Vrouwenbesnijdenis met glasscherven en daarna as op de wond

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gast1

Re: Vrouwenbesnijdenis met glasscherven en daarna as op de wond

Bericht door Gast1 » 21 jun 2014, 20:33

taigitu schreef:
Zoeker schreef:
Dat vind ik nou ook. Geloven is mooi maar weten is veel mooier. Daarom doe ik al 25 of 30 jaar aan zelfonderzoek. Daar kan een ieder van ons direct mee beginnen, want de inzichten van het jaar 2214 gaan wij beiden toch niet mee maken.
Niet in dit lichaam.
Maar ik ben van plan om nog een keer terug te komen en misschien daarna nog een keer.....?
Precies dát was ook mijn gedachte ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Vrouwenbesnijdenis met glasscherven en daarna as op de wond

Bericht door Zoeker » 21 jun 2014, 20:42

taigitu schreef:
Zoeker schreef:
Dat vind ik nou ook. Geloven is mooi maar weten is veel mooier. Daarom doe ik al 25 of 30 jaar aan zelfonderzoek. Daar kan een ieder van ons direct mee beginnen, want de inzichten van het jaar 2214 gaan wij beiden toch niet mee maken.
Niet in dit lichaam.
Maar ik ben van plan om nog een keer terug te komen en misschien daarna nog een keer.....?

Wie weet? Wat kan uittreden kan ook weer intreden. Of mijn eigen plannen er in dat bestek ook toe doen, dat weet ik niet.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Vrouwenbesnijdenis met glasscherven en daarna as op de wond

Bericht door Tet » 21 jun 2014, 22:09

Tammy schreef:
Ik kom zeer weinig mensen tegen die zo denken als wat jij nu net schreef.
Die zijn er zat, alleen praten ze er niet over omdat religie helemaal geen issue is voor ze.

Mijn mening is dat atheïsten geen evangelisatiedrift hebben, ze zijn niet bezig om hun realiteit de realiteit van andersdenkenden te maken, ze betrekken geen god of hogere macht met bijbehorende regels en geboden in hun denkproces en handelen, ze leven simpelweg in de realiteit en kunnen authentiek denken zonder dat ze hun leven door de ogen van een ander laten leiden.

Dus ja, wat zou de reden zijn om over de toekomst van religie te praten als dit niet relevant is?
Heel goed wat je hier zegt Tet.
We denken hetzelfde over dit onderwerp Tammy. :wink:
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80632
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vrouwenbesnijdenis met glasscherven en daarna as op de wond

Bericht door Tammy » 22 jun 2014, 07:08

Yes we do Tet. :wink:

En wat je eerder zei kan inderdaad ook kloppen.
De onderwerpen die hier op het forum worden besproken maak ik in mijn eigen leefomgeving helaas niet mee.
Allemaal lieve mensen hoor maar die zijn niet bezig met vraagstukken over religie , laat staan over buitenaards leven waar ik heel erg in geinteresseerd ben enz.
Heel vroeger wel een poging gewaagd om dingen te bespreken maar ze lachen alleen maar om mij.

Vind ik niet erg.
Ik ben een Visionair, ik kijk anders naar het leven dan mijn omgeving.
En hier op het forum kan ik er wel gelukkig over praten. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie