Christen gooit zichzelf voor de leeuwen

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Christen gooit zichzelf voor de leeuwen

Bericht door taigitu » 28 mar 2016, 13:33

Christen gooit zichzelf voor de leeuwen
Alec: “Ik dacht dat de Heer mij wilde gebruiken"
14 maart 2016

Een christen-zionist in Zuid-Afrika heeft een opmerkelijke stunt uitgehaald, tijdens een safari-tocht in Kruger National Park. Samen met leden van zijn kerk bekeek Alec Ndiwane een groep leeuwen, die samen een antilope opaten. Plotseling begon Alec in tongen te spreken, en stapte hij uit de auto.

Alec, die God's macht over dieren wilde aantonen, liep direct op de leeuwen af. Toen de leeuwen hem zagen, openden ze de aanval op hem. Alec realiseerde zich dat hij het niet zou gaan redden, en rende terug naar de auto.

Voordat Alec de auto bereikte, werd hij gegrepen door een leeuw, die hem ernstig verwonde. Ternauwernood werd hij gered, dankzij enkele pistoolschoten van een parkopzichter, waarna Alec naar het ziekenhuis werd gebracht.

"Ik weet niet wat mij bezielde”, zegt Alec. “Ik dacht dat de Heer mij wilde gebruiken om Zijn macht over de dieren te laten zien. Hebben we niet allemaal de macht over de levende wezens op aarde gekregen?"[/b]

Bron: Christian Post
https://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/c ... e-leeuwen/
Ja, en als je zo'n groot EGO hebt en geen wijsheid........
Zielig voor die leeuw die alleen zijn eigen dingetje aan het doen was.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Christen gooit zichzelf voor de leeuwen

Bericht door gusteman » 28 mar 2016, 14:05

taigitu schreef:Zielig voor die leeuw die alleen zijn eigen dingetje aan het doen was.
Nou, beste taigitu, ik kan je gerust stellen: die leeuw heeft geen schrammetje opgelopen.
Meer zelfs: het hele verhaal lijkt een "hoax" te zijn.

In het artikel op EO.nl verwijzen ze naar Christian Post als bron.

Daar wordt inderdaad een artikel gewijd aan het "incident" wat viraal is gegaan, maar volgens hen zou het een hoax zijn, een verzonnen verhaal.
Zelf verwijzen zij dan weer naar AfricaCheck (een soort Zuid-Afrikaanse Scepsis website) en die besluiten hun artikel met
AfricaCheck schreef:Conclusion: No evidence found of attack but picture a hoax

Africa Check couldn’t find any evidence showing that a ZCC prophet was injured by lions when he charged at them in the Kruger National Park. According to the park authorities no such incident was reported to them

However, the picture used to illustrate the story is most definitely false. It was confirmed to Africa Check that the man in question is South African Kevin Richardson, who refers to himself as a lion whisperer.
Dus zoals altijd, maar in dit geval dan iets meer specifiek: AfricaCheck, check, double-check

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Christen gooit zichzelf voor de leeuwen

Bericht door taigitu » 28 mar 2016, 14:15

Inderdaad, het is een hoax.
Daar ben ik blij mee, dank je
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Christen gooit zichzelf voor de leeuwen

Bericht door gusteman » 28 mar 2016, 15:15

Dus bij EO.nl gooien ze met onzin naar de lezer ... onzin zoals "christen gooit zichzelf voor de leeuwen". :mrgreen:

Wat moeten we nu gaan denken bij de rest van wat ze publiceren? :shock: [think] :search:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Christen gooit zichzelf voor de leeuwen

Bericht door Vitharr » 28 mar 2016, 20:57

Ik denk dat God de leeuw heeft onderschat en daarom de hoax heeft geschapen. Dat schijnt 'ie te kunnen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie