De Islamitische manier van slachten is beter

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door MetalPig » 06 apr 2018, 08:22

Gast1 schreef:
06 apr 2018, 08:19
Hoe kun je de anderen en mij als zodanig veroordelen?
Iets met een splinter en een balk denk ik... Of put ik nu uit het verkeerde heilige boek?

Met vriendelijke groet,
MetalPig, athist.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Fenna » 06 apr 2018, 08:29

Dubbele post
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door univers » 06 apr 2018, 08:34

dubbel niets. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Fenna » 06 apr 2018, 08:35

MetalPig schreef:
06 apr 2018, 08:19
zoals een schaap de intenties van de slachter aanvoelt:
Dreackenblad77 schreef:
05 apr 2018, 20:31
<...> dat wanneer je met goede intenties <...> slacht <...> het dier wel degelijk rustig word en geen pijn voelt.
;P! Goed verwoord.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Fenna » 06 apr 2018, 08:40

univers schreef:
06 apr 2018, 08:34
dubbel niets. :mrgreen:
*1*
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Gast1 » 06 apr 2018, 08:48

Dreackenblad77 schreef:
05 apr 2018, 22:49
Het is mijn recht onjuistheden die worden verkondigt door haters en athisten te melden...
Gast1 schreef:
05 apr 2018, 22:49
Zo zeg ... en dit is nog eens een échte veroordeling ...
Je veroordeelt degenen die in jouw ogen 'onjuistheden' verkondigen al meteen als 'haters' en 'athisten'?
Excuses Dreackenblad77, bij 'degenen' hoort MetalPig niet bij, ziehier:
MetalPig schreef:
06 apr 2018, 08:22
Met vriendelijke groet,
MetalPig, athist.


:rolfl: :rolfl:

Gast1

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Gast1 » 06 apr 2018, 08:52

Dubbele post :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door univers » 06 apr 2018, 08:55

Het is mijn recht onjuistheden die worden verkondigt door haters en athisten te melden
Bij wie moet je dat melden?
Laatst gewijzigd door univers op 06 apr 2018, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Determinist » 06 apr 2018, 09:14

Dreackenblad77 schreef:
05 apr 2018, 20:31
Lees hier veel tegengas aangaande de Islam.
Laat ik voor mijzelf spreken.
Ik ben een rasechte atheïstische anti-theïst.

Ik ben geboren als atheïst, dat zijn we allemaal, maar ben anti-theïst geworden.

Ik geef tegengas aan (vrijwel) elke religie. Dat geldt dus voor het christendom en ook voor de Islam.
De ideeën en dogma's van religie dienen in mijn ogen kritisch bekeken worden en daar waar ze destructief zijn bestreden worden.
Met argumenten. Ik haat geen gelovigen. Ik respecteer gelovigen als ze het respect verdienen.
Maar ik heb geen respect voor religie. In mijn ogen zijn religies een verzameling van slechte ideeën.

Ik kan geen respect opbrengen voor slechte ideeën. En bestrijden doen we met het geven van betere ideeën.
Wat is beter? Daar kan je over discussiëren, dat kan je onderzoeken, dat kan je met valide argumenten beargumenteren.

Aangaande dit topic: de vraag is wat mij betreft, wat is de meest humane (lees minst lijden) methode voor dieren.
Deze vraag kan alleen obv wetenschap beantwoord worden. Elk ander argument die niet op basis van empirische data gegeven wordt kan hierop geen juist antwoord geven.

Ik heb mij niet verdiept in de wetenschap aangaande dit punt. Ik kan dus zelf geen oordeel vellen wat de beste methode is.

Maar als onderzoek uitwijst dat de methode gebruikt bij ritueel slachten de meest humane is, dan is dat de methode die we moeten prefereren.
Is dat niet het geval, moeten we de beste methode kiezen. Ook al is dat in strijd met religieuze argumenten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door univers » 06 apr 2018, 09:18

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door gusteman » 06 apr 2018, 09:21

univers schreef:
06 apr 2018, 08:55
Het is mijn recht onjuistheden die worden verkondigt door haters en athisten te melden
Bij wie moet je dat melden?
Bij I.S ?
Dit soort van berichtjes geeft voeding aan de stelling dat er zou sprake zijn van haters ..... niet verstandig, beste univers, niet verstandig. :roll:

Gast1

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Gast1 » 06 apr 2018, 09:23

Determinist schreef:
06 apr 2018, 09:14
Ik respecteer gelovigen als ze het respect verdienen.
:post:

En dat geldt voor jouw gehele bijdrage.
Andersom zou er ook respect kunnen zijn voor atheïstische anti-theïsten.
Ik 'proef' dat niet bij Dreackenblad77 ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door univers » 06 apr 2018, 09:27

Je hebt gelijk Guus.
Laatste heb ik weggehaald.
Maar ik zou graag een antwoord op mijn vraag willen hebben.
Ze doet me een beetje aan sinterklaas en zwarte pit denken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door taigitu » 06 apr 2018, 09:50

Dreackenblad77 schreef:
05 apr 2018, 20:31
Lees hier veel tegengas aangaande de Islam.
Het slachten lees ik vrijwel in iedere discussie ( elders op het internet) altijd terug als een tegenoffensief. Als : De Islam is alleen maar slecht. Brengt verderf en haat. Iets wat natuurlijk niet zo is.

Het is bewezen, meerdere malen zelfs, dat wanneer je met goede intenties om zich zelf te voeden, zijn of haar familie, zijn kinderen, etc etc, wanneer met 'Bismillar' slacht ( en dat mag niet zomaar iedereen doen, die zich een moslim noemt) het dier wel degelijk rustig word en geen pijn voelt.

Ik begrijp dat het voor veel niet moslims, een enorme teleurstelling is, wanneer men niet kan afgeven op de Islam. Maar feiten zijn feiten.
Als je moslima bent, en daar ga ik vanuit, was het positiever geweest als je jezelf minder agressief had gepresenteerd?
Als je, als je eerst geschreven woord 'Bismillah' had geschreven en naar de betekenis van dat woord had gehandeld.
De manier zoals je jezelf nu presenteert op dit gastvrije forum is je houding niet van iemand die als een gast binnenkomt.
Een gast met normen en waarden zou zich niet zo gedragen, en om direct de gastvrouw aan te vallen en negatief te beoordelen,
en dan zeg ik het netjes.
Jouw manier van binnenkomen hier is geen aanbeveling van hoe een ware moslima zich gedraagt naar haar medemens, gelovig of niet.
Jij, als gast, gedraagt je niet netjes en komt hier blijkbaar alleen om jouw agressie te uiten die je niet kwijt kan ergens anders.
Ik ga dus niet reageren naar jou in deze discussie omdat ik door je tegengas te geven, ik mede deze topic verder vervuil.
Mocht je je toon veranderen en hier niet met vuur en zwaard in discussie te willen gaan............ wie weet, de deur kan geopend worden.

Bismillah wat is de betekenis & definitie

(Arabisch). Lett. In de naam van Allah. Door moslims vaak gebruikt in het dagelijks leven, bijv. om je goede intenties te benadrukken,
of als oppepper voor je iets gaat doen.

Bismillah is het allereerste woord van de koran, en een afkorting van 'bism Allah ar-rahmaan ar-rahiem (in de naam van God,
de erbarmende Barmhartige), de openingszin van alle soera's.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Susan » 06 apr 2018, 10:03

Dreackenblad77 schreef:
05 apr 2018, 20:31
Lees hier veel tegengas aangaande de Islam.
Het slachten lees ik vrijwel in iedere discussie ( elders op het internet) altijd terug als een tegenoffensief. Als : De Islam is alleen maar slecht. Brengt verderf en haat. Iets wat natuurlijk niet zo is.

Het is bewezen, meerdere malen zelfs, dat wanneer je met goede intenties om zich zelf te voeden, zijn of haar familie, zijn kinderen, etc etc, wanneer met 'Bismillar' slacht ( en dat mag niet zomaar iedereen doen, die zich een moslim noemt) het dier wel degelijk rustig word en geen pijn voelt.

Ik begrijp dat het voor veel niet moslims, een enorme teleurstelling is, wanneer men niet kan afgeven op de Islam. Maar feiten zijn feiten.
Nou zeg, je beweert hier nog al wat.
Wie niet voor jouw mening is, is dan tegen jou in jouw optiek? Daar lijkt het wel op zoals je schrijft.
Of wie tegen bepaalde gewoonten van de Islam is, vind het alleen maar slecht..?

Dat is wel heel kort door de bocht, en je generaliseert dan behoorlijk. Op welke internet sites is dit dan allemaal te lezen?
Wie het niet eens is met bepaalde Islam gedachten/gewoonten/rituelen, zou dan 'teleurgesteld zijn om niet af te kunnen
geven op de Islam"... :shock: ...????
Jeetje miena zeg, wat wil je hier mee met zulke uitspraken?

en verder schreef je nog:
Het is mijn recht onjuistheden die worden verkondigt door haters en athisten te melden..en dus hierover te verkondigen, wat heeft mijn net lid zijn te maken met jouw machtsvertoning als beheerder? Niets als werkelijke discussie argument. Alles met arrogantie en het niet open staan voor feiten...je geeft eenzijdig tegengas. En redeneerd alleen van jouw eigenste denkwijze die overduidelijk anti islam is.

Wanneer je zo kortzichtig redeneerd, is het wellicht tijd om eens open kaart te spelen..en er eerlijk voor uit te komen dat moslims hier niet welkom zijn en we hier te maken hebben met een pikorde.....daar ben ik niet gevoelig voor, dus hiermee leg je juist jouw ware intenties bloot...

Dus beste Tammy, wees eens reel naar jezelf toe...ben ik zo een beetje duidelijk?

Allahu akbar.
Dit zijn mijn gedachten hier over:

Waar lees jij hier haat gedachten van de forumleden?
Is het niet ieders recht om zijn /haar mening hier te geven? Zónder overigens andersdenkenden meteen in een hok te plaatsen
of onderuit te schoffelen met allerlei aantijgingen als dom, of nog ergere etiketten opplakken?
Wat sommigen helaas doen, en het gebeurd overal waar dit soort mensen alleen hun eigen kijk en mening als het enige juiste ware zien!

En waar uit haal jij hier het 'machtsvertoon' en en een bepaalde 'pikorde'....nu ivm dat moslims hier niet welkom zouden zijn?

Ben jij een Nederlandse die zich later tot de Islam bekeerd heeft? Zomaar een gedachte hoor die me nu te binnen schoot. :grin:


(ik zag nu net pas ook het laatste bericht van taigitu, ben het er mee eens)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Fenna » 06 apr 2018, 10:30

Gast1 schreef:
06 apr 2018, 08:52
Dubbele post :mrgreen:
Lijkt een virus :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Fenna » 06 apr 2018, 10:36

:post: taigitu en Susan..
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door univers » 06 apr 2018, 10:41

Suus taigitu :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door gusteman » 06 apr 2018, 16:14

univers schreef:
06 apr 2018, 09:27
Je hebt gelijk Guus.
Laatste heb ik weggehaald.
Maar ik zou graag een antwoord op mijn vraag willen hebben.
Ze doet me een beetje aan sinterklaas en zwarte pit denken.
Net zoals in het Sinterklaas/Zwarte Piet debacle is het hier in wezen een kwestie van het uiten van een vorm van ongenoegen waarmee de spreker/schrijver blijkbaar nergens terecht kan.

Door daarop onmiddellijk in de verdediging te gaan wordt de indruk gewekt dat de bijlen geslepen worden; een standpunt dat niet uitnodigt tot wederzijdse belangstelling maar veeleer zal aanzetten tot verstarring.

Het zou meer opbrengen indien zou gezocht worden naar de motieven van de spreker/schrijver, naar de redenen waarom die zich zo opstelt.

Vooral op een internet forum mag redelijkerwijs worden aangenomen dat de spreker/schrijver dit forum reeds een bepaalde tijd volgt en nu de nood voelt om zich aan te sluiten met de bedoeling haar ongenoegen te kunnen uiten.

Zonder een helder beeld te hebben van de motieven en achtergronden zal een krachtig weerwoord in eerste instantie ervaren worden als het "afblokken" van het forum, waardoor de argumenten van de spreker/schrijver (die verwijzen naar vormen van haat en/of racisme) en de initiële standpunten nog worden versterkt en elke vorm van discussie of uitwisseling van gedachten onmogelijk wordt.

Zo heb ik de indruk dat Dreackenblad77 zich niet echt duidelijk heeft uitgedrukt waar ze schrijft
Het is bewezen, meerdere malen zelfs, dat wanneer je met goede intenties om zich zelf te voeden, zijn of haar familie, zijn kinderen, etc etc, wanneer met 'Bismillar' slacht ( en dat mag niet zomaar iedereen doen, die zich een moslim noemt) het dier wel degelijk rustig word en geen pijn voelt.
Trouwens, wie van de hier reagerende forumleden heeft de door D77 (sorry hoor, ik gebruik deze afkorting, anders maak ik voortdurend fouten in de naam) bijgeleverde video doorgenomen? Als ik het goed heb is datgene wat daarin wordt getoond wat D77 bedoelt met "goede intenties" ..... maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben. [jaja]

Cornelius

Re: De Islamitische manier van slachten is beter

Bericht door Cornelius » 07 apr 2018, 00:41

De islamitische en joodse manier van slachten is duizenden jaren toegepast en mits goed uitgevoerd een goede manier om dieren te doden zeker in landen waar bedwelmd slachten 'technisch' niet mogelijk is.
Natuurlijk moet men zich wel houden aan de wetten van het land waarin de slachtpartij plaatsvindt.
Vorige maand kwam de Partij voor de Dieren met een nieuw wetsvoorstel voor een algehele verplichting tot bedwelming van dieren voorafgaand aan de slacht. De uitzondering op het wettelijk voorschrift om dieren voorafgaand te verdoven voor halal en koosjer slachten wordt geschrapt. De wet kent een overgangstermijn van vijf jaar, zodat slachterijen de gelegenheid krijgen om de benodigde aanpassingen te doen. Na deze vijf jaar zullen alle dieren in Nederland worden bedwelmd voordat ze worden geslacht.
In Nederland hoeft over een paar jaar de vraag of islamitisch slachten beter is niet meer gesteld te worden. Wet is wet.

Plaats reactie