Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie

Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Ja
5
63%
Nee
3
38%
Ik weet het niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door lowlandsrouter » 05 aug 2023, 14:09

Iemand op reddit:
I swear to god if I get hit by a car and die or something before we reach singularity I am going to be pissed off and also dead at the same time

I'm not even saying the future is gonna be good cause there's no way to know, but I just wanna find out man. If we end up seeing horrors beyond our comprehension at least that would be more interesting than dying from a branch falling on your head or something
Exactly…utopia or dystopia, I just want to be alive to see how it all plays out
Voor mij persoonlijk; zo sta ik er ook in en niet alleen kwa singulariteit, maar ook kwa antwoorden op ons heelal en ontopic biomedisch gezien.
Hoe staan jullie erin?
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Fenna » 05 aug 2023, 15:35

Het interesseert mij eigenlijk geen lor.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door lowlandsrouter » 06 aug 2023, 01:41

Fenna schreef:
05 aug 2023, 15:35
Het interesseert mij eigenlijk geen lor.
Hoe komt dat zo?
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Tammy » 06 aug 2023, 07:43

Ik wil in de eerste plaats zolang mogelijk leven om bij mijn dierbaren te zijn.
Maar daarnaast is het machtig interessant om te kijken hoever de mensheid komt en daar hoort de vooruitgang van de technologie op alle gebieden natuurlijk bij.

Technologie die ons verlost van vreselijke rot ziektes.
Technologie die ons veel verder dan Mars brengen.
Technologie die eindelijk de vele mysteries uit het verleden een antwoord geeft.
Technologie die verborgen zaken op Antartica perfect in beeld gaat brengen.

En kijken hoe mens en AI samen naar de toekomst vliegen.
Hoe gaan ze dat doen ?

We will see . :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Osiris » 06 aug 2023, 08:44

Ik absoluut niet .
Huidige technologie word vaak al misbruikt voor duistere agenda's .
Vele stralingseffecten zijn ziekmakend en kunnen uiteindelijk dodelijk zijn ( zoals 5g en straks 6 en 7G ) , geo enginering en klimaatbeinvloeding , wat als wapen gebruikt word.

A.I. zal gebruikt gaan worden voor totale controle , population control word al decennia genoemd , evenals depopulation.
Regulering word door big tech al meerdere malen omzeild , genegeerd en beboet , maar ze gaan gewoon door.

Ben niet tegen technologie als middel an sich om het leven beter te maken , maar voor een aantal rijkste en machtigsten op deze planeet een doel geworden in verschillende duistere agenda's ,waar totale afhankelijkheid vereist word .

Velen blijven echter op een roze wolk zitten met een roze bril op , willen alleen de mooie kanten er van zien.

Dus hoef die vernietiging van de mens door technologie/A.I. niet mee te maken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Fenna » 06 aug 2023, 09:01

lowlandsrouter schreef:
06 aug 2023, 01:41
Hoe komt dat zo?
Hebben wij er enige invloed op?
Nee.

Wij zullen als burger nog sneller om te tuin geleid worden door tuig die er misbruik van maakt.
En ook onze overheid is niet heilig, zij hebben zgn. altijd het beste met ons voor en zullen het gebruiken om ons te manipuleren zowel positief als negatief wat hun het beste uitkomt.

Noem het van mij struisvogelpolitiek, maar waarom zou ik energie steken in iets waar ik niets aan kan veranderen?
Ik moet in zoverre mij er wel voor interesseren om te voorkomen dat ik belazerd word en dat wringt hem nou de schoen, ik heb er niet genoeg verstand van.
Je moet al een ict achtergrond hebben om je daar tegen te kunnen wapenen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door lowlandsrouter » 06 aug 2023, 15:27

Fenna schreef:
06 aug 2023, 09:01
lowlandsrouter schreef:
06 aug 2023, 01:41
Hoe komt dat zo?
Hebben wij er enige invloed op?
Nee.

Wij zullen als burger nog sneller om te tuin geleid worden door tuig die er misbruik van maakt.
En ook onze overheid is niet heilig, zij hebben zgn. altijd het beste met ons voor en zullen het gebruiken om ons te manipuleren zowel positief als negatief wat hun het beste uitkomt.

Noem het van mij struisvogelpolitiek, maar waarom zou ik energie steken in iets waar ik niets aan kan veranderen?
Ik moet in zoverre mij er wel voor interesseren om te voorkomen dat ik belazerd word en dat wringt hem nou de schoen, ik heb er niet genoeg verstand van.
Je moet al een ict achtergrond hebben om je daar tegen te kunnen wapenen.
Dat ligt eraan hoe je het ziet, ik vind dat de post van tammy goed verwoord hoe breed je dit kan zien.
Zeker er kan echt vanalles mee gebeuren dat negatief voor ons is, maar vooruitgang kan ook veel goeds brengen, zoals oplossingen voor ziektes die nu nog dodelijk zijn.
Ben je ook niet een beetje nieuwsgierig wat de toekomst brengt? Daar hoef je echt geen ict achtergrond voor hebben; alleen al het feit dat je op dit forum bent waar vrij breed gepost wordt over vanalles en nog wat zegt toch wel iets? Mij zegt dat in iedergeval dat je geen struisvogel bent ;-)
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door lowlandsrouter » 06 aug 2023, 15:30

Osiris schreef:
06 aug 2023, 08:44
Ik absoluut niet .
Huidige technologie word vaak al misbruikt voor duistere agenda's .
Vele stralingseffecten zijn ziekmakend en kunnen uiteindelijk dodelijk zijn ( zoals 5g en straks 6 en 7G ) , geo enginering en klimaatbeinvloeding , wat als wapen gebruikt word.

A.I. zal gebruikt gaan worden voor totale controle , population control word al decennia genoemd , evenals depopulation.
Regulering word door big tech al meerdere malen omzeild , genegeerd en beboet , maar ze gaan gewoon door.

Ben niet tegen technologie als middel an sich om het leven beter te maken , maar voor een aantal rijkste en machtigsten op deze planeet een doel geworden in verschillende duistere agenda's ,waar totale afhankelijkheid vereist word .

Velen blijven echter op een roze wolk zitten met een roze bril op , willen alleen de mooie kanten er van zien.

Dus hoef die vernietiging van de mens door technologie/A.I. niet mee te maken.
Maar als dat nu eens allemaal zo uit gaat pakken, dan weet je dat tenminste; dat bedoel ik een beetje; lang genoeg leven om te zien hoe alles wat nu speelt verder gaat.
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Fenna » 06 aug 2023, 15:45

lowlandsrouter schreef:
06 aug 2023, 15:27
Mij zegt dat in iedergeval dat je geen struisvogel bent
Da's en lief compliment. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Witte wel » 06 aug 2023, 16:12

Tammy schreef:
06 aug 2023, 07:43
Technologie die ons verlost van vreselijke rot ziektes. Super
Technologie die ons veel verder dan Mars brengen. ???
Technologie die eindelijk de vele mysteries uit het verleden een antwoord geeft. ???
Technologie die verborgen zaken op Antarctica perfect in beeld gaat brengen. ???
Met mijn vraagtekenreacties wil ik zeggen dat je daar geen eerlijk antwoord op gaat krijgen.
Mars is dichter bij dan je denkt, als de mysteries de mensheid zelf wijzer zouden maken dan krijg je ze niet te zien of te horen en de verborgen zaken op Antarctica blijven sowieso verborgen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Osiris » 06 aug 2023, 19:26

lowlandsrouter schreef:
06 aug 2023, 15:30
Osiris schreef:
06 aug 2023, 08:44
Ik absoluut niet .
Huidige technologie word vaak al misbruikt voor duistere agenda's .
Vele stralingseffecten zijn ziekmakend en kunnen uiteindelijk dodelijk zijn ( zoals 5g en straks 6 en 7G ) , geo enginering en klimaatbeinvloeding , wat als wapen gebruikt word.

A.I. zal gebruikt gaan worden voor totale controle , population control word al decennia genoemd , evenals depopulation.
Regulering word door big tech al meerdere malen omzeild , genegeerd en beboet , maar ze gaan gewoon door.

Ben niet tegen technologie als middel an sich om het leven beter te maken , maar voor een aantal rijkste en machtigsten op deze planeet een doel geworden in verschillende duistere agenda's ,waar totale afhankelijkheid vereist word .

Velen blijven echter op een roze wolk zitten met een roze bril op , willen alleen de mooie kanten er van zien.

Dus hoef die vernietiging van de mens door technologie/A.I. niet mee te maken.
Maar als dat nu eens allemaal zo uit gaat pakken, dan weet je dat tenminste; dat bedoel ik een beetje; lang genoeg leven om te zien hoe alles wat nu speelt verder gaat.
Snap wat je bedoelt .
Maar ik weet dat al dit soort zaken eerst via het militair/industrieel complex gaan voordat het in publieke domein komt .
Wie er aan de knoppen zit bepaalt welke kant het op gaat.

En als je mijn postings op forum beetje gelezen hebt, zie je dat ik daar bar weinig vertrouwen in heb , dat er juist mee omgegaan word .
Psychopaten zitten op vele vlakken achter die knoppen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Tammy » 06 aug 2023, 19:35

Ik zie dat je met je vraagtekens bij mijn bericht je eigen invulling eraan geeft en dat moet je zelf weten Witte wel.
Maar dat is niet mijn invulling van wat ik bedoel.
Dit zeg ik even om misverstanden te voorkomen dat ik je uitleg deel.
Want dat doe ik namelijk niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3451
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door lowlandsrouter » 06 aug 2023, 21:41

Hoe het ook zij (op alle fronten, ook die van jouw osiris), het zijn echt interessante tijden
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1557
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Kristof Piessens » 06 aug 2023, 21:59

Ik niet want op den duur weet je gewoon dat er in de verre toekomst van de aarde ooit op het punt staat om niet meer te gaan bestaan, maar niemand weet wat de toekomst wordt, dat klopt, maar de toekomst kan wel gemaakt worden door een verenigd mensheid en niet de mensheid dat ik ken van vandaag...

Het gaat heel traag dat de mensheid snapt dat ellende niet het antwoord is op de toekomst, laat staan dat ze snappen wat het werkelijke doel is van je individuele bestaan op de aarde, technologie is daarom een vruchteloze antwoord op de hedendaagse problemen dat de toekomst blokkeert, maar het antwoord van de toekomst gaat altijd de ontwikkeling vooraf, door samenloop van omstandigheden kan de toekomst anders gaan uitdraaien dan de verwachting was, en juist die verwachtingen kunnen de mensen buiten elke besef van de gevolgen niet altijd voorzien/overzien.

Men kan ook de bewustzijnsgroei niet eindeloos blijven uitstellen of blijvend blokkeren, door technologie ga je misschien het aspect van duurzaamheid anders benaderen maar het altijd heeft over de kostprijs als de meeste handarbeid vervangen wordt/is door technologie ?

Ik snap daarom niet waarom je de vraag stelt alsof technologie een zaligmakende antwoord is op de problemen die zich stellen bij het menselijk potentieel om de meest basale behoeften waar te maken in het kader van de duurzaamheid.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Ik wil echt lang genoeg leven om te zien hoe geavanceerde technologie wordt

Bericht door Osiris » 07 aug 2023, 06:48

lowlandsrouter schreef:
06 aug 2023, 21:41
Hoe het ook zij (op alle fronten, ook die van jouw osiris), het zijn echt interessante tijden
Dat dan weer wel.
Maar voor mij meer zoals Kristof hier boven het stelt , wat gaat al die shit , die we ervaren ( niet alleen het technologische aspect ) doen met de collectieve bewustzijnsgroei.
De lessen worden veel meer geleerd uit dingen die fout gaan , dan wanneer ze goed gaan.
De zogenaamde spiegel , die ons voorgehouden word .
Welke bewuste keuzes gaan er dan door onszelf gemaakt worden en niet door de A.I. die dat voor ons gaat doen...

Waarom ik niet zo lang wil leven is vanwege de slachtoffers , die zeker gaan vallen.
Waaronder veel mensen waar ik om geef en niet mee wil maken.
That's just it.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie