2500 jaar joodse historie in het midden oosten

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

2500 jaar joodse historie in het midden oosten

Bericht door oktagon » 31 dec 2016, 20:12

Weer op YT ; te bekijken de Joodse Historie,te beginnen bij Abraham's trek naar het Zuidwesten van het MiddenOosten en settling aan de Oostzijde van de Middellandse Zee,

zie : https://www.youtube.com/watch?v=j6k1jHAYtbI [think]

met nog een twintigtal bijbehorende sites als aan de rechterzijde wordt aangegeven (tenminste bij mij op YT)

Een interessante lectuur voor de jaarwisseling 2016-2017 met veel dramas in Syria en omgeving met als resultaat een landschap,dat begint te lijken op delen van de planeet Mars,dat volledig werd verwoest en culturen verdwenen!

Een rustige jaarwisseling overigens gewenst! :cheers: :peace:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

gusteman

Re: 2500 jaar joodse historie in het midden oosten

Bericht door gusteman » 01 jan 2017, 01:41

oktagon schreef:met nog een twintigtal bijbehorende sites als aan de rechterzijde wordt aangegeven (tenminste bij mij op YT)
Goed opgemerkt, beste oktagon, dat is inderdaad bij iedereen anders.
Google houdt bij welke YouTube video's jij bekijkt en zal bij jouw volgende bezoek in dat rechter vak video's aanreiken waarvan Google denkt dat die jou wel zullen interesseren.

Met andere woorden: hoe vaker je via Google gaat zoeken naar één bepaalde informatiebron hoe minder informatie je uit andere bronnen zal te zien krijgen.

En op die manier wordt iedereen geconditioneerd en worden voorgekauwde denkpistes in je brein genesteld.

Misschien een goed voornemen voor 2017: maak er een gewoonte van om naast elke zoekopdracht ook een tegengestelde zoekopdracht in te geven.

Voorbeeld: als je zoekt naar "bigfoot" zoek dan ook meteen naar "bigfoot hoax".
Of als je zoekt naar "vaccinatie' zoek dan ook meteen naar "vaccinatie risicovol".

Op die manier vermijd je dat Google jou eenzijdige informatie aanreikt en blijf je beter op de hoogte.

Aan iedereen: een jaar vol Ubuntu !

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4697
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: 2500 jaar joodse historie in het midden oosten

Bericht door Witte wel » 07 jan 2017, 17:53

Of je surft met DuckDuckGo of Ixquick, dan heb je dat ook niet.
Google is een topper in informatiemanipulatie en is continue bezig informatie te verzamelen van internet bezoekers. Deze informatie gebruikt google om gericht informatie terug te sturen. En dat o.a. met de rechter balk van YouTube.
Op Dark Web heb je daar overigens ook geen last van en zie je de overige 75% van wat er op internet gepost staat. Niet geheel zonder risico maar wel oog openend.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: 2500 jaar joodse historie in het midden oosten

Bericht door oktagon » 07 jan 2017, 18:18

En wat is er mis met de informatie in de rechter zijde van het beeld,als die betrekking heeft op het onderwerp;is er volgens jullie gemanipuleerd met die gegeven informatie.
Ik weet dat niet en gezien de varibele benaderingen op die sites neem ik dat voor kennisgeving aan als dat veel zou afwijken van mijn eerste ontvangen info.Over het algemeen komen de reacties bij mijn vergelijken niet ver uiteen.

Dat er gemanipuleerd wordt met mijn bekende gegevens doordat ik ergens naar zoek,zie ik dat manipuleren meer als het verzamelen van jouw data om bv. iets te verkopen aan je;het belang van manipulatie heeft alleen zin als er ook op die manier winst zou kunnen worden gemaakt,behoudens politieke belangen,als bijv.de vermelde Russ. manipulaties in de sites van Hillary Clinton.

Ik verzamel de info,die ik meen voor mijn zoekerij nodig te hebben en mogelijk in het forumgeval,de medeleden blij en vrolijk te maken! :peace:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie