Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3062
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Tet » 22 jun 2014, 13:39

Dubbele post.
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Zoeker » 22 jun 2014, 21:19

Gast1 schreef:
@ Zoeker,

Dat wat jij echter doet, is een voor-veroordeling en dat vind ik minder.
Niet passend bij al dat moois wat ik lees van jou.

Alles wat ik schrijf, dat past bij mij. Anders zou ik het niet schrijven.
Je kan van mij aannemen dat dat wat ik schrijf ook zo bedoelt is.
Maar op dit onderwerp (de paus) gaan wij het niet eens worden.
Dat had ik al eerder vastgesteld. Discussie is dus zinloos.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door univers » 22 jun 2014, 21:56

Jammer :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Gast1 » 27 dec 2014, 14:29

Tijdens zijn jaarlijkse kerstgroet heeft paus Franciscus hard uitgehaald naar de curie, het bestuursapparaat van de Rooms-Katholieke Kerk. (note Pierre: ;P! ;P! )
In zijn toespraak noemde de paus vijftien zonden van de geestelijken, compleet met verwijzingen naar de manier waarop zij boete kunnen doen om het nieuwe jaar met een schoon geweten in te gaan.

Franciscus zei dat sommige geestelijken lijden aan een spirituele vorm van de ziekte van Alzheimer, waardoor zij zijn zijn vergeten dat ze mannen van God zijn.
Leden van de curie voelen zich volgens de paus onsterfelijk en onvervangbaar.
"Maar een curie die niet kritisch naar zichzelf kijkt en niet wil verbeteren, is ziek", zei hij.
Hihihi ...
De kardinalen in de zaal reageerden niet enthousiast op de ontnuchterende kerstboodschap.
http://nos.nl/artikel/2010280-paus-curi ... eimer.html
Franciscus vreest niet de discussie met zijn tegenstanders, zoals de Amerikaanse kardinaal Burke, maar al die anderen die zich niet uiten of steun fingeren,
terwijl ze achter de rug van de paus om proberen diens hervormingen te frustreren.
Het is dit leger van ‘mompelaars', ‘kwaadsprekers', ‘lafaards' en ‘hypocrieten' dat Franciscus wilde bereiken in zijn kerstrede.
‘Mensen die zoals Satan verdeeldheid zaaien om de reputatie van de ander te vermoorden.'
http://www.limburger.nl/article/2014122 ... 29649/1301

Eindelijk eens iemand die het durft te zeggen.
Deze man had meteen al mij sympathie ...

De vraag is echter hoe lang hij nog leeft ... :-|

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door taigitu » 27 dec 2014, 15:26

Het is te hopen dat hij krachtige medestanders krijgt.
Wat hij nu in zijn speech zegt had al vele jaren in praktijk moeten zijn.
Maar het is macht inleveren en dat is nooit leuk. Wil de kerk echter geloofwaardig blijven
en niet in de kuil vallen die ze zich zelf gegraven hebben zal er met spoed worden
gehandeld. De leegloop in de kerken spreekt voor zichzelf.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Susan » 27 dec 2014, 15:48

[quote="Pierre]
Franciscus vreest niet de discussie met zijn tegenstanders, zoals de Amerikaanse kardinaal Burke, maar al die anderen die zich niet uiten of steun fingeren,
terwijl ze achter de rug van de paus om proberen diens hervormingen te frustreren.
Het is dit leger van ‘mompelaars', ‘kwaadsprekers', ‘lafaards' en ‘hypocrieten' dat Franciscus wilde bereiken in zijn kerstrede.
‘Mensen die zoals Satan verdeeldheid zaaien om de reputatie van de ander te vermoorden.'
http://www.limburger.nl/article/2014122 ... 29649/1301

Eindelijk eens iemand die het durft te zeggen.
Deze man had meteen al mij sympathie ...[/quote]
Is vanaf het begin bij mij ook zo geweest, en wat hij zei was;P!
en dacht daardoor ook meteen aan die film.
De vraag is echter hoe lang hij nog leeft ...
Inderdaad...velen zullen niet blij zijn met deze man.
De tijd zal ons dat laten zien tzt.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende


Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Vitharr » 28 dec 2014, 14:19

Typisch dat dit topic weer bij de actieve onderwerpen staat terwijl ik afgelopen week, totaal onverwacht, op het volgende terecht kwam. :shock:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Profetie_van_de_pausen

Ik heb er geen mening over, maar dat ik er langs kwam was wel toevallig, en ik geloof niet dat toeval bestaat. Dus zal ik het wel moeten delen. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Gast1 » 28 dec 2014, 17:24

Ik geloof ook niet in het 'toeval' ... :wink:

Voor 'Niburu' staat het vast:
De Profetieën van Malachy zijn verbazingwekkend correct gebleken; hij omschreef de derde komende paus als 'Ex magnitudine montis', wat 'de grootheid van de berg' betekent.
De derde paus werd Eugene III wiens familie naam Montemagno (grote berg) was. Bij Pius II schreef hij bijvoorbeeld "De Parvo Homine" (van een kleine man).
De familienaam van Pius II was Piccolomini, wat 'kleine man' betekent.

De 35e paus omschreef hij als 'de sutore osseo' oftewel 'van de schoenmaker van Osseo'.
De 35e paus trad in 1316 aan en was Johannes XXII, zoon van een schoenmaker, met als achternaam Ossa. Clement XIV werd omschreven als "Ursus Velox" (de noeste beer).
Op het wapen van Clement XIV stond een beer.
Over Gregory XVI schreef hij "De Balneis Etruriae" (van Balnea in Etruria). Gregory was afkomstig uit de orde van Camaldoli, die haar stoel in Balnea in Etruria had.
De 110e paus omschreef hij als 'de labore Solis' ofwel 'van de eclips van de zon'.
De 110e paus is Johannes Paulus II, en hij werd geboren op 18 mei 1920 tijdens een zonsverduistering en werd begraven tevens tijdens eenzelfde natuurverschijnsel.

Beginnend met de opvolger van Paus Innocentius II zouden er "tot het einde der tijden" nog 112 pausen zijn volgens Malachy.

De laatse 10 pausen zijn:

103 - Het Brandend Vuur (Pius X)
104 - Religie in Ruines (Bendedictus XV)
105 - Moedig Geloof (Pius XI)
106 - De Goede Herder (Pius XII)
107 - De Herder en de Zeeman (Johannes XXIII)
108 - Bloem der Bloemen (Paulus VI)
109 - Van de Halve Maan (Johannes-Paulus I)
110 - Het werk van de Zon (Johannes-Paulus II)
111 - Van de Glorieuze Olijf (Benedictus XVI)
112 - Peter van Rome
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 1339,d.d24

Enfin ... lekker even wat verder googlen:
Belangrijk nieuws: De huidige paus stopt 28 februari 2013.
Er komt dus een nieuwe paus.
Nu bestaat er een profetie van een zekere St. Malachy, die tijdens zijn leven een profetie gepubliceerd heeft van de laatste 112 pausen na zijn leven.
Nu is de huidige paus nummer 111.

Malachias (Iers: Maelmhaedhoc Ó Morgair) (Armagh, 1094 - Clairvaux, 2 november 1148) was een Ierse rooms-katholieke geestelijke.
Hij was de aangewezen aartsbisschop van Armagh in Ierland.
De heilige Malachias is bekend vanwege zijn helderziendheid.
Aan hem werden vele wonderen geopenbaard en een toekomstvisioen van de identiteit van de laatste 112 toekomstige pausen (zie de profetie van de pausen).

De Profetie van de pausen is een lijst van Latijnse motto's, toegeschreven aan Sint Malachias (1094-1148), die een voorspelling geeft van toekomstige (tegen)pausen vanaf paus Celestinus II tot aan de beoogde laatste paus, Petrus de Romein, die de opvolger zou zijn van de huidige paus Benedictus XVI.

Profetie over de laatse paus, nummer 112:

Peter de Romein, die de schapen in vele verdrukkingen zal voeden; aan het einde zal de stad van de zeven heuvels worden vernietigd, en de verschrikkelijke Rechter zal zijn volk oordelen.
Het einde.
Omdat we reden hebben te geloven dat St. Malachy een correcte profetie heeft uitgesproken, is dit een geweldige indicatie, dat de wederkomst van Christus aanstaande is.

Belangrijk nieuws: 13 maart 2013 is een nieuwe paus gekozen en wel:
Jorge Mario Bergoglio uit Argentinië.
Hij noemt zichzelf: Paus Francis
Hij is in Argentinië geboren. Zijn ouders zijn immigranten uit Italië.
Dus hij is in feite een volbloed Italiaan.
Hier is de helft van de 112de profetie over de pausen vervuld.
Hij mag dus metterdaad een Romein genoemd worden.
De link naar de naam Peter of Petrus is wat onduidelijker.
In feite zou men die link voor elke paus als vanzelfsprekend kunnen leggen, omdat men in de RK-kerk de paus de opvolger van de apostel Petrus noemt.

Andere mogelijke links naar de naam Petrus zijn:
De naam van St. Francis of Assisi: geboorte naam: Francesco di Pietro di Bernardone
De naam bevat de naam Pietro = Petrus
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 1339,d.d24

[think]

Whatever ... van mij mag hij (de huidige) de laatste paus zijn.
Al het andere mag ook wat mij betreft inzake de voorspellingen.

Gast1

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Gast1 » 28 dec 2014, 17:40

.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 22 mar 2015, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Gast1 » 28 dec 2014, 19:16

Ik heb dit gehele topic nog eens doorgespit en heb daarbij mijn twee laatste posts verwijderd, omdat het herhalingen waren en verder niets toevoegden.
De huidige Paus, die het van mij 'verdient' om met een hoofdletter te schrijven, fascineerde mij al vanaf het begin ;P!
Laatst gewijzigd door Gast1 op 29 dec 2014, 12:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Gast1 » 22 mar 2015, 09:34

Paus Franciscus heeft zaterdag (21 maart 2015) in Napels met een groep gevangenen geluncht.
Onder de 120 eters bevonden zich ook homoseksuelen, transgenders en hiv-patiënten.

De lunch stond in eerste instantie niet op het programma, maar werd op speciaal verzoek van de paus op het laatste moment ingelast.
De gevangenen die mochten mee-eten waren gekozen door een loterij onder de 1.900 mannen die vast zitten in het complex.

Paus Franciscus heeft al eerder gezegd dat hij de zorg voor gevangenen hoog op zijn prioriteitenlijstje heeft staan.
Zo bezocht hij al een week nadat hij was aangetreden als paus een gevangenis waar hij de voeten van vrouwelijke- en moslimgevangenen waste.
http://www.nu.nl/buitenland/4016075/pau ... enten.html

Leuk is om het commentaar bij JIJ reageer te lezen.
Paus Franciscus heeft diezelfde dag tevens een bezoek gebracht aan de Napolitaanse wijk Scampia, een bolwerk van de Camorra.
Hij riep de bewoners op hoop te houden, ondanks de georganiseerde misdaad en corruptie in de stad.

''Zorg ervoor dat het laatste woord niet het kwaad is.
Het moet 'hoop' zijn'', zei de kerkvader in een deel van de wijk waar zelfs de politie soms niet durft te komen.
In de wijk worden openlijk drugs verkocht en is 40 procent van de jongeren werkloos.
http://www.nu.nl/buitenland/4015827/pau ... apels.html
Een prominente Amerikaanse katholieke homorechtengroep is woensdag (18 februari 2015)in het Vaticaan op audiëntie geweest bij paus Franciscus.
Dat meldt Reuters woensdag. De bijzondere verwelkoming wordt gezien als een duidelijke handreiking van de katholieke kerk richting de homogemeenschap.
De New Ways Ministry is een groep van priesters die bepleiten dat homoseksuelen en lesbiennes geaccepteerd moeten worden door de katholieke kerk.
De groep was al eerder in Rome op bezoek geweest toen Franciscus' voorgangers Johannes Paulus II en Benedictus de kerk leidden.
Maar zij wilden de New Ways Ministry toen niet ontvangen.
http://www.nu.nl/buitenland/3995417/pau ... icaan.html

Zijn er werkelijk nog mensen die wat tegen deze man hebben, of blijven ze vastgeroest zitten in hun eigen vastgeroest geconditioneerd paradigma?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Zoeker » 22 mar 2015, 10:02

Jazeker.
Bodar schreef:Wat paus Franciscus goed doet, heeft hij niet zelf bedacht. En wat hij zelf bedenkt, is niet goed, betoogt Antoine Bodar. De bejubelde paus is lomp en ongezond begaan met de armen. 'Juichers, matig uw verwachtingen.'
http://www.trouw.nl/tr/nl/13912/Rooms-k ... paus.dhtml

Bodar is niet de eerste de beste.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door taigitu » 22 mar 2015, 10:51

Misbruik in de Missie

Pedro is dertien als in 1955 zijn droom in vervulling gaat. Hij wil al van jongs af aan missionaris worden en het is zijn familie gelukt geld in te zamelen voor het dure priesteronderwijs op Curaçao. Pedro gaat naar het juvenaat, de jeugdopleiding van de Dominicanen, in Willemstad. De droom van Pedro wordt ruw verstoord als een Nederlandse priester op het juvenaat 's nachts bij Pedro.
Een onderwerp wordt op indringende wijze in beeld gebracht. De makers onderzoeken maatschappelijke en actuele kwesties door gedurende langere tijd op een locatie te verblijven, in een scene te duiken en te participeren of een hoofdpersoon te volgen.

Kijk de reportage: http://tvblik.nl/dit-is-de-dag-reportag ... -de-missie
Gisteravond was er een uitzending op Nederland 2 over het misbruik die in de missie
voorkwam. Als de Paus wil laten zien hoe goed hij is om misstanden in de maatschappij
te veroordelen en door zich zelf te laten zien hoe betrokken hij is met mensen, dan zou
hij beter eerst, of tegelijkertijd, eens alle misstanden in zijn eigen huis aanpakken.
Daders worden niet gestraft al zijn meerdere zaken bewezen, dat wordt duidelijk in
deze uitzending. Om misselijk van te worden.
Dus hand in eigen boezem en dan pas aan de public relations werken.......?
Want deze pr.-acties komen niet lekker binnen bij mij.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Gast1 » 22 mar 2015, 11:21

Zoeker schreef:Jazeker.
Bodar schreef:Wat paus Franciscus goed doet, heeft hij niet zelf bedacht. En wat hij zelf bedenkt, is niet goed, betoogt Antoine Bodar. De bejubelde paus is lomp en ongezond begaan met de armen. 'Juichers, matig uw verwachtingen.'
http://www.trouw.nl/tr/nl/13912/Rooms-k ... paus.dhtml

Bodar is niet de eerste de beste.
Boeddha ook niet.
Zoeker schreef: De moraal? Luister naar 1 wijsheid en niet naar 20 amateurs.

Ik heb het stuk van Bodar gelezen.
Hij begrijpt er blijkbaar niets van en interpreteert er vrolijk op los.
Hij 'wijst' maar ziet niet wat hij doet.
Dat wat hij doet, is deze Paus figuurlijk aan het kruis nagelen ...

Triest ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Zoeker » 22 mar 2015, 11:42

Gast1 schreef: Ik heb het stuk van Bodar gelezen.
Hij begrijpt er blijkbaar niets van en interpreteert er vrolijk op los.
Hij 'wijst' maar ziet niet wat hij doet.
Dat wat hij doet, is deze Paus figuurlijk aan het kruis nagelen ...

Triest ...
Bodar heeft gewoon een andere visie dan jij. (over de paus)
En ik heb nog weer een andere visie.
Je kan de ene niet boven de andere stellen.
Er is geen waarheid in deze kwestie, maar slechts meningen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Gast1 » 22 mar 2015, 11:49

taigitu schreef: Daders worden niet gestraft al zijn meerdere zaken bewezen, dat wordt duidelijk in
deze uitzending. Om misselijk van te worden.
Dus hand in eigen boezem en dan pas aan de public relations werken.......?
Want deze pr.-acties komen niet lekker binnen bij mij.
Welke pr. acties?
Is het niet gewoon de media die deze zaken publiceren?
Is het niet Bodar die zichzelf in de schijnwerpers zet en veroordelende uitspraken doet over deze Paus, waarvan het evident is dat deze Paus een andere aanpak heeft dan zijn voorgangers?
taigitu schreef: Als de Paus wil laten zien hoe goed hij is om misstanden in de maatschappij
te veroordelen en door zich zelf te laten zien hoe betrokken hij is met mensen, dan zou
hij beter eerst, of tegelijkertijd, eens alle misstanden in zijn eigen huis aanpakken.
Hoe kom je er bij dat deze Paus 'wil laten zien hoe goed hij is'?
Wat vullen we toch weer allemaal gezellig in en waar haal je het vandaan?
De meeste mensen doen dergelijke uitspraken omdat ze van zichzelf uitgaan.
Van hun eigen vastgeroeste ende geconditioneerde paradigma.
Als hij beter eerst alle misstanden in zijn eigen huis aan zou pakken, dan is er wel weer iemand anders om te zeggen of schrijven dat hij niet beter eerst iets anders had kunnen doen.

Tjonge jonge zeg ...
Hier nog een mening Zoeker:

Lees dit eens hier uit een column van Gerard Koopman (12 februari 2015):
Ik zag bij Jinek de pedante priester Antoine Bodar. Het kwam er op neer dat hij het eigenlijk maar niks vond zoals Paus Franciscus zich profileert.
Met een oude zwarte aktetas en een taalgebruik dat gewone mensen snappen dat kan niet in zijn ogen.
Als Paus moet je je koninklijk gedragen was zijn redenatie.
Nee deze Paus koopt geen jacht van zeven ton en woont in een gewoon appartement bij het Vaticaan in plaats van in een paleis.
Het is duidelijk de bekakte Antoine Bodar ziet niets in een gezagsdrager die zich volks gedraagt.
Dat deze Paus juist dat gene doet waar de man waarin hij gelooft in woord en daad volgt ontgaat hem kennelijk.
Voor mij is deze Paus een openbaring, hij pakt misstanden aan is transparant en geeft zelf het goede voorbeeld. Wat is hier mis mee ?
Een man die in een oud Renaultje s- avonds de achterbuurten van Rome ingaat om
mensen te bezoeken die het niet breed hebben wat is daar mis mee?
Deze Paus heeft mijn hart gestolen is authentiek en laat zich niet inpalmen door zijn hofhouding ( de curie).
Paus Franciscus zal het nog moeilijk krijgen met de criticasters maar voorlopig
heeft hij de wereld veroverd met zijn optreden. Voordat iemand van de Zwitserse Garde salueert heeft hij die persoon al een knipoog en een hand gegeven.
Niets menselijks is deze plaatsvervanger van Jezus op aarde vreemd. Alleen jammer dat hij vijftig jaar te laat op het wereld toneel verschijnt.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8373,d.ZGU

De vetgedrukte woorden duidt er op dat ook Koopman oordeelt en veroordeelt.
Van mij mag hij, net als iedereen, zoals ik ook oordeel over jullie commentaar.
Paus Franciscus heeft een commissie ingesteld die hem moet helpen seksueel misbruik van minderjarigen door rooms-katholieke geestelijken tegen te gaan en de slachtoffers te helpen.
Dat heeft hij besloten op advies van de commissie van acht kardinalen die hem adviseert over de hervorming van de Curie, het centrale bestuur van de Rooms-Katholieke Kerk.
5 december 2015: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8373,d.ZGU

Ga gerust jullie gang en zeik deze Paus maar verder af.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door univers » 22 mar 2015, 11:52

Heeft niets met afzeiken te maken, Gast1.

Ieder zijn mening.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Gast1 » 22 mar 2015, 11:54

Afzeiken: iemand voor schut zetten, afbranden (vernietigend beoordelen).
Zoeker schreef: Je kan de ene niet boven de andere stellen.
Er is geen waarheid in deze kwestie, maar slechts meningen.
Klopt, er is geen waarheid in deze, maar hoe kom je er bij dat ik de ene mening boven de andere stel?
Ik zou met hetzelfde gemak kunnen schrijven dat jij dat continu doet, hm?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Paus: Nieuws voor ongelovigen: zij komen ook in de hemel

Bericht door Zoeker » 22 mar 2015, 12:00

Gast1 schreef:Afzeiken: iemand voor schut zetten, afbranden (vernietigend beoordelen).
Zoeker schreef: Je kan de ene niet boven de andere stellen.
Er is geen waarheid in deze kwestie, maar slechts meningen.
Klopt, er is geen waarheid in deze, maar hoe kom je er bij dat ik de ene mening boven de andere stel?
Ik zou met hetzelfde gemak kunnen schrijven dat jij dat continu doet, hm?

Je werpt je hier nogal op als een voorvechter van de paus. Iemand als Bodar 'begrijpt er niks van en interpreteert er vrolijk op los'.
Ik heb in het verleden al gemerkt dat een discussie tussen ons over de paus nergens toe leidt. Dus ik ga er niet wederom mijn vingers aan branden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Plaats reactie