Nano geneeskunde

Het basisidee achter nanotechnologie is dat het mogelijk moet zijn, als de chemische samenstelling en het driedimensionale bouwplan van een stof bekend is, deze stof te maken door de juiste bouwstenen op de goede plaats samen te voegen.
nutz

Bericht door nutz » 22 okt 2007, 21:50

Mm, dan bijf ik toch liever op het droge leven hoor? En wat met elecktrische aparatuur? Ik zie mezelf nog niet onder water achter men pc zitten hoor.

Gijs

Bericht door Gijs » 23 okt 2007, 00:22

Maar kan je niet een enorme koepel bouwen die door nanotechnologie zo versterkt is dat er geen domme suecidiale vandalen zijn die het kapot willen maken? Dan kan je dus een enorme koepel onderwater bouwen en daar de water uit zuigen. En aangezien bij de electrolyse van water je ook zuurstof krijgt kan je daar van ademen. En aangezien er op de bodem meestal een onderstroming heb kan je daar energie voor opwekken voor de elektrolyse. Waarbij ook waterstof ontstaat waar je weer elektrische energie mee kan opwekken waardoor je het weer terug krijgt voor de aparatuur en hoeft er niks verloren te gaan. Zo kan je het als een zelfonderhoudend haast natuurlijk systeem maken zonder inerventie van mensen waardoor er geen fouten plaatsvinden. Onderwater leven is te riskant? Nee hoor!

nutz

Bericht door nutz » 23 okt 2007, 09:37

Klinkt allemaal wel mooi. Maar welke mensen gaan bereid zijn om op de zeebodem te gaan leven in een koepel? En wat met zonlicht? heel de dag in kunstmatig licht zitten lijkt mij toch ook niets. En gaat er in die koepel ook nog plaats zijn voor onze fauna en flora? En wat bij een brand?

Gijs

Bericht door Gijs » 23 okt 2007, 12:53

Het moet een enorme koepel worden dus er zal wel plaats zijn voor fauna. En zelfs voor boeren in mijn fantasie. En omdat die allemaal CO2 uitademen kan er dus ook plaats zijn voor flora. Sterker nog het zal niet meer als logisch zijn want CO2 zakt naar de grond en mensen die hun familie bezoeken in de koepel zullen sporen of zaadjes mee dragen van planten en paddestoelen. Die zullen er dus denk ik vanzelf gaan groeien. En dat probleem met het zonlicht dacht ik ookal aan maar mischien kan je een hele grote UV lamp ophangen en door de difusie van zout water is de lucht mischien nog blauw ook. En dan kan je nog enorme ventilatoren bouwen voor wind en afentoe wat zeewater door laten voor regen. Of gezuiverd water dat mag ook. Want anders kunnen de planten niet groeien. En dankzij dit systeem wat de mens dus ook zelf kan aanzetten wordt de kans op een versprijding van een brand dus aanzienlijk minder.

nutz

Bericht door nutz » 23 okt 2007, 21:43

Rijke fantasie heb jij.

Plaats reactie