Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door taigitu » 15 jun 2014, 11:52

Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Paus Franciscus
WO 11 jun 2014 | 14.23

Elk kind moet gezond en in waardigheid kunnen opgroeien.
Dit heeft paus Franciscus woensdag gezegd voor tienduizenden gelovigen in Rome.
Het hoofd van de Rooms-Katholieke Kerk sprak ter gelegenheid van de
internationale dag tegen de kinderarbeid die vrijdag wordt gehouden.

De Argentijnse kerkvorst zegde lieden die anderen uitbuiten, de wacht aan.
Geld, macht, trots en ijdelheid zullen hun na de dood niet helpen.
Voor God zal alleen tellen wat 'wij voor anderen gedaan hebben.'
Franciscus sprak er schande van dat tientallen miljoenen kinderen wereldwijd
gedwongen zijn in vernederende omstandigheden te werken, aldus de Italiaanse
krant la Repubblica. Hij hoopt dat de internationale gemeenschap maatregelen
neemt om ervoor te zorgen dat 'elke jongen en elk meisje' in een gezonde
omgeving kan opgroeien.

Franciscus richtte zijn pijlen tevens op wapenproducenten, de 'handelaren van de
dood.'
Die zullen in het hiernamaals verantwoording moeten afleggen voor God.
De paus herinnert eraan dat de Heilige Geest de mens een gepaste vrees leert voor God.
Bron: ANP
De paus heeft helemaal gelijk dat een kind gezond en waardig moet opgroeien.
En dan de wapenindustrie even op de neus tikken.......
Waarom dan misbruik in het eigen instituut en de zegening van wapens al deccenia/eeuwen lang?
Ik vind dit allemaal zo gemakkelijk gezegd door iemand die als leider van zijn kerk
(mede) verantwoordelijk is voor wat er in zijn instituut kerk gebeurt.
Afbeelding
Het zegenen van wapens bij oorlog
Tijdens WOI werden wapens dikwijls gezegend.
Ook tijdens andere oorlogen en tot op de dag van vandaag zegenen geestelijken wapens
http://www.kuleuven.be/thomas/page/de-g ... og/#103435[/b]


Hoe betrouwbaar is de pastor die een pantserwagen zegent
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... squo.dhtml
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Zoeker » 15 jun 2014, 12:00

taigitu schreef: De paus heeft helemaal gelijk dat een kind gezond en waardig moet opgroeien.
En dan de wapenindustrie even op de neus tikken.......
Waarom dan misbruik in het eigen instituut en de zegening van wapens al deccenia/eeuwen lang?
Ik vind dit allemaal zo gemakkelijk gezegd door iemand die als leider van zijn kerk
(mede) verantwoordelijk is voor wat er in zijn instituut kerk gebeurt.

Nog steeds komen de schandalen van de katholieke kerk boven water.
Nog steeds zijn er zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Ook in het zeer recente verleden zijn er pastoors en bisschoppen de hand boven het hoofd gehouden.

Mochten de kinderen die misbruikt zijn door pastoors en bisschoppen niet waardig opgroeien?
Mochten de kinderen van 'gevallen vrouwen' niet waardig opgroeien?

Ondertussen zit deze paus voorgaande pausen heilig te verklaren die meegewerkt hebben aan het wanbeleid van Rome.
Deze paus is net zo een lulhannes als alle voorgaande, hoeveel voeten hij ook wast….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Zoeker » 15 jun 2014, 12:04

Johannes Paulus II dekte allerlei seksuele misstanden toe. En wat gebeurd er? Hij wordt heilig verklaard!
Een gotspe…mogelijk gemaakt door Frans 1.

Mijn inziens past het de kerk niet om commentaar te leveren als zij zelf haar eigen misstanden niet kan handlen en zelfs de daders heilig verklaart…. Ja, in mijn ogen is Johannes Paulus II MOGELIJK een leider geweest van een misdaadsyndicaat. Dan past het alleen om deze zaak tot de bodem uit te zoeken en schoon schip te maken.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door univers » 15 jun 2014, 20:27

Ja, in mijn ogen is Johannes Paulus II MOGELIJK een leider geweest van een misdaadsyndicaat.
Is het nog steeds.
Ze blijven maar zand in de menden de ogen te strooien.
Laten ze voor de kinderen zorgen, die in de sloppenwijken wonen, waar de armoede het groots is.
Met het goud wat ze daar in Zuid Amerika bij elkaar gejat hebben kunnen ze de kinderen daar een betere toekomst aanbieden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13654
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Fenna » 15 jun 2014, 22:32

Denk even aan die 800 babylijkjes in de waterput en 3000 lijkjes achter het klooster van Tuam! :evil:
Waarom mochten die niet waardig en gezond opgroeien omdat hun moeder ongehuwd was?
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Gast1 » 16 jun 2014, 10:40

Zoeker schreef:Deze paus is net zo een lulhannes als alle voorgaande, hoeveel voeten hij ook wast….
Dat lijkt me toch een behoorlijke voorveroordeling wat je hier schrijft, zonder je te verdiepen in deze man.
Ik heb hem wel gevolgd een haalde al een paar linken aan waarin je het tegendeel kunt lezen, maar het lijkt erop alsof je blind bent geworden en dat verbetering een onmogelijke zaak is.
Bij Taigitu lees ik hetzelfde.
Naast allemaal prachtige citaten en verlichte teksten van haar, past deze voorveroordeling niet.
Ook bij Tammy lees ik de voorveroordeling.

Zojuist plaatste ik een tekst in een ander topic (en zal deze tekst even herhalen):
Tenzin Gyatso (huidige Dalai Lama) gaf op 13 juni jl. Paus Franciscus complimenten voor zijn handelen in de affaire rond de kwistige Duitse bisschop Franz-Peter Tebartz-Van Elst.

De Tibetaanse spiritueel leider bewondert de wilskracht en transparantie die Franciscus toonde in de zaak rond de bisschop die in opspraak raakte door exorbitante uitgaven.
Dat zei de Dalai Lama vrijdag in een interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera.
De Paus stelde Franz-Peter Tebartz-Van Elst in oktober op non-actief. Hij was in opspraak geraakt omdat de renovatie en nieuwbouw van zijn residentie tientallen miljoenen duurder waren uitgevallen dan de begrote 5,5 miljoen euro. Tebartz-Van Elst diende uiteindelijk zijn ontslag in.
Ik heb heel veel interviews gevolgd waarbij ook vooral jongere mensen deze paus vragen stelde en waarop hij in alle eenvoud een heel begrijpelijk antwoord gaf.

Je kunt deze man niet afrekenen op dat wat er in het verleden gebeurd is en jawel, als hij andere pausen ‘heilig’ verklaart, doet hij dat beslist niet om het wanbeleid wat ze hebben gevoerd. Er zijn andere redenen om dat te doen, terwijl ik heilig verklaren zelf totaal niet van belang vind.
Wát er allemaal gebeurd is vind ik walgelijk en ik heb langer geleden van iemand een boek geleend waarin ik heb kunnen lezen wat de plaatsbekleders van Jezus Christus op Aarde allemaal gedaan hebben.

Om van de kotsen en als iemand dat doet, dan ben ik dat, ik kots er van.
“Laat de kleinen tot mij komen” … Laat me niet lachen, ik kan er alleen maar om janken.

Hilter was een grote klootzak, maar zijn de momentele ‘machthebbers’ van Duitsland dat dan ook?
Er zijn nog hele volksstammen hier in Nederland, die een antipathie hebben tegen de Duitsers.
Mag ik dat een heel bekrompen gedachte vinden?
Door de bank genomen heb ik het er zelfs liever mee te doen dan de gemiddelde Nederlander.

Wees de leerling waarvan jezelf schrijft dat wij het allen zijn.
Wees het, of wees het niet.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Zoeker » 16 jun 2014, 12:46

@Pierre

Ik denk dat ik de discussie over de paus met jou stop zet. Ik zie geen begin van begrijpen bij jou en zelf ben ik ook het spoor bijster waar je nou helemaal heen wilt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door univers » 16 jun 2014, 13:13

Er zijn mensen die hun opvoeding moeilijk achter zich kunnen laten, wat er eenmaal ingestampt is, is moeilijk om er uit te krijgen.
Je kan die paus schoonpraten wat je wil, maar als hoofd van een criminele organisatie ben je wel verantwoordelijk van wat er onder je schapen gebeurd.
Stap eens uit je glazen cocon, en zie wat er werkelijk gebeurd in de wereld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Gast1 » 16 jun 2014, 13:38

Zoeker schreef:@Pierre

Ik denk dat ik de discussie over de paus met jou stop zet. Ik zie geen begin van begrijpen bij jou en zelf ben ik ook het spoor bijster waar je nou helemaal heen wilt.
[think] Sorry, misschien ben ik onduidelijk geweest. Ik zal mijn tekst herhalen en alleen dát plaatsen wat direct van belang is:
Gast1 schreef:
Zoeker schreef:Deze paus is net zo een lulhannes als alle voorgaande, hoeveel voeten hij ook wast….
Dat lijkt me toch een behoorlijke voorveroordeling wat je hier schrijft, zonder je te verdiepen in deze man.

Je kunt deze man niet afrekenen op dat wat er in het verleden gebeurd is.
Klopt dat wat ik schrijf of klopt het niet?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Zoeker » 16 jun 2014, 14:43

Ik reken DEZE paus af op zijn daden en zijn woorden. Een van zijn daden was JP2 heilig verklaren. JP2 onder wiens leiding vele zaken onder het tapijt geschoven zijn.
http://www.thelocal.it/20140614/pope-sl ... ne-failure

Of hier waar Frans zich uit laat over de geallieerden. Hoeveel gelijk hij ook mag hebben…het past hem niet om daar commentaar te hebben op de geallieerden als je de rol van het Vaticaan in WO2 in ogenschouw neemt.

Het is jouw VOOR-oordeel dat ik mij nooit in die man verdiept hebt. Dat kun jij namelijk niet weten, eenvoudig omdat ik mij daar nooit over uitgelaten heb. Ik heb hem een tijdje het voordeel van de twijfel gegeven. Maar ik ben niet onder de indruk van voeten wassen. Dat deed Jezus ook, dus als je dat soort zaken al niet ziet….

Netzomin als ik onder de indruk ben van een vrouw of homo vriendelijk beleid.
Jemig, dat is de normaalste zaak van de wereld.

Misschien dat ik mijn mening ga herzien als ik hem condooms zie uitdelen in Afrika en masturbatie hoor aanprijzen als een natuurlijke bezigheid. Tot dusver ben ik verre van onder de indruk van Frans. Ik zie alleen een geacteerde charme offensief om te redden wat er te redden valt. Want wat we in Europa zien (ontkerkelijking) is het voorland voor Afrika en Latijns Amerika. En Frans ziet ook wel in dat hij wat moet doen...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Gast1 » 16 jun 2014, 15:28

Zoeker schreef: Het is jouw VOOR-oordeel dat ik mij nooit in die man verdiept hebt.
Klopt. Excuses ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door taigitu » 16 jun 2014, 16:17

Gast1 schreef: Bij Taigitu lees ik hetzelfde.
Naast allemaal prachtige citaten en verlichte teksten van haar, past deze voorveroordeling niet.

Je kunt deze man niet afrekenen op dat wat er in het verleden gebeurd is en jawel, als hij andere pausen ‘heilig’ verklaart, doet hij dat beslist niet om het wanbeleid wat ze hebben gevoerd. Er zijn andere redenen om dat te doen, terwijl ik heilig verklaren zelf totaal niet van belang vind.
Wát er allemaal gebeurd is vind ik walgelijk en ik heb langer geleden van iemand een boek geleend waarin ik heb kunnen lezen wat de plaatsbekleders van Jezus Christus op Aarde allemaal gedaan hebben.

Om van de kotsen en als iemand dat doet, dan ben ik dat, ik kots er van.
“Laat de kleinen tot mij komen” … Laat me niet lachen, ik kan er alleen maar om janken.

Hilter was een grote klootzak, maar zijn de momentele ‘machthebbers’ van Duitsland dat dan ook?
Er zijn nog hele volksstammen hier in Nederland, die een antipathie hebben tegen de Duitsers.
Mag ik dat een heel bekrompen gedachte vinden?
Door de bank genomen heb ik het er zelfs liever mee te doen dan de gemiddelde Nederlander.

Wees de leerling waarvan jezelf schrijft dat wij het allen zijn.
Wees het, of wees het niet.
Als ik heel nuchter naar jouw argumenten kijk die vóór de paus zijn en zijn gedragingen......
De berichten zijn ook positief en ik hoop dat ze eerlijk zijn.

MAAR:
Zie het Vaticaan eens als een zakelijke onderneming (je kan het in mijn optiek bijna zo noemen) met een directeur die Paus heet. Dit bedrijf heeft heel veel bedrijven over heel de wereld. Ze hebben door hun bedrijven en hun klanten veel macht over heel de wereld........ Het is een winstgevend bedrijf dat bijvoorbeeld auto's van het merk 'VATICAAN' verkoopt.

Maar dan duiken er heel veel klachten op over hoe in werkelijkheid dit bedrijf werd/wordt geleid en hoe het personeel zijn taken invult. Er zijn mankementen geconstateerd maar die zijn in het verleden in de doofpot verdwenen. Er zijn slachtoffers gevallen maar daar is geen aandacht aan besteed, daar is gewoon overheen gereden en die werknemer werd naar een ander filiaal gestuurd waar hij gewoon zijn 'werk' weer kon doen. Maar het merk 'VATICAAN" ligt nu zo onder vuur en alle verschrikkingen die door dit merk zijn veroorzaakt blijven stelselmatig naar buiten komen. Er moeten hoge schade vergoedingen worden uitgekeerd. Soms kunnen ze die net vermijden.
Er is geen houden aan maar de directeur moet alles in het werk stellen om het bedrijf draaiende te houden........ En dat levert af en toe 'vreemde' persberichten op.


Een redelijk denkend mens koopt dat merk auto toch nooit meer tenzij hij weet dat de directeur het hele bedrijf op schoont en alle werknemers die niet te vertrouwen zijn in hun functie een 'ontslagregeling' aanbiedt......
En dan gaat het hier niet eens over een auto maar over kinderen.......
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Gast1 » 16 jun 2014, 17:00

Kijk, met zo'n reacties kan ik iets.
Ik kom er wat later op terug Taigitu, ik schrok wel even van de grote letters en de blauwe kleur.
Beetje kille kleur, maar ik lees het niet zo.
Tot later.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Vitharr » 16 jun 2014, 17:15

[offtopic]
taigitu schreef: MAAR:
Zie het Vaticaan eens als een zakelijke onderneming (je kan het in mijn optiek bijna zo noemen) met een directeur die Paus heet.

Niet te geloven.... Dat zat ik op precies hetzelfde tijdstip in dat andere topic ook te schrijven.
[/offtopic]

Het probleem in je analogie is dat de 'klant' onderdeel uit moet maken van de hele keten. Als alle goeden weglopen, dan hou je alleen maar meer ellende over.

Wat in mijn ogen noodzakelijk is, is dat het ongenoegen juist goede, vrome, idealisten aantrekt die als 'interim manager' het bedrijf schoonvegen.

Als de prijs daarvoor is dat je je marktaandeel verliest, dan is dat maar zo. Zeker in de sector die jij noemt is dat afbreukrisico van ondergeschikt belang, omdat God's wil leidend is. Faalt de operatie, dan is dat dus ook God's wil.

Juist het krampachtig vasthouden aan het marktaandeel doet afbreuk aan de integriteit van het instituut.

Edit: Sorry, ik heb volgende week 2 examens procesmanagement. En net als jij zag ik toch echt overeenkomsten.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door taigitu » 16 jun 2014, 19:21

Gast1 schreef:Kijk, met zo'n reacties kan ik iets.
Ik kom er wat later op terug Taigitu, ik schrok wel even van de grote letters en de blauwe kleur.
Beetje kille kleur, maar ik lees het niet zo.
Tot later.
We reageren zoals we reageren.... naar onze eigenheid.
En blauw is mijn lievelingskleur.

Afbeelding

En blauw staat ook voor:
Blauw vertelt: Blauw is de kleur van het vijfde Chakra; het Keelchakra.
Blauw symboliseert de creativiteit, het spreken en het innerlijk horen.
Blauw is de kleur van de hemel en het water, waardoor het ook een symbool is voor
vrede en openbaring. Daarbij is Blauw ook verkoelend, helder en rustgevend.
Blauw stimuleert daardoor ook het intuïtief weten en het durven leven in overgave.
Verder staat Blauw voor: meditatie, creativiteit, harmonie met de omgeving, oprechtheid, uitdaging en rust.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door taigitu » 16 jun 2014, 19:29

Vitharr schreef:[offtopic]

Niet te geloven.... Dat zat ik op precies hetzelfde tijdstip in dat andere topic ook te schrijven.
[/offtopic]
Grappig. Ik zie het ook als een soort bedrijf. Zo is ook een ziekenhuis een bedrijf, enz.
En door het Vaticaan zo te beschrijven wil ik duidelijk maken dat we meer accepteren
wat we bij elk ander bedrijf niet zouden pikken.
Vitharr schreef:Het probleem in je analogie is dat de 'klant' onderdeel uit moet maken van de hele keten. Als alle goeden weglopen, dan hou je alleen maar meer ellende over.

Wat in mijn ogen noodzakelijk is, is dat het ongenoegen juist goede, vrome, idealisten aantrekt die als 'interim manager' het bedrijf schoonvegen.

Als de prijs daarvoor is dat je je marktaandeel verliest, dan is dat maar zo. Zeker in de sector die jij noemt is dat afbreukrisico van ondergeschikt belang, omdat God's wil leidend is. Faalt de operatie, dan is dat dus ook God's wil.

Juist het krampachtig vasthouden aan het marktaandeel doet afbreuk aan de integriteit van het instituut.

Edit: Sorry, ik heb volgende week 2 examens procesmanagement. En net als jij zag ik toch echt overeenkomsten.
Je beschrijft het heel goed. Het Vaticaan heeft in beide gevallen wel een escape.....
Ik wens je succes met je examens. Ik denk wel dat je het haalt voor zover ik je inschat.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Gast1 » 16 jun 2014, 19:41

O, je hebt al gereageerd zie ik. De onderstaande tekst heb ik al een half uur klaar, maar ik kreeg even bezoek tussendoor.
Ik vind blauw ook een mooie kleur, serieus. Hieronder komt mijn reactie ongewijzigd:
taigitu schreef: Als ik heel nuchter naar jouw argumenten kijk die vóór de paus zijn en zijn gedragingen......
De berichten zijn ook positief en ik hoop dat ze eerlijk zijn.
... en dat is wat ik ook hoop. Toppie.
Maar het is ook interessant om eens naar een paar interviews te luisteren.
Zoals ik al eigenlijk vanaf het begin schreef over deze Paus, ik blijf 'm volgen.
MAAR:
Zie het Vaticaan eens als een zakelijke onderneming (je kan het in mijn optiek bijna zo noemen) met een directeur die Paus heet. Dit bedrijf heeft heel veel bedrijven over heel de wereld. Ze hebben door hun bedrijven en hun klanten veel macht over heel de wereld........ Het is een winstgevend bedrijf dat bijvoorbeeld auto's van het merk 'VATICAAN' verkoopt.
Weet je wat het is Taigitu? Zo heb ik het altijd gezien en je weet dat ik al een paar keer eerder heb geschreven dat het RK geloof mogelijk het grootste commerciële succes aller tijden is.
Ik heb ze wat 'afgeblaft' hoor en door die acties hebben ze precies dat waar het om gaat, uit het oog verloren.
Weet je nog dat ik pas geleden schreef dat ze Jezus van het kruis afgerukt hebben en de dollar of de euro er tegen gespijkerd hebben?
Dus met dit wat je schrijft ben ik het helemaal eens:
Maar dan duiken er heel veel klachten op over hoe in werkelijkheid dit bedrijf werd/wordt geleid en hoe het personeel zijn taken invult. Er zijn mankementen geconstateerd maar die zijn in het verleden in de doofpot verdwenen. Er zijn slachtoffers gevallen maar daar is geen aandacht aan besteed, daar is gewoon overheen gereden en die werknemer werd naar een ander filiaal gestuurd waar hij gewoon zijn 'werk' weer kon doen. Maar het merk 'VATICAAN" ligt nu zo onder vuur en alle verschrikkingen die door dit merk zijn veroorzaakt blijven stelselmatig naar buiten komen. Er moeten hoge schade vergoedingen worden uitgekeerd. Soms kunnen ze die net vermijden. Er is geen houden aan maar de directeur moet alles in het werk stellen om het bedrijf draaiende te houden........ En dat levert af en toe 'vreemde' persberichten op.
Ja, het zou allemaal misleiding kunnen zijn maar toch, ik 'hoop' ...
Een redelijk denkend mens koopt dat merk auto toch nooit meer tenzij hij weet dat de directeur het hele bedrijf op schoont en alle werknemers die niet te vertrouwen zijn in hun functie een 'ontslagregeling' aanbiedt......
En dan gaat het hier niet eens over een auto maar over kinderen...
Ik begrijp dat en denk dat ik een redelijk denkend mens ben. Maar ik ben ook een mens met dromen en met hoop en zo hoop ik soms op een klein wonder en soms gebeuren ze. Ik heb ze de laatste jaren zo vaak mee gemaakt dat ik er niet in ben gaan geloven, maar ben het gaan 'weten' ...

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Vitharr » 16 jun 2014, 19:59

taigitu schreef:Je beschrijft het heel goed. Het Vaticaan heeft in beide gevallen wel een escape.....
Ik vind beide topics qua inhoud tegenstrijdig en niet goed doordacht.

De ironie is namelijk dat de kwestie die in dit topic aangekaart wordt vaak plaatsvindt in landen waar de strekking van het andere topic uitgevoerd wordt.

Naar mijn idee worden die kinderen namelijk niet zozeer door de 'graaiers' gedwongen om bijvoorbeeld ergens in een naaiatelier te gaan werken, maar eerder door de omstandigheden waarin ze terecht zijn gekomen. De graaiers maken daar dankbaar misbruik van. Dat dan weer wel.

In dit kader vond ik die reclamespotjes op TV ook zo'n eyeopener. Daar laten ze kinderen zien die zich voor 5 cent per dag over de kop werken, en dan verteld de commentator dat hij daar blij mee is. In de volgende scene wordt dan uitgelegd dat het dankzij die hondenbaan niet noodzakelijk meer is om in de prostitutie te gaan werken.

Wat echter veel mensen zich niet goed beseffen is dat wijzelf eigenlijk ook deel uitmaken van het probleem. Het beperkt zich immers niet tot de directeur die goedkope werkkrachten zoekt, ook de consument die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten is in mijn optiek medeschuldig. En daar houdt het helaas niet op...

Is het immers niet de Rooms Katholieke kerk zelf die op miljarden zit?

http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christen ... fers.dhtml

6 miljard aan activa is niet misselijk. En als de passiva daar ook nog bij betrokken zouden worden, dan zouden veel erbarmelijke omstandigheden zo opgelost kunnen worden.

Dus, 'put your money where your mouth is!' zou ik zeggen.

Een ander probleem waar de kerk trouwens mee worstelt, als je het bekijkt als een bedrijf, is dat verschillende omstandigheden, verschillende management strategieën vragen. De kerk kan niet zonder meer een andere missie en visie aan gaan hangen. Wat ze dus vooral in het verleden heeft gedaan is proberen om aspecten uit te lichten die bij de actualiteit passen. Dat kun je een paar keer doen, maar niet tot in het oneindige.
Taigitu schreef:Ik wens je succes met je examens. Ik denk wel dat je het haalt voor zover ik je inschat.
Ik ga zoals gewoonlijk mijn uiterste best doen. Bedankt voor de gezonden intentie.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Paus: Kind moet waardig en gezond opgroeien

Bericht door Gast1 » 16 jun 2014, 22:33

Van mij ook succes gewenst kerel ;P!

Plaats reactie