Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Susan » 28 okt 2013, 10:20

Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur
Afbeelding

De Dode Zeerollen zijn tussen 1946 en 1956 bij de ruïnestad Qumran gevonden.

02.04.2013

Volgens een deskundige zijn 54 van de beroemde Dode Zeerollen uit Qumran door dezelfde persoon geschreven. En deze auteur schreef bovendien een geschrift dat in de Massada-citadel 50 kilometer naar het zuiden is gevonden.
Onderzoeker Ada Yardani vergeleek het handschrift van verschillende geschriften. Er was nog niet eerder een verband ontdekt tussen de Dode Zeerollen en Massada, waar joodse opstandelingen in 73 tot de laatste man tegen de Romeinen vochten.
De Dode Zeerollen lagen in 11 grotten en bestaan uit bijna 1000 documenten. De ontdekking van Yardani is opzienbarend, omdat de documenten van deze schrijver uit zes verschillende grotten afkomstig zijn. Eerder dachten veel deskundigen dat elke grot een eigen verzameling geschriften bevatte van aparte joodse sekten.
Uit een handschriftanalyse is gebleken dat 54 geschriften van de Dode Zeerollen door een en dezelfde persoon zijn geschreven.
http://historianet.nl/wetenschap/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Pindar

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Pindar » 28 okt 2013, 22:39

Susan schreef:Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur


De Dode Zeerollen zijn tussen 1946 en 1956 bij de ruïnestad Qumran gevonden.

02.04.2013

Volgens een deskundige zijn 54 van de beroemde Dode Zeerollen uit Qumran door dezelfde persoon geschreven. En deze auteur schreef bovendien een geschrift dat in de Massada-citadel 50 kilometer naar het zuiden is gevonden.
Onderzoeker Ada Yardani vergeleek het handschrift van verschillende geschriften. Er was nog niet eerder een verband ontdekt tussen de Dode Zeerollen en Massada, waar joodse opstandelingen in 73 tot de laatste man tegen de Romeinen vochten.
De Dode Zeerollen lagen in 11 grotten en bestaan uit bijna 1000 documenten. De ontdekking van Yardani is opzienbarend, omdat de documenten van deze schrijver uit zes verschillende grotten afkomstig zijn. Eerder dachten veel deskundigen dat elke grot een eigen verzameling geschriften bevatte van aparte joodse sekten.
Uit een handschriftanalyse is gebleken dat 54 geschriften van de Dode Zeerollen door een en dezelfde persoon zijn geschreven.
http://historianet.nl/wetenschap/

Op zich intressant maar vergeet zeker niet dat er veel hiervan onderdrukt is! De 'research' werd dan ook betaald door de Rockfellers!

Zie ook het boek van Michael Baigent & Richard Leigh:

Afbeelding

Het is een zeer intressant gebeid maar ook een , figuurlijk, mijnenveld.

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Pindar » 28 okt 2013, 22:54

En als ik het stuk lees via je link tsja, het is in mijn ogen een beetje een mainstream 'wetenschap' sitje.
en tsja, daar heb ik het zo bij zo niet op. ;)
Als ik het zo lees is het alsof je het op gezag moet aannemen terwijl de vragen zich bij mij bijna spontaan vertienvoudigen.


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Susan » 29 okt 2013, 11:24

Pindar schreef:En als ik het stuk lees via je link tsja, het is in mijn ogen een beetje een mainstream 'wetenschap' sitje.
en tsja, daar heb ik het zo bij zo niet op. ;)
Als ik het zo lees is het alsof je het op gezag moet aannemen terwijl de vragen zich bij mij bijna spontaan vertienvoudigen.
Wel oppassen dat het geen obsessie wordt he zo gauw het over wetenschappelijk onderzoek gaat....
Niet alles is verdraait, gelogen of een beetje bedacht om iedereen zand in de ogen te strooien.
En niemand moet dit aannemen, dat staat ook nergens.
Welke vragen hier over heb je dan allemaal?

Wat jijzelf allemaal teberde brengt, waar of niet waar, heb jij toch ook van anderen? Toch niet
met eigen ogen gezien, meegemaakt, of zelf terplekke onderzocht. [think] :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Pindar

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Pindar » 29 okt 2013, 12:43

Susan schreef:
Wel oppassen dat het geen obsessie wordt he zo gauw het over wetenschappelijk onderzoek gaat....
Niet alles is verdraait, gelogen of een beetje bedacht om iedereen zand in de ogen te strooien.
Was het maar waar! Was he maar waar!Het is wel degelijk zo!
Zoals ik en anderen zeggen, het konijnenhol gaat diep, heel diep!

Wat jijzelf allemaal teberde brengt, waar of niet waar, heb jij toch ook van anderen? Toch niet
met eigen ogen gezien, meegemaakt, of zelf terplekke onderzocht. [think] :grin:
Wel, ik heb het anders onderzocht dan even een boekje lezen. Je neemt van zekere zaken notitie en van anderen en je dient echt zelfstandig heel veel zaken die ogenschijnlijk niks met elkaar te maken hebben te verbinden met elkaar, Dat gaat in het begin moeizaam, maar hoe dieper je gaat hoe 'makkelijker' het wordt.
En het is idd ook door gigantische hoeveelheden data schiften ,o.m. ook op intuitie, want de hoeveelheid desinfo in het alternatieve gebied is schrikbarend groot vergeleken met de zeer armetierige en zielige mainstream.Dus idd oppassen,
Vergelijk het met dit:


Afbeelding


Als je eenmaal de juiste punten met elkaar verbind kan je het niet meer 'ontzien'.
Ook kan je zeggen wat onbewust (sublimainaal) waargenomen is, nu bewust waargenomen wordt!
En het verklaart meteen waarom je alles zeker niet in 1 kort postje kan zetten.

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door MetalPig » 29 okt 2013, 12:51

Pindar schreef:En het is idd ook door gigantische hoeveelheden data schiften
En hoe bepaal je daarbij wat waar is en wat niet?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door univers » 29 okt 2013, 12:54

En hoe bepaal je daarbij wat waar is en wat niet?
Dat weet niemand.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

tofu_kronos

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door tofu_kronos » 29 okt 2013, 12:58

Dead sea conception: conception 1. Scroll werd gevonden waaruit bleek dat de joden betaalde arbeiders waren, met normale woningen enzo. Deze scroll verdween heel snel.

Pindar

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Pindar » 29 okt 2013, 12:59

tofu_kronos schreef:Dead sea conception: conception 1. Scroll werd gevonden waaruit bleek dat de joden betaalde arbeiders waren, met normale woningen enzo. Deze scroll verdween heel snel.
er is meer verdwenen,

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Susan » 29 okt 2013, 13:14

Wat is er nog meer verdwenen?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Paulus » 30 okt 2013, 00:57

Pindar schreef:
Susan schreef:
Wel oppassen dat het geen obsessie wordt he zo gauw het over wetenschappelijk onderzoek gaat....
Niet alles is verdraait, gelogen of een beetje bedacht om iedereen zand in de ogen te strooien.
Was het maar waar! Was he maar waar!Het is wel degelijk zo!
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat alles wat jij hier geschreven/beweerd hebt gelogen is en dat jouw bronnen dat ook hebben gedaan! :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Pindar

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Pindar » 30 okt 2013, 09:27

Paulus schreef:
Pindar schreef:
Susan schreef:
Wel oppassen dat het geen obsessie wordt he zo gauw het over wetenschappelijk onderzoek gaat....
Niet alles is verdraait, gelogen of een beetje bedacht om iedereen zand in de ogen te strooien.
Was het maar waar! Was he maar waar!Het is wel degelijk zo!
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat alles wat jij hier geschreven/beweerd hebt gelogen is en dat jouw bronnen dat ook hebben gedaan! :D

Nee, maar je hebt gelijk in zoverre dat ik echt ALLE mainstream bronnen bedoel. Ik was dus idd niet helemaal juist.

Daarmee niet zeggend dat alles wat geen mainstream is wel ok is, maar ik denk dat ik daar mijn zegje over heb gedaan.

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Tardis » 10 dec 2013, 17:24

Voor iedereen die geïnteresseerd is in de Dode Zee rollen breng ik dit YouTube filmpje weer onder de aandacht.

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Dode Zeegeschriften hebben dezelfde auteur

Bericht door Susan » 10 dec 2013, 21:17

En weer bekeken ;P!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie