Was Jesus een alien?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Was Jesus een alien?

Bericht door Tammy » 12 feb 2005, 12:36

Dit is iets waar ik me al jarenlang mee bezig hou.
Misschien vinden jullie het een vreemd onderwerp, maar ik wil het toch plaatsen.
Zoals jullie weten ben ik niet gelovig in die zin dat ik in god geloof zoals hij door miljoenen mensen word beleefd en aanbeden.
Ik denk dat god en Jesus aliens waren die hier op aarde de boel in goede banen probeerden te leiden.
Ze hadden buitenaardse krachten, maar dan kom ik op het volgende punt waar ik over dub.
Waarom lieten ze Jesus aan het kruis nagelen? Dat had niet gehoeven als ze hadden ingegrepen.
Maar daarnaast kom ik weer uit op de herrijzenis van Jesus na zijn dood.
Kan het zijn dat hij is opgestraald door zijn soortgenoten?
Zomaar dingen waar ik vaak aan heb gedacht de afgelopen jaren.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Is het onzin wat ik schrijf of herken je er iets in?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 12 feb 2005, 12:45

Ja ik herken wel iets ik denk dat na de kruiseging en toen hij na zijn dood aan het kruis in een tombe is gelegt dat op de derde dag hij weer tot leven is gewekt want toen de apostelen op de derde dag bij de grot kwamen stonden daar twee engelen met vurige ogen die zeiden dat de Heer daar niet meer was.
Dus het zou best wel eens net zoals in startrek zijn geweest dat ze'm weer met hele moderne middelen hem weer tot leven gewekt hebben dus ff met een tricoder scannen en een paar hyposprays(ik noem maar wat) weer tot leven hebben gewekt.
Ook de hemel vaart doet bij mij ook en lampje branden, was Jezus de eerste bekende astronaut, vogens mij wel.
Ik denk dat als Jezus weer terug komt hij in een Ufo landt want er staat ook beschreven dat hij komt op een wolk vanuit de hemel dus... :)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 12 feb 2005, 12:52

Gelukkig MMe, jij denkt er dus ook zo over.
Wist niet of ik deze topic kon plaatsen, in mijn omgeving word ik compleet uitgelachen als ik hier over praat. :?
Ben benieuwd wat de anderen ervan vinden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maïca

Bericht door Maïca » 12 feb 2005, 13:00

Ik kreeg ineens even een heel mal beeld voor ogen; Jezus, die in die grot staat, pratend in zo'n startrek zendertje; Beam me up Scotty!! :D
Maar even zonder dollen; ik denk ook dat er best wat voor te zeggen is. De wonderen die Jezus tijdens zijn leven heeft uitgevoerd daar hebben wij nu een verklaring voor; bijvoorbeeld het genezen van ziektes waar wij nu wél medicijnen voor hebben dus de beschaving die toen op aarde was en natuurlijk veel verder ontwikkeld was, zou die medicijnen ook kunnen hebben.
En inderdaad ook het tot leven wekken van de doden zou erop kunnen wijzen dat deze beschaving veel verder was in hun ontwikkeling dan wij nu zijn. Naar mijn mening moet je dit soort dingen nooit helemaal uitsluiten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 12 feb 2005, 13:08

Ik kreeg ineens even een heel mal beeld voor ogen; Jezus, die in die grot staat, pratend in zo'n startrek zendertje; Beam me up Scotty!!
Hahaha, dat zou mooi zijn he? :mrgreen:
Straks is het nog echt ook...........

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

mira

Bericht door mira » 12 feb 2005, 13:13

:lol: Hier is nog iemand die al jaren wordt uitgelachen omdat ik hetzelfde denk.
Ik zie Maria als één van de eerste (zo niet DE eerste) mensen die door Aliëns zwanger is gemaakt, wel of niet zonder ontvoering :wink: . Die onbevlekte ontvangenis is niet zomaar ontstaan denk ik altijd maar.
Dus ja, in mijn ogen is Jezus niet menselijk, maar wel uit een mens geboren.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 12 feb 2005, 13:17

Juist Mira wat je zegt over Maria.
Ik denk al jaren dat zij kunstmatig is bevrucht door aliens.
Wat ben ik blij met internet en dit forum, kan je tenminste normaal praten over dit soort zaken zonder voor gek te worden verklaard.
Ben blij dat ik niet de enigste ben die deze denkpatronen heeft. :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 12 feb 2005, 15:55

mira schreef::lol: Hier is nog iemand die al jaren wordt uitgelachen omdat ik hetzelfde denk.
Ik zie Maria als één van de eerste (zo niet DE eerste) mensen die door Aliëns zwanger is gemaakt, wel of niet zonder ontvoering :wink: . Die onbevlekte ontvangenis is niet zomaar ontstaan denk ik altijd maar.
Dus ja, in mijn ogen is Jezus niet menselijk, maar wel uit een mens geboren.
Ja dat denk ik ook wel maar dan dat het zaadje van God de Vader is gekomen :) maar ook tijdens de geboorte van Jezus zagen de drie koningen een ster die hen meevoerde naar de stal in Bethlehem.
En vogens mij bewegen sterren niet uit zichzelf alleen komeeten en astroieden en toen de drie koningen bij de stal waren aangekomen bleef die ster boven de stal hangen en dat doen commeeten en astroieden niet :shock:

Voor mij persoonlijk is Jezus het licht dat ik vaak zie, ik denk dat Jezus een universele constante is en dat zijn ziel het middelpunt van het universum is dus je zou kunnen zeggen dat Energie is Massa maal Christus in het kwadraat is :)

Anet

Zijn zij zijn?

Bericht door Anet » 25 feb 2005, 01:22

?????????????????????????
Laatst gewijzigd door Anet op 05 mar 2005, 01:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Paranormaalmeisje

Bericht door Paranormaalmeisje » 03 mar 2005, 21:19

hallo beste tammy,

interessante topic! maar eerlijk gezegd denk ik niet dat Jezus en God aliens zijn. misschien klinkt het gek, maar ik zie vaak beelden van Jezus en Hij lijkt in de verste verte NIET op een alien.

maar natuurlijk mag jij jouw mening hebben. iedereen mag over dit onderwerp filosoferen en daar is niets mis mee. iedereen mag denken wat ie wil denken over dit onderwerp! goed dat je dit onderwerp op dit forum hebt gezet. :)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 03 mar 2005, 21:28

goed dat je dit onderwerp op dit forum hebt gezet.
Dank je Paranormaalmeisje :wink:
Je zegt dat hij niet op een alien lijkt zoals wij ze kennen, maar er zijn denk ik zoveel soorten, wie weet bestaat er een ras die op ons lijkt?
Of is hij half mens, half buitenaards.
Want die onbevlekte ontvangenis van zijn moeder is in mijn ogen de eerste kunstmatige inseminatie uitgevoerd door buitenaardsen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 04 mar 2005, 11:54

Wat nou als Jesus gewoon een mens was, net als wij?
En dat al die verhalen zijn verzonnen?
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Paranormaalmeisje

Bericht door Paranormaalmeisje » 04 mar 2005, 12:05

Tammy schreef:
goed dat je dit onderwerp op dit forum hebt gezet.
Dank je Paranormaalmeisje :wink:
Je zegt dat hij niet op een alien lijkt zoals wij ze kennen, maar er zijn denk ik zoveel soorten, wie weet bestaat er een ras die op ons lijkt?
Of is hij half mens, half buitenaards.
Want die onbevlekte ontvangenis van zijn moeder is in mijn ogen de eerste kunstmatige inseminatie uitgevoerd door buitenaardsen.
hallo Tammy,
hoe ik Jezus zie en hoe Hij praat klinkt niet als een alien. ik denk en voel ook dat Hij dat niet is. maar zeker weten kan ik dat natuurlijk ook niet. Jezus is en blijft een mysterie. maar ik geloof wel zeker in Hem. :)

liefs,
Paranormaalmeisje

Paranormaalmeisje

Bericht door Paranormaalmeisje » 04 mar 2005, 12:09

deheerst schreef:Wat nou als Jesus gewoon een mens was, net als wij?
En dat al die verhalen zijn verzonnen?
tja, jij mag zelf verzinnen wat Jezus zou kunnen zijn geweest. je mag zelf weten of je de verhalen geloofd of niet. niemand weet precies 'wat' Jezus is geweest (een gewoon mens?). ik geloof dat Hij een Heilige is geweest, dat zegt mijn gevoel. Jezus had ook veel gaves. Hij heeft mensen genezen en volgens mij was Hij zeker niet zomaar iemand. Hij is de Zoon van God, dat geloof ik. Hij betekent heel veel voor mij en ik vind het fijn om in Hem te geloven.

Liefs,

Paranormaalmeisje

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 04 mar 2005, 12:58

deheerst schreef:Wat nou als Jesus gewoon een mens was, net als wij?
En dat al die verhalen zijn verzonnen?
ik denk dat hij gewoon een mens was, en als hij de zoon van god zou zijn, dan zou hij een halfbloedje wezen, half buitenaards en en half mens. maar er zijn mensen die beweren dat ze afstammen van jezus, zou men hun dna moeten nachecken, ze moeten by the way hier ergens in europa wonen, was een keer op tevee geweest, mischien dat iemand het gezien heeft :?

arie

Bericht door arie » 04 mar 2005, 15:33

Op basis van wat ik gelezen heb denk ik dat Jesus nooit bestaan heeft.
De meeste verhalen uit de bijbel (ook die over jesus) hebben een puur symbolische betekenis, vaak in verband met astrologie/astronomie. Heeft iemand het nooit toeval gevonden dat jesus geboorte dag op 25 december is, een paar dagen na de winterzonnewende..waarop de zon symbolisch weer geboren wordt. Bovendien is het hele geboorteverhaal van jesus nagekauwd van oudere legendes/goden.

Ik quote mezelf maar eens:
Dat hele verhaal rondom Jesus bijvoorbeeld, met name zijn geboorte is een verhaal dat al bestond voordat Jesus geboren is (of dat ie ooit bestaan heeft is dan ook nog maar de vraag). Geboren uit een maagd, gestorven voor de zonden van de mensen....dat werd ook beweerd van:

Khrishna of Hindostan;
Buddha Sakia of India;
Salivahana of Bermuda;
Osiris and Horus of Egypt;
Odin of Scandinavia;
Crite of Chaldea;
Zoroaster of Persia;
Baal and Taut of Phoenicia;
Indra of Tibet;
Bali of Afghanistan;
Jao of Nepal;
Wittoba of Bilingonese;
Tammuz of Syria and Babylon;
Attis of Phrygia;
Xamolxis of Thrace;
Zoar of theBonzes;
Adad of Assyria;
Deva Tat and Sammonocadam of Siam;
Alcides of Thebes;
Mikado of the Sintoos;
Beddru of Japan;
Hesus or Eros, and Bremrillahm, of the Druids;
Thor, son of Odin, of the Gauls;
Cadmus of Greece;
Hil and Feta of Mandaites;
Gentaut and Quetzalcoatl of Mexico;
Universal Monarch of the Sibyls;
Ischy of Formosa;
Holy One of Xaca;
Fohi and Tien of China;
Adonis, son of virgin lo, of Greece;
Ixion and Quirinus of Rome;
Prometheus of the Caucasus;

bron: The Book Your Church Doesn’t Want You To Read, Jordan Maxwell

En het verhaal dat vader en zoon 1 waren...was ook al bekend bij de oude egyptenaren (Osiris en Horus).

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 04 mar 2005, 16:26

Wat je zegt Arie.
Het is immers nog steeds niet bewezen dat hij echt heeft bestaan.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 05 mar 2005, 13:29

Interessant wat je zegt Arie, misschien heb je wel gelijk.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Natasja

Bericht door Natasja » 08 mar 2005, 17:48

Hmm.. Ja, je hebt gelijk.. Waarom Jezus wel?

Maar als ie half alien zou zijn, zou ie er nog niet uit hoeven zien als een alien, en hoeft ie niet te praten als een alien. Eigenlijk heb ik er niet zoveel aan toe te voegen :P.

Anet

Bericht door Anet » 09 mar 2005, 11:24

arie schreef:Op basis van wat ik gelezen heb denk ik dat Jesus nooit bestaan heeft.
De meeste verhalen uit de bijbel (ook die over jesus) hebben een puur symbolische betekenis, vaak in verband met astrologie/astronomie. Heeft iemand het nooit toeval gevonden dat jesus geboorte dag op 25 december is, een paar dagen na de winterzonnewende..waarop de zon symbolisch weer geboren wordt. Bovendien is het hele geboorteverhaal van jesus nagekauwd van oudere legendes/goden.

Ik quote mezelf maar eens:
Dat hele verhaal rondom Jesus bijvoorbeeld, met name zijn geboorte is een verhaal dat al bestond voordat Jesus geboren is (of dat ie ooit bestaan heeft is dan ook nog maar de vraag). Geboren uit een maagd, gestorven voor de zonden van de mensen....dat werd ook beweerd van:

Khrishna of Hindostan;
Buddha Sakia of India;
Salivahana of Bermuda;
Osiris and Horus of Egypt;
Odin of Scandinavia;
Crite of Chaldea;
Zoroaster of Persia;
Baal and Taut of Phoenicia;
Indra of Tibet;
Bali of Afghanistan;
Jao of Nepal;
Wittoba of Bilingonese;
Tammuz of Syria and Babylon;
Attis of Phrygia;
Xamolxis of Thrace;
Zoar of theBonzes;
Adad of Assyria;
Deva Tat and Sammonocadam of Siam;
Alcides of Thebes;
Mikado of the Sintoos;
Beddru of Japan;
Hesus or Eros, and Bremrillahm, of the Druids;
Thor, son of Odin, of the Gauls;
Cadmus of Greece;
Hil and Feta of Mandaites;
Gentaut and Quetzalcoatl of Mexico;
Universal Monarch of the Sibyls;
Ischy of Formosa;
Holy One of Xaca;
Fohi and Tien of China;
Adonis, son of virgin lo, of Greece;
Ixion and Quirinus of Rome;
Prometheus of the Caucasus;

bron: The Book Your Church Doesn’t Want You To Read, Jordan Maxwell

En het verhaal dat vader en zoon 1 waren...was ook al bekend bij de oude egyptenaren (Osiris en Horus).

Arie, kan jij mij hierover meer info geven?

Quote: "Dat hele verhaal rondom Jezus bijvoorbeeld, met name zijn geboorte is een verhaal dat al bestond voordat Jezus geboren is"

Plaats reactie