Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 28 jan 2012, 11:48

Wetenschappers ontdekken dat handen licht uitstralen

Geplaatst op 12 september 2010

glowing-handsEen recente studie in het Central Research Laboratory at Hamamatsu Photonics in Japan toont aan alle delen van de hand detecteerbaar licht uitstralen, waarbij de vingernagels het meeste licht geven. Overigens zenden niet alleen de handen licht uit, maar ook het voorhoofd en de voetzolen.

Het licht (fotonen) is evenwel niet met het blote oog waarneembaar, maar wel met een krachtige fotonenteller.

Dit resultaat is in lijn met eerdere onderzoeken, die suggereren dat alle levende wezens, inclusief planten, licht uitzenden.
De handpalmen zenden de minste fotonen uit, de vingers twee maal zoveel, en de vingernagels zelfs drie maal zoveel.
Waarom de vingernagels het meeste licht uitzenden is niet duidelijk, mogelijk werken de vingernagels als een soort prisma dat het licht verstrooit.

De hoeveelheid uitgezonden protonen wordt vergroot door warmte, een hogere zuurstofconcentratie en insmeren van de handen met minerale olie.
Op basis van deze gegevens denken de onderzoekers dat er sprake is van chemoluminescentie, licht als gevolg van een chemische reactie, hoewel er ook een heel andere verklaring kan zijn voor deze fotonenemissie.

Fritz-Albert Popp, verbonden aan de Internationalen Instituts für Biophysik in Duitsland en een vermaard deskundige op het gebied van bio-fotonen, bevestigt de onderzoeksresultaten en is geenszins verbaasd hierover. Hij stelt dat er een duidelijk verband bestaat tussen soort en ernst van ziekten, en de sterkte en het patroon van de uitgezonden fotonen. Popp en zijn collega’s zijn van mening dat het uitgezonden licht van het voorhoofd en de handen hetzelfde basisritme kennen, maar dat dit ritme onregelmatig wordt bij ziekte. Deze stelling lijkt door onderzoek ondersteund te worden.

De hoop is dat deze ontdekking zal leiden tot een minder belastende manier om een diagnose bij ziekte te stellen.

De bevindingen zijn gepubliceerd in de Journal of Photochemistry and Photobiology B: Biology.

Als ik dit zo lees doet het me denken aan de aura's die ieder mens om zijn lichaam heeft. In die aura's kunnen fysieke problemen zichtbaar zijn omdat ze bijvoorbeeld vaal van kleur zijn of deuken vertonen. Dat is waarneembaar voor goede aurareaders.
Zo las ik ook dat het allerkleinste deeltje van de materie van de mens licht is.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

tofu_kronos

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door tofu_kronos » 28 jan 2012, 16:44

Zou het iets met onze chi te maken kunnen hebben.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 28 jan 2012, 19:30

tofu_kronos schreef:Zou het iets met onze chi te maken kunnen hebben.
Als je er van uit gaat dat alles energie/trilling/frequentie is, die voortdurend met elkaar communiceert, genereert dat weer opnieuw energie. Dat is voelbaar. Als je je handpalmen hééél langzaam naar elkaar brengt, vanaf bij voorbeeld een halve meter en je daar op concentreert, dan lijkt het net alsof er een heel lichte tegendruk gegeven wordt wanneer je handpalmen elkaar bijna gaan raken. Het lijkt een beetje alsof je een laagje watten tussen je handen voelt. Dat is de energie die uit je handen komt. Dat is ook de reden waarom men met zijn handen mensen kan behandelen (magnetiseren, Reiki, enz.) bij verstoringen/blokkades in hun energieveld die fysieke problemen veroorzaken. Je kan op die manier ook jezelf behandelen.
Chi is in alles, in jou en om je heen, het is energie.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door MetalPig » 28 jan 2012, 19:59

taigitu schreef:De hoeveelheid uitgezonden protonen
Fotonen.

Wat ik mis in het verhaal is de frequentie van de uitgezonden fotonen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 29 jan 2012, 12:45

MetalPig schreef:
taigitu schreef:De hoeveelheid uitgezonden protonen
Fotonen.
Wat ik mis in het verhaal is de frequentie van de uitgezonden fotonen.
Waarom er geen frequenties bij worden vermeld zou kunnen zijn omdat elk deel/orgaan van ons lichaam een eigen frequentie heeft. Dus elke vinger zou van de andere kunnen verschillen in fotonen/lichtfrequentie omdat in de vingertoppen bijvoorbeeld het begin of einde van een energiebaan/meridiaan (zie acupuntuur) is, die gelinkt is aan een bepaald orgaan met zijn eigen frequentie.
Zo is de duim gelinkt aan voeding, en de organen die langs die meridiaan liggen zijn de maag en de milt, waardoor die frequentie nooit gelijk zal zijn aan die van bijvoorbeeld de pink, omdat het hart en de dunne darm met hun eigen frequentie langs de meridiaan van de pink liggen.

Ook als je kijkt naar de aura van een mens dan zie je de kleuren.
Die kleuren hebben wel een frequentie en zijn te herleiden naar bepaalde delen in het lichaam. Vandaar ook dat wordt gesproken over de mogelijkheid voor een diagnose te stellen via het licht dat de mens uitstraalt.
Ik gebruik kleuren(licht)therapie en daarvoor gebruik je een bepaalde kleur voor een bepaald probleem.
Een voorbeeld hiervan is 'groen' dat een golflengte heeft van 495-570 in nanometers. Groen kan je gebruiken bij de indicatie astma en bronchitis. Groen is kalmerend en harmonisch, geeft zelfvertrouwen en kracht. Geel (570 - 595 nanometers) is prima als je je futloos voelt omdat het gunstig werkt op je humeur en spanningen oplost.
Wat ik dus doe, is met gekleurd licht een probleemplek te behandelen om zo de uit balans zijnde energie weer terug in balans (juiste frequentie) te krijgen.

Zonlicht is wit (hoewel wit eigenlijk niet bestaat, het zijn de 7 regenboogkleuren samen). En mensen die te weinig zonlicht krijgen kunnen, via de arts, daglichttherapie krijgen om zich beter te voelen. Er kan een tekort aan vitamine D zijn ontstaan dat zich als een sombere gemoedstoestand kan manifesteren. Dit jaar zijn de mensen, die dit ieder jaar nodig hebben, een paar weken eerder in therapie gegaan omdat we te weinig zon hebben gehad in de zomer.

Zodoende denk ik niet dat de wetenschapper één frequentie op kan geven omdat het lichaam niet op één frequentie functioneert. Maar daarom kan een goede aurareader een vroegtijdige diagnose stellen door kleur, kleurverschil of de vorm van het kleurvlak van de aura en dat vertalen naar een eventuele onbalans in het fysieke lichaam. En dan gaat straks de wetenschap hetzelfde doen. Wordt wel bewezen dat wat al eeuwen geweten is........
Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door The Grey » 29 jan 2012, 13:52

taigitu schreef:
tofu_kronos schreef:Zou het iets met onze chi te maken kunnen hebben.
Als je er van uit gaat dat alles energie/trilling/frequentie is, die voortdurend met elkaar communiceert, genereert dat weer opnieuw energie. Dat is voelbaar. Als je je handpalmen hééél langzaam naar elkaar brengt, vanaf bij voorbeeld een halve meter en je daar op concentreert, dan lijkt het net alsof er een heel lichte tegendruk gegeven wordt wanneer je handpalmen elkaar bijna gaan raken. Het lijkt een beetje alsof je een laagje watten tussen je handen voelt. Dat is de energie die uit je handen komt. Dat is ook de reden waarom men met zijn handen mensen kan behandelen (magnetiseren, Reiki, enz.) bij verstoringen/blokkades in hun energieveld die fysieke problemen veroorzaken. Je kan op die manier ook jezelf behandelen.
Chi is in alles, in jou en om je heen, het is energie.
Ik heb er verder weinig verstand van, maar als je je handen heeeeeel dicht bij elkaar brengt creëer je een elektrisch veld. ik denk dat dat het is wat je voelt.
-

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 29 jan 2012, 15:37

The Grey schreef:/quote]

Ik heb er verder weinig verstand van, maar als je je handen heeeeeel dicht bij elkaar brengt creëer je een elektrisch veld. ik denk dat dat het is wat je voelt.
Ja, een elektromagnetisch veld, ofwel de energie/trilling/frequentie.
Zo kan je jezelf of iemand anders energetisch beïnvloeden als je je hand op een pijnlijke plek legt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door The Grey » 29 jan 2012, 21:31

Nee, een elektrisch veld, geen magnetisch veld.
energie/trilling/frequentie
Dit zijn niet 3 dezelfde dingen...
-

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 30 jan 2012, 09:44

The Grey schreef:Nee, een elektrisch veld, geen magnetisch veld.
We verschillen van mening, moet kunnen.
Dit zijn niet 3 dezelfde dingen...
Energie is trilling of vibratie, meetbaar als golflengte, wat is te vertalen naar een frequentie.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door The Grey » 30 jan 2012, 12:43

taigitu schreef: We verschillen van mening, moet kunnen.
Dat is waar, alsnog zal ik je proberen te overtuigen.
Over ons hele lichaam staat een elektrische spanning. Dat signaal heeft de vorm van onze hartslag. Dit kan je ook zien door een oscilloscoop tegen je hand (vooral je vingertoppen) aan te zetten.
Hierdoor werkt de capacitieve besturing van je smartphone ook.

Als je je hand door een bak met kleine ijzer stukjes haalt (of een ander metaal) blijft er toch ook niets plakken aan je hand?
Terwijl je dat wel voelt met je andere hand. Dat klopt niet ofwel?
-

Caduceus Mercurius

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door Caduceus Mercurius » 30 jan 2012, 12:55

taigitu schreef:Dat is waarneembaar voor goede aurareaders.
Dat deze readers een "aura" waarnemen betekent niet dat ons lichaam daadwerkelijk gekleurde energie uitstraalt. Veel mensen (ongeveer 1 op de 2000) heeft "last" van synesthesie, waardoor ze bijvoorbeeld bepaalde getallen of woorden met specifieke kleuren associëren. Ook bepaalde stemmingen en emoties kunnen met kleuren geassocieerd worden. Intuïtieve mensen kunnen goed aanvoelen wat er in iemands hoofd omgaat. Intuïtieve mensen die daarnaast aanleg hebben voor synesthesie zouden hierdoor gekleurde aura's kunnen waarnemen, en hun uitspraken (als reader) zouden dan ook heel treffend kunnen zijn. Maar dit is geen bewijs dat mensen ook daadwerkelijk een dynamisch gekleurde aura hebben. Het is hun waarneming die de kleuren oproept, niet de werkelijkheid die ze waarnemen. Dat we fotonen uitstralen is interessant, maar geen bevestiging dat we een aura hebben.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 30 jan 2012, 19:07

Caduceus Mercurius schreef:
taigitu schreef:Dat is waarneembaar voor goede aurareaders.
Intuïtieve mensen die daarnaast aanleg hebben voor synesthesie zouden hierdoor gekleurde aura's kunnen waarnemen, en hun uitspraken (als reader) zouden dan ook heel treffend kunnen zijn. Maar dit is geen bewijs dat mensen ook daadwerkelijk een dynamisch gekleurde aura hebben.Het is hun waarneming die de kleuren oproept, niet de werkelijkheid die ze waarnemen. Dat we fotonen uitstralen is interessant, maar geen bevestiging dat we een aura hebben.

Een aurareader zou ook last kunnen hebben van synesthesie.
Maar de aurakleuren die worden gezien verwijzen naar hoe iemand op dat moment fysiek en/of geestelijk is zijn vel zit. Zoals de wetenschappers nu gaan kijken of de ontdekking van 'licht uit de handen' gebruikt kan worden om een diagnose te stellen.

Dat we een aura hebben is wel te bewijzen. Ieder levend wezen heeft een aura. Dat is al bewezen met Kirlianfotografie. Een aura is te fotograferen en kan er dus geen sprake zijn van intuïtief waarnemen of vermenging van zintuigen.

Op deze video kan je de energie zien:
Kirlian, Kirlian-fotografie en Prana.

Terwijl een deel van de medische wetenschappers nog blijft doordenken in puur moleculaire en chemische termen zijn de fysici wereldwijd al honderd jaar overgestapt naar de kwantumfysische benadering van de natuur, het universum, het menselijk lichaam, enz.

Omdat sommige (medische) wetenschappers blijven ronddraaien in het chemisch-moleculaire veld (‘het hele universum is niet meer dan een chemisch proces’) zeggen ze dat juist dààrom homeopathie, Bach-bloesems, acupunctuur, handoplegging, e.d. niet kunnen werken.

Omdat kwantumfysici zich al zolang op het subatomaire veld (‘alles is energie’) bewegen, beweren zij dat alle bovenvermelde disciplines juist wèl kunnen werken. Bekende fysici die deze stelling naar buiten hebben gebracht zijn o.m. Brian Josephson (Nobelprijswinnaar) en David Bohm (medewerker van Einstein en wereldautoriteit op het vlak van de fysica).

De voormalige – atheïstische en materialistische – Sovjet-Unie (1922 tot 1991) verbaasde heel wat mensen in Oost en West toen ze zagen dat een hele ploeg staatswetenschappers ernstig onderzoek deed naar paranormale verschijnselen. Zo onderzochten ze langdurig o.m. telepathie, helderziendheid, telekinese, maar ook ufo’s en hun afkomst. Overigens wordt dit onderzoek in het moderne Rusland nog steeds voortgezet.
Afbeelding
Eén van die Sovjet-wetenschappers was Semyon Kirlian (foto hiernaast). Hij werd geboren in 1898 in Yekaterinodar (nu Krasnodar, Rusland). In 1930 trouwde hij met Valentina Khrisanovna. Samen werkten ze jarenlang aan een fotografisch apparaat dat bestond uit o.a. een oscillator (of vonken-generator) die tienduizenden elektrische impulsen per seconde voortbrengt, een aantal platen, optische instrumenten en een elektronenmicroscoop.

Toen ze een versgeplukt blad van een boom uittesten met hun apparaat leek dat blad op een melkwegstelsel van gloeiende puntjes. Deze gloeiende puntjes verminderden naarmate het boomblad verdroogde. Ook toen ze foto’s maakten van hun vingers, zagen ze dat deze ‘schitterden’. Eerst waren het foto’s, later konden ze ook bewegende beelden maken. Klik hier voor een video.

Een hand was als een spel van vuurwerk met veelkleurige stralen van licht, vonken en flitsen. De hand van Kirlian ‘...leek als de Melkweg bij een heldere sterrenhemel...’. Er was ook licht dat stabiel bleef schijnen.

De Kirlians omschreven wat ze zagen ook als ‘...licht-hiërogliefen die het innerlijke leven van het menselijk organisme en dat van alle levensvormen beschrijven...’

De energie – of het licht – die ze waarnamen noemden ze ‘bio-luminescentie’. De fotografie die ze uitvonden werd bekend (ook in het Westen) als de Kirlian Hoge Frekwentie Fotografie of gewoon als de Kirlian Fotografie.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 30 jan 2012, 19:57

The Grey schreef: Als je je hand door een bak met kleine ijzer stukjes haalt (of een ander metaal) blijft er toch ook niets plakken aan je hand?
Terwijl je dat wel voelt met je andere hand. Dat klopt niet ofwel?
Zoals je kan lezen, heeft iedereen een elektromagnetisch veld, gelukkig niet zo heftig. Maar het is voelbaar tussen je handen. Heb je wel eens geprobeerd 2 magneetjes met de positieve kanten tegen elkaar te drukken? Dan voel je weerstand. De zelfde weerstand kan je voelen met je handen, alleen is het magnetisch veld heel zwak.
Zoals deze vrouw zijn er meer mensen die dit fenomeen hebben. Onder andere in India is er een jochie dat het heeft.
Britse vrouw heeft een lichaam als een magneet
Afbeelding

LONDEN - Een Britse vrouw beweert dat ze in staat is om met haar lichaam metalen voorwerpen aan te trekken. Door toedoen van een zogenaamde verhoogde elektrische stroom die door haar lijf stroomt, kan de vrouw gedurende circa drie kwartier met kleine ijzeren voorwerpen op haar lichaam rondlopen zonder dat die er af vallen.
De vrouw, Brenda Allison, heeft waarschijnlijk last van een verhoogd elektromagnetisch veld. Iedereen heeft namelijk een klein elektromagnetisch veld door zijn lichaam lopen, maar de meeste mensen zijn zich hier niet eens van bewust. "Mensen lachen wanneer ik metalen objecten op mijn huid plak, en ze er niet afvallen. Maar het kan ook gewoon heel erg genânt zijn" zegt Allison. In supermarkten willen kassa's nog al eens op hol slaan, lampen springen kapot als zij de kamer binnenwandelt en alarmen gaan spontaan loeien. "Een verkoper in de supermarkt begon een keer tegen me te roepen toen zijn kassa doordraaide. Hij beschuldigde me van voodoo-praktijken".

Keukenkastjes
Volgens Allisons artsen ligt stress aan de oorzaak van haar verhoogde magnetische veld. Ze raden haar dan ook aan zich meer te ontspannen. Hoewel haar probleem nu wel serieus wordt genomen, is dat niet altijd zo geweest. Allison, inmiddels de vijftig voorbij, merkte zelf dat ze anders was dan anderen toen ze nog naar de kleuterschool ging. "Mijn ouders durfden nooit met me naar een dokter te gaan. De medische wereld was toen nog anders, ik denk dat mijn moeder vreesde dat ze me van haar zouden afpakken. Het is trouwens niet zo dat metalen objecten op me afvliegen, maar wanneer ik ze dicht bij mijn lichaam hou, voel ik een trekkende kracht." Wanneer Allison een hevige sessie voelt aankomen, klampt ze zich aan de houten keukenkastjes vast om aarde te maken.

Allison zelf beweert dat die sessies samenhangen met het einde van haar menstruele cyclus. Het hangt ook af met de tijd van de maand of ze een positieve dan wel negatieve lading uitstraalt. De ene keer zegt ze objecten aan te trekken, de andere keer glijden de objecten van haar lichaam af. Bijna net zoals bij gewone stervelingen dus. (EK)
19/08/10 10u40
Bron: AD
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door MetalPig » 31 jan 2012, 07:03

taigitu schreef:Zoals deze vrouw zijn er meer mensen die dit fenomeen hebben. Onder andere in India is er een jochie dat het heeft.
Britse vrouw heeft een lichaam als een magneet
Afbeelding
Talkpoeder werkt hier heel goed tegen. Het gladde metaal plakt dan niet meer tegen de vettige huid en dan blijkt het magnetisme ineens ook niet meer te werken, terwijl talkpoeder daar geen invloed op heeft.
Het is verschrikkelijk triest dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat dit een werkelijk bestaand fenomeen is.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door Tardis » 31 jan 2012, 11:00

Toch moet je, denk ik, hier nog een slag om de arm houden MetalPig. Ik dacht ook dat het met huidvet te maken had totdat ik op Discovery Channel een aflevering zag van Super Human (of hoe dat programma ook mocht heten).

Daar werd 'de magnetische mens' ook getest en de onderzoekers waren toch wel verbaasd over het gewicht dat tegen de huid van de betreffende persoon kon worden 'geplakt'. Gezien dat gewicht kon huidvet niet de verklaring zijn. Het was een serieus opgezet programma, wat ik zag wekte in ieder geval niet de indruk dat ze de kijkers eens lekker bij de neus wilden nemen. In een andere aflevering zag ik hoe iemand bestand was tegen stroom stoten, een kracht die voor de gemiddelde mens dodelijk zou zijn deden hem geen schade. Er blijft dus nog wel wat te onderzoeken over want een sluitende verklaring vond men niet.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 31 jan 2012, 11:22

MetalPig schreef: Talkpoeder werkt hier heel goed tegen. Het gladde metaal plakt dan niet meer tegen de vettige huid en dan blijkt het magnetisme ineens ook niet meer te werken, terwijl talkpoeder daar geen invloed op heeft.
Het is verschrikkelijk triest dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat dit een werkelijk bestaand fenomeen is.
Ah, ik begrijp dat je James Randi bezig hebt gezien.
Mijn reactie was hetzelfde als die van jou, maar nadat ik een aantal jaren geleden een documentaire had gezien waarbij door o.a.. doctoren werd onderzocht hoe het mogelijk was bij deze mensen, heb ik begrepen dat er mensen bestaan die bijzondere mogelijkheden hebben of hebben ontwikkeld.

Eén man die dat bewijst is The Ice man ofwel Wim Hof. Hij loopt in Finland een halve maraton in alleen een kort broekje, een prestatie die een ander niet zou overleven. En hij loopt 42 kilometer in de woestijn van Namibië zonder te drinken.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... tijn.dhtml
Hij demonstreert hier 'mind over matter' door een soort van meditatie toe te passen.
Er zijn dus mensen die meer kunnen of anders 'geprogrammeerd' zijn dan de doorsnee mens.

.....hier wordt het voorwerp ingesmeerd met talkpoeder:
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=ZJaJWA5o ... r_embedded#![/youtube-2]

hier wordt er forse kracht bij gebruikt ........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door The Grey » 31 jan 2012, 12:09

Het feit dat het in een krant staat maakt het niet gelijk een feit. Die journalisten hebben vrijwel altijd een slechte wetenschappelijke achtergrond.
Wat mij interesseert is dat jij een magnetisch veld waarschijnlijker acht dan een elektrisch veld. Een elektrisch veld kan je zo aantonen, maar een magnetisch veld niet.
Een paar jaar terug hadden we met natuurkunde een practicum over magnetisme. Daar hadden we minuscule ijzerdeeltjes (denk in grootte van de dikte van 1 vingernagel). Mocht het gevoel wat je krijgt door magnetisme worden veroorzaakt dan zou er toch minstens iets eventjes blijven plakken. Dat was niet zo.
Daartegenover staat dat als je met een oscilloscoop zo kan zien dat er een elektrische stroom door je lichaam loopt. Waarom veroorzaakt dit dan geen elektrisch veld?
-

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 31 jan 2012, 12:49

The Grey schreef: Wat mij interesseert is dat jij een magnetisch veld waarschijnlijker acht dan een elektrisch veld. Een elektrisch veld kan je zo aantonen, maar een magnetisch veld niet.
Ik wil even benadrukken dat voor mij de discussie nog steeds gaat over 'licht dat uit de handen komt', voor mij een aura, de reden van deze topic. Misschien dat je een uitleg op wikipedia enige waarde toekent.
Een elektrisch veld wordt geproduceerd door elektrische ladingen en zorgt voor een elektrische kracht op andere ladingen. Een magnetisch veld wordt geproduceerd door de beweging van elektrische ladingen. In een magneet bijvoorbeeld wordt het veld veroorzaakt door de bewegingen van de elektronen in het materiaal. Ook rondom een kabel waardoor een stroom vloeit ontstaat een magneetveld, omdat de stroom een beweging van ladingen is.

De term elektromagnetisme geeft aan dat elektrische en magnetische verschijnselen verstrengeld zijn. Zo zal een veranderlijk magnetisch veld een elektrisch veld opwekken en omgekeerd. Dit heet elektromagnetische inductie en vormt de basis voor de werking van dynamo's, elektromotoren en transformatoren.
Als toevoeging:
Het elektromagnetische veld van de mens
In de moderne wetenschap wordt men zich in toenemende mate bewust van de subtiele energievelden, want men heeft rond elke afzonderlijke cel een elektromagnetisch veld ontdekt. Biljoenen van deze cellen leveren een in zich verenigd energieveld op, een uitgebreide aura van elke levensvorm.

Alle levende wezens zijn door een fijnstoffelijk energieveld omgeven. Ook wel elektromagnetisch veld of aura genoemd. Sinds Albert Einstein weet men dat alles uit energie bestaat en met een andere trillingssnelheid vibreert. De aura bepaalt alle leefprocessen. d.w.z. dat elke verandering in het fysieke lichaam vooraf wordt gegaan door een verandering in het elektromagnetische veld.

Het is de mens normaal gesproken niet gegeven de subtiele energievelden waar te nemen. Desondanks zijn er veel mensen, die de aura kunnen zien of voelen. Omdat de aura o.a. met de emoties en het verstand van de mens verbonden is, kan zij ons tevens aanknopingspunten geven over de hoedanigheid van lichaam, ziel en geest. Ze kan ons informatie verstrekken over de persoonlijkheidsstructuur, gevoelens, talenten, wensen, enz. van een mens.
De kleursamenstelling van je aura kan bijvoorbeeld veranderen naargelang de gemoedstoestand of bij een verandering van uw stemming. Ze zal echter zelden binnen een kort tijdsbestek zeer extreem veranderen.

Omdat lichaam, ziel en geest van elke mens individueel zijn, worden er ook telkens verschillende kleuren c.q. kleursamenstellingen gereflecteerd. Elke mens vibreert op verschillende frequenties. De kleuren van je aura zijn dus zo uniek zoals jezelf bent als individu.
Dus wanneer de handen van een mens licht uitstralen bestaat die straling uit een elektrische lading EN een magnetisch veld dat wordt geproduceerd door de beweging van elektrische ladingen. Ze zijn onlosmakelijk verbonden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door taigitu » 31 jan 2012, 12:55

The Grey schreef:Het feit dat het in een krant staat maakt het niet gelijk een feit. Die journalisten hebben vrijwel altijd een slechte wetenschappelijke achtergrond.
Nee, dat klopt.'Kritisch zijn' is altijd gewenst in het leven.
En daarom mag iedereen zijn eigen mening vormen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Wetenschapper ontdekken dat handen licht uitstralen

Bericht door Beatrix Kiddo » 31 jan 2012, 13:19

taigitu schreef:Ik wil even benadrukken dat voor mij de discussie nog steeds gaat over 'licht dat uit de handen komt', voor mij een aura, de reden van deze topic.
Waarom denk je dat het hetzelfde is als een aura? Als er groen licht uit mijn voorhoofd komt zie je dat als je naar mijn voorhoofd kijkt, en niet als een groene vlek *rondom* mijn hoofd.

Licht dat uit je TV komt zie je toch ook niet als een aura om de TV heen? (Philips Ambilight even buiten beschouwing gelaten :rolleyes:)
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Plaats reactie