Waarom zou je iemand zijn?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gast1

Re: Waarom zou je iemand zijn?

Bericht door Gast1 » 30 mei 2014, 09:47

taigitu schreef:
Susan schreef:
Zoeker en taigitu met een paar ideeën van jullie ben ik het niet mee eens
wat de laatste reacties betreft.

Je Ziel is wel degelijk je identiteit, dat is nu wie je écht bent en natuurlijk gaat dat dan mee als het ons lichaam verlaat bij overlijden.
Bovenstaande zin van jou begrijp ik niet.
Ik wel. Het is echter een kwestie van het zoeken naar de juiste omschrijving/definitie zoals jij, ik en anderen het ook pogen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Waarom zou je iemand zijn?

Bericht door Susan » 30 mei 2014, 17:35

taigitu schreef:
Susan schreef:
Zoeker en taigitu met een paar ideeën van jullie ben ik het niet mee eens
wat de laatste reacties betreft.

Je Ziel is wel degelijk je identiteit, dat is nu wie je écht bent en natuurlijk gaat dat dan mee als het ons lichaam verlaat bij overlijden.
Bovenstaande zin van jou begrijp ik niet.
Identiteit is voor mij dus één deel tegenover iets anders, dualistisch.
De ziel is voor mij niet te identificeren als een tegenovergesteld deel van ????
Een druppel (ziel) in de oceaan (De Bron) is ook niet te identificeren, het is een eenheid.
Dat zie ik anders taigitu en schreef al hoe,
dat de Ziel onze identiteit IS, betekent dus ook dat het dan een en het zelfde is.
Het kan niet los te gezien worden van elkaar, identiteit kan daarom niet één deel tegenover iets anders zijn.
De Ziel fluistert ons via het gevoel in, ons verstand/ geest maakt keuzes die in overeenstemming
zijn met onze Ziel.... áls we goed naar ons gevoel/intuïtie luisteren.
Dan doen we onze Ziel/identiteit, degene die wij dus écht zijn pas recht en laten ons zo ook zien in woord en daad ongeacht wat 'men' er van vindt .
Dualiteiten onstaan door het denken wat ook weer ons ego kan beïnvloeden en zo onze keuzes.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

aquarius

Re: Waarom zou je iemand zijn?

Bericht door aquarius » 31 mei 2014, 09:40

Ik denk eerder dat de ziel op zich zelf geen identiteit nodig heeft ,en deze pas krijgt door het indalen in de stof (materie).
Met deze identiteit manifesteer ik mij hier op aarde en identificeer ik mij met anderen en de dingen om mij heen, puur voor mijn bewustwording .

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Waarom zou je iemand zijn?

Bericht door univers » 31 mei 2014, 09:46

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Waarom zou je iemand zijn?

Bericht door taigitu » 31 mei 2014, 10:02

aquarius schreef:Ik denk eerder dat de ziel op zich zelf geen identiteit nodig heeft ,en deze pas krijgt door het indalen in de stof (materie).
Met deze identiteit manifesteer ik mij hier op aarde en identificeer ik mij met anderen en de dingen om mij heen, puur voor mijn bewustwording .
Ik zie de naam ziel ook als etiket omdat de fysieke wereld het moet kunnen duiden naar elkaar.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Waarom zou je iemand zijn?

Bericht door Gast1 » 31 mei 2014, 10:09

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Waarom zou je iemand zijn?

Bericht door Zoeker » 31 mei 2014, 10:42

aquarius schreef:Ik denk eerder dat de ziel op zich zelf geen identiteit nodig heeft ,en deze pas krijgt door het indalen in de stof (materie).
Met deze identiteit manifesteer ik mij hier op aarde en identificeer ik mij met anderen en de dingen om mij heen, puur voor mijn bewustwording .

Heel goed gezien. De aardse manifestatie is een speelveld voor de be-ziel-ing. Eenmaal doorzien wordt de behoefte aan indentificatie met de aardse verschijning steeds minder.

Net zo min als ik als autobestuurder mijn auto ben, ben ik ook niet als be-ziel-ing de natuurmens. (=mens voortgekomen uit de natuur)
Nooit hoor ik tenminste iemand zeggen: 'ik ben Ford', men zegt altijd : ' ik rij een Ford'.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Plaats reactie