Hardcore/Darkcore/Terror (in de ban van de duivel?)

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Extor

Hardcore/Darkcore/Terror (in de ban van de duivel?)

Bericht door Extor » 14 nov 2005, 16:46

Een vriend van mij is erg gelovig!
Hij vind zichzelf een ware christen en vindt dat iedereen die niet gelooft dat Jezus Christus gestorven is voor onze zonden naar de hel gaat.

Ik ben zelf niet gelovig! Daarmee bedoel ik dat ik geen echte godsdienst heb. Ik geloof in karma. Dit staat los van het fenomeen dat ik voor wil leggen.

Denken jullie ook dat de muziek die ik draai/produceer en de feesten waar ik naartoe ga gelieerd is aan de duivel? Het gaat hier om de keiharde vormen van hardcore! Snelle bassdrummen van 160 tot 200 beats per minute. (af en toe wel een duistere ondertoon, maar die vind ik juist leuk, maargoed daar koppel ik geen duivel of een kwade geest aan)

Ik vind dit zware onzin, want voor mij heeft het hele andere doeleinden
Ik raak geprikkeld door mijn muziek, het is mijn hobby, een belangrijk iets voor mijn leven waar ik mee opsta en mee naar bed ga. De duivel, nou sorry hoor, maar dat dringt echt niet tot me door!

...Hoe denken jullie daarover???
Laatst gewijzigd door Extor op 14 nov 2005, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 14 nov 2005, 16:48

Vind ik ook klinkklare onzin !!

Extor

Bericht door Extor » 14 nov 2005, 16:49

Ok dat is er al 1 die het met mij eens is... :P

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 14 nov 2005, 16:51

IK vind het ook onzin hoor.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Extor

Bericht door Extor » 14 nov 2005, 16:54

maar hoe komen mensen dan op zulke gedachten!?
Is dat niet 1 van de redenen waarom er zoveel ellende is in de wereld, dat mensen (die helemaal niet zo mogen oordelen) door bepaalde waanideeen andere mensen achterstellen en eigenlijk betitelen als slecht/duivels en (in sommige gevallen) elkaar kapot maken

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 14 nov 2005, 17:03

Extor schreef:maar hoe komen mensen dan op zulke gedachten!?
Is dat niet 1 van de redenen waarom er zoveel ellende is in de wereld, dat mensen (die helemaal niet zo mogen oordelen) door bepaalde waanideeen andere mensen achterstellen en eigenlijk betitelen als slecht/duivels en (in sommige gevallen) elkaar kapot maken
Nou omdat die muziek vaak erg luid en onverstaanbare en (duivelste) teksten bevat. En als er 'gezongen' wordt is het meestal WROEOROEROWRWADJAJAAJAJWHAHA!! BURN BURN !! IN HELLLLL !!! etc.

Romaine

Bericht door Romaine » 14 nov 2005, 17:11

Veel mensen wordt indringend verteld hierover door anderen of zijn gemakkelijk beïnvloedbaar...

Een hel bestaat niet. Het hiernamaals heeft zeven sferen naar gelang de ontwikkeling van de mens. Ben je qua bewustzijn verder ontwikkeld, dan kom je in hogere sferen...

American Dawn

Bericht door American Dawn » 15 nov 2005, 01:34

Persoonlijk geloof ik wel in een geesten en demonen wereld.(naast de goede en neutrale geesten natuurlijk)

Maar ik geloof dat je je ER Echt voor moet openstellen wil het invloed op je leven hebben

Het gebruik van Subliminale boodschappen tijdens house parties vind ik wel kwalijk omdat er altijd labiele geestjes kunnen zijn die zich laten beinvloeden .

Grootste gedeelte hardcore fans zie ik dan ook als rebelse pubers die alleen willen shockeren .
Het verheerlijken van geweld en genocide wat ook voorkomt in de dance scene zegt alleen wat over het EQ + IQ van deze gastjes en moet kunnen vind ik.

We mogen ook niet vergeten dat in het Rampjaar 2001 van Dance-Valley er zulke boodschappen werden opgevoerd en dit dus toch wel mogen serieus nemen:Bij het door TMF op televisie uitgezonden optreden van de Engelse band Orbital op Dancevalley 2001, werd het publiek 20 minuten blootgesteld aan een visueel bombardement met woorden als Satan, Devil, Lucifer, Murder, Rape, Kill, Chaos – en het festival eindigde in een onvoorstelbare chaos.


En ik zelf American Dawn is zelf ook een Hardcore Dance maar ik houd zelf meer van u.k. Freeform Hardcore maar dat is Happines en Darkness dus meer evenwicht.

Dit mogen we ook niet vergeten:de beste truuk die de duivel heeft opgevoerd is ons wijsmaken dat hij niet bestaat.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 nov 2005, 02:43

Ach, het is allemaal weer net als vroeger.
Vroeger was rock en roll de muziek van de duivel.
Toen hardrock en heavy metal.
Nu hardhouse etc.

Kletskoek.

Gewoon angst voor het onbekende.
Dit mogen we ook niet vergeten:de beste truuk die de duivel heeft opgevoerd is ons wijsmaken dat hij niet bestaat.
Ik zit maar te verzinnen in welke film ik dit laatst tegenkwam..
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Eden

Bericht door Eden » 15 nov 2005, 07:03

Dit mogen we ook niet vergeten:de beste truuk die de duivel heeft opgevoerd is ons wijsmaken dat hij niet bestaat.
Ik zit maar te verzinnen in welke film ik dit laatst tegenkwam..[/quote]

Volgens mij het komt uit film The Exorcism of Emily Rose

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 nov 2005, 07:35

Misschien ook wel, maar die heb ik niet gezien.
Dus ik denk toch een andere...
Ik kom er echt niet op...
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Extor

Bericht door Extor » 15 nov 2005, 09:46

Ja, idd...maar ik vind ook dat als je met de satan, of hoe je het wilt noemen (het kwade), in aanraking wilt komen, dat je dan jezelf daar voor open moet stellen!

En in mijn scene, de stijl die ik draai, zijn ook verschillen in de scene. Ik draai vrolijke hardcore! maar ook de duistere vorm van hardcore!

evenwicht moet er zijn.

Romaine

Bericht door Romaine » 15 nov 2005, 11:01

Het gebruik van Subliminale boodschappen tijdens house parties vind ik wel kwalijk omdat er altijd labiele geestjes kunnen zijn die zich laten beinvloeden .
Subliminale boodschappen: als jij ook maar iemand kunt vinden die niet beïnvloedbaar is door subliminale booschappen, dan zou ik dat knap vinden. Het geeft namelijk rechtstreeks inbreuk op je hersenschors waardoor je zo heel simpel manipuleerbaar bent. In dat gedeelte zitten de oerinstincten...
Dit mogen we ook niet vergeten:de beste truuk die de duivel heeft opgevoerd is ons wijsmaken dat hij niet bestaat.
De beste truc van een niet-bestaand persoon is de mensen doen geloven dat hij bestaat. Vergeet niet dat de christelijke kerk de duivel in de loop der eeuwen erbij heeft verzonnen.
De duivel bestaat niet, maar iemand kan wel des duivels zijn!

Extor

Bericht door Extor » 15 nov 2005, 14:30

Eerst zeg je dat iedereen goed beinvloedbaar is dmv die boodschappen en vervolgens zeg je dat de duivel niet bestaat...

MMe

Bericht door MMe » 15 nov 2005, 18:18

Ik luister vaak naar ronduit op 3FM van de EO maar die gasten gaan ook helemaal hardcore heavy metal, alleen de teksten zijn anders :)

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 15 nov 2005, 18:33

Ik wil wel 'ns wat van je werk horen.
Link?
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

American Dawn

Bericht door American Dawn » 16 nov 2005, 00:07

Weetje wat ik trouwens een Grappige Rete goede Hardcore Plaat vind.......op satanistisch gebied

"Alles Kapot" van Neophyte en Evil Activities .


Goede E.O. sample en Dordrechts Christelijk Gelul en een Hardcore Beat Bizar goed.

En de Duivel krijgt in deze plaat overal de schuld van.

Deze plaat is in de U>k. U.S. Canada en Japan zelfs zeer populair terwijl ze er geen reet van verstaan..
Laatst gewijzigd door American Dawn op 16 nov 2005, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 16 nov 2005, 00:32

Intro Alles Kapot.


Dortse E.O. Reporter : U schrijft ik zag de jeugd veranderen in een wil loze kudde ,....

U meent dat he,......

Dortse Religieuze freak:Dat meen ik want anders had ik het niet geschreven.


E.O.: De Duivel kreeg ze in hun greep.

RF: Want de muziek daar zit eigenlijk de duivel in die wil zo de jongeren zo proberen te indoctrineren dat ze alles in de maatschappij kapot maken en dat komt ook in het liedje voor: Alles naar de klote alles kapot....
Laatst gewijzigd door American Dawn op 16 nov 2005, 04:58, 2 keer totaal gewijzigd.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 16 nov 2005, 00:34


Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 16 nov 2005, 10:56

Romaine schreef:
Het gebruik van Subliminale boodschappen tijdens house parties vind ik wel kwalijk omdat er altijd labiele geestjes kunnen zijn die zich laten beinvloeden .
Subliminale boodschappen: als jij ook maar iemand kunt vinden die niet beïnvloedbaar is door subliminale booschappen, dan zou ik dat knap vinden. Het geeft namelijk rechtstreeks inbreuk op je hersenschors waardoor je zo heel simpel manipuleerbaar bent. In dat gedeelte zitten de oerinstincten...
Naar het effect van subliminale boodschappen is al hopen onderzoek gevoerd, en heeft aangetoond da er geen evidentie is om aan te nemen dat subliminale boodscappeen mensen zouden aanzetten om dingen te kopen, of dat verborgen boodschappen in rockmuziek 'antisociaal gedrag' zouden veroorzaken.

Trouwens, als het wel zou werken zouden in iedere recalemeboodschap die je tegenkomt wel subliminale boodschappen zijn vewerkt.
Plato roeleert

Plaats reactie