Tweederde van de Amerikanen is tegen nanotechnologie

Het basisidee achter nanotechnologie is dat het mogelijk moet zijn, als de chemische samenstelling en het driedimensionale bouwplan van een stof bekend is, deze stof te maken door de juiste bouwstenen op de goede plaats samen te voegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Tweederde van de Amerikanen is tegen nanotechnologie

Bericht door Tammy » 31 mar 2009, 16:00

Voor een land dat het ‘precautionary principle‘ - regelgeving over hoe te handelen bij wetenschappelijke onzekerheid - niet kent, mag het verbazingwekkend genoemd worden”, schrijft Stéphane Foucart in de Franse krant Le Monde. Volgens een enquête waarvan vorige week maandag tijdens het jaarlijkse congres van de AAAS (The American Association for the Advancement of Science) de uitkomst werd gepresenteerd, keurt een meerderheid van de Amerikanen het gebruik van nanotechnologie af. Reden daarvoor, volgens de onderzoekers: het geloof.

Moreel acceptabel
Slecht 29,5 procent van de onderzochte groep Amerikanen vindt de technologie die in miljardsten van meters (nanometers) wordt uitgevoerd, ‘moreel acceptabel’. Ruim tweederde vindt het dus onacceptabel. Waarom dit wantrouwen voor de ‘nanowereld’?, vraagt Foucart zich af.

Lees hier het volledige artikel welk uit 2 pagina`s bestaat.
Had ik niet verwacht van de Americanen.
Normaal juichen ze nieuwe ontwikkelingen toe.
Het schijnt dus het geloof te zijn wat ze tegen houd.
Jammer, want ik vind het een zeer interessante ontwikkeling.
Of het zonder gevaar is weet ik niet, ben geen wetenschapper, maar alles wat nieuw is is onzeker.
Ik geef het groene licht aan Nanotechnologie als ik het voor het zeggen had.
We kijken wel hoever we komen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie