Nano geneeskunde

Het basisidee achter nanotechnologie is dat het mogelijk moet zijn, als de chemische samenstelling en het driedimensionale bouwplan van een stof bekend is, deze stof te maken door de juiste bouwstenen op de goede plaats samen te voegen.
Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Nano geneeskunde

Bericht door lowlandsrouter » 13 jul 2005, 15:06

Waarvoor kunnen medische nanobots dienen?

Op het moment dat doktoren kunnen beschikken over medische robots (op moluculaire schaal), dan zullen zij:

- de meeste ziektes snel kunnen genezen,
- snel de meeste blessures kunnen repareren,
- en de levensduur van de mens sterk kunnen verlengen.

Moleculaire nanotechnologie wordt de basis voor de medische wetenschap van de 21ste eeuw.

Theoretische ontwerpen van kunstmatige rode bloed cellen verraden een performance winst van 100 tot 1000 voud in tegenstelling tot natuurlijke biologische systemen en of oplossingen.

Een stevige dosis van "respirocytes" en men kan urenlang overleven zonder adem te halen. Heel handig dus bij een verdrinkings ongeluk of bij een hartaanval.

Een dosis "microbivores" en zeg maar dag tegen de bacteriële infecties.
En wel in enkele minuten i.p.v. weken tot maanden met antibiotica.

Ook bloed kan ik enkele seconden gestelpt worden.

"Tissue-repair" nanorobots zullen kanker tumoren in enkele uren op kunnen lossen en open wonden weer kunnen dichten in minuten tot enkele uren.



Defecte chromosomen (die we vanuit onze geboorte mee erven) zullen vervangen kunnen worden door nieuwe digitaal korrekte chromosomen in elke cell door ons lichaam!

Zulke therapiën zullen het einde betekenen voor alle genetische ziektes!
En zullen uiteindelijk "defecten", zoals het ouder worden van het lichaam uitschakelen, door celverjonging, waardoor we ongeveer 1000 jaar oud kunnen gaan worden!
Laatst gewijzigd door lowlandsrouter op 06 sep 2007, 01:53, 10 keer totaal gewijzigd.
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 17 jul 2005, 00:18

Klinkt als een mooie eerste stap in de richting van onsterfelijkheid...
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

MMe

Bericht door MMe » 17 jul 2005, 00:35

Ja dit is echt een mooie ontwikkeling en het overbevolkingsprobleem wordt opgelost door de ruimtevaart doordat er veel mensen nodig zullen zijn om al die colonieen te bevolken op andere planeten :)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 17 jul 2005, 10:50

Geweldig zeg deze techniek! :D
Ik ben echt te vroeg geboren, jeetje ze kunnen straks kanker genezen, wat zou dat mooi zijn zeg. En zo oud worden lijkt me ook wel wat, dan die luttele 70/80 jaar die we nu halen.
Ik lees je stukjes met verbazing Lowlandsrouter, ik wist niet dat er zoveel kon.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 12 sep 2007, 14:37

Hoe kan de medische checkup in het jaar 2030 eruit zien?

Klik en download de demonstratie video
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

Gijs

Bericht door Gijs » 12 sep 2007, 15:46

ouder worden is een genetisch defect? Dus het komt niet omdat de computer onder constante druk staat en het uiteindelijk begeeft omdat de dingen slijten? Maar in werkelijkheid schakelt het lichaam zichzelf uit? Dat zou gek zijn want waarom is er dan nooit iemand duizend jaar geworden? Want er zijn altijd mutaties in de genen. Dus waarom nadat er 6 miljard mensen geboren zijn en in de historie duizenden miljarden mensen geboren zijn nog nooit een dergelijke mutatie plaats gevonden? Ik bedoel in de geschiedenis hebben mensen de meest denkbare bizarre mutaties gehad maar dat net niet?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 12 sep 2007, 15:52

Als men het oude testament leest dan werden sommige mensen honderden jaren oud. Men denkt dat dit waar is en dat de mutatie door vervuiling allang plaats heeft gevonden, maar inplaats van ouder te worden sterven we nu vroeger.

Gijs

Bericht door Gijs » 12 sep 2007, 15:55

vervuiling? Wat voor vervuiling? In 1600 werden ze nog maar 40 toen had je nog geen industrie en ze wisten al helemaal niks van genen. Ik denk niet dat ze honderd jaar oud werden. Daarbij is dat geen 1000 jaar. Wat ik denk is dat het een soort elvis effect was. De mensen waren geliefd en ze hoopten nog voor honderd jaar dat ze ergens verborgen leefde.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 12 sep 2007, 16:02

Gijs schreef:vervuiling? Wat voor vervuiling? In 1600 werden ze nog maar 40 toen had je nog geen industrie en ze wisten al helemaal niks van genen. Ik denk niet dat ze honderd jaar oud werden. Daarbij is dat geen 1000 jaar. Wat ik denk is dat het een soort elvis effect was. De mensen waren geliefd en ze hoopten nog voor honderd jaar dat ze ergens verborgen leefde.
Nee hoor, en in de middel eeuwen stierven ze vroeg door ziektes.

Gijs

Bericht door Gijs » 12 sep 2007, 16:17

Ja ok. Maar dan ook voor de middeleeuwen want toen hadden ze ook geen goeie geneeskunde.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 12 sep 2007, 19:51

Gijs schreef:ouder worden is een genetisch defect? Dus het komt niet omdat de computer onder constante druk staat en het uiteindelijk begeeft omdat de dingen slijten? Maar in werkelijkheid schakelt het lichaam zichzelf uit? Dat zou gek zijn want waarom is er dan nooit iemand duizend jaar geworden? Want er zijn altijd mutaties in de genen. Dus waarom nadat er 6 miljard mensen geboren zijn en in de historie duizenden miljarden mensen geboren zijn nog nooit een dergelijke mutatie plaats gevonden? Ik bedoel in de geschiedenis hebben mensen de meest denkbare bizarre mutaties gehad maar dat net niet?
Dat cellen zichzelf niet verjongen kun je en wordt blijkbaar door bepaalde personen gezien als een genetisch defect. Ik kan je zeggen dat het mij ook veel liever was als m'n cellen zich vanzelf verjongden en herstelden!

Toekomstmuziek.
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

Maan

Bericht door Maan » 12 sep 2007, 20:26

Ik zou dolgraag eeuwig jong blijven.

Hermes of the Night

Bericht door Hermes of the Night » 21 okt 2007, 22:27

Het zou in de toekomst mogelijk zijn om schadelijke cellen in het lichaam te doden met die nanorobotjes. Thumbs up!

nutz

Bericht door nutz » 21 okt 2007, 22:34

lowlandsrouter schreef:Klinkt als een mooie eerste stap in de richting van onsterfelijkheid...
En de wereld is nu al overbevolkt.

Gijs

Bericht door Gijs » 22 okt 2007, 00:00

Dan gaan we toch onderwater leven? Of in de ruimte :mrgreen: Tegen de tijd dat we 300 worden zal dat ook niet meer zo moeilijk meer zijn. Daarbij er zijn nog hele stukken Afrika die haast niet gebruikt worden. Hele stukken siberië en nog hele stukken kazachstan. De mens heeft zichzelf alleen niet gelijk verdeelt. Maar volgens mij is er in principe genoeg ruimte. In alaska mongolië en groenland is er trouwens ook nog genoeg ruimte.

nutz

Bericht door nutz » 22 okt 2007, 09:27

Nog meer bos dat dan moet wijken voor de "beschaafde" mens. :cry:

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 22 okt 2007, 19:08

nutz schreef:Nog meer bos dat dan moet wijken voor de "beschaafde" mens. :cry:
Wie zegt dat er bos moet wijken, er is nog genoeg zee.

nutz

Bericht door nutz » 22 okt 2007, 21:14

Ik zie de mens nog niet direkt in de zee gaan leven.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 22 okt 2007, 21:46

Ik bedoel dat we van zee land maken, zoals nederland vroeger ook voor de helft zee was en nu land.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 22 okt 2007, 21:47

Trouwens nanobots in onze longen die zee water omzetten in O2 en H. O2 ademen we in en H scheiden we uit. Dus in zee leven onderwater zou ook mogenlijk moten zijn.

Plaats reactie