De Pharmacratische Inquisitie

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 15:49

Vespasianus werd op dat moment een goede kandidaat om Keizer te worden. Midden in de oorlog keerde hij terug naar Rome en besteeg de troon. De Flavians werden vanaf dat moment de keizerlijke familie. Titus blijft achter op het slagveld, en richt zijn aandacht op de verovering van Jeruzalem. Titus was intelligent, meedogenloos, fysiek sterk en een uitstekend strijder. In 70 viel Jeruzalem nadat Titus en zijn troepen hen op de knieën hadden gekregen. De stad werd systematisch geplunderd, tempels werden vernietigd en in brand gestoken en duizenden Joden kwamen om het leven. Onder Titus’ bewind werden vele wreedheden gepleegd en van de overlevenden werden velen tot slaaf gemaakt om later in de Egyptische mijnen te moeten werken. Andere gevangenen werden ter vermaak door het gehele Romeinse Rijk in arena’s afgeslacht.

Afbeelding

De Joden waren natuurlijk ontroostbaar, want deze tempel was het huis van hun God. Titus als overwinnaar nam alle buitgemaakte schatten mee naar Rome, en daar werden ze uitgestald en aan het volk getoond. In wat men toen noemde het Paleis van de Vrede. Iets wat je heden ten dage zelf nog steeds kunt zien op de Ark van Titus in Rome.

Afbeelding Afbeelding

Uitgezonderd 1 voorwerp. De Joodse geschriften. Deze werden in het privépaleis van de Flavians bewaard, waar niemand ze mocht zien.
En zo kwam er een einde aan de opstand in Judea. Maar als snel brak er weer een nieuwe opstand uit. En deze keer in Alexandrië in Egypte.
Laatst gewijzigd door Arminius op 03 mei 2018, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 15:52

Tot zo ver voor vandaag. Morgen weer verder Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vinden. :)

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Witte wel » 03 mei 2018, 16:36

Arminius schreef:
03 mei 2018, 15:52
... Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vinden. :)
;P! Super
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 17:28

Susan schreef:
02 mei 2018, 19:58


Prachtige uitleg Susan

De heilige geometrie. Ook iets wat mij mateloos fascineert Alles is met alles verbonden [jaja]

Eentje voor jou Hoop dat je hem nog niet kent.


Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 18:46

Witte wel schreef:
03 mei 2018, 10:58
Je krijgt overigens al je antwoorden op je vragen Gast1. Duurt alleen even. Ik denk goed te begrijpen waar Arminius naar toe wil en kan dat enkel toejuichen.
Oké Witte wel, ik ben benieuwd.
Ik heb al superveel antwoorden gekregen -vanuit mezelf (soms met hulp van anderen)-, maar voor wat het getal 12 betreft en mijn connectie daarmee, tast ik een beetje in het duister.
Of ik 'durf' het zelf niet te geloven, maar ik blijf benieuwd.
De KIN kaart van het Maya-orakel -die ik in 2010 trok- vertelde mij al veel ...

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 18:48

Arminius schreef:
03 mei 2018, 12:09
Mijn verhaal zal snel duidelijkheid scheppen hoe ik er zelf over denk.
Ik ben benieuwd Arminius ... je gaat als een speer.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 18:50

Arminius schreef:
03 mei 2018, 12:20
Veel oorlogen. Armoede, rechtsongelijkheid. etc. etc.
Niet eerder was er zoveel mondiale vrede, rijkdom en rechtsgelijkheid Arminius.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 18:55

MetalPig schreef:
03 mei 2018, 14:44
Determinist schreef:
03 mei 2018, 14:36
Gast1 schreef:
03 mei 2018, 09:13
Aldus pagina 351 en 352 uit mijn manuscript. [think]
Nieuwsgierig...wat staat er op pagina 12 ?
Vakantiefoto's [jaja]
Bijna goed, het gaat wel over vakantie.

"De kinderen hadden lol op vakantie.
We waren als ouders wel altijd erg voorzichtig met ze, maar onbedoeld kwamen we wel eens in een situatie terecht die niet echt geschikt voor ze was. Voor ons ook niet trouwens.
Een keer waren we in Zillergründl in Tirol en wilden er een rustige dag van maken.
We hadden de dag ervoor een gigantische stuwdam van ongeveer 185 meter hoogte bezocht en een flinke wandeltocht gemaakt.
Enz."
(ik verklap niet alles)" *1*

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 18:57

Arminius schreef:
03 mei 2018, 15:52
Tot zo ver voor vandaag. Morgen weer verder Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vinden. :)
Yep, maar vooral herkenbaar -op die paddenstoelen (amanita muscaria) na dan- ...

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 03 mei 2018, 19:02

Arminius schreef:
03 mei 2018, 17:28
Prachtige uitleg Susan.
De heilige geometrie. Ook iets wat mij mateloos fascineert Alles is met alles verbonden [jaja]
Eentje voor jou Hoop dat je hem nog niet kent.
[knip]
En eentje voor jou (maar even terugspoelen naar het begin):


Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Witte wel » 03 mei 2018, 19:45

Ik kan nog even niet in mijn systeem met data, vlgd week weer. Met kaarten trekken en orakels daar heb ik niets mee dus ook niet met wat daar uit komt en is voor mij dan ook verdoen van tijd en ga ik niet op door.
Thrive is niet ok. Hebben we het al eens over gehad hier op het forum toen deze net uit kwam.
Als ik iets gevonden krijg over de twaalf eenheden, dus niet het getal 12, dan laat ik dat weten maar zeg erbij dat het een diepe zoektocht wordt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 03 mei 2018, 20:56

Gast1 schreef:
03 mei 2018, 18:50
Arminius schreef:
03 mei 2018, 12:20
Veel oorlogen. Armoede, rechtsongelijkheid. etc. etc.
Niet eerder was er zoveel mondiale vrede, rijkdom en rechtsgelijkheid Arminius.
Dat meen je toch niet echt of wel Pierre?

Geen enkel systeem dat we gebruiken om het leven op deze planeet beter te maken,werkt.
Niet alleen hebben de systemen die we gebruiken, gefaald om de bedoelde uitkomst te produceren – ze produceren feitelijk precies het tegenovergestelde.
Onze politieke systemen doen in feite onenigheid en wanorde toenemen.
Onze economische systemen doen in feite armoede en de kloof tussen arm en rijk toenemen.
Onze ecologische systemen doen de afbraak van het milieu toenemen.
Onze gezondheidssystemen doen in feite de ongelijkheid in toegankelijkheid tot de moderne medicijnen en gezondheidszorg toenemen.
Onze opvoedingssystemen doen infeite de intellectuele kloof toenemen.
Onze sociale systemen doen in feite ongelijkheid, disharmonie en onrechtvaardigheid toenemen.
En misschien nog wel het meest triest, onze spirituele systemen doen in feite rechtschapenheid, onverdraagzaamheid, boosheid, haat, geweld en oorlog toenemen.
Als de verbetering van het menselijk leven op aarde een laboratoriumexperiment zou zijn dan zou het al lang geleden beschouwd zijn als een erbarmelijke mislukking.
Inderdaad een ontstellende ramp

Een planeet waar 5 % van de bevolking 95% van de rijkdom en grondstoffen in bezit heeft of controleert – en waar de meeste mensen van die 5% denken dat dat helemaal in orde is, zelfs wanneer onmenselijke aantallen mensen wegkwijnen en lijden – lijkt niet erg op een planeet waar een groot deel van de mensheid vooruitgang heeft geboekt.

Sorry, ik zie de door jou genoemde verbetering dus nier. "nee

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Determinist » 03 mei 2018, 21:39

Arminius schreef:
03 mei 2018, 20:56
Sorry, ik zie de door jou genoemde verbetering dus nier. "nee
Ik begrijp dat het lastig is om je heen te kijken, alle ellende te zien en je trachten in te beelden of het leven in het algemeen voor de mensheid beter is dan vroeger.
Maar toch is het echt zo. We kijken met een moderne blik, vanuit onze luie stoel in weelde naar beelden van over de wereld en zien elk detail.

Het is logisch te denken dat het dus niet beter gaat.

Maar veel cijfers laten een stijgende lijn zien. Let wel, het zijn globale cijfers en geen lokale. Het kan op sommige plekken een hel zijn. Maar je moet het geheel bekijken.

Om er een paar te melden:

Afbeelding


En als je er echt goed over nadenkt kan je de verbeteringen ook zien.
In slechts enkele generaties zijn er op zoveel vlakken significante verbeteringen gekomen.
Neem alleen maar het onderwerp gezondheid. Daar waar we vroeger met miljoenen crepeerden aan ziektes waarvan we nu amper nog bang voor hoeven zijn.


Ik denk dat op deze simpele vraag een duidelijk antwoord is:

Je mag kiezen: nu ergens op de wereld geboren worden. Je weet niet waar, maar wel in het nu. Ergens.
Of je wordt in het verleden ergens op de wereld geboren. Je weet niet waar en niet wanneer.

IK denk dat we allemaal voor nu kiezen omdat we wel weten dat de kans op een beter en gezonder en wellicht vrediger en rechtvaardiger leven in het nu te vinden is en niet ergens in het verleden.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 04 mei 2018, 05:10

Arminius schreef:
03 mei 2018, 20:56
Gast1 schreef:
03 mei 2018, 18:50
Arminius schreef:
03 mei 2018, 12:20
Veel oorlogen. Armoede, rechtsongelijkheid. etc. etc.
Niet eerder was er zoveel mondiale vrede, rijkdom en rechtsgelijkheid Arminius.
Dat meen je toch niet echt of wel Pierre?
Ik ben uiterst serieus Arminius en herhaal dat er nog nooit zoveel mondiale vrede, rijkdom en rechtsgelijkheid was, dan nu het geval is.
Je zou de complete wereldsituatie eens moeten kunnen monitoren 80 jaar geleden.
En dan de middeleeuwen, zelfs elk dorp hier in Nederland had verdedigingsmuren ...
De bevolking werd 'uitgezogen' door dictatuur, monarchie, aristocratie en religie en de straffen waren toch iets anders dan nu.
Hoeveel oorlogen hebben we enkel in Nederland gehad, toch?
Arminius schreef:
03 mei 2018, 20:56
Geen enkel systeem dat we gebruiken om het leven op deze planeet beter te maken, werkt.
Inderdaad, behalve dan voor de mens zelf voor zolang als het duren zal.
Ik begrijp je wel en ben het verder met een paar zaken eens, maar dat staat los van mijn statement.

Verder verwijs ik toch ook naar de reactie van Determinist. :wink:

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 04 mei 2018, 05:24

Witte wel schreef:
03 mei 2018, 19:45
Ik kan nog even niet in mijn systeem met data, vlgd week weer.
Suuk6 ;P!
Witte wel schreef:
03 mei 2018, 19:45
Met kaarten trekken en orakels daar heb ik niets mee dus ook niet met wat daar uit komt en is voor mij dan ook verdoen van tijd en ga ik niet op door.
Altijd flauwekul gevonden, tot nét voor mijn 50-ste levensjaar, toen begon ik te twijfelen.
Inmiddels is die twijfel weg bij enkele kaartleggingen/trekkingen.
Witte wel schreef:
03 mei 2018, 19:45
Thrive is niet ok. Hebben we het al eens over gehad hier op het forum toen deze net uit kwam.
Herinner ik mij, maar ik vond 'm wel passen in het rijtje video's. :wink:
Witte wel schreef:
03 mei 2018, 19:45
Als ik iets gevonden krijg over de twaalf eenheden, dus niet het getal 12, dan laat ik dat weten maar zeg erbij dat het een diepe zoektocht wordt.
Ik laat me graag verassen ... heu ... verrassen.
Zal zelf ook eens gaan speuren. :wink:

Maar het mooie buitenweer begint te roepen, dus zal ik wat minder aanwezig zijn -denk ik-.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 04 mei 2018, 09:00

Sorry Gast1, ik zie dat toch net even anders. :-|

Goed, waar waren we gebleven? Oja, de vernietiging van Judea.

Ik probeer met mijn verhaal nog steeds duidelijk te maken dat de historisch figuur Jezus naam mijn mening nooit heeft bestaan, en daarnaast probeer ik ook duidelijkheid te scheppen in het ontstaan, dan wel de herkomst van de bijbel/evangeliën....

... Het was voor de Flavians al snel duidelijk dat ondanks het neerslaan van de opstand in Judea, dit geenszins het einde betekende van deze Mesiasachtige beweging, integendeel. Het was voor hun ook duidelijk dat het vooral de Joodse literatuur was die deze Mesiasachtige beweging dreef. Dus zodra zij de Joodse geschriften in handen hadden, lieten zij alle andere kopieën vernietigen. En dan bedoel ik ook echt vernietigen. En daarom moesten de Dode Zee-rollen worden verstopt, en een grot was de enige plaats waar deze veilig waren voor de Romeinse vernietigingswoede. Tot aan de vondst van de Dode Zee-rollen was er geen snipper oude literatuur uit die tijd gevonden. Daarom zijn ze ook van zeer grote betekenis in deze tijd. Ze zijn namelijk de enige stem van deze Mesiasachtige beweging die we hebben uit deze periode. En de auteur van deze Dode Zee-rollen was gewelddadig, en niet pacifistisch zoals zoals we die uit de evangeliën kennen.

De oorlog tegen Rome was een Mesiasachtige oorlog. Daarom ging het in deze Dode Zee-rollen niet alleen over de beweging in Palestina, maar was het ook de literatuur over de oorlog tegen Rome. De Romeinen moesten dus de Joodse religie niet alleen onderdrukken, maar ook proberen te veranderen.Daarom zagen zij het als hun taak om te proberen die op hun eigen wijze te beïnvloeden en aan te passen. Het was niet hun bedoeling dit geloof te vernietigen. De Romeinen waren slim genoeg om te begrijpen dat hun dit toch niet zou lukken, zo wat men probeerde was dit Joodse geloof onder controle te brengen door het te veranderen. En zo ontstond het zogenaamde Rabbijnse Jodendom. Het is in deze periode dat er een nieuw soort literatuur ontstaat welke waarin een liefdevolle, een keer de andere wang toe Messias ontstaat, namelijk Jezus Christus.

Maar als de Flaviuns de evangeliën hebben geschreven, hoe kon een Romeinse familie dan weten hoe je Joodse literatuur moest schrijven die verwees naar de Joodse profetieën? Het antwoord ligt in de samenwerking met een hele groep [Joodse] collaborateurs, te beginnen met hun eigen geschiedschrijver Flavius Josephus
Josephus schreef zijn werken in het Koinè-Grieks om voor een Romeins publiek de geschiedenis van de wereld vanuit Joods perspectief uit te leggen. Deze werken geven waardevol inzicht in het jodendom in de eerste eeuw en de achtergrond van het vroege christendom. Zelf hield Josephus zich aan de wet van Mozes en geloofde in de mogelijkheid het jodendom en het Grieks-Romeinse denken te verenigen in wat wel Hellenistisch judaïsme wordt genoemd. Hoewel hierover controverse is onder historici, lijkt Josephus als één van de eersten buiten de auteurs van het Nieuwe Testament Jezus en zijn titel "Christus" te hebben vermeld.
Josephus keert samen met Titus terug naar Rome, en beschrijft in zijn boek de Joodse oorlog, ook hoe Titus hem het heilige boek geeft. Keer op keer kun je zien dat er overeenkomsten zijn tussen wat Josephus schrijft, en wat voorkomt in de evangeliën. Het is een krachtig voorbeeld van hun ware ontstaansgeschiedenis. Als we de werken van Josephus samen met de evangeliën naast elkaar lezen, zien we al snel de parallellen tussen beiden. Het lijkt er op dat de geschiedenis van Josephus verslag doet van de profetieën in het Oude en Nieuwe Testament.

Afbeelding

Dit boek is een aanrader!
Laatst gewijzigd door Arminius op 04 mei 2018, 09:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Gast1 » 04 mei 2018, 09:03

Arminius schreef:
04 mei 2018, 09:00
Sorry Gast1, ik zie dat toch net even anders. :-|
Die indruk had ik al dat je het anders ziet.
Geeft niet Arminius, er zijn er meer die het anders zien dan dat ik het zie.
Waarschijnlijk omdat ik het anders bekijk :wink:

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 04 mei 2018, 09:06

Gast1 schreef:
04 mei 2018, 09:03
Arminius schreef:
04 mei 2018, 09:00
Sorry Gast1, ik zie dat toch net even anders. :-|
Die indruk had ik al dat je het anders ziet.
Geeft niet Arminius, er zijn er meer die het anders zien dan dat ik het zie.
Waarschijnlijk omdat ik het anders bekijk :wink:
Gelukkig maar Gast1, anders zou het maar een saaie boel worden op deze aardkloot als iedereen hetzelfde zou denken. :P

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door MetalPig » 04 mei 2018, 09:09

Arminius schreef:
04 mei 2018, 09:06
Gelukkig maar Gast1, anders zou het maar een saaie boel worden op deze aardkloot als iedereen hetzelfde zou denken. :P
En dat zie ik dus weer anders :wink:

Als iedereen wat meer hetzelfde zou denken zouden we als mensheid grote stappen voorwaarts kunnen maken in plaats van andersdenkenden de hersens inslaan.

Arminius

Re: De Pharmacratische Inquisitie

Bericht door Arminius » 04 mei 2018, 09:16

MetalPig schreef:
04 mei 2018, 09:09
Arminius schreef:
04 mei 2018, 09:06
Gelukkig maar Gast1, anders zou het maar een saaie boel worden op deze aardkloot als iedereen hetzelfde zou denken. :P
En dat zie ik dus weer anders :wink:

Als iedereen wat meer hetzelfde zou denken zouden we als mensheid grote stappen voorwaarts kunnen maken in plaats van andersdenkenden de hersens inslaan.
haha :post: [clap]

Plaats reactie