Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
billy bonny

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door billy bonny » 26 dec 2013, 09:41

Tammy dat weet ik ook dat niet alle moslims kwaadwillend zijn maar als zij zich niet menswaardig willen gedragen dan kunnen ze ook niet menswaardig behandeld worden dan moeten ze maar hebben ook en de volle laag een bad met varkens bloed en varkens stront daar zullen ze dan behoorlijk van opknappen. Ik ken zelf ook moslims en ik zal je vertellen als de hele wereld was zoals zij zou er nooit ergens rottigheid of oorlog zijn omdat deze mensen zo vreselijk lief zijn ,maar tuig als dit wat ik in mijn eerdere bericht heb beschreven heb ik totaal geen medelijden mee gewoon de volle laag .Mogelijk vindt je/jullie het erg crue wat ik nu allemaal vertel maar als je naar een ander land gaat hoor je je aan te passen en niet andersom rot dan op,Amen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door univers » 26 dec 2013, 10:15

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door The Grey » 26 dec 2013, 17:34

Billy, je directe bronnen zijn blogs. Niet echt betrouwbaar. Daarnaast ben ik het spoor van bronnen gevolgd. Daarvoor moest ik 4 websites door (waarvan 2 blogs) toen ik bij het originele artikel kwam. Die artikelen leken op het eerste gezicht niet echt betrouwbaar. Maar dat is een kwestie van interpretatie.
Verder zou het, als het waar zou zijn groot en breed uitgemeten worden in het nieuws. Dan zou bijvoorbeeld een geert wilders dit zekers hebben aangehaald. Helaas. Dat is niet zo, daaruit moet ik toch de betrouwbaarheid in twijfel trekken...

Het is heel simpel, en geld voor alle religies of levensovertuigingen. Als je het niet eens bent met wat de winkel doet, dan ga je er niet werken. Als je geen homo huwelijken wil sluiten dan wordt je geen ambtenaar van de burgelijke stand. Maar dat is mijn mening (en van andere ook zoals te lezen).

Ik had een Marrokaanse baas bij New York Pizza, daar werd ten eerste gewoon met varken gewerkt. En ik heb hem ooit onbedoeld varken gevoerd. Ik had een burger gehaald bij de burger king. Echter zat ik zo vol dat ik hem aan mijn baas had gegeven. Hij was aan het eten, en vroeg zit er bacon op deze burger? Ik jaaa, toen heeft hij de burger weggegooid. En ik bood mijn excuses aan. En hij zei: Maakt niet uit joh, kan gebeuren.
Het was allemaal geen probleem voor hem, ik zat er meer mee in mijn maag dan hij!
Top!

@Billy, je moet je aanpassen ja. Maar er moet ook ruimte zijn om je eigen identiteit te houden. Religie is een onderdeel van je identiteit.....
-

billy bonny

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door billy bonny » 26 dec 2013, 18:49

Ja The Grey religie is een deel van een identiteit maar verkrachting ook ?? Ik heb ook gezegd dat ik ook moslims ken waar menig geen een puntje aan ken zuigen maar die beamen dat dit soort dingen ook echt gebeurd en zij schamen zich rot voor deze vorm van moslim zijn want zo hoort het niet en dit zijn hun woorden niet de mijne.

Gast1

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Gast1 » 26 dec 2013, 19:01

The Grey schreef:Billy, je directe bronnen zijn blogs. Niet echt betrouwbaar. Daarnaast ben ik het spoor van bronnen gevolgd. Daarvoor moest ik 4 websites door (waarvan 2 blogs) toen ik bij het originele artikel kwam. Die artikelen leken op het eerste gezicht niet echt betrouwbaar. Maar dat is een kwestie van interpretatie.
Verder zou het, als het waar zou zijn groot en breed uitgemeten worden in het nieuws. Dan zou bijvoorbeeld een geert wilders dit zekers hebben aangehaald. Helaas. Dat is niet zo, daaruit moet ik toch de betrouwbaarheid in twijfel trekken...

Het is heel simpel, en geld voor alle religies of levensovertuigingen. Als je het niet eens bent met wat de winkel doet, dan ga je er niet werken. Als je geen homo huwelijken wil sluiten dan wordt je geen ambtenaar van de burgelijke stand. Maar dat is mijn mening (en van andere ook zoals te lezen).

Ik had een Marrokaanse baas bij New York Pizza, daar werd ten eerste gewoon met varken gewerkt. En ik heb hem ooit onbedoeld varken gevoerd. Ik had een burger gehaald bij de burger king. Echter zat ik zo vol dat ik hem aan mijn baas had gegeven. Hij was aan het eten, en vroeg zit er bacon op deze burger? Ik jaaa, toen heeft hij de burger weggegooid. En ik bood mijn excuses aan. En hij zei: Maakt niet uit joh, kan gebeuren.
Het was allemaal geen probleem voor hem, ik zat er meer mee in mijn maag dan hij!
Top!

@Billy, je moet je aanpassen ja. Maar er moet ook ruimte zijn om je eigen identiteit te houden. Religie is een onderdeel van je identiteit.....
;P! ;P!

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Vitharr » 26 dec 2013, 20:18

billy bonny schreef:Ja The Grey religie is een deel van een identiteit maar verkrachting ook ??
Waar slaat dit in hemelsnaam op?

Ik moet als blanke autochtoon ook beamen dat dit soort dingen bij ons echt gebeuren en ik schaam me ook kapot voor die vorm van blank autochtoon zijn.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Tammy » 27 dec 2013, 03:25

The Grey schreef:
Billy, je directe bronnen zijn blogs. Niet echt betrouwbaar. Daarnaast ben ik het spoor van bronnen gevolgd. Daarvoor moest ik 4 websites door (waarvan 2 blogs) toen ik bij het originele artikel kwam. Die artikelen leken op het eerste gezicht niet echt betrouwbaar. Maar dat is een kwestie van interpretatie.
Verder zou het, als het waar zou zijn groot en breed uitgemeten worden in het nieuws. Dan zou bijvoorbeeld een geert wilders dit zekers hebben aangehaald. Helaas. Dat is niet zo, daaruit moet ik toch de betrouwbaarheid in twijfel trekken...

Ik heb een aantal jaren geleden hier iets over gezien op tv.
Was een soort documentaire wat zich in Zweden afspeelt.
Maar daarna nooit meer iets over gehoord.

Maar ik weet nog wel dat ik heel verbaasd was dat het daar zo aan de gang was.
Had ik in dat land eigenlijk niet verwacht.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

billy bonny

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door billy bonny » 27 dec 2013, 14:42

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... ke-Saudirs

Hoe er nu door sommigen gereageerd word is hetzelfde als wat de ouderen vertellen over begin 1940 er is niets aan de hand het zijn allemaal praatjes ,tot het straks te laat is ,dan wordt er gezegd we hebben het niet geweten ,de geschiedenis herhaalt zich steeds weer en ik houd dan toch liever een slag om de arm en zal het echt niet afdoen als onzinnig .

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Vitharr » 27 dec 2013, 17:09

Ging dat ook niet over een bepaalde groepering, of afkadering, die verantwoordelijk zou zijn voor de ellende die de mensen van die tijd ondergingen?

Er zijn goede moslims, er zijn slechte moslims, net als christenen bijvoorbeeld. Die lijst is eindeloos. Dat het niet lekker gaat is overduidelijk. Maar ik snap niet waarom het woord moslim steeds gebruikt moet worden. Dat is geen goede afkadering omdat eenvoudigweg niet alle moslims zo achterlijk zijn als de lui die steeds de media weten te halen.

Nou ja, eigenlijk snap ik dat wel, helaas. :?
Morgen is vandaag ook gisteren....

billy bonny

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door billy bonny » 27 dec 2013, 17:36

Dat heb ik al verteld dat ik moslims ken en dat zijn zulke lieve mensen waar ook totaal geen kwaad in zit deze mensen(moslims) geloven dat het een zonde is om een ander mens of een dier iets aan te doen omdat alles wat leeft door GOD is gemaakt en wat door GOD is gemaakt mag je onder geen geding iets aandoen of stuk maken want dan doe je dat aan alles wat leeft deze mensen hebben ook een groot probleem met diegenen die zich niet als mens gedragen en daar schamen zij zich ook voor. Op zich niet zo gek want als ik zie hoe sommige blanken zich gedragen tegen over anderen dan schaam ik me ook rot dat ik blank ben . En of dit nou om een bepaalde afscheiding gaat weet ik niet maar is natuurlijk mogelijk ,net als dat er div. afscheidingen zijn van het christendom en andere geloven maar het is wel een gegeven dat sommige moslim groepen steeds weer het nieuws weten te halen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Vitharr » 27 dec 2013, 18:19

billy bonny schreef:*knip* maar het is wel een gegeven dat sommige moslim groepen steeds weer het nieuws weten te halen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat die bepaalde moslimgroepen ook andere overeenkomsten delen die misschien praktischer zijn qua toepassing om de goede van de slechte te kunnen onderscheiden. Moslim vind ik te algemeen. Het is ook een bepaald soort media die deze classificering graag hanteert.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Gast1 » 27 dec 2013, 18:29

Bij Xandernieuws zou ik vooral deze smiley's willen hanteren: [think] [think] [think]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Tammy » 28 dec 2013, 03:51

Ik snap heel goed wat Billy zegt.
En ik sluit mijn ogen daar ook niet voor.
Al lang niet meer.
Toen ik veel jonger was kon men bij mij niks fouts zeggen over buitenlanders.
Aangezien ik zelf een halve buitenlander ben.
Ik was toen 18 jaar en ik verdedigde iedereen die buiten Nederland kwam.
Sloeg nergens op maar zo was ik toen nu eenmaal.

Maar dat is allang verdwenen.
Mijn probleem met sommige bevolkingsgroepen is dat ze zich niet aanpassen.
Daar heb ik problemen mee.
De taal word na ruim 40 jaar nog niet goed gesproken of bijna helemaal niet.
Men ergert zich aan de westerse leefstijl , ik bedoel daarmee de vrouwen die in de zomer luchtige kleding dragen en verrot worden gescholden door opgeschoten etterbakjes.

Men wilt de Sharia invoeren en hun normen en waarden opleggen in een land wat niet Islamitisch is.
Daar word ik kwaad om.
En het geweld wat men gebruikt.
Let wel, niet alle moslims zijn zo.
Verre van dat, maar de groep die dat wel doet verpest het voor iedereen.

En wat ik nooit snap is dat de achterban niks doet om hun landgenoten tot de orde te roepen.
Door te zeggen, hou op , jullie maken ons te schande met jullie gedrag.
We komen in een negatief daglicht te staan door jullie gedrag.

Als ik kijk naar anderen bevolkingsgroepen waaronder bijvoorbeeld de Italianen waar ik vanaf stam, die integreren gewoon.
Met behoud van hun eigen cultuur , maar op een fatsoenlijke manier.

En dan nog iets.
Ik als westerse vrouw zou nooit in een Islamitisch land kunnen wonen.
Ik zou dat dus ook nooit doen.
Ik kan me namelijk niet vinden in hun normen en waarden aangaande vrouwen.
Dus heb ik daar niks te zoeken.

Dus wat doen moslims die de westerse manier van leven niet accepteren dan hier.?
Het lijkt me zelf verschrikkelijk om in een land te wonen waar je je constant aan ergert.
Laat ieder land zijn eigen cultuur behouden, en als men besluit om te emigreren wie dan ook ter wereld, kies dan een land uit die bij je past.
Qua normen en waarden en levensvisie enz.
Dring jouw visie niet op aan een ander land.
Kies je land waar je je in kan vinden hoe men daar leeft.
En niet een land waar je je ergert en die je wilt veranderen.


I rest my case. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

aquarius

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door aquarius » 28 dec 2013, 08:55

Men wilt de Sharia invoeren en hun normen en waarden opleggen in een land wat niet Islamitisch is.
Ben wel een voorstander van om een Sharia rechtbank in te voeren,speciaal voor deze mensen van islamitische afkomst.

tofu_kronos

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door tofu_kronos » 28 dec 2013, 14:16

aquarius schreef:
Men wilt de Sharia invoeren en hun normen en waarden opleggen in een land wat niet Islamitisch is.
Ben wel een voorstander van om een Sharia rechtbank in te voeren,speciaal voor deze mensen van islamitische afkomst.
Ik ben ook voorstander van de sharia, maar dan alleen voor moslims. Dan zie je binnen no time een hoop marokaantjes rondlopen met 1 of 2 kunsthanden.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door The Grey » 28 dec 2013, 14:34

Vitharr schreef:Ging dat ook niet over een bepaalde groepering, of afkadering, die verantwoordelijk zou zijn voor de ellende die de mensen van die tijd ondergingen?

Er zijn goede moslims, er zijn slechte moslims, net als christenen bijvoorbeeld. Die lijst is eindeloos. Dat het niet lekker gaat is overduidelijk. Maar ik snap niet waarom het woord moslim steeds gebruikt moet worden. Dat is geen goede afkadering omdat eenvoudigweg niet alle moslims zo achterlijk zijn als de lui die steeds de media weten te halen.

Nou ja, eigenlijk snap ik dat wel, helaas. :?
:post: :post: :post:
-

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Vitharr » 28 dec 2013, 17:04

Tammy schreef:Als ik kijk naar anderen bevolkingsgroepen waaronder bijvoorbeeld de Italianen waar ik vanaf stam, die integreren gewoon.
Met behoud van hun eigen cultuur , maar op een fatsoenlijke manier.
Sorry Tam, maar dat was niet overal zo. Net als Hollanders maakten ook Italianen er soms een potje van. Het verhaal van hun immigratie naar de VS kent veel raakvlakken met dit onderwerp.
De emigratie na 1880 werd ingegeven door economische motieven. De kans op een goed bestaan in Italië was voor een groot deel van de bevolking klein, en ze hoopten in de VS op meer en beter betaald werk. Ongeveer tweederde van de Italianen die naar de VS trokken was man. Een aanzienlijk deel hiervan was van plan om zodra zij een beetje kapitaal hadden opgebouwd terug te keren naar hun vaderland om zich bij hun achtergebleven vrouw en kinderen te voegen. Uiteindelijk keerde zo’n 20 tot 30 procent van de Italianen permanent terug, en daarmee hadden de Italianen het hoogste terugkeerpercentage van alle Amerikaanse emigranten.

Eenmaal aangekomen vestigden de meeste Italianen zich vooral in grote Noordoostelijke steden als New York, Philadelphia, Chicago, Baltimore en Detroit. Daar werkten ze in eerste instantie in de industriële sector, waar zij ongeschoolde en lichamelijke arbeid verrichtten. Veel Italianen werkten daarnaast als groenteboer, kruidenier of in een Italiaans restaurant. In de jaren twintig steeg de welvaart van de Italiaanse gemeenschap in de VS. Het was tevens de periode van de Drooglegging waarin Italiaans-Amerikaanse criminelen als Al Capone en Lucky Luciano fortuin maakten en door flinke publieke belangstelling een reputatie kregen aangemeten van haast mythologische proporties. Tijdens de Grote Depressie (1929-1939) keerde het tij en werd de Italiaanse gemeenschap net als menig ander getroffen door grote werkloosheid. Met de komst van de Tweede Wereldoorlog ging het echter weer bergopwaarts met de economische welvaart van de Italiaanse Amerikanen: velen gingen het leger in of vonden werk in de oorlogsindustrie.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Italiaanse ... naar_de_VS
En tegenwoordig heb je Jersey Shore. :mrgreen:

Mijn punt was dat we die foute Italianen 'Maffioso' noemden, en geen Italianen. :wink: De Turkse Maffia in Nederland noemden we vroeger ook bij zijn naam, De Grijze Wolven, en dan had je nog de Yakuza, Triades, Russische Maffia etcetera.

Dat zijn duidelijke benamingen voor groeperingen die 'overlast' veroorzaken. Niemand zegt dat men de ogen moet sluiten hoor. Maar meer dat als men ze verder open doet, details beter zichtbaar zijn. :grin:

'Moslim' betreft een geloofsovertuiging, het is geen goede categorisering voor een mens, een individu. Maar het is zeker geen goed synoniem voor verkrachtende terrorist.

De basis van dat verhaal op Xandernieuws betreft een verkrachtingsgolf in een regio waar overwegend immigranten zonder uitzicht, vluchtelingen, samengebracht worden. Daarvan komen er veel uit moslimlanden. Dat de daders dus verhoudingsgewijs vaker moslim zijn heeft te maken met de homogeniteit van de geteisterde regio. Met onzuivere statistiek schept men eenvoudig een misleidend beeld.

Het is niet verstandig om mensen die uit oorlogsgebieden komen zomaar ergens bij elkaar te dumpen. Zeker als je ze geen perspectieven kunt bieden. Sommige van die lui zijn helemaal de weg kwijt door wat ze hebben meegemaakt. En dan zijn ze vaak ook nog zo snugger om strijdende partijen bij elkaar om de hoek te plaatsen. Dat is dus gewoon een kruitvat.

Soms gaan ze gewoon verder waar ze gebleven waren en dan krijg je dat soort verschrikkelijkheden. Maar in mijn ogen heeft het geen enkel nut om bij het zoeken naar een oplossing, het woord 'moslim' te gebruiken. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Tammy » 29 dec 2013, 05:29

Aquarius schreef:
Ben wel een voorstander van om een Sharia rechtbank in te voeren,speciaal voor deze mensen van islamitische afkomst.
Ben ik het helemaal niet mee eens met je.
Waarom wil jij dat.? :roll:
Gewoon zich houden aan de Nederlandse wetgeving.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Tammy » 29 dec 2013, 05:51

Geweldig wat je schreef vitharr over de Italianen in Amerika. :mrgreen:
Ik had het over de Italianen in Nederland. :-P

Ik ben natuurlijk bekend wat daar is gebeurd vroeger , en het woord Maffia ken ik natuurlijk ook.
Dat daar is een staaltje geweest inderdaad van zich niet aanpassen, maar de boel over te nemen.
Iets wat dus ook niet goed is.
En ondanks de geromantiseerde Hollywood films blijft het een georganiseerde misdaad.
Een organisatie die wel de familie heel hoog in het vaandel heeft staan, maar die mensen die hun dwarsbomen omlegt.

In het zuiden van Italia kan je het woord Maffia ook niet noemen op straat.
Het bestaat niet als je er niet over praat daar.
Dat is de angst die daar heerst voor ze.

Maar natuurlijk mijn nuchtere lieve Nederlandse man presteerde het dus wel.
Op een marktpleintje in het dorpje waar mijn familie woont in de buurt van Napoli.
Wij zaten daar saampjes en naast ons zat een groep Italiaanse mannen espresso te drinken.
Mijn man zei: dit is net een scene uit de Sopranos, die maffia serie.
Wij vinden die serie geweldig en hebben de dvd box ook vaak gezien die we in huis hadden.

Maar op het moment dat manlief het woord Maffia zei als grapje, draaien die mannen zich naar ons om en bleven ons aanstaren.
En ik kan jullie vertellen dat dat aanstaren zeer akelig was.
Ze zeiden niks, maar keken ons op een manier aan waar ik zelfs bang van werd.
Ondertussen zat ik maar te denken hoe stom het was van mijn man om dat te zeggen.

De mannen gingen na 5 lange minuten staren ineens allemaal weg.
Ik zei tegen mijn man: we zitten verdomme niet in Eindhoven op de markt!
Wat heb je nu gedaan!

Nederlanders zijn meestal heel nuchter en denken, ach zal wel meevallen.
Maar dit was dus een hele stomme zet.
Ik zei: weg wezen hier en terug naar mijn familie.
Want we voelden ons totaal niet op ons gemak en waren bang dat ze misschien terug kwamen.

Dat woordje zeg je niet hardop in het zuiden van Italia.
Het klinkt misschien overdreven voor jullie wat ik nu schrijf.
Maar trust me beste mensen, dat woord zeg je niet daar op een marktpleintje. "nee

Maar in mijn ogen heeft het geen enkel nut om bij het zoeken naar een oplossing, het woord 'moslim' te gebruiken.
Net zoals niet alle Italianen Maffiosi zijn, ik snap wat je bedoeld.
En eigenlijk heb je gelijk Vitharr. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Religieuze overwegingen in werk terecht ?

Bericht door Gast1 » 29 dec 2013, 09:33

Tammy schreef:Aquarius schreef:
Ben wel een voorstander van om een Sharia rechtbank in te voeren,speciaal voor deze mensen van islamitische afkomst.
Ben ik het helemaal niet mee eens met je.
Waarom wil jij dat.? :roll:
Gewoon zich houden aan de Nederlandse wetgeving.
Tammy, wat mij betreft heeft Aqua gelijk. Uiteraard dienen er dan de zelfde normen gehanteerd te worden zoals dat in het Midden-Oosten geldt.
De uitvoerende rechtbank zit daar een beetje anders in elkaar dan de rechtbank hier in Nederland. Er wordt daar iets anders 'gestraft' dan hier in Nederland. :wink:

Plaats reactie