Undercover in de moskee

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Undercover in de moskee

Bericht door taigitu » 07 jun 2017, 11:16

De Deense journalisten Fatma en Mohammed leven drie maanden lang als moslimkoppel
en bezoeken de grootste moskeeën van het land.
Stuk voor stuk staan ze publiek bekend als gematigde gebedshuizen.
Maar dat blijkt achter de deuren helemaal anders.
Afgelopen zondag keek ik een, door mij opgenomen uitzending, van Zembla van november 2016. Hij staat niet meer bij 'Uitzending gemist', maar vond hem terug op youtube. Ik plaats hem omdat het aantoont hoe een en ander verloopt in de moskee in Denemarken. En ik vermoed in (bijna) alle moskeeën?

Deze uitzending gaf mij inzicht hoe de gematigde moslim gedwongen in twee werelden leeft. Het speelt zich af in Denemarken, een Europees land waarin ongeveer volgens een uitspraak van de imam 300.000 moslims wonen. De mensen vallen net als iedereen onder de wetgeving van Denemarken.
En in de interviews wordt ook gezegd door de imam dat deze wetten gelijk zijn aan hun wetten. Hij antwoordt op de vraag of man en vrouw gelijk zijn in de islam met 'ja'.
Maar dit koppel journalisten laat zien dat achter gesloten deuren dit heel anders gaat.

Wij verwachten dat de moslimgemeenschap integreert.
In de video wordt gezegd door de imam dat er nu zoveel moslims in Denemarken zijn, verspreid over het hele land, dat ze geen omgang hoeven te hebben met de andere mensen.

Ook wordt o.a. de gelovige duidelijk gemaakt dat:
- Een kind vanaf 7 jaar verplicht is te bidden.
- Bid hij met 10 jaar nog niet, dan mag je het slaan (iets dat wettelijk verboden is in Denemarken).
- Vrouwen die overspel plegen krijgen als straf steniging. Dat houd in dat ze tot de borst in het zand worden ingegraven waarna het publiek ze mag stenigen tot ze dood zijn.
- Ook een gescheiden vrouw wordt gestenigd bij 'overspel'. Ze blijft blijkbaar (sharia) eigendom van haar ex?
- Een vrouw mag haar man niet weigeren in bed.
- Zij is verplicht hem tegemoet te komen, daar heeft hij recht op, ook al wil zij niet.
- Als hij haar mishandelt wordt aangeraden haar man zijn zin te geven.
- Haar wordt gezegd niet naar de politie te gaan of weg te lopen.
- De vrouw kan haar man geen 2e, 3e of 4e vrouw ontzeggen, het is zijn recht. Alleen, néé, de vrouw mag niet meerdere mannen......

Het is confronterend hoe deze moskeeën, die als gematigd bekend staan, zo tegenstrijdig de gelovigen dwingen de shariawetten te praktiseren. Zeker als ze naar buiten beweren de wetten van het land te accepteren en achter de gesloten deuren hun eigen wetten toe passen. Stenigen wordt niet in Denemarken gepraktiseerd. Maar bij beschadigen van de eer van de man of familie, komt er overal ter wereld eerwraak voor.

Als je als kind in zo'n gemeenschap wordt geboren en opgroeit in een buitenwereld die in belangrijke dingen tegengesteld zijn aan jouw thuiswereld dan is het toch niet zo gek dat er verwarring ontstaat in zo'n kinderkoppie. En hoe vertaald zo'n verward kind dit in zijn pubertijd en als jong volwassene.... Zij zijn ontvankelijker voor radicalisering als ze in de handen vallen van een groep die er op uit zijn 'mederwerkers' te werven voor hun monsterlijke praktijken. Waar ze voorgehouden wordt om de held voor het geloof te zijn, Allah. Hoe trots hun ouders en vrienden zullen zijn, en hoe ze ontvangen zullen worden in het hiernamaals door de heerlijkheden van een rijtje maagden.

Worden kinderen geboren in een moslimland dan is er geen/weinig verschil in de thuiswereld en buitenwereld. Zeker niet als er zo strikt op de gelovigen wordt gelet en gestraft, door zowel de imam als de sociale omgeving waarin men leeft. Zeker in orthodoxe moslimlanden. Maar ook daar worden kinderen en volwassenen verleidt tot terreur tegen ongelovigen en de vijanden van het geloof.

Als ik zo die documentaire bekijk dan heb ik weinig hoop voor werkelijke integratie. Ook in ons land of welk ander land waar de moskee bepaalt welke wetten toegepast moeten worden door de gelovige. Wel stel ik voor mezelf vast dat het geloof op zich integratie niet tegenhoud of vertraagd. Maar hoe een gelovige moslim gegijzeld wordt in regels of religieuze wetten die haaks staan op de wetten van onze maatschappij. De gelovige wordt op deze manier in de basis al aangezet om de wetten van Denemarken te overtreden.

Zo zal voorlopig alleen de 'vrije' moslim in de niet moslim-landen zich integreren.
En hopelijk zal de moskee, voor zover dat nog niet zo is, straks worden geleid door 'vrije' imams. Het zal een geleidelijk proces zijn wat niet te stoppen valt.
Ik zie de vergelijking met het christelijke geloof. Van kruistochten naar leeglopende kerken omdat men zich niet meer kan vinden in de (oude) huidige leer.



Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Undercover in de moskee

Bericht door gusteman » 07 jun 2017, 18:07

taigitu schreef:Zo zal voorlopig alleen de 'vrije' moslim in de niet moslim-landen zich integreren.
Dat merken we vaak genoeg: puber en jong-volwassene moslims zijn de makkelijkste prooien voor terreurgroepen. Van zodra ze bewust de moskee bezoeken staan ze open voor indoctrinatie, wat wel eigen is aan de leeftijd maar meer uitgesproken wanneer die jongeren zijn opgegroeid in een tolerante maatschappij.
taigitu schreef:En hopelijk zal de moskee, voor zover dat nog niet zo is, straks worden geleid door 'vrije' imams. Het zal een geleidelijk proces zijn wat niet te stoppen valt.
Ik zie de vergelijking met het christelijke geloof. Van kruistochten naar leeglopende kerken omdat men zich niet meer kan vinden in de (oude) huidige leer.
Persoonlijk zie ik dat ook zo en ook dat valt waar te nemen in gemeenschappen waar de imam zelf heeft ingezien dat de Islam meer is dan de sharia alleen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Undercover in de moskee

Bericht door Tammy » 07 jun 2017, 19:51

Ik ga de film deze week bekijken Taigitu.
Het verbaasd me niks als ik lees hoe het er werkelijk aan toe gaat in de moskee.
Dit is iets wat ik al jaren denk.
En dat je weinig hoop hebt Taigitu voor integratie, dat zie je goed.
Want die is er niet.
Sommige culturen gaan niet samen, soms zijn de verschillen te groot.
Maar om zoiets hardop te zeggen schijnt onmogelijk te zijn zonder boze blikken.

De regels lopen honderden jaren achter op die van ons.
Dat is nu eenmaal zo.
Eens zijn die net als wij nu hebben, dus geen steniging en meer van die middeleeuwse praktijken.
Maar zover is het nog lang niet.

De preken in de moskeeën hebben te lang in de westerse wereld achter gesloten deuren plaatsgevonden , onder het mom van godsdienstvrijheid.
Maar soms kan godsdienstvrijheid misbruikt worden door mensen.
Pas kort eigenlijk begint men zich af te vragen wat er gebeurt tijdens die preken.
Veel te laat, maar dat mag je ook niet zeggen.

En even voor alle duidelijkheid, ik heb geen Wilders nodig om tot dit besef te komen.
Ik kan namelijk zelf nadenken , doe ik al heel lang. :wink:


Bedankt voor het plaatsen Taigitu, zoals gezegd ga ik hem gauw bekijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Undercover in de moskee

Bericht door Tammy » 07 jun 2017, 21:10

Taigitu, ik heb net de film gezien. :grin:
Heb besloten om hem meteen te bekijken.
Vreselijk allemaal om te zien en vreselijk hoe vrouwen worden behandeld.
Werkelijk om kotsmisselijk van te worden.
Ik schreef voor de film al dat soms culturen niet samen gaan.
Deze film is een perfect voorbeeld daarvan.
Ben totaal niet verbaasd, maar echt erg om zoiets te zien in het vrije westen. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Undercover in de moskee

Bericht door Fenna » 08 jun 2017, 12:53

Ik.had hem vorig jaar al gezien.
Ik hoop dat mensen die dit zien, zich realiseren wat wij voor gevaar in huis halen en niet wegkijken.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Undercover in de moskee

Bericht door Tammy » 08 jun 2017, 13:58

Tot nu toe keken velen weg Fenna.
Laten we hopen dat men wakker aan het worden is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Undercover in de moskee

Bericht door herman50 » 15 jun 2017, 12:05

dan vind ik het vreemd dat volgende niet is rond gedeeld , ......

Moslimjongeren redden vele levens bij brand
Vanwege de Ramadan was een groep jonge moslims laat op de terugweg vanuit de moskee en zagen als een van de eersten wat er gaande was bij de Grenfell tower. Vanwege de Ramadan mogen moslims pas weer eten als de zon onder is. Vooral jongeren nemen die nachtelijke maaltijd vaak gemeenschappelijk in de moskee. Ze waren de eersten die gingen redden, opvangen en helpen. Ze speelden de eerste uren een hoofdrol in de opvang van de ontredderde die vertwijfeld op straat liepen.

“We zijn er als de kippen bij om kritiek te leveren als ze foute dingen doen, maar dit verhaal moet ook aandacht krijgen”, zegt een ooggetuige. “Als zij er niet waren geweest waren er veel meer doden geweest”. ,,, [clap] [clap] [clap]
mooi opmerking van deze ooggetuige,,, terwijl men hier niks anders kan dan voor oordelen hebben ,,,,,,chapeau voor deze gasten :hands: :hands: :hands: :hands:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Undercover in de moskee

Bericht door Tammy » 15 jun 2017, 13:31

Het is mooi wat deze mensen hebben gedaan Herman50.
Het zou eruit zien als ze niks deden.
Maar deze topic laat een documentaire zien wat er ook aan de hand is in de moskee.
Niet alleen maar peace.
En dat is ernstig genoeg , natuurlijk zijn niet alle moslims op de wereld zo.
Net zoals om in mijn straatje te blijven niet alle Italianen bij de Maffia zitten.
Maar wat je in de film ziet is eng , en dat mag ook gewoon benoemd worden.
Heeft niks te maken met vooroordelen, is gewoon iets wat gebeurt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Undercover in de moskee

Bericht door Fenna » 15 jun 2017, 18:14

:post: Tammy
Maar zoals met alles is niet iedereen slecht.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Undercover in de moskee

Bericht door Tammy » 16 jun 2017, 04:02

Inderdaad Fenna, niet iedereen gelukkig. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Undercover in de moskee

Bericht door herman50 » 16 jun 2017, 07:22

helaas krijgt het slechte tóch het voordeel en het goede word ondergesneeuwd , dit hoef je niet te weten veronderstel dat je er anders over gaat denken,, gisteren bij flappe tapper staat een man te pinnen , komt een ´getinte ´knul aanlopen , man pakt pasje en wil weglopen, waarop die knul zegt meneer u vergeet uw geld, dit stak keurig uit de machine,,, de 1e -man- bleek later een AD reporter te zijn, de getinte knul medewerker van de Plus super ,,,, was om 08uu45min .... zo slecht zijn ze echt niet
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie