Robot leert kinderen bidden

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gast1

Re: Robot leert kinderen bidden

Bericht door Gast1 » 23 mar 2014, 19:47

Nope, nada ende noppes. Welke macht? Bestaat dat dan?

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Robot leert kinderen bidden

Bericht door The Grey » 23 mar 2014, 20:39

Je hebt het over de macht van AI
Daarna zeg je dit als ik vraag welke macht:
Wat een technische vooruitgang lijkt te zijn, kan een spirituele verarming zijn ..
-

Gast1

Re: Robot leert kinderen bidden

Bericht door Gast1 » 24 mar 2014, 08:02

Sorry The Grey ... :oops:
Ik snap nu wat je bedoelt.

Eerst las ik:
@Gast1 ... Dus dan is de macht duidelijk, doordat een robot wordt gebruikt voor het bidden. Neemt de verarmt het spirituele gedeelte en daarom heeft het macht?
Daarna
Maar jij zegt dat het spirituele gedeelte verarmt hierdoor, geeft dit dan macht of niet?
Mijn verwarring ontstond vooral door mijzelf, omdat ik het woordje 'macht' heb gebruikt.
Iets wat ik zelf hopelijk niet overbreng en iets waar ik (amper) last van heb door anderen, maar je hebt gelijk.
Dat is wat ik bedoel, zie:
"Macht in de politiek is de invloed die een persoon of organisatie heeft op andere personen of organisaties. Macht over anderen houdt in dat de machthebber hen kan opdragen of dwingen om zijn wensen uit te voeren. Macht is de eigenschap anderen je wil te kunnen opleggen. Het vermogen om iets te doen, heerschappij over personen en zaken. Onpersoonlijke kracht die in personen of voorwerpen aanwezig wordt geacht."
Laatst gewijzigd door Gast1 op 24 mar 2014, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Robot leert kinderen bidden

Bericht door Gast1 » 24 mar 2014, 08:03

Dubbele post ... :-|

Plaats reactie