Religie en het buitenaardse

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SolipsiRai
Student
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2017, 15:12

Religie en het buitenaardse

Bericht door SolipsiRai » 13 mei 2017, 21:37

Beste forumleden,

Wat is jullie opinie over het "Geloof" i.v.m. het buitenaardse? Is er een link?
Als ik een voorbeeld mag geven dan vind ik het oude Egypte een passende.
Wat ik geloof is dat de oude Egyptenaren met behulp van buitenaardse invloed de welbekende pyramides hebben kunnen bouwen.
En zo zijn er zeker nog meer tal van voorbeelden. (zie ook Paaseiland en Stonehenge)

Geloven jullie ook dat de "Goden" wellicht buitenaards waren/zijn?
En hoe is jullie kijk hierop?
.::.Victory Not Vengeance.::.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door univers » 13 mei 2017, 22:02

Hoe is jou kijk hier over?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
SolipsiRai
Student
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2017, 15:12

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door SolipsiRai » 13 mei 2017, 22:23

Mijn kijk hierover is dat ik absoluut geloof dat er een verband is.
De oude Egyptenaren hebben een soort van kennis gekregen over hoe zij bijvoorbeeld de grote pyramides moesten bouwen.
Wat ook aannemelijk is is dat de wereldwonderen zoals de pyramides, Stonehenge en de beelden van Paaseiland zelfs door de buitenaardsen zelf zijn neergezet/gebouwd.

Maar om even een beknopt antwoordt te geven op de vraag...

Ja ik geloof heilig dat er buitenaardse invloeden zijn en dat wij hen als Goden zouden hebben aanbeden. (of dat nog steeds doen)


Hopelijk is dit een antwoordt op jouw gestelde vraag :wink:
.::.Victory Not Vengeance.::.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Kristof Piessens » 14 mei 2017, 06:40

SolipsiRai schreef:Mijn kijk hierover is dat ik absoluut geloof dat er een verband is.
De oude Egyptenaren hebben een soort van kennis gekregen over hoe zij bijvoorbeeld de grote pyramides moesten bouwen.
Wat ook aannemelijk is is dat de wereldwonderen zoals de pyramides, Stonehenge en de beelden van Paaseiland zelfs door de buitenaardsen zelf zijn neergezet/gebouwd.

Maar om even een beknopt antwoordt te geven op de vraag...

Ja ik geloof heilig dat er buitenaardse invloeden zijn en dat wij hen als Goden zouden hebben aanbeden. (of dat nog steeds doen)


Hopelijk is dit een antwoordt op jouw gestelde vraag :wink:
Er is een verband maar zou ze geen buitenaardse wezens/invloeden noemen. Ik heb er best een nachtje over geslapen hoe ik het beste antwoord kan formuleren op de vraag in verband met het 'geloof in een buitenaardse wezen/invloed'.

Buitenaards veronderstelt dat het over fysieke entiteiten gaat die buiten het bekende perspectief valt van de mens en de aarde.
Dat is het niet, integendeel de ontdekking dat het wezens zullen zijn die je kunt bevatten via uiterlijke weg een verkeerde aanname is, het zal meer via de innerlijke weg gebeuren dat je zal weten dat er eventuele wezens zullen zijn van andere werelden naast die van de aarde zelf, hedendaags zijn ze nog onnoembaar, aan een deel is al een naam gegeven, maar aan het deel dat nog dient ontdekt te worden is nog geen naam vernoemd.

Het is via innerlijke contact, door bij jezelf te blijven in je eigen kracht dat je andere werelden zult ontdekken die bestaan buiten deze aarde, en niet zozeer via de huidige technieken van de telescopen, ik beschouw deze manier van werken een voorbeschouwing dat die planeten wel degelijk bestaan maar dat ze niet via uiterlijke weg bezocht kunnen worden, dat is ook de reden waarom er zo weinig bewijs van te vinden is, in het idee dat de meeste wezens hogere geëvolueerde wezens zijn en geworden zijn net zoals de mensheid in haar geheel kan evolueren die buitenaardse werelden dat mogelijk ook kunnen zijn, bedenk wel dat uniekheid hiermee ook op zijn/haar plaats is.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Gast1 » 14 mei 2017, 07:59

SolipsiRai schreef:Geloven jullie ook dat de "Goden" wellicht buitenaards waren/zijn?
En hoe is jullie kijk hierop?
Ik geloof dat niet, ik 'weet' het.
We zijn een gemanipuleerde soort, zoals wijzelf ook andere diersoorten -en gewassen- manipuleren.
Het waren overigens niet (enkel) de oude Egyptenaren, de Sumeriërs kregen die 'hulp' al eerder op velerlei gebied.

Je kunt het een beetje vergelijken met John Frum *klik*
De eerste cargocult ontstond ongeveer 6000- 7000 jaar geleden in Sumerië.
Daaruit volgde het Atrahasis- en het Gilgamesh-epos en later weer de Bijbel.

Let op mijn onderschrift.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Osiris » 14 mei 2017, 08:26

Sluit mij hier ook weer bij aan :wink:

Het bijbelse 'gevallen engelen' verhaal,maar wat ook terugkomt in andere culturen/geloofsovertuigingen ( Egyptische/Sumerische/Indiase/Maya/Inca etc. ) geeft voor mij aan dat ze hier eveneens in fysieke vorm gemanifesteerd geweest zijn ( bijvoorbeeld alszijnde de 'reuzen die de aarde bewandelden' of als boodschappers/profeten in menselijke vorm ), waar de godenverering vandaan komt.

En dat er meerdere 'groepen' geweest zijn,die invloed hebben uitgeoefend ,in goede en kwade zin.

Daarnaast eens met Kristof, dat contacten leggen met de hier niet fysiek gemanifesteerden, van binnenuit mentaal mogelijk is via diepe meditatie of trance ( reizen ), wat in de veel oudere beschavingen als Atlantis en Lemurie veel meer gemeengoed was dan in onze huidige tijd.

De mens heeft nu eenmaal de neiging om de verkregen kennis te misbruiken en wat maar al te vaak tot destructie leid,waardoor ook de 'goden' zich regelmatig van ons afwenden,omdat we er nog niet klaar voor zijn om op de juiste manier die kennis te gebruiken en naar te handelen.

Daarnaast gaan we veel te veel uit van de menselijke gedachtenkronkels betreffende buitenaardse vormen.
Er bevinden zich veel meer vormen van manifestatie die ver buiten ons menselijke spectrum van het 'fysieke zien ' vallen.
Het zien van lichtfacetten,waarin zich alles bevind, is bijvoorbeeld bij mensen als spectrum maar beperkt tot minder dan 1 % van het totaal.
Alles buiten die 1 % kunnen we ( nog ) niet waarnemen...

Dus wie weet wat er hier op aarde rond krioelt/gemanifesteerd is,zonder dat het voor ons 'zichtbaar' is :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Gast1 » 14 mei 2017, 08:48

Osiris schreef:Alles buiten die 1 % kunnen we (nog) niet waarnemen ...
... En dan heb je het enkel nog maar over dat wat we waar- en niet waarnemen op Aarde.
Omdat wij minder dan een stipje ende een momentje zijn in het 'Al wat is' is het zelfs niet in de kleinste kleinheden uit te drukken wat we allemaal niet waar (kunnen) nemen. :wink:

Zouden wij in dat opzicht alles waar nemen, dan zouden we helemaal doordraaien en zelfs ons bestaan niet meer begrijpen.
Het zou alle grenzen overstijgen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Osiris » 14 mei 2017, 08:59

Nog even als laatste betreffende het wel of niet 'zien'.

Jaren geleden kwam ik op het net een chemisch experiment tegen ( wat ook deels terug te vinden is in de oude overtuigingen van alchemie ) waar goud een steeds hoger verhittingsproces ( trilling ) onderging.
Het doorliep uiteindelijk hogere elementvormen,totdat het 'onzichtbaar' werd,maar de meters nog wel steeds een kleine massa/gewicht aangaven.
Werd zogenaamd 'sterrenstof' genoemd.

Heb de overtuiging dat onze ziel daaruit bestaat,na de fysieke dood ( wat slechts ons aardse transportmiddel lichaam betreft ) op andere plekken in ons universum,een ( totaal) ander omhulsel kiest om te manifesteren in die omgeving.
Afhankelijk van de daar geldende trillings norm.

Zoals gezegd zal dat wel eens totaal niet te vergelijken zijn met ons huidige omhulsel,waarmee we nu in staat zijn hier op aarde te vertoeven.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Osiris » 14 mei 2017, 09:00

Gast1 schreef:
Osiris schreef:Alles buiten die 1 % kunnen we (nog) niet waarnemen ...
... En dan heb je het enkel nog maar over dat wat we waar- en niet waarnemen op Aarde.
Omdat wij minder dan een stipje ende een momentje zijn in het 'Al wat is' is het zelfs niet in de kleinste kleinheden uit te drukken wat we allemaal niet waar (kunnen) nemen. :wink:

Zouden wij in dat opzicht alles waar nemen, dan zouden we helemaal doordraaien en zelfs ons bestaan niet meer begrijpen.
Het zou alle grenzen overstijgen.
I rest my case
:hands:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Kristof Piessens » 14 mei 2017, 09:21

Gast1 schreef: Zouden wij in dat opzicht alles waar nemen, dan zouden we helemaal doordraaien en zelfs ons bestaan niet meer begrijpen.
Het zou alle grenzen overstijgen.
Das juist het interessante er aan, wat wij als mens fysiek waarnemen wordt bepaald door grenzen, bij wijze van spreken is de aarde 1 grens, daarbuiten kun je niet gaan tenzij je innerlijk geworteld bent om buiten deze grenzen te kunnen reizen.

Het enigste verschil is de grondslag van deze kennis niet geweten is hoe de structuursamenstelling is van een planeet voor zover ze geen vergelijkbare structuur bevatten als deze de aarde heeft, de werkelijkheid is dat alles uit licht en geen licht bestaat, het 'zien' van wat niet waarneembaar is is gestoeld op het innerlijk zien van dit licht in jezelf, ieder mens is er toe in staat dit 'zien' toe te passen, voorwaar dat je je niet laat beïnvloeden door anderen die eisen dat er luisterbereidheid is....de vorm hiertoe maakt niet uit in het draad van "citaten om over na te denken" postte is juist die aanleiding uit een boek van een inmiddels overleden channelaar.
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 14 mei 2017, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Osiris » 14 mei 2017, 09:28

Kristof Piessens schreef:de werkelijkheid is dat alles uit licht en geen licht bestaat, het 'zien' van wat niet waarneembaar is is gestoeld op het innerlijk zien van dit licht in jezelf, ieder mens is er toe in staat dit 'zien' toe te passen
Ieder mens heeft die mogelijkheid in zich.
Maar niet ieder mens is zover, pas als ze in staat zijn hun eigen 'ruis' en dat van hun omgeving weg te kunnen filteren.

;P!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door univers » 14 mei 2017, 10:36

Hopelijk is dit een antwoordt op jouw gestelde vraag
;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door Gast1 » 15 mei 2017, 08:35

Osiris schreef:
Kristof Piessens schreef:de werkelijkheid is dat alles uit licht en geen licht bestaat, het 'zien' van wat niet waarneembaar is is gestoeld op het innerlijk zien van dit licht in jezelf, ieder mens is er toe in staat dit 'zien' toe te passen
Ieder mens heeft die mogelijkheid in zich.
Maar niet ieder mens is zover, pas als ze in staat zijn hun eigen 'ruis' en dat van hun omgeving weg te kunnen filteren.

;P!
;P! ;P! ;P!

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Religie en het buitenaardse

Bericht door entropy » 16 mei 2017, 18:33

Kristof Piessens schreef:Het is via innerlijke contact, door bij jezelf te blijven in je eigen kracht dat je andere werelden zult ontdekken die bestaan buiten deze aarde, ...
Dat lijkt mij ook het meest logische, efficiënte en elegante. Daar ben ik het dus mee eens :)

Plaats reactie