Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 19 jun 2014, 12:50

MetalPig schreef:
Gast1 schreef:Niet onwaarschijnlijk heeft ze een ‘onbevlekte ontvangenis gehad,
Lijkt me niet, aangezien ze van plan zou zijn om het kind zelf op te voeden. Daaruit maak ik op dat ze nog leeft.
Scherp! Complimenten Metalpig.
Ik bedoelde het anders en dacht aan de andere ‘bevlekking’ (pollutie).

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door MetalPig » 19 jun 2014, 13:08

Ja, die vlekken zou ze toch opgemerkt moeten hebben, zou je zeggen. :mrgreen:

Maar goed, ze zegt ook aleen maar dat ze niet wist dat ze zwanger was; voor zover ik zie ontkent ze niet dat er vlekkerige gemeenschap plaatsgevonden heeft.

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 19 jun 2014, 13:10

Zoeker schreef: En iemand die dit inzicht niet heeft kan ik als spiritueel leider niet echt serieus nemen.
Oké, de Paus heeft zich vergist zoals jij en ik ons ook elke dag vergissen.
Dat wil nog niet zeggen dat dan het een 'lulhannes' is, toch?

Eenzaamheid is een gevoel.
Mogelijk bedoelde de Paus het gewoon 'anders' en dat 'anders' begreep ik meteen.

Ik vind het te gek voor woorden om de Paus hier op af te rekenen.

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 19 jun 2014, 13:14

MetalPig schreef:Ja, die vlekken zou ze toch opgemerkt moeten hebben, zou je zeggen. :mrgreen:

Maar goed, ze zegt ook aleen maar dat ze niet wist dat ze zwanger was; voor zover ik zie ontkent ze niet dat er vlekkerige gemeenschap plaatsgevonden heeft.
Da's waar en gelukkig had ik dat zelf ook al bedacht.

Dat van die 'onbevlekte ontvangenis' was ik even kwijt, mijn conditionering ...
Ik weet niet meer of we het er hier of op een ander forum hebben gehad, maar ik denk op dit forum.

Sterke en goeie reacties van jou, nogmaals ;P!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door MetalPig » 19 jun 2014, 13:18

Gast1 schreef:
Zoeker schreef: En iemand die dit inzicht niet heeft kan ik als spiritueel leider niet echt serieus nemen.
Oké, de Paus heeft zich vergist zoals jij en ik ons ook elke dag vergissen.
Dat wil nog niet zeggen dat dan het een 'lulhannes' is, toch?
Het verschil is dat jij en Zoeker (en ik) geen spiritueel leider zijn en de vergissingen niet wereldkundig gemaakt worden aan een publiek dat geneigd is om alles wat je zegt voor waar aan te nemen.

Iemand die in die rol zit zou beter moeten nadenken (of zich laten voorlichten) voor hij spreekt. Maakt dat hem een lulhannes? Het maakt hem in ieder geval niet geen lulhannes.

Ik ben redelijk tevreden met deze paus. Hij stelt zich nederig op en zegt in mijn ogen meer verstandige dingen van zijn voorgangers. Met zijn opmerking over kinderlozen / kindervrijen gaat hij de mist in, maar ik schrijf hem nog niet af.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door MetalPig » 19 jun 2014, 13:20

Gast1 schreef:Dat van die 'onbevlekte ontvangenis' was ik even kwijt, mijn conditionering ...
Ik had het ooit ook mis, en velen met ons; blijkbaar is de link tussen 'onbevlekt' en 'maagdelijk' gemakkelijk gelegd. [think]
De juiste betekenis is me door toenmalig katholiek medeforummer Qaboos aan het verstand gepeuterd.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Zoeker » 19 jun 2014, 14:25

Gast1 schreef:
Zoeker schreef: En iemand die dit inzicht niet heeft kan ik als spiritueel leider niet echt serieus nemen.
Oké, de Paus heeft zich vergist zoals jij en ik ons ook elke dag vergissen.
Dat wil nog niet zeggen dat dan het een 'lulhannes' is, toch?

Eenzaamheid is een gevoel.
Mogelijk bedoelde de Paus het gewoon 'anders' en dat 'anders' begreep ik meteen.

Ik vind het te gek voor woorden om de Paus hier op af te rekenen.

Op zo een belangrijk onderwerp is het geen 'slip of the tongue'. Dat wat ik 'zie' wordt door de paus niet gezien en door jou ook niet.
Kennelijk is er ergens een punt wat gemist wordt. De paus kan het onmogelijk 'anders' bedoelt hebben dan dat wat er staat:
Wee de echtparen die ervoor kiezen om geen kinderen te krijgen.
Op latere leeftijd zal eenzaamheid hen verbitteren.
Hier staat: verwek kinderen om niet eenzaam te zijn op je oude dag. Ik vind dat zo' n beetje het toppunt van egoisme.
Een jong echtpaar 'moet' kinderen verwekken tegen de eenzaamheid op de oude dag…

Natuurlijk kan jij er iedere draai aan geven die je wilt. Dat staat je geheel vrij. Ik lees er nog steeds hetzelfde in als een aantal dagen terug….
En afgezien van dit alles past het geen mens om zich te bemoeien met dit soort persoonlijke zaken. Het verwekken van kinderen is een zaak tussen twee mensen of soms een beslissing van 1 mens. Het past NIEMAND om daar een mening in op te dringen, laat staan iemand wiens woorden gewicht in de schaal leggen.

En daarnaast is de quote van de paus ook nog eens onwaar.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Zoeker » 19 jun 2014, 14:34

MetalPig schreef: Het verschil is dat jij en Zoeker (en ik) geen spiritueel leider zijn en de vergissingen niet wereldkundig gemaakt worden aan een publiek dat geneigd is om alles wat je zegt voor waar aan te nemen.

Iemand die in die rol zit zou beter moeten nadenken (of zich laten voorlichten) voor hij spreekt. Maakt dat hem een lulhannes? Het maakt hem in ieder geval niet geen lulhannes.

Ik ben redelijk tevreden met deze paus. Hij stelt zich nederig op en zegt in mijn ogen meer verstandige dingen van zijn voorgangers. Met zijn opmerking over kinderlozen / kindervrijen gaat hij de mist in, maar ik schrijf hem nog niet af.

Dat 'lulhannes' was een typering van mij in een andere thread. Ik vond dat een nette uitdrukking. Niet te grof en het drukt uit wat ik bedoel.
Dat nederig opstellen vind ik niet meer dan logisch. De paus noemt zich 'christen'. Je hoeft geen gelovige te zijn om in te zien dat de figuur 'Christus' een nederig man was. Hij voelde zich niet te goed om met de minsten der aarde te verkeren. Dus het minste wat je van een paus mag verwachten is dat hij het hoofdfiguur uit de religie probeert na te leven. Kennelijk is dat voor velen al een reden om te juichen. Voor mij niet, ik vind dat volstrekt logisch. Als de paus al niet Jezus probeert na te leven, wie dan wel?!?

Dat de meeste voorgaande pausen in feite criminelen waren, maakt deze paus niet beter. Men vergelijkt deze paus met de voorgaande en dan is het niet zo moeilijk om 'beter' te zijn. Maar ook dat wordt hier niet gezien….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Vitharr » 19 jun 2014, 14:58

Nou, met mijn media-allergie hou ik nog een slag om de arm. Volgens mij spreekt de Paus geen Nederlands, en de taal die hij wel spreekt, versta ik niet. Ik heb dus geen idee wat de Paus gezegd heeft, enkel wat de auteur van het artikel meent dat hij zei.

Misschien kan Tammy hem even bellen? :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Vitharr » 19 jun 2014, 15:03

MetalPig schreef:Het verschil is dat jij en Zoeker (en ik) geen spiritueel leider zijn .... *knipperdeknip*
Dat jullie jezelf niet zo zien, of noemen, is een feit. Maar of je het bent, maak je zelf niet uit volgens mij.

Schapen volgen leiders, soms tegen wil en dank. :wink:

Misschien vind de Paus zichzelf ook geen topper, maar enkel minder slecht dan zijn voorgangers? [think]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 19 jun 2014, 18:08

MetalPig schreef: Ik ben redelijk tevreden met deze paus. Hij stelt zich nederig op en zegt in mijn ogen meer verstandige dingen van zijn voorgangers. Met zijn opmerking over kinderlozen / kindervrijen gaat hij de mist in, maar ik schrijf hem nog niet af.
Een lichtpuntje in de illustere duisternis. Netjes van jou.

Gast1

Re: Paus: babies maken is beter dan je hond vertroetelen

Bericht door Gast1 » 19 jun 2014, 18:11

Vitharr schreef: Misschien vind de Paus zichzelf ook geen topper, maar enkel minder slecht dan zijn voorgangers? [think]
Sterker nog, misschien vindt deze Paus wel helemaal nix van andere pausen en over zichzelf. Mogelijk doet hij zijn ding op zijn manier en dat wat ik tot nu allemaal (ja allemaal) heb gelezen, bevalt mij. :wink:
Nou, met mijn media-allergie hou ik nog een slag om de arm. Volgens mij spreekt de Paus geen Nederlands, en de taal die hij wel spreekt, versta ik niet. Ik heb dus geen idee wat de Paus gezegd heeft, enkel wat de auteur van het artikel meent dat hij zei.
;P! ;P!

Plaats reactie