Omgang landen buiten Europa onderling?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Omgang landen buiten Europa onderling?

Bericht door Cardassian » 27 jun 2014, 23:35

Kan iemand mij vertellen of de landen buiten Europa onderling net zo omgaan met elkaar als hier? Wij Nederlanders maken elk volk buiten onze grenzen wel ergens belachelijk voor en er was een tijd dat Europeanen elkaar vernoemden naar welk eten we voornamelijk aten; Kaaskoppen en Krauts voor de Duitsers bijvoorbeeld. Ik weet dat NL dit niet alleen doet. Engeland kan er ook wat van, vooral naar Frankrijk toe. Maar andere landen doen het net zo goed.

Maar hoe gaat dat bijvoorbeeld in het Midden-Oosten? Of Africa? Ik heb het idee dat het MO bijvoorbeeld veel toleranter is met elkaar, vanwege het strengere geloof in de islam. (Daar de ruziende landen even weggelaten natuurlijk.)

Africa of Zuid-America heb ik dan geen enkel idee van, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat Chili en Argentinie bijvoorbeeld lang niet met elkaar omgaan zoals wij en de Belgen of wij en de Duitsers.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Omgang landen buiten Europa onderling?

Bericht door The Grey » 28 jun 2014, 01:10

Cardassian schreef:Maar hoe gaat dat bijvoorbeeld in het Midden-Oosten? Of Africa? Ik heb het idee dat het MO bijvoorbeeld veel toleranter is met elkaar, vanwege het strengere geloof in de islam. (Daar de ruziende landen even weggelaten natuurlijk.)
En daar schieten ze elkaar af om verschillende stromingen van de Islam...

Mijn ervaring in Afrika is dat het op bijna dezelfde manier gebeurt. Alleen dan niet tussen landen maar tussen stammen.

Ik denk dat het inherent is aan de mensheid.
En ik moet eerlijk zeggen dat het wel meevalt met de Duitsers en Belgen.
Voor mij tenminste. We maken een grapje en noemen elkaar dom, gierig enzovoorts. Maar het is gewoon een geintje, iets wat goed kan!

Wat ik wel merkte toen ik in België woonde is dat sommige Belgen je boos aankijken als ze horen dat je een Nederlander bent. Ik heb sommige winkelmedewerkers gehad die ronduit schofterig waren zodra ik mn bek open trok.
Moet ik ook gelijk zeggen dat ik meer positieve dan negatieve ervaringen heb gehad hoor!
Vaak was het even ouwehoeren over waar je vandaan kwam enz..

Vind jij dan dat we onbeschoft met elkaar omgaan?
-


Plaats reactie