Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door entropy » 15 jun 2014, 10:37

Gast1 schreef:Nounou zeg ...[..]
Deze Paus met een grote 'P' is anders, laten we hem een kans geven ...
Laat hem zijn kans pakken! Zulke klerken hebben hun hele leven in de gemeenschap meegedraaid, en staan ver van het werkelijke leven, en dan gaan ze ons voorschrijven dat we seks moeten hebben?

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, en deze Paus is ook echt anders, maar hier gooit hij zijn eigen gebrandschilderde ramen weer in...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door taigitu » 15 jun 2014, 10:41

Gast1 schreef: Wat mij betreft heeft deze man het hart op de juiste plek zitten en wat hij zegt klopt werkelijk:
Wee de echtparen die ervoor kiezen om geen kinderen te krijgen.
Gast1 je bent gezegend met deze kinderen en deze kinderen met jou.
Ook ik ben gezegend met kinderen die me vertellen hoe belangrijk ik ben in hun leven
en ik kan/wil me geen leven voorstellen zonder mijn kinderen.

Maar helaas zijn er heel veel kinderen die vader of moeder hebben getroffen waarbij je
denk dat die geen kinderen hadden moeten 'nemen'. En ik ga hier niet verder over
uitweiden op deze vaderdag, maar ik vind de uitspraak van de paus zoals ik hem heb
beschreven.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2014, 11:25

taigitu schreef:... Maar helaas zijn er heel veel kinderen die vader of moeder hebben getroffen waarbij je
denk dat die geen kinderen hadden moeten 'nemen'. En ik ga hier niet verder over
uitweiden op deze Vaderdag, maar ik vind de uitspraak van de paus zoals ik hem heb
beschreven.
Met jouw eerste zin ben ik het eens, maar dit topic gaat over een uitspraak van de Paus. Ik schreef:
Probeer de tekst van deze Paus nu nog eens een keer te lezen zonder door de geconditioneerde bril van de religie te kijken.
Ik zal later mijn visie schrijven hoe de tekst gelezen kan worden en zoals hij het met grote waarschijnlijkheid bedoelt.

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2014, 11:31

entropy schreef:
Gast1 schreef:Nounou zeg ...[..]
Deze Paus met een grote 'P' is anders, laten we hem een kans geven ...
Laat hem zijn kans pakken! Zulke klerken hebben hun hele leven in de gemeenschap meegedraaid, en staan ver van het werkelijke leven, en dan gaan ze ons voorschrijven dat we seks moeten hebben?

Ik snap wel wat je bedoelt hoor, en deze Paus is ook echt anders, maar hier gooit hij zijn eigen gebrandschilderde ramen weer in...
Ik denk niet dat je mij begrijpt entropy. Je generaliseert en volgens mij schrijft hij ons niets voor. Ik lees slechts een mening zoals jij nu ook een mening hebt. Verder weet ik niet of hij ooit 'gebrandschilderde ramen' vervaardigd heeft, maar vertel mij ... Waar en waarmee gooit hij ze in?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Zoeker » 15 jun 2014, 11:54

In deze kwestie ben ik het oneens met jou, Gast1. Wie is de paus om jou of mij te vertellen dat kinderen een zegen is?
Ook jij bekijkt het weer door jouw gekleurde bril. Ik heb weer een andere bril op. Ja en die is ook gekleurd.
De man zou eens moeten stoppen met zich bemoeien met dit soort zaken. Babies maken is een individuele keuze die ieder voor zich maakt.
Afgezien daarvan is er totaal geen gebrek aan babies op de planeet, dus dat behoeft niet te worden aangespoord.

Zo er op dit onderwerp iets gezegd kan worden is het dat het een zegen is dat we anno 2014 ZELF de keuze kunnen maken om al dan niet kinderen te krijgen. Anti-conceptie heeft ons vrijheid gegeven. De paus zou ons beter kunnen aansporen om van die vrijheid gebruik te maken en bij aarzeling nog even doorgaan met anti-conceptie.

Ik vind dit een nare paus. Hij doet heel 'sociaal', maar ondertussen wijkt hij niks af van zijn illustere voorgangers….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Tet » 15 jun 2014, 12:08

Wat zou de achterliggende gedachte zijn die de paus tot deze uitspraak bracht?

Twee mogelijkheden;
Of de man meent oprecht dat mensen zonder kinderen door de eenzaamheid verbitterd raken op latere leeftijd en hij wil mensen hiervoor behoeden.
Of het is een ledenwerfactie.

De eerste mogelijkheid is m.i. respectloos naar mensen toe die bewust kiezen voor een kinderloos bestaan.
Bovendien klinkt dit toch wel raar uit de mond van een man die zelf nooit voor kinderen zou kiezen en dus volgens zijn eigen stelling verbitterd raakt op latere leeftijd door de eenzaamheid.

De tweede optie is wat mij betreft blijk gevend van een geringe dunk.
Immers hoe schat de man zijn volgelingen in als hij meent advies te moeten geven over fundamentele keuzes in de privésfeer?
Zijn deze mensen niet capabel genoeg om zelf dit soort zaken te beredeneren?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Susan » 15 jun 2014, 12:47

Toch bij nader inzien even een reactie:

Het lijkt langzamerhand een beetje richting obsessie te gaan... ? [think] met weer een topic over deze Paus...(waarom niet bij elkaar in 1 topic geplaatst)

Het gaat lijken op ééns fout áltijd fout en allemaal fout...voor alle Pausen en andere leden/medewerkers in dat instituut.
En van de nieuwe Paus worden na een korte tijd al totale veranderingen verwacht, wat natuurlijk niemand in iets meer dan een jaar kan!
Hier gaat het om:
In een homilie (preek) in het Vaticaan zette hij zich maandag af tegen de 'cultuur
van het welbehagen': sommige gehuwden zouden zo fanatiek streven naar een
prettig leven dat ze afzien van ouderschap en alle ongemakken van dien.

Zo'n levensstijl heeft een grote aantrekkingskracht, weet Franciscus. 'Je kunt er
dan op uit, op vakantie; je kunt een huis op het platteland kopen en leven zonder
zorgen. Misschien is het beter, makkelijker, om een puppy en twee katten te
hebben en liefde te geven aan de katten en de hond.'
Hoeft in deze beslist niets te maken te hebben
met 'zieltjes winnen' om de kerk vol te houden.
En dat hij zelf ook gekozen heeft om kinderloos te blijven, heeft met héél iets anders
te maken dan met zijn bovenstaande voorbeeld. Dat kan je niet met elkaar vergelijken!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2014, 13:19

Zoeker schreef:In deze kwestie ben ik het oneens met jou, Gast1.
Mooi, dan kunnen wij elkaar helpen om de uitspraken van deze man eens onder de loep te nemen.
Wie is de paus om jou of mij te vertellen dat kinderen een zegen is?
Slechts een mens en tevens hoofdvertegenwoordiger van het RK geloof. Je kunt je daar iets van aantrekken of niet.
Ook jij bekijkt het weer door jouw gekleurde bril. Ik heb weer een andere bril op. Ja en die is ook gekleurd.
Oké ...
De man zou eens moeten stoppen met zich bemoeien met dit soort zaken.
Doet hij dat of geeft hij slechts een mening?: "Wee de echtparen ..." Is dat een veroordeling of spreekt hij zijn verdriet uit?
Baby's maken is een individuele keuze die ieder voor zich maakt.
Ja, dat klopt. Overigens heb ik een respect voor de mensen die bewust kiezen voor geen kinderen nemen, en toch stemt mij dat verdrietig. Kun je dit begrijpen?
Afgezien daarvan is er totaal geen gebrek aan baby's op de planeet, dus dat behoeft niet te worden aangespoord.
Klopt ook, maar gebeurt dat dan in het citaat in het openingstopic?
Ik vind dit een nare paus. Hij doet heel 'sociaal', maar ondertussen wijkt hij niks af van zijn illustere voorgangers…
Dat mag jij vinden zoals deze Paus ook iets mag vinden, bij hem lees ik echter in dit citaat geen veroordeling en dat lees ik wel bij jou. Je veroordeelt/generaliseert en hypotheseert.

Verder denk ik dat je niet weet wat je schrijft.

Bekijk deze links eens:

http://www.knack.be/nieuws/paus-francis ... 07619.html
http://www.knack.be/nieuws/belgie/paus- ... 25457.html
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... yWiZGT30og
COC Nederland, de belangenvereniging voor lesbiennes en homoseksuelen, is enthousiast over de nieuwe uitspraken van de Paus in september 2013. ''Het is zeer goed nieuws dat de nieuwe paus vasthoudt aan zijn mildere koers ten aanzien van homo’s en lesbiennes,'' stelt COC-voorzitter Tanja Ineke. ''Franciscus zet vandaag opnieuw een stap in de goede richting.''
http://www.nu.nl/buitenland/3580051/ker ... ortus.html

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door taigitu » 15 jun 2014, 14:02

Susan schreef:Toch bij nader inzien even een reactie:

Het lijkt langzamerhand een beetje richting obsessie te gaan... ? [think] met weer een topic over deze Paus...(waarom niet bij elkaar in 1 topic geplaatst)

Het gaat lijken op ééns fout áltijd fout en allemaal fout...voor alle Pausen en andere leden/medewerkers in dat instituut.
Ik denk dat het ligt aan de vele 'foute' dingen die de laatste jaren, en ook nu nog, boven water komen. En dat zijn ingrijpende dingen die ze heel lang verborgen konden houden ten koste van slachtoffers. Dus is het logisch dat alles wat de kerk nu doet en zegt onder een vergrootglas wordt gelegd. Een logisch gevolg.
Susan schreef:En van de nieuwe Paus worden na een korte tijd al totale veranderingen verwacht, wat natuurlijk niemand in iets meer dan een jaar kan!
Hier gaat het om:
In een homilie (preek) in het Vaticaan zette hij zich maandag af tegen de 'cultuur
van het welbehagen': sommige gehuwden zouden zo fanatiek streven naar een
prettig leven dat ze afzien van ouderschap en alle ongemakken van dien.

Zo'n levensstijl heeft een grote aantrekkingskracht, weet Franciscus. 'Je kunt er
dan op uit, op vakantie; je kunt een huis op het platteland kopen en leven zonder
zorgen. Misschien is het beter, makkelijker, om een puppy en twee katten te
hebben en liefde te geven aan de katten en de hond.'
Wat is er op tegen dat mensen voor geen kinderen te willen? Wat is er tegen om prettig te leven als je daar voor gaat? Wie benadeel je dan?
Het is een grote en zware opgave om kinderen gezond en wel groot te brengen. En de tijdgeest met veel agressie die o.a. via het internet in de huiskamer wordt gebracht is een goede reden om er nog eens over na te denken. Kinderen willen krijgen zie ik deels als een egoïsme in combinatie met de oerdrang van voortplanting en geen levensopdracht. Het is het invullen van een behoefte........
Daarnaast vind ik het erg goedkoop om via puppy's en katten aan te geven dat mensen te gemakzuchtig zouden zijn en daarom geen kinderen willen. Een uitspraak van een paus, een geestelijk leider, onwaardig.

Nederland scoort hoog op de index van religiehaat:
http://www.rorate.com/vnieuws/index.php ... eligiehaat
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Zoeker » 15 jun 2014, 15:31

@Pierre
Slechts een mens en tevens hoofdvertegenwoordiger van het RK geloof. Je kunt je daar iets van aantrekken of niet.
Ik trek mij er uiteraard geen bal van aan. Maar dat ligt anders voor zijn volgelingen. Dat schept verantwoordelijkheid. En die neemt de paus niet met deze ondoordachte uitspraken….
Doet hij dat of geeft hij slechts een mening?: "Wee de echtparen ..." Is dat een veroordeling of spreekt hij zijn verdriet uit?
De paus veroordeelt en dreigt met dat 'wee hen'. Net zoals we al eeuwen gewend zijn van de katholieke kerk…
Wie geen kinderen neemt die zal er achter komen! Dat is de achterliggende boodschap.
En dat is erg verdrietig. Mensen pressen tot kinderen nemen. Arme kinderen….geboren omdat hun ouders anders geen 'zinvol' leven hebben…
Ja, dat klopt. Overigens heb ik een respect voor de mensen die bewust kiezen voor geen kinderen nemen, en toch stemt mij dat verdrietig. Kun je dit begrijpen?
Nee, dat past niet in mijn belevingswereld. Mensen die bewust geen kinderen nemen die geven hun leven wellicht een invulling die anders is dan ik me kan voorstellen. De paus zelf is er trouwens een van….
Dat mag jij vinden zoals deze Paus ook iets mag vinden, bij hem lees ik echter in dit citaat geen veroordeling en dat lees ik wel bij jou. Je veroordeelt/generaliseert en hypotheseert.
Ik ventileer mijn mening over de paus. Jij mag daar een veroordeling in lezen. Ik heb hem een tijdje het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik kom steeds meer tot de mening dat dat onterecht is geweest van mij. Ik nijg er naar om zijn 'armoedigheidsbeeld' als een act te zien.
Best wel slim van hem overigens.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Zoeker » 15 jun 2014, 15:36

Susan schreef:Toch bij nader inzien even een reactie:

Het lijkt langzamerhand een beetje richting obsessie te gaan... ? [think] met weer een topic over deze Paus...(waarom niet bij elkaar in 1 topic geplaatst)

Het gaat lijken op ééns fout áltijd fout en allemaal fout...voor alle Pausen en andere leden/medewerkers in dat instituut.
En van de nieuwe Paus worden na een korte tijd al totale veranderingen verwacht, wat natuurlijk niemand in iets meer dan een jaar kan!

Enige achterdocht richting de katholieke kerk lijkt mij gepast gezien hun misdadige verleden.
De patronen zijn bekend van dit instituut.
Patronen die ik nu in deze uitspraken van de paus weer terug zie.

Ik zie de obsessie niet. Of is het ook een obsessie als we vaak over de misdaden van Holleeder schrijven?
De kerk schuift haar eigen misdaden als sinds jaar en dag onder het tapijt.
Ik zie geen reden om mij daar aan te conformeren.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2014, 19:40

Zoeker schreef:@Gast1
Slechts een mens en tevens hoofdvertegenwoordiger van het RK geloof. Je kunt je daar iets van aantrekken of niet.
Ik trek mij er uiteraard geen bal van aan. Maar dat ligt anders voor zijn volgelingen. Dat schept verantwoordelijkheid. En die neemt de paus niet met deze ondoordachte uitspraken….
Waarvan akte. Voor de goed orde, ik ben geen volgeling. Van niemand trouwens. Ik volg wel de berichtgevingen van hem.
Doet hij dat of geeft hij slechts een mening?: "Wee de echtparen ..." Is dat een veroordeling of spreekt hij zijn verdriet uit?
De paus veroordeelt en dreigt met dat 'wee hen'. Net zoals we al eeuwen gewend zijn van de katholieke kerk…
Wie geen kinderen neemt die zal er achter komen! Dat is de achterliggende boodschap.
En dat is erg verdrietig. Mensen pressen tot kinderen nemen. Arme kinderen…. geboren omdat hun ouders anders geen 'zinvol' leven hebben…
Je leest het zoals je het leest ...
Ja, dat klopt. Overigens heb ik een respect voor de mensen die bewust kiezen voor geen kinderen nemen, en toch stemt mij dat verdrietig. Kun je dit begrijpen?
Nee, dat past niet in mijn belevingswereld. Mensen die bewust geen kinderen nemen die geven hun leven wellicht een invulling die anders is dan ik me kan voorstellen. De paus zelf is er trouwens een van….
Klopt. Dát de mensen echter kiezen, hetzij voor luxe of mogelijke dreigementen stemt mij echter tot verdriet. Het is een gevolg van de maatschappij die we zelf geschapen hebben.
Dat mag jij vinden zoals deze Paus ook iets mag vinden, bij hem lees ik echter in dit citaat geen veroordeling en dat lees ik wel bij jou. Je veroordeelt/generaliseert en hypotheseert.
Ik ventileer mijn mening over de paus. Jij mag daar een veroordeling in lezen.
Je geeft je mening en veroordeelt hem, je vindt hem immers:
... een nare paus. Hij doet heel 'sociaal', maar ondertussen wijkt hij niks af van zijn illustere voorgangers…
... en dat is een duidelijke veroordeling Zoeker.
Ik heb hem een tijdje het voordeel van de twijfel gegeven, maar ik kom steeds meer tot de mening dat dat onterecht is geweest van mij.
Ook nadat je de links hebt ingezien?
Ik nijg er naar om zijn 'armoedigheidsbeeld' als een act te zien. Best wel slim van hem overigens.
Interessant Zoeker [think]

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2014, 19:43

Zoeker schreef:Enige achterdocht richting de katholieke kerk lijkt mij gepast gezien hun misdadige verleden.
Beslist mee eens, en daarom blijf je aan dat beeld vast houden en zal er nooit iets veranderen?
Maakt dat niet heel somber?

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2014, 19:46

taigitu schreef: Nederland scoort hoog op de index van religiehaat
en zo lees ik dat ook bij Taigitu ... gezien haar vele topics over de religie die niet bepaald (maar ook begrijpelijk) positief zijn.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Zoeker » 15 jun 2014, 19:50

Gast1 schreef:
Zoeker schreef:Enige achterdocht richting de katholieke kerk lijkt mij gepast gezien hun misdadige verleden.
Beslist mee eens, en daarom blijf je aan dat beeld vast houden en zal er nooit iets veranderen?
Maakt dat niet heel somber?

Het stemt mij geheel niet somber. Over de tijd gezien zie ik een enorme afstand nemen van de RK kerk.
Hier in Nederland althans. De woorden van de paus , daar zullen nog maar weinigen zich hier ten lande zich wat van aantrekken.
Zeker de laatste jaren hebben veel mensen de kerk de rug toegekeerd. Ook mensen waar ik het niet van had verwacht.
Een ontwikkeling die zich nu ook in Latijns Amerika aan het afspelen is.
Hopelijk gaan mensen het meer zoeken in zelf autoriteit.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Tammy » 15 jun 2014, 20:00

Gast1 schreef:
Wat mij betreft heeft deze man het hart op de juiste plek zitten en wat hij zegt klopt werkelijk:
Citaat:

Wee de echtparen die ervoor kiezen om geen kinderen te krijgen.

Ze zullen dit soort berichten zoals ik een kwartiertje geleden van mijn 22-jarige dochter ontving, niet ontvangen.
Werkelijk een prachtig bericht van je dochter Gast1. ;P!
Maar niet iedereen wilt kinderen en dat is iemand zijn goed recht.
Je kan ook een prachtig leven hebben zonder kinderen.
Deze paus laat het voorkomen nu dat het niet goed is om geen kinderen te willen.
Wat een onzin kraamt die man uit.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Zoeker » 15 jun 2014, 20:02

Tammy schreef:
Werkelijk een prachtig bericht van je dochter Gast1. ;P!
Maar niet iedereen wilt kinderen en dat is iemand zijn goed recht.
Je kan ook een prachtig leven hebben zonder kinderen.
Deze paus laat het voorkomen nu dat het niet goed is om geen kinderen te willen.
Wat een onzin kraamt die man uit.
hear hear
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2014, 21:20

Tammy schreef:Werkelijk een prachtig bericht van je dochter Gast1. ;P!
Maar niet iedereen wilt kinderen en dat is iemand zijn goed recht.
Je kan ook een prachtig leven hebben zonder kinderen.
Deze paus laat het voorkomen nu dat het niet goed is om geen kinderen te willen.
Wat een onzin kraamt die man uit.
Dank Tammy over de reactie op het bericht van mijn dochter.
Ik word echter niet begrepen.
Het is het volste recht om 'te kiezen' voor geen kinderen.
Volgens mij heb ik nergens geschreven dat je geen prachtig leven kunt hebben zonder kinderen.
Misschien komt het zo over dat de Paus het zo zegt, het zou kunnen.
Onzin uitkramen echter, vind ik niet dat hij doet.
Hij bewandelt juist een andere richting dan al zijn voorgangers en ik 'volg' hem al een poosje (maar niet als volgeling).
Ik zal nog een poging wagen en herhaal dat wat ik al eerder schreef:
Gast1 schreef:Bekijk deze links eens:

http://www.knack.be/nieuws/paus-francis ... 07619.html
http://www.knack.be/nieuws/belgie/paus- ... 25457.html
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... yWiZGT30og
COC Nederland, de belangenvereniging voor lesbiennes en homoseksuelen, is enthousiast over de nieuwe uitspraken van de Paus in september 2013. ''Het is zeer goed nieuws dat de nieuwe paus vasthoudt aan zijn mildere koers ten aanzien van homo’s en lesbiennes,'' stelt COC-voorzitter Tanja Ineke. ''Franciscus zet vandaag opnieuw een stap in de goede richting.''
http://www.nu.nl/buitenland/3580051/ker ... ortus.html

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 15 jun 2014, 21:24

Zoeker schreef:hear hear
Ik hoor niets en lees slechts.
Dat wat ik lees is bedroevend, maar het zij zo.
Verder beantwoord je mijn vragen niet die ik eerder stelde, maar ook dat zij zo.
Ik vroeg me even af of je mij(n teksten) 'gelezen' hebt ...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Tammy » 15 jun 2014, 21:27

Ik bedoel jou ook niet Gast1 over een prachtig leven hebben zonder kinderen.
Dat heb jij ook niet gezegd.
Ik bedoel daar de paus mee.
En werkelijk prachtig wat je dochter schreef.
Zo oprecht en lief. :grin:

Ik heb de eerste link al gelezen.
Ga nu de anderen lezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie