Paus ontvangt voortaan gescheiden staatshoofden mét hun nieu

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gast1

Re: Paus ontvangt voortaan gescheiden staatshoofden mét hun nieu

Bericht door Gast1 » 10 mar 2016, 11:56

Heel mooi en vooral waar Susan wat je daar schreef over loslaten, maar ik ben 'blij' met de reactie van taigitu:
taigitu schreef:
Gast1 schreef: Maar waarom zou je het niet gewoon loslaten?
Wat maakt het uit ...
Het kost veel negatieve energie.
Voor mezelf heb ik het losgelaten omdat ik me zoveel jaren geleden uitgeschreven.
Maar ik zal kritisch altijd blijven op wat ik als negatief ervaar en dat kenbaar maken.
Het is gelukkig niet dat het aan me vreet.
Alleen doordat ik las dat je je leven lang lid blijft omdat de kerk dat zo geregeld heeft
en je er niets tegen kan doen, dat maakt me boos.
Ik moet lid blijven van een instituut zonder dat ik daar ooit voor gekozen heb en ik heb geen enkele manier om me hiervan te ontdoen.
Nog een negatief element waarin de belangen van de kerk worden gediend en niet die van de individuele mens.
Ook hier ervaar ik mijn 'allergie' voor de autoriteit die misbruik maakt van zijn macht.
Hartstikke eens.
Vooral die laatste zin, want het is niet alleen het instituut kerk wat misbruik maakt van de 'macht'.
Dat wat je citeerde van mij hierboven is precies dat wat ik al een aantal jaren hoor van mensen (niet hier op het forum) die het niet schijnen te begrijpen.
Inmiddels is het vierde jaar gaande, dat ik tegen onrechtvaardigheid strijd.
Eerst in het belang van anderen (klokkenluider) en daarna voor mezelf (en ook nog steeds voor anderen).
Ik heb het in deze over mijn werkgever en inmiddels (en ik weet wat ik schrijf) liggen de eerste stukken bij de rechter. :mrgreen:
Ik ben in staat om te beïnvloeden en zal dat doen zolang als dat ik kan.
Mensen zeggen tegen mij; "Laat het toch los Gast1, wat maakt het allemaal uit, allemaal negatieve energie ..."
Voel je 'm?
Onrechtvaardigheid blijft aan me vreten zolang ik weet dat ik niets gedaan heb om dat te beïnvloeden.
Dus doe ik dat en als ik mij ingespannen heb en het daarna niet meer kan beïnvloeden, dan kan ik het loslaten.
Inmiddels zijn 4 zaken 'afgehandeld' en die laat ik los, tot het moment dat ze weer nodig zijn omdat ze van invloed kunnen zijn op andere zaken.
Dan begint het proces opnieuw en dan pak ik dat wat ik losgelaten heb opnieuw bij de horens.

Dat kan inderdaad ook bij de kerk en als je wilt (althans daar ben ik inmiddels wel van overtuigd) dan krijg je ook daar heel veel klaar.
Hoewel het tegendeel blijkt ... maar toch.

Ik heb de kerk in een bepaalde zin losgelaten (met het oog gericht op het stuk wat door Susan is geplaatst) :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus ontvangt voortaan gescheiden staatshoofden mét hun nieu

Bericht door univers » 10 mar 2016, 12:05

Goed zo broertje. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Paus ontvangt voortaan gescheiden staatshoofden mét hun nieu

Bericht door Gast1 » 10 mar 2016, 12:22

univers schreef:Goed zo broertje. ;P!
:loveU:

Plaats reactie