De Pharmacratische Inquisitie

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 08:49

Witte wel schreef:
02 mei 2018, 09:35
Ja en dat is nu wat ik ook zie, het blijft terug komen en zich herhalen. Dus dat is een gevolg. Maar waarom nu die twaalf eenheden.
Ik zal ook zelf weer eens verder duiken in dw materie en het zoroastrisme iets verder uitspitten. Mogelijk dat daar nog iets te ontdekken valt.
Dat zou ik erg op prijs stellen Witte wel, waarbij ik erg benieuwd ben naar jouw ontdekkingen.

Ik heb zelf een ongelooflijke associatie en connectie met het getal 12 en daar kom ik later op terug.
Opmerkelijk is dat het getal 12 (of een veelvoud daarvan) zo veelvuldig voorkomt in de Bijbel, dat dit natuurlijk geen toeval is.
Het is alhier eerder genoemd.
Zonder volledig te zijn, hieronder een veelvoud van voorbeelden: …
  • 12 zonen van Jacob (= Israel – Gen. 32:28; 1 Kronieken 2:1,2)
    12 vorsten Ismael (Genesis 17:20)
    12 waterbronnen (Exodus 15:27)
    12 kolommen (Exodus 24:4)
    12 toonbroden (Leviticus 24:5)
    12 mannen (Deut. 1:23)
    120 jaar Mozes (Deuteronomium 34:7)
    12 stenen (Jozua 4:8)
    12 steden (Jozua 18:24)
    120 talenten goud (1 Koningen 10:10)
    24 priestergroepen (1 Kronieken 24)
    24 zanggroepen (1 Kronieken 25)
    24.000 Levieten (1 Kron. 23:4)
    12 runderen (1 Koningen 19:19)
    12 leeuwen (2 Kronieken 9:19)
    12 jaren (Nehemia 5:14)
    12 maanden (Esther 2:12)
    12 tekens Dierenriem (Job 38:31-33)
    12 ellen Ariel (altaar) (Ezechiel 43:16)
    120.000 mensen (Jona 4:11)
    12 apostelen (Marcus 3:13-19)
    12 manden volle koren (Mattheus 14:20)
    12 tronen (Mattheus 19:28)
    12 legioenen engelen (Mattheus 26:53)
    12 jarige dochter van Jairus (Lucas 8:42)
    12 jaar bloedvloeiende vrouw (Lucas 8:43)
    120 personen (Handelingen 1:15)
    24 ouderlingen (Openbaring 4:4,10)
    12 sterren (Openbaring 12:1)
    12 poorten, 12 paarlen, 12 engelen (Openbaring 21:12) – namen 12 geslachten Israels – namen 12 apostelen Nieuw Jeruzalem
    144.000 verzegelden (12 x 12.000 uit elke stam Israels – Openbaring 7:4 e.v.
    12 fundamenten (Openbaring 21:14)
    144 ellen (Openbaring 21:19,20)
    12.000 stadien (Openbaring 21:16)
    12 edelstenen (Openbaring 21:19,20)
    12 vruchten (Openbaring 22:2)

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 09:13

Arminius schreef:
02 mei 2018, 20:26
Hele mooie aanvulling Susan :post:
Ik kan het amper bijbenen Arminius ...
Je gooit erg veel info met wel héél veel plaatjes binnen dit topic op het forum.

Alle symbolen zijn mij niet onbekend, maar met dat van die paddenstoelen was mij tot dusver onbekend.
Ik ga Susan ook nog lezen, maar eerst het getal 12, waarbij ik er vanuit ga dat je mijn site een beetje gelezen hebt.

Ik schreef al eerder dat ik een heel bijzondere relatie heb met het getal 12.
Als oudste van 8 kinderen ben ik in Venlo geboren en wel in de Petrus Canisiusstraat op nummer 12.
Ik ben op dit straatnummer geboren en ik woon in een andere plaats op ditzelfde straatnummer.
Mijn moeder is in de Maria lentemaand geboren op de 12e dag en ik ben geboren in de Maria herfstmaand op de 12e dag.
Mijn Opa is op 12 januari geboren en op diezelfde dag gestorven en ik kan zo nog wel even door gaan.

Ene meneer Rozema plaatste in het gastenboek van mijn site ooit een bericht dat ik heel opmerkelijk vond.
Hij bleek het geografisch kruis in Rome aan een nader onderzoek te hebben onderworpen en ontdekt dat de 'Vicolo del divino amore' precies op het snijpunt van het kruis ligt.
Op zich is dat niet zo bijzonder, maar dat verandert als je de vertaling opdiept: “de steeg van de Goddelijke liefde”.
Deze steeg, gelegen tussen het Bourgeoisplein en de Prefectenstraat, ontleent zijn naam aan de kerk van de Goddelijke Liefde die hier staat.
Die kerk ligt precies daar waar de lijnen van het geografische kruis elkaar raken en de kerk heeft als huisnummer... 12 !!

Eind 2010 vroeg iemand of ik een KIN kaart wil trekken van het Maya-orakel.
De KIN kaart geeft een korte omschrijving van de innerlijke kracht, de resonantie die je bij je geboorte hebt meegekregen.
Ik had er nog nooit van gehoord of gelezen en ook hier heb ik niets mee en haalde een totaal ondoordachte grap uit.
Je moest je naam en geboortedatum in vullen en ik dacht ook toen nog wel eens 'daar gaan we weer'.
In gedachten haalde ik mijn schouders op en besloot nu dan eens om toch maar mee te doen.
Ik wilde een grap uit gaan halen en vulde ik de gedoodverfde datum 21 december 2012 in.
Dat bleek ook nog te kunnen ook. Dit rolde er tot mijn verbazing uit:

PC, Petrus Christus of Petrus Christoffel: 21 - 12 - 2012. Het zonneteken 'hand' orkestreert je leven vanuit de kracht van je openheid.
Andere kwaliteiten die dit zonneteken jou geeft zijn: de afronding, helen en geheeld worden, het universele plan te vervullen en in 'de flow' te zijn.
Het leven is een paradox. De schaduwzijde van het zonneteken 'hand' is problemen hebben om de zaken af te ronden, opgewonden en verstoord zijn.
De Tzolkin zegt het volgende over jouw zonneteken: Je wilt van de wereld een betere plaats om in te leven maken.
Je wilt het universum ten dienste zijn. Je bent de hand van God en soms weet je niet waarom je dingen zegt en doet.
Het waarom begrijp je vaak pas veel later. Je bent katalysator en spreekt voortdurend de waarheid.
Je innerlijke weten vindt zijn oorsprong in het samengaan van je rationele en emotionele intelligentie.
Het moment dat je je ondergeschikt maakt aan de kosmische krachten, zal er een golf van vreugde en extase over je heen komen.
Je bent dan in flow en alles zal je lukken. Voorkom dat je aandacht te veel wordt versnipperd.
Je uitdaging is te leren omgaan met tegenstrijdige behoeften, tussen persoonlijke vrijheid en de zekerheid van een relatie.
Centreer je energie en richt je op een enkel doelen maak dat doel ook af. Wees alert met wie je verder gaat.
Zorg er voor de hoofdrolspeler in je eigen film te zijn. Doe je dit niet dan zul je je mislukt voelen.
Wanneer dit gebeurt, is het wijselijk om naar je motivatie achter je eerder genomen beslissingen van de samenwerking te kijken.
Probeer er achter te komen wie zich door wie heeft laten gebruiken. Laat de wonden die openbreken helen.
Jij hebt al het weten en alle instrumenten om je eigen genezingsproces te bewerkstelligen. Maak hiervan gebruik.
Veroorloof jezelf om onbevangen naïef te zijn. Je kinderlijke openheid is een van je sterkste kanten...


Ik wilde een grap uithalen en kreeg een tekst voorgeschoteld die mij met de neus op de feiten drukte.
Iedereen die een goed beeld van mij heeft leest hier werkelijk mijn wezen in.
De 'openheid' – 'de paradox' – 'opgewonden en verstoord zijn' – de hele tekst klopt tot en met de 'kinderlijke openheid' en de 'naïviteit.

Aldus pagina 351 en 352 uit mijn manuscript. [think]

Jeetje ... dat deed me even goed om dat moment van 8 jaar geleden weer even terug te halen.
Ik bezie nu waar ik sta ... en sta toch maar steeds weer versteld ... :shock:

Let op mijn onderschrift.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 09:17

Dank je wel voor je interessante aanvulling Osiris

Het klopt inderdaad dat er eigenlijk al een [magnetische] poolshift had moeten plaatsvinden. Eigenlijk zijn we al een beetje over tijd. Doorheen de geschiedenis van onze planeet keerden de magnetische polen elke 200.000 à 300.000 jaar om. Omdat de laatste magnetische ompoling dateert van 780.000 jaar geleden, zijn we al even ‘overtijd’. Soms mislukt zo’n poging tot poolshift overigens. Die laatste keer was 40.000 jaar geleden. De magnetische ompoling is een van die klassieke fenomenen die in bepaalde culturen aangezien worden als het inluiden van het einde der tijden. Maar daar zijn helemaal geen wetenschappelijke aanwijzingen, laat staan bewijzen, voor.

Zo’n switch gebeurt heel langzaam en kan zelfs duizenden jaren duren. Volgens experts zitten we er mogelijk op dit moment in. Dat zien ze onder meer aan het aardmagnetisch veld dat de laatste 200 jaar met 15 procent afgezwakt is. Een wetenschappelijk rapport op de site Undark waarschuwt ervoor dat de bescherming die het aardmagnetisch veld normaal biedt tegen allerhande schadelijke zonne- en kosmische straling, door die verzwakking vermindert en dat zo meer van die “onzichtbare krachten die levende wezens schade kunnen toebrengen of doden” onze aarde kunnen bereiken.

Satellietsystemen die de elektrische en elektronische netwerken op de aarde regelen kunnen verstoord raken en zo licht, computers en gsm’s doen uitgaan. Zelfs het doorspelen van de wc wordt dan problematisch, beweert het verslag, dat Daniel Baker aanhaalt, directeur van het Laboratory for Atmospheric and Space Physics aan de University of Colorado. Hij vreest ook dat “delen van de planeet onbewoonbaar worden tijdens de omwisseling”.

Maar goed, dat is allemaal weer een onderwerp voor een ander topic. :)

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 09:21

Gast1 schreef:
03 mei 2018, 09:13
Arminius schreef:
02 mei 2018, 20:26
Hele mooie aanvulling Susan :post:
Ik kan het amper bijbenen Arminius ...
Je gooit erg veel info met wel héél veel plaatjes binnen dit topic op het forum.
Dag Pierre

Je hoeft het ook allemaal niet op 1 dag te lezen haha. En de plaatjes dienen slecht ter vermaak en het ondersteunen van mijn verhaal.

Neem rustig je tijd, en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 10:08

In het begin van dit topic gaf ik jullie de hypothese, wat als Jezus nooit heeft bestaan? In deze en komende postings zal ik wat aanvullende zaken bespreken waarom ook ik mij deze vragen heb gesteld.

Vragen als: wie was Jezus? [Als hij al heeft bestaan.] Wie schreef de evangeliën? [Gospels] Waarom werden ze in het Grieks geschreven? [en niet b.v. in het Aramees] Waarom hadden ze een pro Romeins perspectief. Waarom is het christelijk hoofdkwartier in Rome gevestigd? Kloppen alle historische feiten wel?

Dit zijn vragen die heel belangrijk zijn voor onze tijd. Vragen als waar komt het christendom vandaan?

Ongetwijfeld hebben christenen een hoop goed gedaan voor de wereld.

Afbeelding

Hoewel daar ook aan getwijfeld kan worden

Maar er zijn ook andere christenen die het helemaal niet zo goed hebben gedaan.

Afbeelding

Christenen die oorlogen voerden, of anderen haten

Afbeelding

Of dingen deden onder het mom en met de bescherming van het geloof

Afbeelding

Bij het bestuderen van de geschiedenis van het christendom, kunnen we constateren dat het vroeger voornamelijk werd gebruikt als politiek gereedschap om de massa`s te controleren. En eigenlijk is dat heden ten dage nog steeds zo. Vaak wordt religie ook gebruikt door politici om oorlogen te promoten, of zelf aan gelovigen verkocht dat het de eindtijd zou bespoedigen voor de wederkomst van Christus. :evil:

Afbeelding

Maar wie de oude teksten goed bestudeerd, merkt al snel dat de wederkomst van Christus al lang heeft plaatsgevonden.

Misschien moeten we eens gaan onderzoeken welke politieke motieven er zaten achter het ontstaan van het christendom.
Laatst gewijzigd door Arminius op 03 mei 2018, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 10:12

Arminius schreef:
03 mei 2018, 09:21
Je hoeft het ook allemaal niet op 1 dag te lezen haha.
En de plaatjes dienen slecht ter vermaak en het ondersteunen van mijn verhaal.

Neem rustig je tijd, en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
Dat snap ik Arminius, lees jij mijn posten -vooral die aan jou gericht zijn- overigens goed?
Veel respons krijg ik daar niet op en dat hoeft natuurlijk ook niet.
Neem rustig je tijd, en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 10:33

Gast1 schreef:
03 mei 2018, 10:12
Arminius schreef:
03 mei 2018, 09:21
Je hoeft het ook allemaal niet op 1 dag te lezen haha.
En de plaatjes dienen slecht ter vermaak en het ondersteunen van mijn verhaal.

Neem rustig je tijd, en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
Dat snap ik Arminius, lees jij mijn posten -vooral die aan jou gericht zijn- overigens goed?
Veel respons krijg ik daar niet op en dat hoeft natuurlijk ook niet.
Neem rustig je tijd, en als je vragen hebt dan hoor ik het wel.
Jazeker wel. Maar ik kom daar graag verderop in het verhaal uitgebreid op terug. Dit om een beetje lijn in mijn eigen verhaal te houden ;P!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Witte wel » 03 mei 2018, 10:58

Gast1 schreef:
03 mei 2018, 08:49
Opmerkelijk is dat het getal 12 (of een veelvoud daarvan) zo veelvuldig voorkomt in de Bijbel, dat dit natuurlijk geen toeval is.
Nee dat is het zeker niet. Degene die de bijbel hebben geschreven, en dat waren zeker geen heiligen, hebben een formule toegepast en daarin ook de twaalf eenheden toegepast. Deze topic wordt inderdaad erg interessant want in mijn optiek is het hele bijbelverhaal één grote duim en diezelfde duim is meerdere malen toegepast al voir het bestaan van de ons bekende bijbel. Van alles wordt uit de kast gehaald om het volk te misleiden tot aliën belevingen toe.
Je krijgt overigens al je antwoorden op je vragen Gast1. Duurt alleen even. Ik denk goed te begrijpen waar Arminius naar toe wil en kan dat enkel toejuichen. Ikzelf geloof niet in goden, ben ook overtuigd dat het opgespelde jezusverhaal wederom de duim als oorsprong kent. Zoals de meesten hier weten ben ik overtuigd atheïst en besef maar al te goed dat o.a. het bijbelverhaal met een bedoeling is opgesteld. En daarin zitten diverse formules verwerkt waarvan de twaalf eenheden mogelijk één van de interessantste. We zullen zien wat wr kunnen ontrafelen.
Veel informatie, inderdaad. Veel wist ik al en zie uit naar het verloop.

Ik had als kind altijd iets met het getal 8. Later werd dat getal 88. Tijdens mijn kinderjaren kreeg ik daar veel critiek op wat ik niet begreep. Later viel dat kwartje omdat men cijfers aan het alfabet koppelde wat natuurlijk onzin is. Mensen zijn makkelijk bijgelovig te krijgen. Dus die link daar ben ik ook nog aan het zoeken.
Maar kom niet aan met numerologie of iets dergelijks. Dat is een gevolg en geen oorsprong dus daar heb ik niets aan.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Determinist » 03 mei 2018, 12:06

Arminius schreef:
03 mei 2018, 10:08
Vragen als: wie was Jezus? [Als hij al heeft bestaan.]

Waarschijnlijk een apocalyptische joodse prediker.
Wie schreef de evangeliën? [Gospels]
Anonieme schrijvers.
Waarom werden ze in het Grieks geschreven? [en niet b.v. in het Aramees]
Omdat de schrijvers niet-joods waren en in staat waren een hoogstaand literair werk te schrijven.
Deze waren toen opgeleid in Grieks en Latijn, waarbij grieks de voertaal was.

Jezus en de apostelen en aanhang waren analfabeten.
Waarom hadden ze een pro Romeins perspectief.
Is dat zo? Openbaring is een verwijzing naar Rome als "het beest".
Waarom is het christelijk hoofdkwartier in Rome gevestigd?
Alleen de rooms katholieken. Er zijn veel meer stromingen met hun eigen centra.
Kloppen alle historische feiten wel?
Alle? Nee. Sommige? Ja
Bij het bestuderen van de geschiedenis van het christendom, kunnen we constateren dat het vroeger voornamelijk werd gebruikt als politiek gereedschap om de massa`s te controleren.

Misschien moeten we eens gaan onderzoeken welke politieke motieven er zaten achter het ontstaan van het christendom.
Het christendom is een religie OVER Christus en niet van Christus.
De oorsprong ligt ergens tussen de dood van Christus en Paulus.

En deze werd zeker niet als politiek gereedschap gebruikt. Pas toen het geïnstitutionaliseerd werd, eeuwen later, is het politiek geworden.

HET christendom bestaat niet. Er bestaan nu tienduizenden denominaties en komen er steeds bij of sterven uit.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 12:07

Vandaag de dag leven we op de rand van een enorme Paradigmaverschuiving, en vertoond onze huidige tijd heel veel overeenkomsten met de tijd van het ontstaan van het christendom. Bestudering van die tijd, geeft ons wellicht de oplossingen voor de problemen waar we in de huidige tijd mee van doen hebben, en tegenaan lopen, en kan dat ons helpen om eindelijk te komen tot vrede en voorspoed op deze wereld.

De Romeinse samenzwering bij de uitvinding van Jezus

De creatie van de Jezus figuur, is gewoon een samensmelting/compositie van de vele profeten uit de tijd van het begin van het christendom. Laten we proberen om eens wat oude teksten te bestuderen. Kun je je voorstellen dat het christendom eigenlijk een andere naam is voor het Paganisme [wat letterlijk heidendom betekend]

Afbeelding
De Noorse God Thor

Jezus is gewoon een zonnegod die veranderde in een Joodse man. Het is belangrijk om te begrijpen dat we hier te maken hebben met literatuur niet met geschiedenis. Het is puur de creatie van een Jezus figuur in een verhaal.

Sommige hedendaagse bijbelonderzoekers zijn individualisten, nonconformisten, die niets van doen hebben met de christelijke doctrine, en daardoor los staan van de huidige gangbare christelijke instituten. Die mensen proberen ons een andere kijk te geven, en mindblowing conclusies te trekken over het ontstaan van het christendom.

De antwoorden op onze vragen liggen hoogstwaarschijnlijk in de teksten van de Dode Zee-rollen. De Dode Zee-rollen omvatten een collectie handschriften van meer dan 900 documenten, inclusief ruim 200 handschriften van de Hebreeuwse Bijbel, de Tenach (of het Oude Testament). Ze werden ontdekt tussen 1947 en 1956 in elf grotten in de buurt van de nederzetting van Qumran, een plaats op de Westelijke Jordaanoever aan de noordwestkust van de Dode Zee, ongeveer 12 kilometer ten zuiden van Jericho.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dode_Zee-rollen

Deze Dode Zee-rollen stammen hoogstwaarschijnlijk uit de tijd dat Jezus zou hebben gepreekt onder de Joden.

Afbeelding

De karakters in de Dode Zee-rollen zijn militaristisch, en bij bestudering van de teksten lees je dat men de buitenlanders [Romeinen] uit hun land [Israël] wilden verdrijven. De schrijvers waren fundamentalisten. Ultrarechts zou je kunnen zeggen. Terwijl de karakters uit de evangeliën anders waren. Meer vredelievend,pacifistisch, de andere wang toekerend.
Mark 12:17

Then Jesus said to them, "Give back to Caesar what is Caesar's and to God what is God's." And they were amazed at him.
Laten we eens beginnen met het bestuderen van twee zeer belangrijke werken uit die tijd. Namelijk het Nieuwe Testament en De Joodse oorlog, door Flavius Josephus, geschreven door de eerste-eeuwse Romeins-Joodse geschiedschrijver en hagiograaf. Als we beide boeken naast elkaar lezen, komen we er al snel achter dat er een zeer opvallende en bijzonder verband is tussen beide werken. Sommige verhalen uit het Nieuwe Testament hebben wel erg veel overeenkomsten met de oorlogsverhalen van Titus Flavius Hij was lid van de Flavische dynastie en volgde zijn vader Vespasianus op na zijn dood. Daarmee werd hij de eerste Romeinse keizer die de troon besteeg na zijn eigen vader. Voordat hij keizer werd, verwierf hij bekendheid als militair commandant van Legio XV Apollinaris, dienend onder zijn vader in Judea tijdens de Joodse Oorlog.
Laatst gewijzigd door Arminius op 03 mei 2018, 12:16, 3 keer totaal gewijzigd.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 12:09

Determinist schreef:
03 mei 2018, 12:06


Het christendom is een religie OVER Christus en niet van Christus.
De oorsprong ligt ergens tussen de dood van Christus en Paulus.

En deze werd zeker niet als politiek gereedschap gebruikt. Pas toen het geïnstitutionaliseerd werd, eeuwen later, is het politiek geworden.
Dank je wel voor je bijdrage Determinist. Mijn verhaal zal snel duidelijkheid scheppen hoe ik er zelf over denk.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Determinist » 03 mei 2018, 12:15

Arminius schreef:
03 mei 2018, 12:07
Vandaag de dag leven we op de rand van een enorme Paradigmaverschuiving, en vertoond onze huidige tijd heel veel overeenkomsten met de tijd van het ontstaan van het christendom.
Dat zegt men al....duizenden jaren. Iedere generatie denkt dat de eigen tijd zoooo bijzonder is dat er een paradigmaverschuiving gaat optreden.
Deze generatie sterft uit en de volgende generatie zal exact hetzelfde zeggen. Uiteraard met de juiste inlegkunde kan je dit in elke periode stellen.

Het is nergens op gebaseerd.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 12:20

Determinist schreef:
03 mei 2018, 12:15
Arminius schreef:
03 mei 2018, 12:07
Vandaag de dag leven we op de rand van een enorme Paradigmaverschuiving, en vertoond onze huidige tijd heel veel overeenkomsten met de tijd van het ontstaan van het christendom.
Dat zegt men al....duizenden jaren. Iedere generatie denkt dat de eigen tijd zoooo bijzonder is dat er een paradigmaverschuiving gaat optreden.
Deze generatie sterft uit en de volgende generatie zal exact hetzelfde zeggen. Uiteraard met de juiste inlegkunde kan je dit in elke periode stellen.

Het is nergens op gebaseerd.
Tru! :post: [jaja]

Edit: maar feit blijft dat we in roerige tijden leven. Veel oorlogen. Armoede, rechtsongelijkheid. etc. etc.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Determinist » 03 mei 2018, 12:30

Arminius schreef:
03 mei 2018, 12:20
Edit: maar feit blijft dat we in roerige tijden leven. Veel oorlogen. Armoede, rechtsongelijkheid. etc. etc.
Elke tijd is roerig. Feitelijk gaat nu het op bijna elk front beter, afgezet tegen de periodes in het verleden.

Het is onjuist dat het slechter op Aarde wordt aangaande de menselijke welzijn. Alle cijfers wijzen op verbetering.
(met alle bedoel ik de meeste).

Het idee dat er een "einde der tijden" aanbreekt is niet gebaseerd op daadwerkelijke feiten over hoe het daadwerkelijk gesteld is met de mensheid op dit moment.

Dat wij in staat zijn het einde aan te laten breken, dat wel.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 12:46

Goed, we gaan verder...

Mijn onderzoeken naar de verbanden tussen, en bestudering van deze twee werken, brachten mij tot een ongelooflijke ontdekking. Het christendom is eigenlijk gewoon verzonnen door 1 Romeinse familie, de Flavische dynastie En zij gaven ons de documenten om dat te bewijzen!

Om dat te bewijzen ga ik nu iets vertellen over de geschiedenis van de Flavische dynastie.

De Flavius waren verantwoordelijk voor de geheel nieuwe creatie van het Romeinse rijk. In Rome had je om te beginnen natuurlijk het Colosseum Welke zo`n beetje het beste voorbeeld is van de macht van de Romeinse heerschappij uit die tijd. In die tijd ontstaan ook de eerste verbanden tussen het christendom en het judaïsme.

Waarom was de Flavische dynastie zo geïnteresseerd in de creatie van een religie?

Net als vandaag de dag werd hun tijd gedomineerd door politieke machtsstrijd , een corrupte economie [huidige multinationals], religie [nu ISIS, Taliban] en eindeloze oorlogen [In onze tijd de oorlog tegen het terrorisme] Te midden van deze roerige tijden kwam de Flavische dynastie aan de macht, en zorgde voor een enorme paradigmaverschuiving. Om dit te begrijpen, moeten we terug naar de vorige heersers van het Romeinse rijk. De Julisch-Claudische dynastie

De Julisch-Claudische dynastie is de naam gegeven aan de dynastie van de eerste vijf Romeinse keizers (principes): Imperator Caesar Augustus (geboren als Gaius Octavius en later Gaius Iulius Caesar (bijgenaamd Octavianus) geheten), Tiberius Iulius Caesar Augustus (geboren als Tiberius Claudius Nero), Gaius Iulius Caesar Augustus Germanicus (bijgenaamd Caligula), Tiberius Claudius Drusus Nero Germanicus (kortweg Claudius genoemd) en Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus (geboren als Lucius Domitius Ahenobarbus).

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 13:14

Te beginnen met Julius Caesar De Julisch-Claudische dynastie regeerde voor meer als 100 jaar, die een republiek veranderden in een [Keizer]rijk. Deze dynastie bracht alle belangrijke keizers van die 100 jaar voort. Julius Caesar, Augustus, die regeerde in de tijd dat Jezus zou zijn geboren, Tibirius, die weer aan de macht was tijdens de vermoedelijke dood van Jezus, dan hebben we nog Caligula, Claudius en tenslotte Keizer Nero.

Alle personen uit de Julisch-Claudische dynastie hadden een goddelijke status. Totdat zij het Romeinse rijk bijna aan de afgrond brachten. Ten tijde van Nero stond het Romeinse rijk letterlijk aan de rand van bankroet. En kwamen de bewoners van Judea in opstand tegen de heerschappij en overheersing van de Romeinen. Judea was een van de vele veroverde gebieden die deel uitmaakten van het Romeinse rijk. Deze regio welke ook wel bekent stond als Palestina, werd geregeerd door een familie die ook wel bekent stond als de Romeinse belastinginners. Herodes de Grote

Herodes was een bekwaam bestuurder, en bleef de keizerlijke macht in Rome zijn hele leven trouw. Hij was erg populair bij keizer Augustus, maar bij de Joden was zijn populariteit ver te zoeken. Dat kwam doordat hij niet uit het land Judea kwam en geen Joodse ouders had, waardoor hij een vreemdeling bleef bij de Joden. Zelfs zijn huwelijk met de Hasmonese prinses Mariamne kon hierin geen verandering brengen. Ook werkte Herodes zeer nauw samen met de Romeinen, wat de Joden hem bijzonder kwalijk namen, omdat de Romeinen de bezetters waren van Judea. Naast dat de inwoners van Judea al boos waren dat men zo veel belasting moest betalen, waren ze ook nog eens woest dat Julius Caesar had bevolen dat een standbeeld van hem in iedere tempel geplaatst diende te worden.

Volgens het Evangelie volgens Matteüs werd Jezus geboren tijdens de laatste jaren van Herodes' leven. Herodes had van wijzen uit het oosten vernomen dat de nieuwe koning der Joden in Bethlehem geboren was. Herodes, die voortdurend beducht was voor mogelijke bedreigingen van zijn heerschappij, liet toen voor alle zekerheid alle jongetjes van twee jaar oud en jonger uit deze plaats vermoorden, de zogenoemde kindermoord van Bethlehem.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 14:15

In het Romeinse rijk uit die tijd, kon je praktisch elke God aanbidden zolang je ook maar erkende dat ook de Romeinse leiders goddelijke personen waren. Maar de Joden wilden daar niets van weten. Immers, een van de Joodse regels uit die tijd was namelijk dat je geen afbeelding van God mocht maken
Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is.

Exodus 20:4
De Joden in die tijd hadden een hele andere vorm van religie. Hun religie was meer gefocust op de boeken, en veel minder op b.v. standbeelden. Dit schiep een groot probleem voor de Romeinen, en zij begrepen dit ook niet echt. En deze boeken bevatten de messiasachtige profetieën.
Messias

• [Bijbels] de in de joodse Tenach voorspelde Redder die door God gezonden zal worden en die door de christenen met Jezus gelijkgesteld wordt.
De Joden geloofden dat er een Messias vanuit Israël/Judea zou komen, die hun macht zou herstellen en de Romeinen zou verjagen. De Messias die de Joodse literatuur beschreef was een warrior, een strijder.
Like America in 2011, Palestine in the first century AD was a diverse place, with Jews, Romans, Greeks, Persians, Arabs, Egyptians, Africans, and a host of others. Religions were aplenty, especially in Galilee, Samaria and Perea, and political intrigue and violence was the norm. Many Jews longed for a return to the glorious days of King David, when Israel was the greatest power in the Near East. They also chafed under Roman domination, oppressive taxes, and the rule of an outsider, Herod. Spiritually, the Jews had been bereft of the prophetic voice of God for 400 years, and they hoped for another prophet to show the way.

First century Jews generally expected a conquering Messiah; a perfectly reasonable expectation given the preponderance of OT prophecies. However, there were strong suggestions of priestly duties and even suffering for the Messiah in the Psalms and Prophets. Jesus Christ suffered and died, but then conquered the greatest enemy of all…Death.

Bron
Afbeelding

De nieuwe Messias zou de zelfde krachten hebben als David. David versloeg immers de reus Goliath, en hakte zijn kop eraf. Dus de nieuwe Messias zou zeker het Romeinse leger verslaan en de Joden hun vrijheid teruggeven.

Afbeelding

Het Hebreeuwse woord Messias werd in het Grieks vertaald als Christos. En kon dus slaan op verschillende Messias achtige personen uit die tijd. En deze personen waren ook machtig, omdat zij als groepering daadwerkelijk het Romeinse leger versloegen. Het moet dus een enorme grote beweging zijn geweest. En de Romeinen waren daar niet blij mee. De kans bestond dat de opstanden zouden overslaan naar andere Joodse regio`s, en de rest van het keizerrijk, daarom waren de Romeinen verplicht daar iets aan doen. Rome regeerde haar keizerrijk namelijk met een ijzeren vuist, en elk verzet kon daarom rekenen op brute kracht.
Laatst gewijzigd door Arminius op 03 mei 2018, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Determinist » 03 mei 2018, 14:36

Gast1 schreef:
03 mei 2018, 09:13
Aldus pagina 351 en 352 uit mijn manuscript. [think]
Nieuwsgierig...wat staat er op pagina 12 ?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door MetalPig » 03 mei 2018, 14:44

Determinist schreef:
03 mei 2018, 14:36
Gast1 schreef:
03 mei 2018, 09:13
Aldus pagina 351 en 352 uit mijn manuscript. [think]
Nieuwsgierig...wat staat er op pagina 12 ?
Vakantiefoto's [jaja]

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 15:28

In die tijd waren twee van de beste militaire leiders Flavians. [Vespasianus en zijn zoon Titus]

Afbeelding

Het grootste gedeelte van hun leven bevonden zij zich buiten Rome. Druk bezig met oorlog voeren in de koloniën. Meer als 10 jaar duurde de oorlog tegen de Druïden. Ze waren daar zeer succesvol in, want uiteindelijk werd dit volk volledig uitgemoord, en werd hun bestaan in de geschiedenis praktisch uitgewist. De Druïden lieten geen historische geschriften na van hun bestaan. Dus het zijn de Flavians waar Nero een beroep op doet om de Joodse opstand in Judea te onderdrukken. Nero vroeg zijn generaal en zijn zoon om naar Judea te gaan met een enorm leger van wel 60.000 man en daar orde op zaken te stellen. Het kostte Vespasianus en zijn zoon Titus jaren om de Joden te verslaan. In het jaar 70 viel uiteindelijk Jeruzalem en niet zo lang daarna het laatste bolwerk Massada.

De strijd begon met de vernietiging van Galilea. Ook namen zij een rebel krijgsgevangen die later een grote rol zou gaan spelen in de vorming van het christendom, namelijk Josephus bar Matthias. Josephus presenteerde zichzelf bij de Flavians als een profeet. Hij beweerde namelijk dat een van de Flavians Keizer van Rome zou worden, wat later ook gebeurde.

Afbeelding

Vespasianus mocht Josephus wel, en hij gebruikte hem later als tolk en onderhandelaar bij de overgave van de Joodse rebellen. Op dit moment in de geschiedenis werkte Josephus samen met de Romeinen in hun strijd tegen de rebellen. Ondertussen nam de chaos in Rome alsmaar toe. Nero`s leiderschap werd bedreigt. Steeds meer legers keerden zich tegen Nero. De lijfgarde van de keizer liep over naar Galba, waarna de Senaat hem afzette en tot vijand van de staat verklaarde. Nero vluchtte het paleis uit en dook onder bij de vrijgelaten slaaf Phaon. Maar deze had hem al verraden. Toen Nero hoorde dat zijn vijanden hem kwamen halen, stak hij zichzelf dood. Zijn laatste woorden getuigden van zijn artistieke en megalomane karakter: “Welk een kunstenaar gaat in mij verloren”.

Afbeelding
De zelfmoord van Nero, schilderij door Vasiliy Smirnov uit 1888

Plaats reactie