Was Jesus een alien?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Animal

Bericht door Animal » 09 aug 2006, 20:05

Ik dacht dat die hulp gehad heeft met die ontsnapping.
Als die geen hulp heeft gehad heeft hij les gehad bij Houdini
:P

American Dawn

Bericht door American Dawn » 11 aug 2006, 05:09

Quote:
Je schreef dat Jezus een leraar was die in Egypte gestudeerd had. Dit kwam ik ook ergens tegen en dat Jezus nog wel voor een lange periode in Egypte heeft geleefd en daar uiteindelijk is gestorven.
Klopt jezus deed veel van zijn kennis op in Egypte.

De stamvader der joden Mozes dreef als baby ook in een rieten mandje naar Egypte en groeide er ook op als een egyptische vorst. en die burning bush waarmee god tegen mozes praatte was volgens mij een verkeerde vertaling van een brandende Joint :wink: ook weer een link met jezus z'n hennep zalf en wie tript op een goede joint zit ook als Jesus en mozes op een Berg

Zag ook een docu die ging over de eerste monotheishe religie die ook in Egypte is ontstaan .

Zag ook nog een keer een docu over de oorsprong van de Sphynx die oorspronkelijk een leeuwen hoofd moet hebben gehad en niet zon naar verhouding niet kloppend farao hoofd veel kennis is door vandalen verloren gegaan.


De leeuw van Juda??????(Narnia)


Ik zelf zie in C.J. Lewis (schrijver chronicals) of Narnia een grote ziener.

Denk dat hij dichter bij de bron zit dan de christenen.

Deze productie van de christelijke Walden media en disney is voor wie het niet wist een verkapte vorm van christus lijdensweg .

Zal een keer een treath over narnia & jezus aan maken in de zeer nabije toekomst

Anet

Bericht door Anet » 12 aug 2006, 17:28

Dus .. was Jezus een alién? :wink:

mister.x

Bericht door mister.x » 15 aug 2006, 17:29

jezus terug tot leven... wie zegt da die echt gekruisigd en gedood is geweest? kan het niet zijn dat aliens met ons geestelijk aan t spelen was en ons dingen doen zijn die er ni waren, ... maar dan is de vraag waarom zoude ze zoiets doen... maar langs den andere kant waarom grepen ze niet in toen jezus de lange weg moets afleggen, medelevend zijn ze niet echt dan die aliens

Terror-squad

Bericht door Terror-squad » 21 okt 2006, 20:02

Ik vraag me af hoe je daar ineens bij komt tammy.

Jezus een alien

Ik denk dat hij gewoon een mens was met speciale gaven.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 22 okt 2006, 13:12

Ik denk dat Terror-squad, juist omdat hij speciale gaves had.
Mensen hebben dat ook natuurlijk, maar deze is anders in mijn ogen.
Ook de herrijzenis ( opgestraald ? ) houd mij bezig.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Terror-squad

Bericht door Terror-squad » 22 okt 2006, 15:40

Daarom is het nog geen alien

Eerder superman ofzo :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 22 okt 2006, 19:01

Superman kwam ook out of space :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 22 okt 2006, 19:51

Hallo? Wij komen toch eigelijk ook out of space! :wink:

Terror-squad

Bericht door Terror-squad » 22 okt 2006, 20:27

tammy je hebt weer helemaal gelijk.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 23 okt 2006, 12:28

Ik weet niet of ik gelijk heb, maar zo denk ik erover :wink:

En ja anet, wij komen ook uit de kosmos :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 23 okt 2006, 16:48

Okee, Tam .... want we zitten tenslotte met z'n alle in die oersoep die universum heet! :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80551
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 23 okt 2006, 16:51

Inderdaad! :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

mieke

Bericht door mieke » 01 nov 2006, 20:29

Ik denk best wel dat het goed mogelijk is dat Jezus buitenaards is, hij had gaven die voor die tijd vooruitstrevend waren.
Tuurlijk zag hij eruit als een mens, maar om zich tussen de mensen te moeten kunnen mengen is dat ook nodig.
Als je gelooft dat onze voorvaders buitenaardsen waren, is dit een logische gevolgstrekking.
Door zijn verdwijning na z'n dood spreekt het ook voor zich dat het geen gewone 'aardling' was, niet?

Maan

Bericht door Maan » 01 nov 2006, 20:45

Er liepen wel honderden mensen als jezus rond in die tijd, alleen hij is bekend geworden....Waren dat allemaal aliens dan?

mieke

Bericht door mieke » 01 nov 2006, 20:52

maan schreef:Er liepen wel honderden mensen als jezus rond in die tijd, alleen hij is bekend geworden....Waren dat allemaal aliens dan?
Ik zou zeggen: diegenen die bovennatuurlijke dingen konden verrichten.
Waarom zou Jezus de enige alien geweest zijn?
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.
En de bekendheid van Jezus hebben we waarschijnlijk te danken aan het feit dat alles werd neergeschreven, én misschien was het wel zijn missie om niet vergeten te worden, zodat we er uiteindelijk nog wat konden leren.

Maan

Bericht door Maan » 01 nov 2006, 21:09

persoonlijk denk ik dat jezus een verdomd goed magician was.
Met psychologie bereik je ook een hoop. En wat ik al zei, hij heeft het geluk gehad dat hij bekend is geworden. Hij had de x-factor :mrgreen:

Bovendien, lopen over water, water in wijn veranderen, het kan ook zijn dat die verhalen op zijn minst een beetje aangedikt zijn toch?
En het genezen van de zieken, er zijn nu nog steeds mensen die beweren dat te kunnen, van hen word ook niet gedacht dat ze aliens zijn toch?
Het opwekken van de doden doen we in deze tijd ook, dus misschien was jezus ook wel op de hoogte van alchemistische kunsten.

Ik kan het niet bewijzen, of hij nu wel of geen alien was, maar mij lijkt het een beetje te ver gezocht.

mieke

Bericht door mieke » 01 nov 2006, 21:34

Ik vind het eigenlijk gewoon een logisch gevolg van het feit dat onze goden buitenaardsen zijn. (naar mijn idee)
En aangezien deze persoon zulk een belangrijke impact gemaakt heeft op onze samenleving maakt het hem toch niet eender wie. Dus misschien is hij wel gestuurd met een boodschap (wat volgens hem ook wel zijn doel was) van onze voorvaders, die ons naar zijn (hun) evenbeeld gecreërd hebben.
(gekloond?)
Feit is dat hij een opmerkelijk persoon uit de geschiedenis blijft. :)

Rick

Bericht door Rick » 12 nov 2006, 20:49

God sprak in een wolk waaruit vuur (licht) te zien was en bliksem (geluid van de aandrijving?) klonk... en waarin een grijsachtig metal blonk.

Duidelijk, een ruimteschip.

God die Mozes face to face sprak op een berg en Mozes vertelde dat niemand in de buurt mocht komen... alien bang voor besmetting? i think so

Ster die de koningen naar Betlehem bracht, UFO? denk het wel.

Jezus die opsteeg in een "wolk"... ufo? kan haast niet anders.

Jezus die water in wijn veranderde, liep over water, bomen naar de zee deed lopen... alienkracht? nee, een normale kracht die wij na de 21ste december van 2012 ook weer zullen hebben, en dus is het ook geen godenkracht, het is simpel de power of thought... gedachtes manifesteren zich en het ras waar Jezus en God toe behoren waren of zijn schijnbaar zo spiritueel geevolueerd dat het bij hen direct materialiseerde en niet zoals bij ons het wel jaren kan duren voordat een gedachte eindelijk gemanifesteerd is.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat dit meer duidt op een spiritueel hoog geevolueerd buitenaards ras dan een god of kracht van een god

Als wij na 21-12-2012 denken aan een bijvoorbeeld een ferrari dan staat ie een seconde later voor ons neus.... volgens mij verrichte Jezus op deze manier zijn wonderen...

Verder zijn er nog ontelbaar veel dingen die duiden op ufo's en/of buitenaardse wezens.
Lees de bijbel in de context van een almachtige god en sommige dingen voelen dan niet goed en lijken er stukken van een puzzel te ontbreken, lees het in de context van aliens en met kennis van de ascentie en alles is heel logisch.

Zijn Jezus en God aliens? ik denk het wel, sterker nog, ik weet het bijna zeker.

(verder moet je niet het boek van Henoch vergeten ;) )

Rick

Bericht door Rick » 12 nov 2006, 20:51

Verder zei Jezus natuurlijk:"Ik kom niet van hier, ik kom van boven de aarde" of iets in die trend en zei god zoals in mijn onderschrift Laten wij de mensen creeeren naar ONS evenbeeld, wat mij eerder lijkt op klonen dan echt scheppen.
Ook gebruikte hij beenderen om ons te maken en dat verwijst idd gewoon heel erg sterk naar klonen.

Plaats reactie