Een glazen schoen als kerkgebouw

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Een glazen schoen als kerkgebouw

Bericht door taigitu » 26 mar 2016, 09:39

Een glazen schoen als kerkgebouw
Taiwan opent opvallende kerk
19 januari 2016
Afbeelding

Wat kun je doen om vrouwen naar de kerk te krijgen? In Taiwan weten ze het antwoord: een kerk in de vorm van een hakschoen.

De vorm van de kerk is volgens BBC geïnspireerd door een lokaal verhaal. In de jaren 60 zou een 24-jarige vrouw uit de regio aan de 'Blackfoot-ziekte' lijden. Haar beide benen werden geamputeerd en haar trouwerij werd afgeblazen. De rest van haar leven bleef ze ongetrouwd en bracht ze door in een kerk.

Romantiek
Het 16 meter hoge kerkgebouw bevat 320 glazen panelen en wordt op 8 februari geopend. In de schoen zullen geen reguliere kerkdiensten gehouden worden. De vorm van het kerkgebouw is met name bedoeld om vrouwelijke toeristen aan te trekken. Het gebouw wordt voornamelijk gezien als "een romantische plek voor trouwerijen en trouwfoto's."

Ook in de kerk wordt er geprobeerd om het vrouwen naar de zin te maken. Volgens de BBC zijn er in de kerk koekjes en taart te vinden. Ook staat er een romantische stoel waar stelletjes trouwfoto’s kunnen laten te maken. Bij welk kerkgenootschap de kerk hoort is niet bekend.

Aandacht
De kerk krijgt in ieder geval volop aandacht in de media. Ook op de sociale media posten veel mensen foto's met het gebouw op de achtergrond.

Foto: ANP
https://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/e ... erkgebouw/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Een glazen schoen als kerkgebouw

Bericht door Gast1 » 26 mar 2016, 10:23

Hahaha ...

Leuk en vooral creatief.
Ik mag dat wel.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een glazen schoen als kerkgebouw

Bericht door Vitharr » 26 mar 2016, 20:20

Ik zag de topictitel en dacht meteen; 'dat zal vrouwen trekken bij de vleet!'. Ben ik bevooroordeeld? [think] :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een glazen schoen als kerkgebouw

Bericht door univers » 26 mar 2016, 23:01

Nee hoor, jaloers? :mrgreen:

ik vind het een kerk, die niets te verbergen heeft.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een glazen schoen als kerkgebouw

Bericht door Vitharr » 26 mar 2016, 23:56

Ik ben een glazen lieslaars aan het ontwerpen, daar passen er meer in. Zal ik er maar gelijk een paar van laten maken dan? :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie