Dna Onderzoeken.

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 09 mei 2007, 23:08

Bijtjuh schreef:Alleen wetenschap is ook saai 0_o
:shock: [neenee]
Bijtjuh schreef:De mysterieuze en overklaarbare dingen in het leven zijn juist veel leuker. ;D
Voor de hersenspinsels van Sitchin is er het "Ufo's en Religie"-subforum.

Romaine

Bericht door Romaine » 10 mei 2007, 09:01

MetalPig schreef:...de hersenspinsels van Sitchin...
Kun je dat onderbouwen?

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 10 mei 2007, 10:31

MetalPig schreef:
Bijtjuh schreef:Alleen wetenschap is ook saai 0_o
:shock: [neenee]
Bijtjuh schreef:De mysterieuze en overklaarbare dingen in het leven zijn juist veel leuker. ;D
Voor de hersenspinsels van Sitchin is er het "Ufo's en Religie"-subforum.
Niet alles wat je niet kan bevestigen is een hersenspinsel :(
Sorry dat er meer op de aarde is :|

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 10 mei 2007, 12:33

Romaine schreef:
MetalPig schreef:...de hersenspinsels van Sitchin...
Kun je dat onderbouwen?
Nee :)
Ik heb geen diepgaand onderzoek gedaan, maar voorzover ik weet is geen enkele wetenschapper het met hem eens.
In jullie wereld betekent dat niks, maar het vertelt mij dat mensen die ervoor gestudeerd hebben zijn werk niet gegrond achten.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 10 mei 2007, 12:34

Bijtjuh schreef:Sorry dat er meer op de aarde is :|
Laat zien, zeg ik dan.

The Return

Bericht door The Return » 10 mei 2007, 12:56

Dit topic moet ook gedeeltelijk ergens anders. Zucht... Tijd voor een topic op feedback.


Edit: oh dat kan niet eens. Nou dan is offtopic de pineut.

Romaine

Bericht door Romaine » 10 mei 2007, 13:25

MetalPig schreef:
Romaine schreef:
MetalPig schreef:...de hersenspinsels van Sitchin...
Kun je dat onderbouwen?
Nee :)
Ik heb geen diepgaand onderzoek gedaan, maar voorzover ik weet is geen enkele wetenschapper het met hem eens.
In jullie wereld betekent dat niks, maar het vertelt mij dat mensen die ervoor gestudeerd hebben zijn werk niet gegrond achten.
Er zijn helaas genoeg serieuze theorieën die vanwege het buiten de bestaande kaders denken van deze theorieopstellers worden afgewezen door overige wetenschappers. Men wijst regelmatig theorieën van de hand op basis van wetenschappelijke dogma's en het geloof bij wetenschappers, dan dat ze objectief een theorie aanschouwen. De christelijke kerk was een "goede" leerschool voor de wetenschap, men heeft het idee van dogma's overgenomen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 10 mei 2007, 13:52

Romaine schreef:Men wijst regelmatig theorieën van de hand op basis van wetenschappelijke dogma's en het geloof bij wetenschappers, dan dat ze objectief een theorie aanschouwen.
Dat neem ik niet zonder meer van je aan.

Romaine

Bericht door Romaine » 10 mei 2007, 14:13

MetalPig schreef:
Romaine schreef:Men wijst regelmatig theorieën van de hand op basis van wetenschappelijke dogma's en het geloof bij wetenschappers, dan dat ze objectief een theorie aanschouwen.
Dat neem ik niet zonder meer van je aan.
Van 2 wetenschappelijke onderwerpen weet ik het bestaan hiervan, maar van horen zeggen zijn er meer (maar van die heb ik geen kaas gegeten).

(Wellicht slecht omschreven, maar toch: ) Een onderwerp betreft het dermate sterk verdunnen dat er volgens de wetenschap (vrijwel?) geen moleculen meer voorkomen erin van het oorspronkelijke goedje. Hierbij werden anti-IgE moleculen gebruikt. Na de 9e verdunning bleken de eigenschappen van dit molecuul in de oplossing juist alleen maar toe te nemen, in plaats van afnemen. Deze wetenschappelijke test is keer op keer herhaald en steeds zelfde resultaat. Nature echter heeft op basis van OnGELOOF en niet op basis van argumenten of bewijzen dit wetenschappelijk onderzoek de prullenbak ingeschreven.

Een ander onderwerp betreft radiësthesie. Door slecht uitgevoerde onderzoeken is het beeld verkregen dat het fictie was. Echter door 4 studies/proeven is aangetoond dat radiësthesie wél werkzaam is. Nota bene de proef die door Randi zelf is uitgevoerd en Randi gebruikt om aan te tonen dat het niet werkt, had resultaten die dermate significant hoog waren dat het geen toeval was.


Ik zeg dus niet dat de wetenschap een en al dogma's en geloof zijn, maar het komt wel (mijn inziens) veel te vaak voor.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 10 mei 2007, 14:45

Romaine schreef:Deze wetenschappelijke test is keer op keer herhaald en steeds zelfde resultaat. Nature echter heeft op basis van OnGELOOF en niet op basis van argumenten of bewijzen dit wetenschappelijk onderzoek de prullenbak ingeschreven.
Sorry, maar je verhaal klopt niet.
Nature heeft gepubliceerd op voorwaarde dat Benveniste zijn lab zou openen en een team van onafhankelijke scheidsrechters zijn technieken zou laten beoordelen.
In hun bijzijn werd het experiment herhaald, waarbij de wetenschappers niet wisten of ze met puur water of met de verdunde oplossing werkten.
De resultaten van het experiment waren niet eenduidig.

Het BBC-programma Horizon heeft in het kader van een programma over homeopathie ook het experiment herhaald, en het was een totale mislukking. De proeven om te onderscheiden wat water was en wat de verdunde oplossing hadden het succespercentage dat je ook zou verwachten bij het opgooien van een munt.

Conclusie: Het aantonen van het geheugen van water is Benveniste alleen achter gesloten deuren gelukt.
Dat is, en dat moet je met me eens zijn, niet goed genoeg om serieus genomen te worden.

Romaine

Bericht door Romaine » 10 mei 2007, 15:20

Als het klopt wat je zegt dan ben ik het met je eens. Maar ik heb iets anders begrepen. Niet dat ze hun lab niet wilden openen, maar dat de proeven zijn "herhaald" door deze op een dermate manier te veranderen dat ze niet meer identiek waren aan de oorspronkelijke. En dan krijg je andere resultaten uiteraard. En wie deden die herhaalde proeven? Randi (goochelaar) en 2 anderen: journalist en kwakzalverexpert. De samenstelling geeft mij al vraagtekens, want een Biologisch onderzoek uit laten voeren door anderen dan Biologen schiet mijn inziens niet op. Zelfs onder hun toeziend oog slaagden de 4 gedane experimenten. Die werde afgewezen door hen op grond van... De drie (allen zonder concrete ervaring hierin) hebben vervolgens het protocol en de coderingsprocedures gewijzigd (wat mijn inziens gelijk staat aan het uitvoeren van een totaal ander experiment) en hebben (zonder dat ze ervaring hiermee hebben) oa zelf en nog 3 door andere uitgevoerde expermenten uitgevoerd die niet bleken te werken. Tja, verander een experiment en er komen andere uitslagen uit...

Van herhaalde proeven elders heb ik geen kennis, maar ik ben voorzichtig met proeven waarvan ik geen kennis heb genoten meteen het antwoord te laten zijn. Uit de radiësthesie experimenten weet ik dat onwillige onderzoekers door een net iets andere opzet het resultaat in de war kunnen gooien. Is er ergens over die BBC-proeven te lezen?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 10 mei 2007, 15:27

Romaine schreef:En wie deden die herhaalde proeven? Randi (goochelaar) en 2 anderen: journalist en kwakzalverexpert.
Weer fout. De wetenschappers van Benvenista deden de proeven.
De anderen zagen er alleen maar op toe dat zij niet wisten of ze met een verdunde oplossing of met water bezig waren.

Romaine

Bericht door Romaine » 10 mei 2007, 15:33

Zoals ik net zei werden er eerst vier proeven gedaan door de wetenschappers van Benvenista. Die werden afgekeurd. Vervolgens werden die proeven met gewijzigd protocol en coderingsprocedures herhaald door zowel de 3 van buiten als door de medewerkers van Benvenista.

Plaats reactie