Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door taigitu » 12 jan 2014, 17:21

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80661
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Tammy » 13 jan 2014, 05:43

Deze man kan het wel met wat humor brengen, maar het probleem ligt wel degelijk aan de mannen.
Zij kunnen zich niet beheersen, daarom moet de vrouw bedekt over straat gaan.
De wereld op zijn kop.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door taigitu » 13 jan 2014, 10:39

Waar ik me boos over kan maken is dat de jonge moslimmannen hier wel een relatie
aangaan met Hollandse jongedames met alles erop en eraan, en zodra ze toe zijn aan
een huwelijk een vrouw eisen die nog maagd is en van onbesproken gedrag. Zou die
dubbele moraal hiervan ook in de Koran terug te vinden zijn?
Ook Deedat 'genoot' van wat hij vertelde tegen de christelijk vraagstelster terwijl hij de
vraag maar half beantwoorde. Ik denk dat hij vaak advertenties met trucks en tractoren bekijkt. (grapje)
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Vitharr » 13 jan 2014, 12:11

Weet je wat ik niet snap? Die gesluierde danseressen uit van die 1001 nachtfilms werden juist door veel Westerse mensen aantrekkelijk gevonden.

Daarop voortbordurend zou ik liever een buikdanseres, dan een stripper zien. En qua krachtenspel zou ik in dat geval ook de macht aan de vrouw toeschrijven. :wink:

Hierbij moet ik dan wel de kanttekening plaatsen dat er ook nog zoiets als een fatsoenlijke inborst meespeelt. Ik vind buikdanseressen, Chinese danseressen, Indische danseressen, Hawaiiaanse Hula danseressen, zigeunerdanseressen, en alle andere, behalve Volendamse klompendanseressen, een fantastische ervaring om te bekijken. Maar zouden ze zo'n dame geketend in een kooi binnenslepen dan zou ik daar 'not amused' van zijn.

En dat doet me dan afvragen of zo'n sluier op zich wel een probleem is? Draait het niet meer om het waarom ze gesluierd is?

Vrouwen zijn Godinnen, en zo moet je ze ook behandelen. 'Mannen' die daar anders over denken en de vrouw gaan domineren zijn in mijn ogen geen 'mannen' maar een of andere diersoort, de angsthaas.

Ik ben dan ook anti-onderdrukking van de vrouw. Maar dat houdt voor mij dan ook in dat een vrouw het recht moet hebben om voor een sluier te kiezen, of om bijvoorbeeld thuis te willen blijven voor kinderen. Ik heb zo'n buurvrouw. Die heeft een kindje overgehouden aan een stukgelopen relatie en zij wilde graag haar kindje zien opgroeien en is dus niet gaan werken.

Om zulke vrouwen een weloverwogen keuze te laten maken is het wel belangrijk dat ze niet een bepaalde kant op geduwd worden. Niet door een dominante angsthaas, maar ook niet door doorgeschoten feministen zoals mevrouw Bussemakers. Die laatste lijkt het verschil tussen een recht en een plicht wel eens te vergeten. (zie het oudere topic over die dame)

En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe hoog ik anno 2014 met zo'n opvatting nog op de 'Chauvinistic Pig Scale' scoor. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door univers » 13 jan 2014, 12:33

Geniet er van Vitharr.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Vitharr » 13 jan 2014, 12:45

:rolfl:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door taigitu » 13 jan 2014, 13:33

Vitharr schreef: En dat doet me dan afvragen of zo'n sluier op zich wel een probleem is? Draait het niet meer om het waarom ze gesluierd is?

Vrouwen zijn Godinnen, en zo moet je ze ook behandelen. 'Mannen' die daar anders over denken en de vrouw gaan domineren zijn in mijn ogen geen 'mannen' maar een of andere diersoort, de angsthaas.
Op zondag kijk ik nog wel eens naar de moslim-omroep. En een tijdje geleden vertelde een man hoe 'het gesluierd gaan' was ontstaan. Hij vertelde dat Mohammed de vijand had verslagen en dat er veel krijgsgevangen in het kamp waren. Aisha ging mee bij diverse oorlogen. Als ze zich door het kamp begaf staarden de krijgsgevangen naar haar en voelde ze zich niet prettig. Zij had het erover met Mohammed en die adviseerde haar dan een doek om te slaan. Dat zou de oorsprong zijn van gesluierde vrouwen.
Vitharr schreef:Ik ben dan ook anti-onderdrukking van de vrouw. Maar dat houdt voor mij dan ook in dat een vrouw het recht moet hebben om voor een sluier te kiezen, of om bijvoorbeeld thuis te willen blijven voor kinderen. Ik heb zo'n buurvrouw. Die heeft een kindje overgehouden aan een stukgelopen relatie en zij wilde graag haar kindje zien opgroeien en is dus niet gaan werken.

Om zulke vrouwen een weloverwogen keuze te laten maken is het wel belangrijk dat ze niet een bepaalde kant op geduwd worden. Niet door een dominante angsthaas, maar ook niet door doorgeschoten feministen zoals mevrouw Bussemakers. Die laatste lijkt het verschil tussen een recht en een plicht wel eens te vergeten. (zie het oudere topic over die dame)
Hierin ben ik het met je eens. Ik vind zeker de eerste jaren van een kind belangrijker dan een baan (tenzij het absoluut noodzakelijk is).
Vitharr schreef:En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe hoog ik anno 2014 met zo'n opvatting nog op de 'Chauvinistic Pig Scale' scoor. :mrgreen:
Ik denk dat dat afhankelijk is van wie je het vraagt.
Vraag je het mij...... dan kom je niet op de schaal voor.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Gast1 » 13 jan 2014, 15:53

Off-topic modus aan:
univers schreef:Afbeelding
Univers, ik constateer dat we verschillen van smaak.



Off-topic modus uit! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Fenna » 13 jan 2014, 16:36

Tammy schreef:Deze man kan het wel met wat humor brengen, maar het probleem ligt wel degelijk aan de mannen.
Zij kunnen zich niet beheersen, daarom moet de vrouw bedekt over straat gaan.
De wereld op zijn kop.
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Susan » 13 jan 2014, 16:52

En ik sluit me hier bij aan Tammy en Fenna ;P!
Nogal bizar ook hoe men vrouwen verder minachtend behandeld en ook de meisjes al vanaf
hun 12e ongeveer. En eerder, terwijl de jongens al heel vroeg leren dat zij boven hun zusjes staan, verwend worden als prinsjes. Mannen kunnen ook ongestraft maar vreemd gaan, kraait vaak geen haan naar... :roll:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door univers » 13 jan 2014, 17:38

Off-topic modus uit! :mrgreen:
Ik heb toch maar ff gekeken en vooral geluisterd.
En het verbaasd me telkens weer, " Hoe kan het groeien, zonder steeltje '' :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Fenna » 13 jan 2014, 18:26

Susan schreef: Mannen kunnen ook ongestraft maar vreemd gaan, kraait vaak geen haan naar... :roll:
Wat kan je ook verwachten van een geloof dat een profeet verheerlijkt die zelf huwt met een kind van 9, omdat zij zich op die leeftijd dan beter 'aanpast' aan de huwelijkswensen van de man.
BAH! :evil:
Hoe dichter bij nul hoe strakker om de......, dat is de ware reden.
Ze wijzen liever naar de vrouwen dan dat ze hun eigen zwakte toegeven.
Laatst gewijzigd door Fenna op 13 jan 2014, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13676
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Fenna » 13 jan 2014, 18:27

Als mijn bovenstaand bericht te grof is Tammy verwijder het dan maar.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door univers » 13 jan 2014, 18:35

Als man ben ik het volkomen met je eens.
Bij sommigen zit het verstand ook een halve meter boven de grond. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Vitharr » 13 jan 2014, 18:55

Vreemdgaan is een ultieme vorm van EgObesitas. (schitterend woord.)

Niets of niemand met een geweten in zijn bezit kan ongestraft vreemdgaan. En dan nog de excuses die ze er voor aanvoeren. 'Spanning', laat me niet lachen.

Toen ik 24 was bloeide er iets moois op tussen mij en de ex vriendin van mijn krijgskunstinstructeur. Die was er alleen na een half jaar nog niet overheen. Maar ik heb me als een echte vent gedragen en we zijn het hem samen gaan vertellen. DAT was spannend! :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Gast1 » 13 jan 2014, 18:58

Fenna schreef:Als mijn bovenstaand bericht te grof is Tammy verwijder het dan maar.
Nee kletskous, het is niet te grof en eigenlijk schoot ik een beetje in de lach.
Maar weet, dat ik het absoluut verafschuw.

Gast1

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door Gast1 » 13 jan 2014, 18:59

Vitharr schreef:Vreemdgaan is een ultieme vorm van EgObesitas. (schitterend woord.)

Niets of niemand met een geweten in zijn bezit kan ongestraft vreemdgaan. En dan nog de excuses die ze er voor aanvoeren. 'Spanning', laat me niet lachen.

Toen ik 24 was bloeide er iets moois op tussen mij en de ex vriendin van mijn krijgskunstinstructeur. Die was er alleen na een half jaar nog niet overheen. Maar ik heb me als een echte vent gedragen en we zijn het hem samen gaan vertellen. DAT was spannend! :mrgreen:
Ik ben nevernooit vreemd gegaan. Ik stelde me altijd eerst netjes voor ... :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door univers » 13 jan 2014, 19:03

k ben nevernooit vreemd gegaan. Ik stelde me altijd eerst netjes voor ... :mrgreen:
Zo hoort het ook. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

aquarius

Re: Deedat beantwoord vraag van Christelijke vrouw over sluier

Bericht door aquarius » 13 jan 2014, 19:08

Waar gaat het nu eigenlijk om .........
laten wij eens de sluier oplichten rond deze zaak

http://www.vraagislam.nl/vraag-en-antwo ... die-altijd

Plaats reactie