De Hell (geïllustreerd) voor beginners.

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Hell (geïllustreerd) voor beginners.

Bericht door Osiris » 20 aug 2014, 23:53

Voor mij is het een mengeling van invloeden.
Het is een synoniem voor het alchemistische vuur wat de mens transformeert tot een steeds zuiverder wezen.
Wat wel gepaard gaat met pijn en lijden ( het vasthouden aan het 'oude/vertrouwde' en dualiteit te ervaren ) om de lessen te leren.
Het vuur ( en dus pijn en lijden ) zal steeds hogere temperaturen ( energieen/trillingen ) nodig hebben om de hardnekkigste onzuiverheden te transformeren.

Hoe worden deze lessen vanuit karmisch oogpunt geleerd ?
Door elke keer weer terug te keren in een nieuw omhulsel/lichaam op aarde.
De aarde is dus symbolisch de plek waar de lessen geleerd worden,transformaties plaats vinden,maar ook het pijn en lijden ervaren worden d.m.v. het vasthouden aan.

Na de fysieke dood keer je tijdelijk terug naar 'de hemel',waar dit niet aan de orde is,totdat je klaar bent voor volgende incarnatie ( 'in het menselijke fysieke vlees').
Zie de hel dus niet als het duivelse negatieve,maar slechts elke keer een nieuw tussenstation.

Dus moet het met Univers eens zijn.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Hell (geïllustreerd) voor beginners.

Bericht door Osiris » 21 aug 2014, 00:07

Nog even aanvulling.
De aarde is de plek waar we onze innerlijke energieen kunnen manifesteren in het fysieke uiterlijke.
En dat kan dus in 'positieve' of 'negatieve' zin.
Dus die hel en hemel bestaan dus in ons innerlijk,de uiterlijke manifestatie zien we dus terug op aarde.

En voor zover ik kan terugkijken heeft de collectieve mens ( in tegenstelling tot de individuele mens ) tot nog toe overwegend de hel op aarde gerealiseerd.
En (nog) niet het paradijs/hemel op aarde,ook al zou je dat als individu dus wel kunnen realiseren voor je zelf.

Beide behoren dus tot de mogelijkheden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4740
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Hell (geïllustreerd) voor beginners.

Bericht door Osiris » 21 aug 2014, 05:59

Ik zie hierin de zon als 'aanjager' van dit alchemistische vuur/energie van transformatie.
Ook geloof ik dat er een 'polaire' interactie tussen de aarde en zon aanwezig is.
Als we nu spreken van hel polariteit (overwegende 'negatieve' tendens/lading ) dan zal de zon dit uitbalanceren/transformeren door onze aarde te bestoken met 'positief vuur/geladen deeltjes/energie'.
En vice versa.

De vraag is wanneer dat 'tipping point' bereikt is ( geloof dat dat een cyclische beweging is, zoals zo velen ).
En m.i. nu weer plaats gaat vinden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie