Ark des Verbonds

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Romaine

Ark des Verbonds

Bericht door Romaine » 28 okt 2005, 20:01

In de bijbel staat in Hebreeën 9:4 >>>
Daar staan het vergulde reukofferaltaar en de ark van het verbond, die langs alle zijden met goud overtrokken is en waarin zich de vergulde kruik met het manna, Aärons staf die gebloeid heeft en de platen met de verbondstekst bevinden;
De staf is een instrument om mee wichelroede te lopen.

Mijn vraag is, wat is de Ark des Verbonds ??

Anet

Bericht door Anet » 28 okt 2005, 20:07

Men dacht een soort zender waarmee je met God in verbinding kon treden ..
De Ark des verbonds is nooit echt gevonden, maar is alleen op plaatjes te zien daarom gist men naar de functie van de Ark des verbonds ..

Afbeelding

Ik lees ook dat de Ark werd gebouwd om de stenen tafels in te bewaren waar God de Tien Geboden op had geschreven. De bijbel beschrijft hoe de Ark met fel brandend vuur en licht kankerachtige tumors en ernstige brandwonden aan de vijanden van Israël toebracht, bergen omver haalde, rivieren tot stilstand bracht en hele steden verwoestte. Het was het bijbels equivalent van de atoombom.

Een zeer interessant onderwerp, Romaine!

Xar

Bericht door Xar » 29 okt 2005, 09:43

Ik denk dat het een soort supergeleider is. Er is goud in verwerkt, en goud is een goede geleider.
Ook wordt vermeld dat er "Manna" in zit. Manna werd gegeven aan de Farao's (voedsel van de goden).
Men denkt dat Manna "monoatomic state gold" is. Het heeft als eigenschap dat het onder bepaalde omstandigheden supergeleidend en zelfs gewichtsloos kan zijn.
Men heeft proeven gedaan met "Manna" en supergeleiding en gewichtsvermindering geconstateerd. Het verdween zelfs voor de ogen van de onderzoekers, alsof het zich verplaatst heeft naar een andere dimensie.

Men denkt dat met het consumeren van Manna je leeftijd kan verlengen, en je denkvermogen kan verbeteren. (de invloed van supergeleiding op het DNA)

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 29 okt 2005, 18:17

Interessant verhaal Xar.
Waar haal je die informatie vandaan?
Ik wil wel wat meer weten over manna.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Xar

Bericht door Xar » 30 okt 2005, 10:10


Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 30 okt 2005, 15:13

BedAnkt Xar, heb ik weer wat leesvoer.
;)

Je eerste link verwijst naar de indexpagina van het forum.
Typefoutje?
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Xar

Bericht door Xar » 30 okt 2005, 19:58

hmm...

Ach, het onderwerp zit in dit hoofdstuk, genaamd: Voedsel van de goden?

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 30 okt 2005, 21:16

Thanx, ik heb hem gevonden.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

billy bonny

Bericht door billy bonny » 05 jan 2006, 18:12

mijn vermoeden is dat dit een baken is dat ZE straks weten waar ze zijn en of waar ze naar toe moeten :?:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80640
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 26 mei 2007, 09:21

Ark des Verbonds
Het relikwie der relikwieën is hoogstwaarschijnlijk de Ark des Verbonds. Het object waar Indiana Jones in de film "Raiders of the lost Ark" vol overgave naar zocht. In dit geval is de realiteit nog heftiger en mysterieuzer dan welke film tot nu toe dan ook heeft laten zien.

De Ark is een draagbare met goud overtrokken kist waarin, zo neemt met aan, de twee stenen tafelen met daarop de Tien Geboden (in het Hebreeuws) bewaard werden. Niets staat dichter bij God dan de Ark, daarom is dit het heiligste voorwerp in het Jodendom.

Lees meer op onderstaande link:
http://www.loraco.nl/artikel/ark_des_ve ... 11-417.htm

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 26 mei 2007, 10:27

Dat manna, was toch juist het voedsel wat uit de hemel kwam vallen toen de joden door de woestijn trokken en niets meer te eten hadden?

En hoe kom je erbij, Romaine, dat de staf van Aaron een wichelroede was?
Hij heeft zijn staf ooit in een slang laten veranderen volgens de bijbel. En het was Mozes die met zijn staf op een rots sloeg, waarna er water uit kwam.
(want ik neem aan dat daar het wichelroede idee vandaan komt.)

Liefs Maan

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 26 mei 2007, 12:51

Tammy schreef:Ark des Verbonds
De Ark is een draagbare met goud overtrokken kist waarin, zo neemt met aan, de twee stenen tafelen met daarop de Tien Geboden (in het Hebreeuws) bewaard werden. Niets staat dichter bij God dan de Ark, daarom is dit het heiligste voorwerp in het Jodendom.

Lees meer op onderstaande link:
http://www.loraco.nl/artikel/ark_des_ve ... 11-417.htm
Hierover was ook een documentaire over op National Geographic channel; genaamd The Bible uncovered.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 26 mei 2007, 14:15

Ik denk dat de ark werkt als een soort zpem.

Romaine

Bericht door Romaine » 26 mei 2007, 14:25

maan schreef:En hoe kom je erbij, Romaine, dat de staf van Aaron een wichelroede was?
Hij heeft zijn staf ooit in een slang laten veranderen volgens de bijbel. En het was Mozes die met zijn staf op een rots sloeg, waarna er water uit kwam.
(want ik neem aan dat daar het wichelroede idee vandaan komt.)
Een staf is een soort van wichelroede (radiësthesie) die precies hetzelfde werkt. Geestelijken (sommigen later heilig verklaard) gebruikten de staf op de plaats te bepalen van het altaar in een kerk en de plek van andere geomantische punten. Juist bij het vinden van water werd de wichelroede gebruikt en ook de staf.

Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Bericht door Aine Vevina » 30 mei 2007, 20:08

ik heb een boek van dit onderwerp:
Klaas van Urk
Zoektocht naar de Helige Graal & de Ark van Verbond
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11971
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 16 jun 2007, 21:01

tofu_kronos schreef:Ik denk dat de ark werkt als een soort zpem.
Wat is een zpem?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 16 jun 2007, 22:02

zero point energy module

Maan

Bericht door Maan » 16 jun 2007, 23:27

En wat doet een zpem?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 17 jun 2007, 00:56

Die haalt energie uit een totaal vacuum.

Maan

Bericht door Maan » 17 jun 2007, 01:03

Waarvoor?

Plaats reactie