwijl bijna 50 miljoen mensen stierven aan de Spaanse griep in 1918 het sterftecijfer 2 tot 5% was?
Dat betekent dat 95 tot 98% van degenen die de griep kregen volledig herstelden. Dat zegt niets over de honderden miljoenen mensen
die wel in contact kwamen met het virus maar het helemaal nooit kregen. Het verschil zit hem in het individuele immuunsysteem.

De conclusie is dat je leefgewoonten van grote invloed zijn, zoals aangetoond in de Nobelprijswinnende wetenschap.
Werk daarmee om bescherming te krijgen!

Er is geen wondermiddel tegen infecties maar je hebt wel opties. Besef goed dát er echt geen wondermiddel is en dat ondanks
de beste inspanning die je je kunt getroosten als het gaat om voeding, hygiëne en goede riolering het immuunsysteem nog steeds kan falen.
Gelukkig kunnen dan in veel gevallen medicijnen helpen. Met al de wetenschappelijke snufjes die er voorhanden zijn ben ik in ieder geval
niet van plan om de gezondheid van mijn kinderen te riskeren door een antieke vaccinatietheorie te volgen…
noch ze de giftige brouwsels die deze bevatten te geven. Dat maakt me zeker geen religieuze idioot of complottheoreticus.
Het betekent simpelweg dat ik een geïnformeerde en bezorgde ouder ben, met gezonde kinderen die niet afhankelijk zijn
van risicovolle medicijnen of ‘kudde-immuniteit’. En aangezien kudde-immuniteit niets meer is dan een antieke theorie,
en niet iets dat kinderen beschermt tegen infecties, zouden voorstanders van vaccinaties zich echt helemaal niet moeten bemoeien
met mijn niet-gevaccineerde kinderen! (Bron: ThePeoplesChemist.com by Shane Ellison, MS | Vertaling: Tim Dollee)

https://www.ahealthylife.nl/medisch-sch ... accineren/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door taigitu » 25 aug 2018, 13:57

gusteman schreef:
25 aug 2018, 13:14
taigitu schreef:
24 aug 2018, 11:42
Zo weet ik uit mijn jeugd dat onze huisarts zijn kind, dat nog geen mazelen had gehad, meenam naar het gezin waar bij een kind de mazelen was geconstateerd. De bedoeling van hem was zijn kind in contact te brengen met het virus.
Waardoor hij dus zijn kinderen vaccineerde.


Nee, dit is geen vaccineren door de huisarts.
Onze huisarts zorgde er zo voor dat het afweersysteem op een natuurlijke wijze werd getriggerd.
Door op deze manier het afweersysteem te laten werken is men verder levenslang beschermd voor mazelen.
Besmetting
De mazelen is een infectieziekte waarbij de besmetting verloopt via speeksel en neusslijm, de zogenaamde druppelinfectie.
Deze besmettelijkheid duurt vanaf 3 dagen voor, tot 5 dagen na het uitbreken van de huiduitslag. De tijd tussen de besmetting
en het uitbreken van de eerste ziekteverschijnselen is 8-10 dagen. Vaak komt de mazelen voor in een epidemie, meestal om de 2-3 jaar.
Na het doormaken van de ziekte bestaat er levenslange immuniteit.


Bij vaccinatie worden agressieve stoffen gebruikt die zelfs giftig zijn voor de mens.
Mazelen vaccinatie
Bij gezonde jonge kinderen is mazelen een flinke kinderziekte die ze normaal kunnen doormaken en die een levenslange immuniteit geeft.
Het mazelenvaccin bestaat uit verzwakte levende virussen. Immuniteit door inenting heeft een beperkte duur.



Bof maakt studenten ziek
26 maart 2010
De bof heerst onder studenten in Delft, Leiden en Utrecht.
Dit jaar zijn er al honderd meldingen bij het RIVM binnengekomen.
Het virus verspreid zich makkelijk door hoesten, je kan er een week flinke koorts en opgezette klieren van krijgen.
De meeste zieke studenten zijn in hun jeugd tegen de bof gevaccineerd.
Blijkbaar werkt het vaccin op latere leeftijd niet meer zo goed, aldus het RIVM.
https://www.hartvannederland.nl/top-nie ... nten-ziek/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door Mypos » 25 aug 2018, 21:59

taigitu schreef:
24 aug 2018, 10:04
De mazelen-hype ontkracht

22 augustus 2018

Al geruime tijd ‘rommelt’ het in kinderziekten-land.
Waarschuwingen voor de zomervakantie dat met name vakantielanden als Italië, Frankrijk, Griekenland, Georgië, Rusland
en Servië het hoogst aantal met mazelen besmette kinderen kent, bereikte ons met enige regelmaat via de media.


In 2017 zijn er in Europa (!) 37 gevallen door sterfgevallen geteld, zo luidt het nieuwsbericht.
https://nos.nl/artikel/2246905-minder-v ... uropa.html
Dat zijn er altijd 37 teveel, maar als je uitrekent over welk percentage we het hebben, geeft dat wel een ander, minder angstaanjagend, beeld.
Zoals bekend kregen we vroeger allemaal de mazelen en sterker nog, Oma’s konden hun kleinkinderen waarnemen en wijs hun hoofdschudden
tijdens de uitspraak; “Mientje moet eens even de mazelen krijgen, dan wordt ze meer zichzelf…”
En als Mientje dan daadwerkelijk de mazelen kreeg en even flink ziek was, met vooral veel uitslag, kwam er een ander Mientje tevoorschijn;
sterker, meer weerstand, meer zichzelf en een flinke stap gemaakt in ontwikkeling.

Dat kinderziektes nuttig waren weten we al heel erg lang en dat is nog zo, al doen berichten ons anders geloven.

Afname mazelen al voor vaccinatie
Ook statistieken zijn goed te vinden via Google als we zoeken op de ontwikkeling van kinderziekten en mogelijk dramatische afloop;
de afname hiervan ontstond al direct na 1900 toen de sociale omstandigheden verbeterde, vochtige huizen uit den boze waren, voeding beter werd
en de kinderarbeid afgeschaft. Al ruim voor ons vaccinatie-tijdperk dus. Alom bekend en vooral, logisch! De weerstand werd hierdoor beter immers…

Afbeelding

En dat geldt natuurlijk ook nog voor onze tijd. De beste weerstand is je eigen weerstand!

En dus is het verstandig om zo gezond mogelijk te leven, de kinderprikkels en -stress binnen de perken te houden, rust, regelmaat en reinheid
toe te passen, de kinderen met volwaardige voeding, liefst biologisch, te voeden en geen tot zo weinig mogelijk geneesmiddelen te geven.

Een gezond kind kan prima de mazelen doormaken. Een gezond kind zal geen complicaties ontwikkelen.
En dat is ook wat we in de krant kunnen lezen; als er kinderen overlijden aan mazelen, wat natuurlijk afschuwelijk is, is er onderliggend altijd sprake
van een chronische ziekte of een kwetsbaar kind. En dan komt een kind niet aan de mazelen te overlijden maar door het onvermogen adequaat
te reageren op een nieuwe ziekte er bij. Dat kan het lichaam dan niet meer opbrengen, die kracht, mogelijkheid, heeft het niet.

We maken onze kinderen in deze tijd sowieso al ‘zwakker’ door zo vroeg te vaccineren.
Dat zou beter zijn dit te doen als het immuunsysteem zich had kunnen ontwikkelen, zo na 9 maanden.
Dan beperken we verzwakking, voorkomen we het regelmatig antibioticagebruik, de pufjes en de corticosteroïde zalf voor eczeem in de eerste,
zo belangrijke periode. En 9 maanden borstvoeding is de beste preventie! Het kind geniet de afweer van de moeder!

De 4-0 achterstand hebben we al bereikt zo rond het eerste levensjaar, immers ze krijgen 4 prikken in dat eerste jaar…
Het blijft dus de kunst gezonde keuzes te maken, een goed gezond evenwicht te bereiken en daarmee de weerstand naar een hoger level te trekken,
want… een gezond kind kan rustig de mazelen doormaken, sterker nog, het zal ‘m goed doen!

Kijk voor meer informatie ook op https://stichtingvaccinvrij.nl/keuzevri ... plichting/
Briljant stuk zeg. Echt zo goed onderbouwd. Ik had laatst nog een discussie met een groepje vrienden hierover. Die gasten geloven gewoon allemaal blind in de angst retorieken helaas. Volgende keer ga ik gewoon vragen: geef mij 100% bewijs dat vaccins werken en bewijs maar dat vaccins niet schadelijk zijn. Kunnen beiden niet geleverd worden.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door Mypos » 25 aug 2018, 22:00

MetalPig schreef:
24 aug 2018, 10:29
Overigens komt het verhaal neer op "laat de zwakkeren maar lekker doodgaan". Buitengewoon onsympathiek.
Nee het komt er juist op neer dat je kinderen juist zwakker maakt door ze die troep in te spuiten. Rare wereld leven we toch in. Alles is omgekeerd. Eigenlijk zouden de mensen die babys dat gif in zouden spuiten in de gevangenis terecht moeten komen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door Mypos » 25 aug 2018, 22:01

MetalPig schreef:
24 aug 2018, 12:15
taigitu schreef:
24 aug 2018, 11:42
MetalPig schreef:
24 aug 2018, 10:29
Overigens komt het verhaal neer op "laat de zwakkeren maar lekker doodgaan". Buitengewoon onsympathiek.
Nee, het verhaal wil duidelijk maken dat als je kind gezond is, dus niet iedere keer een verkoudheid heeft
of andere ongemakken, je nog eens moet nadenken over vaccineren zoals tegen de mazelen.
Kinderen die wel 'kwakkelen' met de gezondheid zullen sneller besmet raken met mazelen als ze er mee
in contact komen en ook heftiger reageren omdat ze verzwakt zijn.
Precies. En door je gezonde kind niet te vaccineren loopt het kwakkelkind meer risico om er mee in aanraking te komen.

"Laat de zwakkeren maar lekker doodgaan" is wellicht iets te stevig geformuleerd, maar ook "als mijn kind maar gezond is dan boeit het mij niet of andermans kinderen risico lopen" blijft buitengewoon onsympathiek.
Nee mensen verplicht stellen hun kinderen in te spuiten met die troep en anders een enorme boete geven is lekker sympathiek.....Kom nou. De boel niet omdraaien he.

gusteman

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door gusteman » 26 aug 2018, 20:21

medisch scheikundige geciteerd door taigitu schreef:
25 aug 2018, 13:49
De wereld maakte een dramatische verhoging van het aantal poliogevallen door in 1910. Epidemieën waren geen uitzonderlijke gebeurtenissen.
Ze waren de drijvende kracht achter de grote race om een poliovaccin te ontwikkelen.
Het vaccin werd ontwikkeld in 1953 en een orale versie volgde kort daarop.

Maar de vaccinaties kwamen te laat. Dankzij een betere hygiëne, zuiver water en gezonde voeding was het aantal polio-infecties al enorm gezakt, zoals gedocumenteerd in mijn boek Over-The-Counter Natural Cures. En dat is maar goed ook, want beide vormen vaccinaties waren een totale mislukking. Sterker nog, in plaats van polio te voorkomen… veroorzaakten ze het juist!

Medische tijdschriften overal ter wereld hebben deze uitkomsten laten zien. The Medical Journal of Australia ontdekte in 1951 al de relatie tussen profylactische inentingen en het begin van poliomyelitis (“the relation of prophylactic inoculations [polio vaccines] to the onset of poliomyelitis [polio]”).
Nou nou, knappe jongens, die van The Medical Journal of Australia: zij konden een verband aantonen tussen het gebruik van het vaccin en het begin van een besmetting ..... twee jaar vooraleer dat vaccin werd uitgevonden. :shock:

Of heeft de "medisch scheikundige" (what's in a name?) wat zitten klooien met de cijfers?
En als dat zo zou zijn, waar heeft de medisch scheikundige dan ook nog mee zitten klooien?

Met andere woorden: hoe betrouwbaar zijn de hier aangevoerde argumenten?

Voor de "wise guys": het is niet aan mij om die betrouwbaarheid aan te tonen ..... maar dat wisten jullie natuurlijk al. :mrgreen:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door taigitu » 27 aug 2018, 09:15

gusteman schreef:
26 aug 2018, 20:21

Of heeft de "medisch scheikundige" (what's in a name?) wat zitten klooien met de cijfers?
En als dat zo zou zijn, waar heeft de medisch scheikundige dan ook nog mee zitten klooien?

Met andere woorden: hoe betrouwbaar zijn de hier aangevoerde argumenten?

Voor de "wise guys": het is niet aan mij om die betrouwbaarheid aan te tonen ..... maar dat wisten jullie natuurlijk al. :mrgreen:
Hoe betrouwbaar is jouw oordeel ......?
Spit eens in deze materie, kan reuze interessant zijn.
Het helpt tegen je verveling.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door Fenna » 27 aug 2018, 09:29

Offtopic: De Russen krijgen hier ook al weer de schuld van in de vaccinatie hype.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2476247 ... vaccinatie

Het begint mij zo langzamerhand op de lachspieren te werken, 'Is er een vervelend probleem? Schuif het de Russen maar weer in de schoenen".
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door gusteman » 27 aug 2018, 10:01

gusteman schreef:
26 aug 2018, 20:21
... hoe betrouwbaar zijn de hier aangevoerde argumenten? ...
taigitu schreef:
27 aug 2018, 09:15
Hoe betrouwbaar is jouw oordeel ......?
Toch wel jammer hoor, antwoorden met een reactie die vaak voor komt wanneer wordt gewezen op onterechte argumenten.

Dit heet: de doelpalen verzetten, oftewel de aandacht verleggen naar een ander aandachtspunt dat geen uitstaans heeft met wat werd aangevoerd als opmerking.

Je zou toch al moeten weten, beste taigitu, dat iedereen een eigen oordeel (en dat is toch waarnaar je verwijst, niet?) velt op basis van de haar/hem ter beschikking staande kennis/argumenten.

Ik heb hier gebruik gemaakt van de door jou aangevoerde kennis, vervat in een door jou hier op dit forum aangebracht artikel ... zo betrouwbaar is dus mijn oordeel.

Wil je nu beweren dat jij dit (de stelling waarnaar ik verwees dus) wèl ziet als betrouwbare informatie?
Of ga je er liever niet op in dat de medisch scheikundige tegenstrijdige data gebruikt in zijn argumentering?

Of had je dit misschien zelf nog niet gelezen?
Maar dan zou ik er van uit gaan dat je blij zou zijn met mijn opmerking. Ik bedoel maar: stel je voor dat je in een restaurantje lekker vegetarisch zit te smullen en er komt iemand op je af die jou er op wijst (en die dit ook kan staven) dat het sausje werd gemaakt door gebruik te maken van dierlijk materiaal ... zal jij dan geen twijfels krijgen bij de rest van wat op de menukaart staat aangemerkt als "vegetarisch, niet van dierlijke oorsprong"? Of zal je tegen die persoon zeggen ''bedankt voor de info, ik ga dit verder bekijken''?
taigitu schreef:
27 aug 2018, 09:15
Spit eens in deze materie, kan reuze interessant zijn.
Het helpt tegen je verveling.
Bedankt voor je bezorgdheid maar van verveling heb ik geen last, in tegendeel zelfs.

Voor wat betreft de materie: ik volg deze polemiek al jaren en stel vooral vast dat de tegenstanders van vaccinatie er niet voor terugdeinzen om data uit hun verband te trekken en die dan op te blazen tot schrikbarende proporties.

Geen enkel onderzoek heeft tot nog toe kunnen aantonen dat door vaccinering meer slachtoffers vallen dan door niet vaccinering.

En aangezien een volledig gevaccineerde bevolking betere perspectieven biedt tegen epidemieën en/of pandemieën dan een niet gevaccineerde bevolking is elke overheid die enige zin voor verantwoordelijkheid heeft het aan zichzelf en zijn bevolking verplicht om vaccineren bij wet verplicht te maken ..... net zoals er voor deelname aan het verkeer bepaalde gedragsregels worden verplicht gesteld.
Als je in een dichtbevolkte maatschappij iedereen er maar op los laat gaan is de ellende niet te overzien ... dat wil echt niemand zien gebeuren.

En ja, wanneer een overheid verkiest om gedragsregels op te leggen zullen die altijd te kort schieten, altijd zullen mensen uit de boot vallen, altijd zal er een minderheid zijn die over het hoofd werd gezien.
Dat is nu eenmaal het gevolg van een maatschappij waarin iedereen het recht heeft haar/zijn persoonlijkheid in alle vrijheid te ontwikkelen. Hoe meer diversiteit in de leden van een maatschappij, hoe groter de onmogelijkheid om beslissingen te nemen die voor exact elk lid van die maatschappij perfect passen.

Er zijn inderdaad andere mogelijkheden, zoals dictatuur; daar bepaalt de overheid hoe elk lid van de maatschappij zich kan/mag ontwikkelen.
Maar daar bedank ik voor, en zodoende zal ik altijd commentaar hebben op uitspraken die niet stroken met de realiteit ... en zolang dit mij toegestaan wordt door de maatschappij en haar democratische overheid zal je die commentaar hier en op andere plaatsen kunnen lezen/horen. ;P!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door MetalPig » 27 aug 2018, 14:22

Daling van ziekten niet door vaccinaties
Verder onderzoek heeft aangetoond dat de historische daling van infectieziekten, waar ouders nu tegen laten vaccineren,
niet het resultaat is van inenting, zoals de artsen blindelings en foutief aannemen. De afname begon al jaren voordat de vaccinaties
werden geïntroduceerd, met dank aan verbeterde leefomstandigheden, goede hygiëne, goede riolering en goede voeding
die de natuurlijke immuniteit hebben verhoogd.
En nu maken ziektes weer een opmars bij dalende vaccinatiegraad...

Komt dat dan door verslechterde leefomstandigheden, slechte hygiëne, slechte riolering en slechte voeding
die de natuurlijke immuniteit hebben verlaagd?

Ik denk het niet. Ik denk dat vaccinatie er wel degelijk iets mee te maken heeft.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door MetalPig » 27 aug 2018, 14:23

Mypos schreef:
25 aug 2018, 22:01
Nee mensen verplicht stellen hun kinderen in te spuiten met die troep en anders een enorme boete geven is lekker sympathiek.....Kom nou. De boel niet omdraaien he.
Hoeveel mensen zijn er dit jaar doodgegaan aan mazelen en hoeveel aan het mazelen-vaccin?

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door Mypos » 27 aug 2018, 18:11

MetalPig schreef:
27 aug 2018, 14:22
Daling van ziekten niet door vaccinaties
Verder onderzoek heeft aangetoond dat de historische daling van infectieziekten, waar ouders nu tegen laten vaccineren,
niet het resultaat is van inenting, zoals de artsen blindelings en foutief aannemen. De afname begon al jaren voordat de vaccinaties
werden geïntroduceerd, met dank aan verbeterde leefomstandigheden, goede hygiëne, goede riolering en goede voeding
die de natuurlijke immuniteit hebben verhoogd.
En nu maken ziektes weer een opmars bij dalende vaccinatiegraad...

Komt dat dan door verslechterde leefomstandigheden, slechte hygiëne, slechte riolering en slechte voeding
die de natuurlijke immuniteit hebben verlaagd?

Ik denk het niet. Ik denk dat vaccinatie er wel degelijk iets mee te maken heeft.
Afbeelding

Zoals je kunt zien op bovenstaande grafiek is de ziekte nooit helemaal weg geweest.

2. IS DE ZIEKTE VERDWENEN NA DE INTRODUCTIE VAN HET VACCIN?
Nee. De mazelen komen nog steeds voor. Op deze grafiek van het RIVM, staat het aantal meldingen van de mazelen na de introductie van het vaccin – vanaf 1976 tot 2016. In deze periode van 40 jaar zijn er ongeveer 16.000 ziektegevallen gerapporteerd.2 Dit betreffen ook gevaccineerde kinderen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De mazelen-hype ontkracht

Bericht door Fenna » 27 aug 2018, 19:05

MetalPig schreef:
27 aug 2018, 14:22

En nu maken ziektes weer een opmars bij dalende vaccinatiegraad...

Komt dat dan door verslechterde leefomstandigheden, slechte hygiëne, slechte riolering en slechte voeding
die de natuurlijke immuniteit hebben verlaagd?

Ik denk het niet. Ik denk dat vaccinatie er wel degelijk iets mee te maken heeft.
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie