De appelaffaire

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De appelaffaire

Bericht door Osiris » 18 jun 2017, 22:33

Ik geloof dat de schepping van de huidige mens i.d.d. in Soemerie heeft plaats gevonden (het Adama/Lilith,oftewel Adam/Eva verhaal ),echter enkele honderdduizenden jaren geleden,niet 6000.
Weliswaar misschien dat het Mozes/Sinai moment wel zo'n 6000 jaar geleden plaatsvond.

Dat er daarvoor al veel minder ontwikkelde mensachtigen bestonden, verder terug in de tijd dan die honderdduizenden jaren ( waar uiteindelijk genetische manipulatie op toegepast is om huidige mens te creeren ), lijkt mij ook niet onjuist.

Heb het idee dat Gast1 daar naar refereert.
Maar kom daarmee zelf weer uit op het Sitchin verhaal over Soemerie en de 'buitenaardse' genetische manipulatie wat zo'n 400.000 jaar geleden een aanvang nam.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De appelaffaire

Bericht door Osiris » 18 jun 2017, 23:03

Volgens het verhaal van Sitchin,kwamen de Annunaki hier 400.000 jaar geleden.
De mijnwerkers werden de Igigi genoemd, een lagere rang Annunaki.

Er zijn mijnen in Afrika gevonden die uit die tijd zouden stammen.

Na enkele duizenden jaren kwamen de Igigi in opstand vanwege het te zware werk.
Een oplossing werd gezocht in genetische manipulatie van de al aanwezige soorten op aarde.

In eerste instantie werd een dommekracht (vanuit de mensachtigen ) in een laboratorium gecreeerd met onthouding van enkele genen die het ontstaan van bewustzijn uitsloot.

Echter gingen deze varianten niet zo lang mee ( defecten) en moest er elke keer weer vanuit het laboratorium via buitenaardse eigen draagmoeders, nieuwe aanvoer komen,wat tijdrovend was ( ze konden zichzelf als buitenaards/aardse hybride niet voortplanten ).

Totdat één van de heersers op aarde,tegen de wil van het opperste buitenaards commando, direct zijn eigen zaad inbracht bij aardse draagmoeders, echter nu zonder de genetische beperking.
Zaad- eicel - ( denne of granaat ) appel, met het volledige DNA ( slang ) en dus ook de bewustzijnscode, oftewel de boom van Kennis van goed en kwaad.

Deze hybride was niet alleen bewust,maar kon zich eveneens zelf voortplanten.
Vanuit dit nieuwe DNA werd de vrouwelijke 'volledig' menselijke tegenhanger gecreeerd.

En ziehier het ontstaan van de mensheid in huidige vorm, een paar honderdduizend jaar geleden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: De appelaffaire

Bericht door Gast1 » 19 jun 2017, 06:37

gusteman schreef:
Gast1 schreef:Maar ik denk werkelijk dat dit is, wat ongeveer een jaartje of 6000 geleden is gebeurd.
In Soemerië.
De schepping van de mens en jawel, hier begon ook precies in die tijd de historie van de mens.
Dus de Australopithecus afarensis (plus minus 4 miljoen jaar geleden) mogen we dan niet zien als een menselijk wezen .....
Ik vraag me af waarom 'we' dat niet zouden mogen en van 'wie' 'we' dat niet zouden mogen.
Van mij mag het in ieder geval mijn beminde allerbeste :wink:
gusteman schreef: ook al is het dan 'maar' een voorloper van de mens.
Hoezo maar? Niet enkel dat is (of kan) een voorloper van de huidige mens zijn.
gusteman schreef:De 'moderne' mens (homo sapiens sapiens) zou volgens DNA onderzoeken al zo'n 200.000 jaar geleden hebben rond gehost in Oost-Afrika.
Echter volgens jouw verwijzing naar Sumerië kan dit ook niet kloppen.
Dat lijkt mij een misvatting van jou ...
gusteman schreef:Het wordt dan nog iets moeilijker nu ook al menselijke resten van zo'n 300.000 jaar oud zijn gevonden (KLIK)
Dat lijkt mij helemaal niet moeilijk ... :mrgreen:
Laten we ietsiepietsie wat verder terug gaan:
De sahelanthropus tchadensis is een uitgestorven mensaap die oorspronkelijk geclassificeerd werd als het oudste mogelijke lid van de menselijke stamboom.
Naderhand zag men in dat het om een aap uit het Mioceen gaat die verwant is met de mens en de nu levende Afrikaanse mensapen.
Hij leefde ongeveer 7 miljoen jaar (Ma) geleden tijdens het Mioceen.

Nog wat verder terug:
De moderne mens is ontstaan uit eerder levende primaten, zo'n pakweg pak 'm beet 60 miljoen jaar geleden.
De meeste paleontologen denken dat de primaten een gemeenschappelijke voorouder hebben met de vleermuizen en daar zitten we al in het tijdperk van Fred Flinstone, die samen met de dino's leefde :mrgreen:

Maar ik heb het inderdaad over 6000 jaar geleden, maar misschien waren het ook wel ergens tussen de 10.000 en 15:000 jaar geleden.
Culturen die een plotse ongekende kennis kregen en die opmerkelijke bouwwerken maakten.
Opmerkelijk dat je, beste Guus, aan het verhaal van John Frum voorbij gaat:
Gast1 schreef:Ik schreef het al eerder en verwijs enkel naar de inhoud *klik* van dit artikel.
Waardoor je mijn essentie mist.
De essentie van het bijvoorbeeld toevoegen van ingrediënten aan een specimen die ervoor gezorgd hebben dat wij bijvoorbeeld nu zijn wat we zijn.
De mens is geëvolueerd ... én mogelijk een handje 'geholpen' in een aantal fasen.
Osiris verwijst er al naar.
Die 6000 jaar geleden, is niet iets van mij maar van James Ussher (merkwaardig dat ik die Wikipedia link niet kan plaatsen, maar zie aldaar).
Daar had ik duidelijker in moeten zijn, waarvoor excuses.

De bekendste piramiden zijn immers zeer waarschijnlijk ook veel ouder dan 6000 jaar en er zijn nog veel oudere 'bijzondere' bouwwerken (artefacten) gevonden.
Maar je hebt het verhaal van de cargocult niet opgepakt en dus laat ik het er maar bij.
gusteman schreef:Is er één of andere reden waarom al die onderzoeksresultaten in de prullenmand mogen gekieperd worden?
Want dat is het enige wat we er nog mee kunnen aanvangen indien de mens werkelijk slechts 6.000 jaar oud zou zijn.
En jawel hoor ... [doh]
Gast1 schreef:De berg Sinaï (in Egypte) zou volgens de geschriften vaak gehuld zijn in een 'rode' wolk, waarbij de hele berg 'trilde' en soms waren er 'engelentrompetten' te horen.
Dagelijkse kost in bijvoorbeeld Yellowstone, niks bijzonders aan hoor.
En ja, 'volgens de geschriften' is nu niet bepaald een betrouwbare parameter, is het niet beste Pierre?[/quote]Betrouwbaarder dan je denkt: cargocult ... maar ik schreef het al:
beste Pierre schreef:dus laat ik het er maar bij.
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Er valt niets te beslissen omdat het immers is zoals het is (als iets vast ligt, hoeft er ook geen beslissing genomen te worden Guus, toch?) en er is geen Goddelijk wezen in die zin.
Er zijn wel Goddelijke wezens en die zijn allen 'geschapen' door de Goddelijke Kracht ...
gusteman schreef:Dus ook het quasi eindeloze gedoe met jouw werkgever, beste Gast1, net zoals de slachtoffers van alle oorlogen en rampen, de verhongerende bevolkingen en verwaarloosde kinderen: dat zou allemaal het gevolg zijn van een beslissing genomen door een goddelijk wezen.
Zoals ik al schreef, niet door een Goddelijke wezen in die zin, maar door een Goddelijke Kracht. Klopt.
En ergens schreef Witte wel dat ik een bofkont ben en dat ben ik ook, anders dan de slachtoffers van alle oorlogen en rampen, de verhongerende bevolkingen en verwaarloosde kinderen.
Dat wat mij overkomt -hoe moeilijk het soms ook is- beschouw ik als een geschenk.
Het heeft me een nog groter inzicht gegeven in al wat er is.
Kijk, dat is nu eens een leuke vaststelling zie.
Alles, beste Gast1, wat jij in de hierboven aangehaalde paragraaf hebt geschreven (met uitzondering dan van het stukje wat ik in blauwe italiek heb gemarkeerd) is precies wat de Katholieke kerk al bijna tweeduizend jaar gebruikt om de gelovigen zoet te houden en te onderdrukken.
[euh?] [euh?] [euh?] Ja ... enne? Dat is toch bekend?
gusteman schreef:Het stukje wat ik heb gemarkeerd doet enkel afbreuk aan het standpunt van de Katholieke Kerk dat er effectief een persoonlijkheid zou bestaan met goddelijke krachten die aan de oorsprong ligt van alles en doelbewust alles heeft geschapen.
Daardoor blijft de stelling dat de mens niet anders kan dan ondergaan vanuit een vorm van gelatenheid, fatum, inch Allah, noem maar op zoals je het wil.
Ik heb niets te willen ... alles ligt al vast :wink:
Dit wat je hier schreef is niet zoals ik het wil, maar zoals jij het wil ...
gusteman schreef:En dat opent natuurlijk behoorlijk onaangename perspectieven.
Want als het universum werkelijk op die manier is ontstaan en in elkaar steekt dan kan je niemand kwalijk nemen wanneer die iets engs of onaangenaams doet: het stond namelijk vast, de persoon die kwaad doet wordt dan enkel een instrument in de handen van Het Lot, de Voorbeschikking.
Ja, dat klopt helemaal: de 'kwaadwilligen' konden niet anders dan dat zij deden.
De IS-leden zijn daar een momenteel bekend voorbeeld van.
Ik vind het heel triest dat dit allemaal aan het gebeuren is, maar het is zoals het is mijn beste.
Beter kan ik het niet verwoorden.
gusteman schreef:Zo zouden we er dan maar de oorlogen en terreur moeten bij nemen aangezien het al vast lag van bij het begin der tijden.
En kunnen we figuren als Stalin of Pol Pot niet kwalijk nemen dat ze de dood van miljoenen op hun geweten hebben: zij waren enkel uitvoerders, het moest gebeuren.
Volgens mij begrijpen we elkaar eindelijk.
Ik neem het de poes niet kwalijk dat ze een muis vangt, ze kan niet anders.
Ik vind het zielig voor de muis, maar het is zoals het is en zoals het vast ligt, het moest met die muis gebeuren.
Alle andere muizen die niet gevangen worden door de poes, hebben in dat opzicht mazzel.
Maar je hebt ook nog muizenvallen, uilen, vossen en andere roofdieren.
Ach ................
Laatst gewijzigd door Gast1 op 19 jun 2017, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: De appelaffaire

Bericht door Gast1 » 19 jun 2017, 06:51

Osiris schreef:Ik geloof dat de schepping van de huidige mens i.d.d. in Soemerië heeft plaats gevonden (het Adama/Lilith, oftewel Adam/Eva verhaal), echter enkele honderdduizenden jaren geleden, iet 6000.
Weliswaar misschien dat het Mozes/Sinai moment wel zo'n 6000 jaar geleden plaatsvond.

Dat er daarvoor al veel minder ontwikkelde mensachtigen bestonden, verder terug in de tijd dan die honderdduizenden jaren (waar uiteindelijk genetische manipulatie op toegepast is om huidige mens te creëren), lijkt mij ook niet onjuist.

Heb het idee dat Gast1 daar naar refereert.
Juist ;P!

Gast1

Re: De appelaffaire

Bericht door Gast1 » 19 jun 2017, 06:57

Osiris schreef:Volgens het verhaal van Sitchin, kwamen de Annunaki hier 400.000 jaar geleden.
Ik heb het verhaal nooit gelezen.
Ik heb het echter wel steeds geweten ...
Alsof ik een soort van 'herinnering' heb en dat past redelijk bij Sitchin's zienswijze ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De appelaffaire

Bericht door univers » 19 jun 2017, 07:08

Je hebt er wel een puinhoop van gemaakt.
Niet te volgen.
Nog niet helemaal wakker broertje? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De appelaffaire

Bericht door Gast1 » 19 jun 2017, 09:07

univers schreef:Je hebt er wel een puinhoop van gemaakt.
Vertel waar dat is Uni, en ik zal het ophelderen :mrgreen:
univers schreef:Niet te volgen.
Ja, je moet er wel bij 'op' blijven.
Je zutl ... oeps ... zult natuurlijk wel een beetje je best moeten doen als je het wilt volgen.
En als je het wilt, zul je zien dat het best meevalt.
univers schreef:Nog niet helemaal wakker broertje? :mrgreen:
En of, dat was vandaag al redelijk vroeg en ik denk wel bij de les te zijn.
Vraag mijn werkgever maar. :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De appelaffaire

Bericht door univers » 19 jun 2017, 11:03

Valsspeler. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: De appelaffaire

Bericht door Gast1 » 19 jun 2017, 13:23

:grin:

Is 't een beetje uit te houden daar?
Om het bij het topic te houden; ik pak dadelijk een appeltje voor de dorst ...

gusteman

Re: De appelaffaire

Bericht door gusteman » 19 jun 2017, 13:42


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De appelaffaire

Bericht door univers » 19 jun 2017, 13:52

Ik een peren-ijsje.
Afbeelding

Ik heb twee fan's aan staan, 1 boven, en 1 staande, + een zeiknatte zakdoek op mijn hoofd.
De thermometer geeft buiten in de zon, 46 graden aan, en geen zuchtje wind, niet te harden, voor mij mag de sneeuwman langskomen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De appelaffaire

Bericht door Osiris » 19 jun 2017, 18:40

Tja met deze temperaturen werken en dan ook nog helder blijven [burn]
Net thuis maar een ijskoude douche genomen en even wat litertjes H2O wegwerken.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De appelaffaire

Bericht door Osiris » 19 jun 2017, 19:07

gusteman schreef:
Grappig....
Bij ons in NL ( in Belgie ook ? ) is het zo dat als een verhaal vele gaten vertoont, wat hier dus geimpliceerd word betreffende de wetenschap ,die niet alles weet, dat dat verhaal dan gewoon niet klopt.
Geldt zeker ook voor het religieuze gebeuren,wat in geschriften is opgenomen.....

Maar geloof dat je dit om een andere reden plaatste :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: De appelaffaire

Bericht door gusteman » 20 jun 2017, 01:36

Gast1 schreef:... is niet iets van mij maar van James Ussher (merkwaardig dat ik die Wikipedia link niet kan plaatsen, maar zie aldaar).
Daar had ik duidelijker in moeten zijn, waarvoor excuses.
Nog steeds niet echt duidelijk hoor, beste Gast1.
Over die meneer bestaan verschillende Wiki pagina's, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar deze (KLIK), waarvan hieronder een uittreksel. :wink:
As in all cases, the findings of science are far more awe-inspiring than the rantings of the godly. The history of the cosmos begins, if we use the word "time" to mean anything at all, about [13.8] billion years ago. If we use the word "time" wrongly, we shall end up with the infantile computation of the celebrated Archbishop James Ussher of Armagh, who calculated that the Earth — "the Earth" alone, mind you, not the cosmos — had its birthday on Saturday, October 22, in 4004 BC, at six in the afternoon. This dating was endorsed by William Jennings Bryan, a former American secretary of state and two-time Democratic presidential nominee, in courtroom testimony in the third decade of the twentieth century.
Christopher Hitchens, God Is Not Great: How Religion Poisons Everything
Maar nu weet ik natuurlijk nog steeds niet welke informatie jij nu exact bedoelde.
Jammer, maar als ik je goed begrijp lag ook dit al vast sinds het begin der tijden en moet het nu eenmaal zo zijn dat ik nog niet weet wat jij exact had bedoeld.

Allemaal behoorlijk verwarrend, maar hey, misschien is dat wel de bedoeling ..... maar ook dat is niet belangrijk, want ook dat het verwarrend is ligt al vast sinds het begin der tijden.

Dus wat voor zin heeft het nog om iets te bespreken, iets uit te diepen, iets bij te leren:of je nu gewoon languit gaat liggen en niks meer doet, of je probeert iets te betekenen voor je medemensen, het maakt allemaal niks uit: alles ligt vast sinds het begin der tijden; niemand is ergens verantwoordelijk voor.

Religies zijn niet verantwoordelijk voor honderden oorlogen en aanslagen doorheen de geschiedenis: het lag gewoon vast dat dit zo moest zijn.

Pedofielen kan je niet straffen voor hun misbruik: het lag gewoon vast, zij zijn enkel de uitvoerders ... 'don't shoot the piano player'!

Narcistische despoten kan je niet meer verantw ........... pfffffttttttttttt punt, uit :night:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De appelaffaire

Bericht door Osiris » 20 jun 2017, 06:07

Nog even terugkomend op het Annunaki verhaal.

Als idd hun DNA gebruikt is om de mens te creeren, lijkt mij het logisch dat we op dezelfde wijze evolueren als zij.

De Annunaki waren alles behalve perfecte 'goden', onder hun eigen gelederen heerste ook het ego,werden onderling oorlogen uitgevochten om heerschappij over de aarde en de mens.
Slavernij en totale controle was in eerste instantie aanwezig.

Echter waren er onder hun gelederen,ook anderen ,die het anders wilden, hiermee eigen geboden en verboden negeerden.
Goed en kwaad zat dus in hun DNA,wat als blauwdruk bij de toenmalige mensachtigen ge injecteerd werd.

Alles wat de huidige mens tentoonspreid is een directe afspiegeling van wat in onze genen door hen is ingebracht.
Vandaar ook dat de menselijke beschavingen keer op keer falen, door toedoen van de Annunaki excessen.
Maar ook het goede is daarin vertegenwoordigd, pas als dat de boventoon gaat krijgen zou een beschaving kunnen gaan werken.

Tot nog toe is het elke keer weer een voorspelbare herhaling van hun geschiedenis.
Recreeren we hun genetische implant.
Vinden we elke keer weer hetzelfde wiel uit,met dezelfde gevolgen.
In zoverre staan die dingen dus wel degelijk vast, tenzij we als huidige mens een weg vinden om voor eens en altijd dat terugkerende patroon te doorbreken.....

Moest nog even terugdenken aan de Matrix films,waar dat thema ook duidelijk naar voren komt :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: De appelaffaire

Bericht door Gast1 » 20 jun 2017, 07:04

Mooi geschreven Osiris ;P!
gusteman schreef:
Gast1 schreef:... is niet iets van mij maar van James Ussher (merkwaardig dat ik die Wikipedia link niet kan plaatsen, maar zie aldaar).
Daar had ik duidelijker in moeten zijn, waarvoor excuses.
Nog steeds niet echt duidelijk hoor, beste Gast1.
Good old James was een bisschop die moeite heeft gedaan om te ontdekken wanneer 'alles' geschapen werd.
En dat was ongeveer 6000 jaar geleden.
Ik ben bijna 60 jaar geleden geboren en daar zag ik het (dag)licht.
Feitelijk werd op precies dát moment voor mij 'alles' geschapen.
Toen de mens ongeveer 6000 jaar geleden het besef kreeg dat hij geschapen werd, werd gelijkertijd 'alles' voor hem geschapen. Snappie? "nee
Let wel, dit is op basis van de bisschop die het rekenwerk heeft uitgevoerd.
gusteman schreef:Jammer, maar als ik je goed begrijp lag ook dit al vast sinds het begin der tijden en moet het nu eenmaal zo zijn dat ik nog niet weet wat jij exact had bedoeld.
Het zij zo en ook dit ligt (al) vast, mocht het spreekwoordelijke verleden kwartje vallen, dan ligt ook dat al vast.
gusteman schreef:Allemaal behoorlijk verwarrend, maar hey, misschien is dat wel de bedoeling ..... maar ook dat is niet belangrijk, want ook dat het verwarrend is ligt al vast sinds het begin der tijden.
:hands:

En het is juist die 'verwarring' die ons als mens 'verder' heeft gebracht om zaken proberen te begrijpen -wat ook al vast ligt- en dat is blijkbaar niet wat je begrijpen kunt tot op dit moment. :wink:
'Het begin der tijden' is overigens ook zeer relatief -om het nog wat verwarrenner te maken- ... er is alleen maar het moment 'nu' ... :mrgreen:
gusteman schreef:Dus wat voor zin heeft het nog om iets te bespreken, iets uit te diepen, iets bij te leren:of je nu gewoon languit gaat liggen en niks meer doet, of je probeert iets te betekenen voor je medemensen, het maakt allemaal niks uit: alles ligt vast sinds het begin der tijden; niemand is ergens verantwoordelijk voor.
En daar hebben we 'm te pakken: defaitisme pur sang.
We hadden het er al over, maar ik gebruikte dat woord incorrect; jij geeft een correcte weergave hiervan.
Maar begrijpen doe je mij niet, het begrip defaitisme wel.
Als je dat wat jij schrijft immers inderdaad niet zou doen zou dat ook al vast liggen.
Bij veel dieren en planten lag dat al vast en al zij, zijn uitgestorven.
Als je dat zou doen wat jij schrijft zou de huidige mens mogelijk niet bestaan en zou de planeet waarop wij wonen - en tal van andere diersoorten- beter af zijn.
Een mooie gedachte Guus.
gusteman schreef:Religies zijn niet verantwoordelijk voor honderden oorlogen en aanslagen doorheen de geschiedenis: het lag gewoon vast dat dit zo moest zijn.
Pedofielen kan je niet straffen voor hun misbruik: het lag gewoon vast, zij zijn enkel de uitvoerders ... 'don't shoot the piano player'!
Narcistische despoten kan je niet meer verantw ........... pfffffttttttttttt punt, uit :night:
:morgen:

Juist, het wordt niet begrepen en het niet begrijpend onvolwassen specimen gaat over tot het kinderlijke gedrag.
Blijkbaar begrijp je het woordje 'verantwoordelijk' niet.
Religiën zijn zeker verantwoordelijk voor honderden oorlogen en aanslagen doorheen de geschiedenis en waarom zou je pedofielen niet kunnen straffen?
Tuurlijk kan dat Guus en dat doen we ook.
Gewoon omdat wij mensen dat niet toestaan zoals ook homofilie niet toegestaan werd/word.
Beiden komen in de Natuur echter heel gewoontjes voor.
Maar wij mensen maken regeltjes.
En als wij mensen zich niet houden aan die regeltjes, tja dan .... toch?

Al dat heeft totaal niets te maken met wat er vast ligt.
Zouden we de regeltjes niet naleven en niet straffen, ook dan waren we mogelijk al lang uitgestorven en zou de planeet waarop wij wonen - en tal van andere diersoorten- beter af zijn.

Kom, ik ga er weer een kleine 100 km. fietsen tegenaan gooien met mijn vrouwtje.
Dat hebben we gisteren al besloten, maar feitelijk ligt dit (al) vast.

Om het maar met de woorden van Herman50 te zeggen: "Mooie dag nog." [wave]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De appelaffaire

Bericht door univers » 20 jun 2017, 07:33

Ik geloof dat de schepping van de huidige mens i.d.d. in Soemerie heeft plaats gevonden (het Adama/Lilith,oftewel Adam/Eva verhaal ),echter enkele honderdduizenden jaren geleden,niet 6000.
Weliswaar misschien dat het Mozes/Sinai moment wel zo'n 6000 jaar geleden plaatsvond.
Maak er maar een paar miljoen jaar van.
De Annunaki is niet de eerste beschaving die met de menselijke gene aan het rommelen zijn geweest.
Het Heelal zit vol met werelden met beschavingen, ook werelden waar wij als mens niet kunnen leven.
Dat rommelen met leven zit in onze genen, kijk maar hoe de mens tegenwoordig aan het manipuleren zijn met dieren.
In zuid Amerika waren beschavingen die ouder zijn dan Soemerie.
Dat experimenteren gebeurd tegenwoordig nog steeds, denk maar aan de ontvoeringen die door buitenaardse nog steeds plaats vinden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De appelaffaire

Bericht door univers » 20 jun 2017, 07:47

Kom, ik ga er weer een kleine 100 km. fietsen tegenaan gooien met mijn vrouwtje.
En dat met dit weer?
Ik moet er niet aan denken.
Neem vanmiddag wel weer een duik, in het grote zwembad achter mijn tuin.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De appelaffaire

Bericht door Susan » 20 jun 2017, 12:31

Had hier over langer geleden elders al stukken van geplaatst, maar het is niet uit te leggen aan degenen die alleen het 'bewezene' voor waar aannemen, maar het ongeziene wat (nog) niet bewezen is dan maar meteen naar het land der fabelen verwijzen, en/of als onzin enz bestempelen.
Het zou wel héél gemakkelijk zijn om te denken dat 'we niets zelf meer hoeven te doen' en geen eigen verantwoordelijkheid te hoeven nemen in het/ons leven.
We zijn en blijven allemaal verantwoordelijk voor wat wij zelf doen en laten naar ons zelf en anderen, als ook hoe we met de aarde om gaan, ook al heet het dat ons lot 'vast' ligt. Zo kunnen we wat ons ego in vorige levens heeft gedaan, of juister gezegt verkeerd heeft gedaan in dit leven proberen te verbeteren, zo in elk leven (na elke reïncarnatie) een of meer stappen verder komen om een 'volmaakter' mens te worden. We zijn allemaal verstrengeld/verbonden met elkaar, ook in lotsbestemmingen die niet alleen op menselijke regels berust, maar zijn grondslag in de oerwetten van het heelal heeft. Daardoor zijn we gedeeltelijk vrij in wat we willen en gedeeltelijk beperkt door de karmische gevolgen van onze daden in het verleden. We kunnen wel een grotere mate van vrijheid van onze wil krijgen, door grotere goddelijke kracht die in elk mens zit te ontwikkelen, waardoor de mens verbonden is met het kosmisch bewustzijn, kosmische wil.
Iedereen die bij zijn volle verstand is, heeft het vermogen gekregen om onderscheid te maken tussen 'goed en kwaad' en weet in die zin ook wat ĺicht en duisternis is.
Of zoals H.P.Blavatski zegt in De Geheime Leer: " Of we het nu willen of niet, we kunnen niet vermijden anderen ten goede of ten kwade te beïnvloeden. Als we door eigen keuze of door het uitoefenen van onze vrije wil anderen schade of nadeel berokkenen, treedt de majestueuze en nooit falende wet van kosmische rechtvaardigheid en mededogen onmiddellijk in werking, en in dit of een later leven zullen we de onvermijdelijke bestraffende gevolgen ondergaan. Dit is karma."
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De appelaffaire

Bericht door univers » 20 jun 2017, 14:06

:post:
Zo kunnen we wat ons ego in vorige levens heeft gedaan, of juister gezegt verkeerd heeft gedaan in dit leven proberen te verbeteren, zo in elk leven (na elke reïncarnatie) een of meer stappen verder komen om een 'volmaakter' mens te worden.
Zo lang de mens de verantwoordelijk van zijn daden op een ander afschuift, zullen ze blijven reïncarneren.
Je hebt erbij die leren het nooit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie