Was Jesus een alien?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Rick

Bericht door Rick » 12 nov 2006, 21:05

maan schreef:persoonlijk denk ik dat jezus een verdomd goed magician was.
Met psychologie bereik je ook een hoop. En wat ik al zei, hij heeft het geluk gehad dat hij bekend is geworden. Hij had de x-factor :mrgreen:

Bovendien, lopen over water, water in wijn veranderen, het kan ook zijn dat die verhalen op zijn minst een beetje aangedikt zijn toch?
En het genezen van de zieken, er zijn nu nog steeds mensen die beweren dat te kunnen, van hen word ook niet gedacht dat ze aliens zijn toch?
Het opwekken van de doden doen we in deze tijd ook, dus misschien was jezus ook wel op de hoogte van alchemistische kunsten.

Ik kan het niet bewijzen, of hij nu wel of geen alien was, maar mij lijkt het een beetje te ver gezocht.
Ik denk dus dat het HELEMAAL NIET vergezocht is.
Dat er op andere planeten leven is is volkomen logisch, het is immers ook mogelijk op aarde dus waarom dan niet op andere planeten in een oneindig iets waarin die planeten zich bevinden.

En dan vind ik het ook helemaal niet vergezocht dat zij die ons geschapen hebben of met ons te maken hebben een afgevaardigde sturen om de mensen te leren hoe het leven geleefd dient te worden om zo verder te komen op de trap naar of van het goddelijke.

God is in mijn ogen een alien, maar de BETEKENIS die wij aan die NAAM geven is voor mij een energie en dus lijkt dat me nog veel en veel verder gezocht dat die energie zich manifesteert als persoon.

De NAAM God en de BETEKENIS die wij eraan geven is iets totaal anders en dat moeten we niet vergeten.

Misschien is God dus idd gewoon een naam van een alien, maar het gaat om de betekenis die wij aan die naam koppelen, een almachtige waaruit alles voortkomt, en volgens mij is dat dus gewoon een energie.

Dus als je alles doordenkt en filosofeert is het ook helemaal niet ver gezocht dat een alienbeschaving een afgevaardigde hierheen stuurt om het een beetje in goede banen te leiden nadat hun vijanden (lees Satan, ook een alien ras) het flink verkloot heeft hier.

Ik bedoel, mochten wij straks op mars toch een beschaving ontdekken die leven zoals wij 2000 jaar geleden deden, zouden wij dan ook niet een paar mensen daarheen sturen?
En als daar dan een persoon avn Aarde rondloopt die bijvoorbeeld Peter heet, dan zullen ook zij bijvoorbeeld bidden tot Peter... terwijl Peter eigenlijk alleen een naam is.

Ik leg het onduidelijk uit en ga er maar op door omdat ik denk dat ik het niet goed uitleg, dus zoals zij dan die Peter als God hebben hebben wij misschien gewoon wel een alien MET DE NAAM God als almachtige....
het gaat om verschil tussen gewoon een naam en de betekenis die wij aan die naam geven.

Echt, als je echt logisch nadenkt dan is het helemaal niet vergezocht... omdat UFO's en aliens taboe zijn (lees ontkent worden door regeringen etc etc ) LIJKT het vergezocht, maar in feite is het zo logisch als het inademen van lucht.

Rick

Bericht door Rick » 12 nov 2006, 21:08

Wat me nu te binnen schiet... ik heb het vaak over walk-ins gehad he in verschillende topics...
Jezus was volgens mij tot zijn 13 ofzo een gewone jongen zoals elk ander, en in de puberijd kwam dus die "transformatie" tot godenzoon zegmaar.

Dus, het is heel goed mogelijk dat Jezus ook een walk-in was.

Rick

Bericht door Rick » 12 nov 2006, 21:15

mister.x schreef:jezus terug tot leven... wie zegt da die echt gekruisigd en gedood is geweest? kan het niet zijn dat aliens met ons geestelijk aan t spelen was en ons dingen doen zijn die er ni waren, ... maar dan is de vraag waarom zoude ze zoiets doen... maar langs den andere kant waarom grepen ze niet in toen jezus de lange weg moets afleggen, medelevend zijn ze niet echt dan die aliens
Volgens mij was de kruisiging van Jezus nodig, als waarschuwing tot de mens van "Kijk aardlingen, Jezus beweerde niet van hier te zijn, kon dingen die geen ander kon, en na zijn dood is ie tot leven gekomen en publiekelijk in een "wolk" omhoog gegaan de ruimte in, dus wees je er bewust van dat zijn boodschappen en zijn daden waarheid zijn".

Het ging dus in mijn ogen niet zozeer om de kruisiging en de dood maar op de herijzenis die daarna kwam... dat dat dus meer diend als een bevestiging dat van alles wat hij zei en deed dat dat ook echt waar was....

Mocht hij dus zijn overleden en niet zijn herrezen... dan had hij denk ik nu ook niet bekend geweest en had er ook geen (christen) religie geweest.

Lili

Bericht door Lili » 23 jan 2007, 09:39

Laat ons stellen dat die bevruchting buitenaards zou zijn. Maar priesters waren altijd mannen in de joodse tempel. Toen de moeder van Maria Anna dus zwanger geraakte offerde ze haar kind aan God. Maar het was een meisje. Toen ze teenager werd (en ze kan zo mooi dansen voor het tabernakel voor God), en daar mocht geen bloed vloeien ech...werd ze uitgehuwelijkt. Maar ze was zelf zwanger van een zoon dus. Die zoon jezus dus, was een geleerd mens. Hij is oa bij de boeddhisten in de leer geweest in 1 van onze tempels. 1 van mijn kennissen is in die tempel geweest. De eerste keer is jezus er wel meoten verblijven want hij had zijn voet gebroken. Dan heeft hij maar wat gestudeerd en is hij nadien blijven terugkomen. Zoals de hele islam ook weet, is hij begraven en op oude leeftijd gestorven. Hij wordt nog altijd vereerd in kashmir als Jus Asaf. (er is daar ee ramp geweest en ik vraag me af of het graf het overleefd heeft). Zijn moeder is elders begraven en haar graf is hersteld. Ik heb er de foto's van.

Maar het waren zeer inteligente mensen die familie.

groetjes
Dolma

Plaats reactie