Hardcore/Darkcore/Terror (in de ban van de duivel?)

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Smartpointer

Bericht door Smartpointer » 16 nov 2005, 11:08

Romaine schreef:Veel mensen wordt indringend verteld hierover door anderen of zijn gemakkelijk beïnvloedbaar...

Een hel bestaat niet. Het hiernamaals heeft zeven sferen naar gelang de ontwikkeling van de mens. Ben je qua bewustzijn verder ontwikkeld, dan kom je in hogere sferen...
Maar wie controleert dit systeem en wie bepaalt wat goed is en wat slecht?

Smartpointer

Bericht door Smartpointer » 16 nov 2005, 11:12

Een beetje opera zit ook bordevol met haat en doodslag. Zeker ook van de duivel. :oops:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 16 nov 2005, 13:15

Smartpointer schreef:Een beetje opera zit ook bordevol met haat en doodslag. Zeker ook van de duivel. :oops:
Daar wil ik een bewijs of feiten van zien :mrgreen: !!

Extor

Bericht door Extor » 16 nov 2005, 13:28

hahahaha, ik zal wel eens wat posten hier...

Neophyte & Evil activities - Alles kapot

"wat betekend house nou voor jou?"

Heel cool nummer! Ook hier zocht nou net weer niet de duivel achter...Ik vind het prachtig hoe die idiote freak uit dordt die uitspraken doet...
Dat mens snapt er niks van

Ik kom ook uit dordt haha :mrgreen:

Romaine

Bericht door Romaine » 16 nov 2005, 13:40

Krystallainen schreef:
Romaine schreef:
Het gebruik van Subliminale boodschappen tijdens house parties vind ik wel kwalijk omdat er altijd labiele geestjes kunnen zijn die zich laten beinvloeden .
Subliminale boodschappen: als jij ook maar iemand kunt vinden die niet beïnvloedbaar is door subliminale booschappen, dan zou ik dat knap vinden. Het geeft namelijk rechtstreeks inbreuk op je hersenschors waardoor je zo heel simpel manipuleerbaar bent. In dat gedeelte zitten de oerinstincten...
Naar het effect van subliminale boodschappen is al hopen onderzoek gevoerd, en heeft aangetoond da er geen evidentie is om aan te nemen dat subliminale boodscappeen mensen zouden aanzetten om dingen te kopen, of dat verborgen boodschappen in rockmuziek 'antisociaal gedrag' zouden veroorzaken.

Trouwens, als het wel zou werken zouden in iedere recalemeboodschap die je tegenkomt wel subliminale boodschappen zijn vewerkt.
Onderzoek er naar is goed, maar in de onderzoeken die je aanhaalt heb ik geen vertrouwen. Of heb je het zelf uitgetest?

Romaine

Bericht door Romaine » 16 nov 2005, 13:51

Smartpointer schreef:
Romaine schreef:Veel mensen wordt indringend verteld hierover door anderen of zijn gemakkelijk beïnvloedbaar...

Een hel bestaat niet. Het hiernamaals heeft zeven sferen naar gelang de ontwikkeling van de mens. Ben je qua bewustzijn verder ontwikkeld, dan kom je in hogere sferen...
Maar wie controleert dit systeem en wie bepaalt wat goed is en wat slecht?
Het is geen systeem dat controle behoeft. Ieder mens heeft een bepaald bewustzijn en als die overlijdt zal de ziel automatisch gaan naar de sfeer die bij hem of haar past. Maar iedere ziel gaat naar het hiernamaals, ofwel hemel genoemd. Hitler ging naar de hemel. Maar wel naar de sfeer die bij hem paste.

Het verschil tussen goed en kwaad. Lastig uit te leggen in een gepolariseerde wereld. De kosmos weet het perfect, maar ik kan je er geen antwoord op geven. Ik kan wel aspecten opnoemen die ofwel goed ofwel slecht zijn, maar het complete plaatje weet ik niet.

Smartpointer

Bericht door Smartpointer » 16 nov 2005, 15:19

FoX schreef:
Smartpointer schreef:Een beetje opera zit ook bordevol met haat en doodslag. Zeker ook van de duivel. :oops:
Daar wil ik een bewijs of feiten van zien :mrgreen: !!
Neem alleen de opera Aïda maar

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 16 nov 2005, 18:35

Romaine schreef:
Krystallainen schreef:
Romaine schreef: Subliminale boodschappen: als jij ook maar iemand kunt vinden die niet beïnvloedbaar is door subliminale booschappen, dan zou ik dat knap vinden. Het geeft namelijk rechtstreeks inbreuk op je hersenschors waardoor je zo heel simpel manipuleerbaar bent. In dat gedeelte zitten de oerinstincten...
Naar het effect van subliminale boodschappen is al hopen onderzoek gevoerd, en heeft aangetoond da er geen evidentie is om aan te nemen dat subliminale boodscappeen mensen zouden aanzetten om dingen te kopen, of dat verborgen boodschappen in rockmuziek 'antisociaal gedrag' zouden veroorzaken.

Trouwens, als het wel zou werken zouden in iedere recalemeboodschap die je tegenkomt wel subliminale boodschappen zijn vewerkt.
Onderzoek er naar is goed, maar in de onderzoeken die je aanhaalt heb ik geen vertrouwen. Of heb je het zelf uitgetest?
waarom heb je dan wel vertrouwen in dat het wel zou werken?
Plato roeleert

Romaine

Bericht door Romaine » 16 nov 2005, 18:38

Ik heb de mogelijkheid om in een menselijk lichaam te kijken en daar de processen te bestuderen. Toen ik me daar op afgestemd heb keek ik er zo enorm van op dat de mens zo enorm simpel te beïnvloeden is, zonder het ook maar te merken. Dit heb ik ook iemand anders laten controleren, en die kwam op de zelfde conclusie uit.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 12 dec 2005, 23:31

Krystallainen schreef: Trouwens, als het wel zou werken zouden in iedere recalemeboodschap die je tegenkomt wel subliminale boodschappen zijn vewerkt.
Offtopic:
Wie zegt dat dat niet het geval is? Ik heb een boek gelezen van Dean Koontz. Het is een roman, maar hij heeft wel onderzoek naar verricht. De boek heet: "Huiveringen".

Meer info over de boek:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... e=Synopsis

Ik geloof zelf sinds ik die boek heb gelezen dat ze het in de reclames gebruiken. Als je dat boek eenmaal leest zul je ieder poster of reclame met andere ogen gaan zien.

[ONTOPIC]

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat hardcore muziek net ietsje te hard. Als ik ernaar luister houd ik geen 1 minuut vol. Ik voel de aandrang om met dingen te gaan gooien, maar misschien is het alleen bij mij zo. Heeft iemand anders daar last van? Ik voel me ook niet lekker als ik ernaa luister.

Maar of ik geloof dat het iets met de duivel te maken heeft? Nee hoor. Onzin gewoon.

mw

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 20 dec 2005, 15:33

Metal kan ook wel duivels zijn, maar ik zal nu niet veralgemenen:
ik heb het hier over vrij veel death- en norwegian black metal groepen. :wink:

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 20 dec 2005, 23:40

Ik denk dat het grote probleem is dat veel mensen de symboliek achter songteksten niet snappen.
Je moet nu eenmaal niet alles letterlijk nemen.

Een collega zat eergisteren een of andere docu te kijken op internet hier (zonder geluid dus helaas) van een of andere religieuse beweging die alle pop en rockmuziek ziet als duivels.
Madonna
beach boys
elvis
prince
U2

allemaal duivelse muziek.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Romaine

Bericht door Romaine » 21 dec 2005, 00:38

Duivels zou ik het niet noemen, maar ik ken mooiere muziek... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 21 dec 2005, 14:59

En dan heb je ook nog groepen die 'voor de fun' duivelse teksten gebruiken.

Anet

Bericht door Anet » 21 dec 2005, 15:08

Van Prince zeiden ze toendertijd ook dat er duivelse teksten gesproken werden als je de LP andersom dus terug draaide ...

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 21 dec 2005, 15:10

Een plaat andersom draaien klinkt ook zo duivels. Of het vertraagd afspelen.

Anet

Bericht door Anet » 21 dec 2005, 15:14

Ja, men vind dit griezelig, vandaar het duivelachtige egithcaleviud !!! :wink:
Laatst gewijzigd door Anet op 21 dec 2005, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 21 dec 2005, 15:16

egihcaleviud !!! ...............................het wat? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 21 dec 2005, 15:22

Tammy schreef:egihcaleviud !!! ...............................het wat? :roll:
Draai het om en voeg er een t aan toe.

Anet

Bericht door Anet » 21 dec 2005, 15:25

Bladerkronkeltroll schreef:
Tammy schreef:egihcaleviud !!! ...............................het wat? :roll:
Draai het om en voeg er een t aan toe.
Chips!!!! de "t"vergeten, heb het meteen even aangepast! :oops:
Laatst gewijzigd door Anet op 06 jul 2006, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie