De Pharmacratische Inquisitie

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Fenna » 30 apr 2018, 14:40

Arminius schreef:
30 apr 2018, 14:30
Ik ben er achter dat ik zonder uitleg permanent van dit forum ben verbannen.
Dat zou jammer zijn.
Ik vind de stukken die je plaatst interssant om te lezen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door MetalPig » 30 apr 2018, 14:46

Arminius schreef:
30 apr 2018, 14:30
Ik ben er achter dat ik zonder uitleg permanent van dit forum ben verbannen. [geband op IP adres]
Dat is merkwaardig. Ik ga ervanuit dat het een vergissing is; ik heb je niets zien doen wat niet door de beugel kan.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 30 apr 2018, 14:53

Hee Nu ben ik toch weer gewoon binnengekomen. Maar de hele ochtend kreeg ik een foutmelding of kwam er helemaal niet in. En bij Google cashe kreeg ik het bericht dat ik op IP was geband.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 30 apr 2018, 15:20

Het gaat toch weer mis. Zit weer achter een Proxy :(

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 30 apr 2018, 16:44

MetalPig schreef:
30 apr 2018, 14:46
Arminius schreef:
30 apr 2018, 14:30
Ik ben er achter dat ik zonder uitleg permanent van dit forum ben verbannen. [geband op IP adres]
Dat is merkwaardig. Ik ga er vanuit dat het een vergissing is; ik heb je niets zien doen wat niet door de beugel kan.
I agree.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 30 apr 2018, 16:45

Determinist?

Kun jij Arminius even 'helpen' .......?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Osiris » 30 apr 2018, 19:17

Witte wel schreef:
30 apr 2018, 10:50
Gast1 schreef:
30 apr 2018, 10:32
Hihihi ... 'plager' dat je bent ... :wink:
Eens komt hier iemand binnenvallen met de wijsheden die voor mij nog een aanvulling kunnen zijn. En mogelijk dat Arminius die aanvulling kan verstrekken. Wie zal het zeggen.
De astrologische 12 sterrenbeelden, niet alleen de westerse, maar bijvoorbeeld ook de Chinese ??
Een cyclische basis ??
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Witte wel » 30 apr 2018, 19:51

Wederom een bevestiging maar geen verklaring. De twaalf eenheden moeten een reden en/ of doel hebben. Er zijn diverse aansluitingen gemaakt maar de oorsprong heb ik nog niet kunnen vinden. Is ook niet zo eenvoudig als een dierenriem of zo. Op de mysteriescholen zullen ze dit zeker geweten hebben maar ook vrijwel zeker goed weggepoetst.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Osiris » 30 apr 2018, 20:09

Witte wel schreef:
30 apr 2018, 19:51
Wederom een bevestiging maar geen verklaring. De twaalf eenheden moeten een reden en/ of doel hebben. Er zijn diverse aansluitingen gemaakt maar de oorsprong heb ik nog niet kunnen vinden. Is ook niet zo eenvoudig als een dierenriem of zo. Op de mysteriescholen zullen ze dit zeker geweten hebben maar ook vrijwel zeker goed weggepoetst.
Ik geloof dat juist de mysteriescholen de sterrenbeelden in combinatie met tarot afbeeldingen gebruikten.
Aan de verschillende sterrenbeelden zijn kwaliteiten/eigenschappen/krachten ( net als tarot,oorsprong oude Egypte ) verbonden,die toekomstige geinitieerden moesten hanteren of trotseren om tot een hoger/zuiver bewustzijn te komen.
Hun ego angsten en demonen overwinnen, om zo tot ( hoge ) priesterschap te komen.
Dus zou mij niets verbazen dat daar de oorsprong van 12 vandaan komt, omdat de beweging van die meest zichtbare sterrenbeelden van oudsher een cyclische constante vormden aan het firmament.
Bij de Aziatische landen waren andere sterrenbeelden weer meer zichtbaar,andere locatie op de wereldbol.
Maar misschien heeft het een andere oorsprong waarom het er dan perse 12 moesten zijn.

:wink:

Nog even een zo'n 500.000 jaar oud verhaal wat me te binnen schiet met betrekking tot 12,wat door velen niet geaccepteerd word :wink:
Sitchin's verhaal dat ons zonnestelsel met de ons al welbekende planeten + zon en maan op 11 uitkomt en daar volgens zijn zeggen, nog een extra planeet bij zou horen,wat gezamenlijk 12 maakt.
Laatst gewijzigd door Osiris op 30 apr 2018, 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Tammy » 30 apr 2018, 20:09

Arminius je bent niet geband.
Daar is totaal geen reden voor.
Ik zie je online dus hopelijk was het een storing die is opgelost nu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Tammy » 30 apr 2018, 20:20

Arminius heb je account net gecheckt alles is ok.
Je kan gewoon berichten plaastsen net als iedereen hier.
Van een ban is geen sprake.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 30 apr 2018, 20:26

Aardig van jullie allemaal, maar ik kan echt niet inloggen zonder het gebruik van een proxie hier.

Ik krijg nog steeds het bericht dat ik ben geband op mijn IP. Verder heb ik ook nog geen antwoord gekregen van de Beheerders of Moderators op mijn mail aan hun.

Tammy, Ik zie dat jij een beheerder bent hier, maar ik maak echt geen grappen. Zonder gebruik van een proxie kom ik niet eens op het forum hier. Dan opent de pagina niet eens.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Tammy » 30 apr 2018, 20:28

Ja ik ben de eigenaar van dit forum.

Ik heb je net twee mails gestuurd dat je niet geband bent.
Heb net ook pm gestuurd aan Determinist.
Je bent niet geband van dit forum, is totaal geen reden voor.
Hopelijk kan Determinist dit oplossen.
Excuses voor het ongemak.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Osiris » 30 apr 2018, 20:30

Arminius schreef:
30 apr 2018, 20:26
Aardig van jullie allemaal, maar ik kan echt niet inloggen zonder het gebruik van een proxie hier.

Ik krijg nog steeds het bericht dat ik ben geband op mijn IP. Verder heb ik ook nog geen antwoord gekregen van de Beheerders of Moderators op mijn mail aan hun.

Tammy, Ik zie dat jij een beheerder bent hier, maar ik maak echt geen grappen. Zonder gebruik van een proxie kom ik niet eens op het forum hier. Dan opent de pagina niet eens.
Hopelijk geen troll of schill agent actief ,die vindt dat je teveel 'waarheid' verkondigt.... [think]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Determinist » 30 apr 2018, 20:49

Arminius schreef:
30 apr 2018, 20:26
Aardig van jullie allemaal, maar ik kan echt niet inloggen zonder het gebruik van een proxie hier.
Ik heb alles nagekeken. Je IP staat niet in de ban-lijst. Wellicht even je cookies compleet verwijderen. Als dat niet lukt even kijken met een andere browser.
Maak even een topic aan in Balie en plaats daar een screenshot van de ban melding.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 30 apr 2018, 20:56

Determinist schreef:
30 apr 2018, 20:49
Arminius schreef:
30 apr 2018, 20:26
Aardig van jullie allemaal, maar ik kan echt niet inloggen zonder het gebruik van een proxie hier.
Ik heb alles nagekeken. Je IP staat niet in de ban-lijst. Wellicht even je cookies compleet verwijderen. Als dat niet lukt even kijken met een andere browser.
Maak even een topic aan in Balie en plaats daar een screenshot van de ban melding.
Echt heel vreemd dit Ik ga het proberen. ;P!

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 30 apr 2018, 21:18

Zoals je ziet/merkt kan ik echt alleen inloggen met gebruik van proxy, in dit geval https://us1.proxysite.com/

Niet leuk dit. Zou bijna gaan denken dat ik wordt tegengewerkt door de CIA/NSA en geen kennis mag delen :)

Morgen maar weer verder zoeken wat het probleem is.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Witte wel » 30 apr 2018, 23:07

Osiris schreef:
30 apr 2018, 20:30
Hopelijk geen troll of schill agent actief ,die vindt dat je teveel 'waarheid' verkondigt.... [think]
Maak je daar maar niet druk over, dat gebeurd niet. Dan had ik al lang geblokkeerd moeten zijn. Wij zijn absoluut geen bedreiging want wat wij posten is niets waar men zich druk over maakt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door univers » 30 apr 2018, 23:17

Ze lachen ons enkel maar uit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 02 mei 2018, 08:40

Vandaag ondervind ik toch weer inlogproblemen. :( Daarom maar weer via een proxy server proberen

Iemand hier had nog een antwoord van mij te goed.

Dank voor het compliment Witte wel.

Astrologie en numerologie spelen een belangrijke rol in het christelijk geloof, net zoals in andere geloven. We zien dit ook terug in de bijbel bij gebruik van diverse andere specifieke nummers. Het getal 12 was b.v. belangrijk bij de Sumeriërs, welke de eerste waren die de 12 maancyclussen tijdens een jaar observeerden, en in 12 constellaties in de Zodiak verdeelden, die ieder weer een aparte god voorstelden. De Sumeriërs gaven het belang van het nummer 12 en de Zodiak weer door aan de Grieken, die het weer doorgaven aan de Romeinen, die het weer doorgaven aan de westerse beschaving.

De Hindoes hadden 12 Aditya en de Scandinaviërs met 12 weldoende godheden [Asen]. Maar ook Osiris en Marduk hadden 12 helpers. Het leven van een Boeddhist bestaat uit 12 stadia [12 schakels] de Romeinen en de Grieken aanbaden 12 goden, er zijn 12 avonturen van Gilgarmesj, er zijn 12 werken van Herakles. Hores had 12 discipelen waar mee hij rond trok en wonderen uitvoerde zoals helen en lopen over water. Zelfs de meren van vuur van de Egyptenaren hadden 12 goden. Net zoals er 12 stammen uit Israël kwamen. En natuurlijk had ook Jezus 12 apostelen.

Verder hebben we 12 maanden in het jaar, Is de dag en nacht verdeelt in ieder 12 uur. [etmaal] Aan de Ronde Tafel in Koning Arthurs kasteel zaten in het bekende verhaal twaalf ridders. Een octaaf bestaat uit 12 halve toonafstanden. Een dozijn is 12.

Je ziet, door de eeuwen heen heeft het getal 12 een zeer belangrijke rol gespeeld. [jaja] Ik denk dat DAT de reden is dat het getal 12 steeds terug komt.

Plaats reactie