Paus tegen maffia: bekeer, of ga naar de hel

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Paus tegen maffia: bekeer, of ga naar de hel

Bericht door taigitu » 24 mar 2014, 13:00

Paus tegen maffia: bekeer, of ga naar de hel
MA 24 mrt 2014 | 08.23
Paus Franciscus heeft fel uitgehaald naar de georganiseerde misdaad in Italië.
Leden van de maffia gaan volgens de kerkvorst naar de hel, tenzij ze zich bekeren.
Dat meldde de BBC.

De paus deed zijn uitspraken tijdens een bijeenkomst voor familieleden van
slachtoffers van de maffia. "Je kan je bloedgeld en macht doordrenkt met bloed niet
meenemen naar je volgende leven, bekeer", zei Franciscus. "Er is nog tijd om niet te
eindigen in de hel, die op je wacht als je op het foute pad blijft", dreigde de paus.

De bijeenkomst, vlak buiten Rome, was bedoeld om te laten zien dat ook de kerk zich
verzet tegen georganiseerde misdaad. Sommige maffiabazen zouden beweren goede
katholieken te zijn. De paus zou voor zijn uithaal in stilte hebben geluisterd naar de
namen van maffia-slachtoffers, die werden voorgelezen.

Bron: ANP
Zou hij dat ook publiekelijk tegen de geestelijken kunnen zeggen die kinderen hebben misbruikt?
Ook die geven zich uit als goede katholieken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus tegen maffia: bekeer, of ga naar de hel

Bericht door univers » 24 mar 2014, 13:34

Zou hij dat ook publiekelijk tegen de geestelijken kunnen zeggen die kinderen hebben misbruikt?
Ook die geven zich uit als goede katholieken.
Die hadden de zege van boven.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Paus tegen maffia: bekeer, of ga naar de hel

Bericht door Tammy » 25 mar 2014, 06:33

De Maffia is er in vele gedaantes.
We hebben het over de klassieke zeg maar Maffia die we allemaal kennen in Italia.
Maar in het Vaticaan is het ook niet pluis.
Ook daar is corruptie en ook daar zijn er zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

Maar de Paus sluit daar de ogen voor.
Omdat de belangen te groot zijn.
Hypocriet ten top, maar ik ben niks anders gewend van ze.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Paus tegen maffia: bekeer, of ga naar de hel

Bericht door Gast1 » 25 mar 2014, 07:26

Toch heb ik bij deze Paus (bij deze Paus kan ik Paus weer met een grote 'P' schrijven) een veel beter gevoel dan alle eerdere pausen bij elkaar ...

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Paus tegen maffia: bekeer, of ga naar de hel

Bericht door shaffy » 25 mar 2014, 09:48

Vind ik ook Gast1.
Deze Paus is geen kwaaie. Hij kwam op een mesthoop dat al eeuwen bestaat. Op een voorzichtige en zijn manier probeert hij het te zuiveren.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paus tegen maffia: bekeer, of ga naar de hel

Bericht door Susan » 25 mar 2014, 10:56

De tijd zal ons leren waar deze Paus echt voor staat, van mij krijgt dan ook het voordeel van de twijfel, hij is er tenslotte nog maar pas,en kan niet alles even in een paar maanden veranderen.

Dit schreef Karen Armstrong onder andere naar aanleiding van een boek
over Franciscus :

Verstervingen
Religie is niet altijd smaakvol en beperkt zich niet tot de keurige terughoudendheid van de institutionele beoefening, want zij heeft de eeuwigheid ten doel. Franciscus liet net als Jezus zien hoe moeilijk het is de goddelijke opdracht in de krakkemikkige omstandigheden van het menselijk bestaan te belichamen en waar te maken. Zijn strenge lichamelijke en geestelijke verstervingen ontaardden echter nooit in masochisme of narcisme, maar werden altijd in toom gehouden door vriendelijkheid, mededogen en zachtheid voor alle schepselen, iets wat - nogmaals - helaas zo sterk ontbreekt bij de kerken die hem tot een van hun heiligen rekenen. Adrian House wil aantonen dat het niet nodig is Franciscus' geloof te delen om zijn verreikende prestaties te kunnen waarderen. Zijn levensbeschrijving toont ons een Franciscus die zowel middeleeuws als modern is en die lezers van elk of geen enkel geloof aanspreekt.

Auteur: Karen Armstrong

Hij heeft deze naam gekozen, ik ben dan ook heel benieuwt hoe ver deze man zal gaan in
navolging van Franciscus, in het licht gezien van deze eeuw.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie