Hoe overleef je de kerkdienst?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Hoe overleef je de kerkdienst?

Bericht door taigitu » 25 aug 2017, 12:10

Church Matchmaking: Pastor Files Out Unmarried Youths, OrdersThem To Choose Each Other For Marriage
The Founder and General Overseer of Christ Mercyland Deliverance Ministry, Prophet Jeremiah Omoto Fufeyin, during a service in his church in Warri, Delta state, invited single men and women to the altar and ordered them to start choosing whoever they like for marriage.

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Hoe overleef je de kerkdienst?

Bericht door taigitu » 25 aug 2017, 12:15

Bizarre bijbelverhalen: kinderen verpletteren

EVENEMENT

Titel:
Bizarre bijbelverhalen: kinderen verpletteren

Wanneer:
zo 09 juli 2017, 10:00 uur

Locatie:
De Ontmoeting - Assen,

Categorie:
Bizarre bijbelverhalen

Afbeelding

Omschrijving

137Kinderen verpletteren, Psalm 137
heil onze wreker, heil hem die, o trotse, / uw kinderen zal verbrijzelen aan de rotsen. Kom je dat meezingen in de kerkdienst op 9 juli in De Ontmoeting? – Ik vermoed dat je niet direct enthousiast zult ingaan op deze uitnodiging. Vooral niet als deze woorden uit Psalm 137 nog even naleest in de bijbel: Gelukkig hij die wraak zal nemen … Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt en op de rotsen verplettert. Zulke IS-liederen ga je toch niet in de kerk zingen? En dat is dan een psalm uit de bijbel? Wat doet zo'n lied vol wraak en agressie daar? Wat zegt dat over de dichter, en over de mens die dit meezingt? Maar ook: wat zegt dit over God? is Hij echt zo'n 'God der wrake'? Wat blijft er dan over van de 'God van de liefde'?
Opnieuw dus zo'n bizar bijbelverhaal waar we naar proberen te luisteren. Want daar begint het toch elke keer weer mee: goed luisteren. Luister je mee zondag 9 juli in De Ontmoeting? Ik zal ook nog wel andere liederen uitzoeken om te zingen...
Harry Harmsen
(klik op de afbeelding om te vergroten)

https://www.pkn-assen.nl/index.php/agen ... rpletteren
Het is toch een bizarre uitnodiging........
Voor verdere uitleg zie het overzicht van diverse preken om deze te kiezen:
https://www.pkn-assen.nl/index.php/19-d ... rre-preken
Laatst gewijzigd door taigitu op 25 aug 2017, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe overleef je de kerkdienst?

Bericht door univers » 25 aug 2017, 12:16

Hoe overleef je de kerkdienst?
Door niet te gaan. :nice:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Hoe overleef je de kerkdienst?

Bericht door herman50 » 25 aug 2017, 12:45

tja als gelovige die ´te water is gelaten´, jaren her, zou ik de beste man aankijken en vragen of HIJ als eerste van de berg zou willen springen en dan rappido pleitos naar huis ....... fijne [wave] nog
alles van waarde is weerloos

gusteman

Re: Hoe overleef je de kerkdienst?

Bericht door gusteman » 25 aug 2017, 17:34

taigitu schreef:Het is toch een bizarre uitnodiging........
Vind je dat, beste taigitu?

Ik vind ze juist eerder zinvol.

De predikant heeft zo zijn ideeën over de tekst van die psalm en nodigt de gelovigen uit om op de volgende wekelijkse bijeenkomst er gezamenlijk een beschouwing aan te wijden.

Dat klinkt behoorlijk positief, vind ik zo.

Het neemt alvast afstand van het "blindelings volgen" van die bijbel en dat kan alleen maar toegejuicht worden, me dunkt.

Plaats reactie