Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door taigitu » 15 aug 2018, 14:58

Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

14 augustus 2018

Schokkende details over seksueel misbruik door priesters en het zwijgen daarover door de katholieke kerk in de VS.
​De autoriteiten beschuldigen meer dan 300 priesters van seksueel misbruik van kinderen.

Het misbruik speelde zich af over de afgelopen zeventig jaar en is gepleegd in zes van de acht bisdommen in de staat Pennsylvania.

Zeker duizend slachtoffers

Procureur-generaal Josh Shapiro, die dinsdag de resultaten van het onderzoek presenteerde, gaat uit van meer dan duizend slachtoffers.
Hij denkt dat veel slachtoffers zich nog niet hebben gemeld. Shapiro zei dat hooggeplaatste kerkleiders in Pennsylvania en het Vaticaan
het misbruik tientallen jaren hebben stilgehouden.

Zie video van CBS via link:
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/gro ... -priesters
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Osiris » 15 aug 2018, 18:59

De liefde van God voor de mens gaat sinds het Oude Testament gewoon voort.
Sommige 'christenen' nemen het blijkbaar wel erg letterlijk [burn] .
Gebeurt ook gewoon in andere elitaire kringen op grote schaal sinds mensenheugenis.

Bezoedeling van de nog zuivere kindziel en de rest voor het leven getekend....
Standrechtelijk castreren die lui :evil:
Ook degenen die het geheim gehouden hebben tot en met het hoogste ambt.

Satanische bende.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door univers » 15 aug 2018, 19:19

Standrechtelijk castreren die lui :evil:
Tegen de muur, is goedkoper.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Tammy » 15 aug 2018, 22:07

Wat is dit misbruik toch afschuwelijk.
Vreselijk dat mensen dit doen, deze kinderen zijn voor het leven getekend.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door faithless » 17 aug 2018, 12:33

die lui moeten ze gewoon oppakken of geheel die organisatie opdoeken, hier in Nederland natuurlijk ook paar jaar geleden aan het licht gekomen.
Waarom dit niet gewoon benoemen als criminele organisatie aangezien hier volgens mij gewoon een organisatie achter schuil gaat van elkaar de hand boven het hoofd houden, een motorbende kunnen ze toch ook zo snel als criminele organisatie markeren ???

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door taigitu » 17 aug 2018, 13:15

faithless schreef:
17 aug 2018, 12:33
die lui moeten ze gewoon oppakken of geheel die organisatie opdoeken, hier in Nederland natuurlijk ook paar jaar geleden aan het licht gekomen.
Waarom dit niet gewoon benoemen als criminele organisatie aangezien hier volgens mij gewoon een organisatie achter schuil gaat van elkaar de hand boven het hoofd houden, een motorbende kunnen ze toch ook zo snel als criminele organisatie markeren ???
Faithless, je vergeet de mensen die daadwerkelijk geloven in de God die hemel en aarde heeft geschapen.
Zij vertrouwen op deze God en voelen zich daardoor beschermd. En krijgen vanuit die kerk hun sturing
voor hoe hun leven in te vullen. Wanneer je het instituut kerk zou opheffen, zelfs zonder de duiding 'crimineel',
is dat hetzelfde als zou de vloer onder iemands voeten zou wegvallen.
Deze mensen zouden in een diep dal geraken met paniek en wat dies meer zij.
Het zou ook de maatschappij helemaal overhoop halen als de kerk werd opgedoekt.
Zoveel mensen stuurloos, waarvan vele o.a. psychologische hulp nodig zouden kunnen hebben.
Het zou een grote maatschappelijke onrust en chaos te weeg brengen.
Nog afgezien van de mogelijke tegenreacties van zowel de kerken als gelovigen.

Het moet uit de kerk zelf komen, en als eerste de canonieke regel schrappen dat 'wanneer de waarheid
de kerk schaadt, het is toegestaan om te liegen of te zwijgen'. Daardoor kunnen heel veel priesters ed.
hun gang gaan. Men zweeg en zwijgt, en men is mijn ogen daardoor medeplichtig aan deze misdaden tegen kinderen.
Daarnaast moet de Nederlandse wet direct toegang krijgen en deze mensen uit hun 'beschermde' positie in de kerk
kunnen halen, en voor het gerecht brengen. Geen enkele dader meer van verplaatsen van de ene naar een andere
gemeente om daar weer zijn monsterlijk gedrag voort te zetten.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door faithless » 18 aug 2018, 00:39

taigitu schreef:
17 aug 2018, 13:15
faithless schreef:
17 aug 2018, 12:33
die lui moeten ze gewoon oppakken of geheel die organisatie opdoeken, hier in Nederland natuurlijk ook paar jaar geleden aan het licht gekomen.
Waarom dit niet gewoon benoemen als criminele organisatie aangezien hier volgens mij gewoon een organisatie achter schuil gaat van elkaar de hand boven het hoofd houden, een motorbende kunnen ze toch ook zo snel als criminele organisatie markeren ???
Faithless, je vergeet de mensen die daadwerkelijk geloven in de God die hemel en aarde heeft geschapen.
Zij vertrouwen op deze God en voelen zich daardoor beschermd. En krijgen vanuit die kerk hun sturing
voor hoe hun leven in te vullen. Wanneer je het instituut kerk zou opheffen, zelfs zonder de duiding 'crimineel',
is dat hetzelfde als zou de vloer onder iemands voeten zou wegvallen.
Deze mensen zouden in een diep dal geraken met paniek en wat dies meer zij.
Het zou ook de maatschappij helemaal overhoop halen als de kerk werd opgedoekt.
Zoveel mensen stuurloos, waarvan vele o.a. psychologische hulp nodig zouden kunnen hebben.
Het zou een grote maatschappelijke onrust en chaos te weeg brengen.
Nog afgezien van de mogelijke tegenreacties van zowel de kerken als gelovigen.

Het moet uit de kerk zelf komen, en als eerste de canonieke regel schrappen dat 'wanneer de waarheid
de kerk schaadt, het is toegestaan om te liegen of te zwijgen'. Daardoor kunnen heel veel priesters ed.
hun gang gaan. Men zweeg en zwijgt, en men is mijn ogen daardoor medeplichtig aan deze misdaden tegen kinderen.
Daarnaast moet de Nederlandse wet direct toegang krijgen en deze mensen uit hun 'beschermde' positie in de kerk
kunnen halen, en voor het gerecht brengen. Geen enkele dader meer van verplaatsen van de ene naar een andere
gemeente om daar weer zijn monsterlijk gedrag voort te zetten.
Ik begrijp je reactie, echter ben ik het niet eens dat het vanuit de kerk zelf zou moeten komen, het zou juist dit geloof sieren als de volgelingen hier actie op ondernemen, dan pas krijgt de kerk van mij het respect waar ze wellicht al jaren op wachten.
Vanuit de kerk zelf gaat dit never nooit gebeuren. Maar diegene die elke zondag braaf in de banken zitten kunnen hier iets aan veranderen, dat is namelijk waar heel de kerk op draait.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4716
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Osiris » 18 aug 2018, 05:11

Ben het met Faithless eens.
Het pedofiele netwerk is echter niet beperkt tot de RK kerk,al van oudsher ( Grieks/Romeinse tijd ) gebeurde dit in de hoogste elitaire kringen,nu nog steeds in onze huidige beschaving.
Als die beerput open gaat verandert het totale wereldbeeld.

En dat geldt voor talloze andere zaken,die voor het gewone gepeupel verborgen zijn gehouden,wat al eeuwen of langer gaande is.
Een wereldwijd complot waar tal van zaken met elkaar verweven zijn in de hoogste kringen,met als doel de mensheid volledig te onderwerpen aan die hoogste kringen.
En dat begint al met het dusdanig beschadigen van kinderen, dat ze bijna niet meer 'normaal ' ( zuiver ) kunnen functioneren in de rest van hun leven.

De massa zal zich eerst bewust moeten worden van alle leugens ,bedrog,manipulatie en indoctrinatie op zoveel van de 'normale' dagelijkse zaken in ons huidige wereldbeeld en zich dan uiteindelijk ervan afkeren en zich verzetten.
Iets waar bijvoorbeeld een David Icke ( en vele andere klokkenluiders ) al veel langer over informeert en op aanstuurt.

Zie dat zelf gelukkig steeds meer gebeuren,maar het kantelpunt is daarin nog niet bereikt.
En dat zal uiteindelijk op grote schaal een immense klap veroorzaken, als alle waarheid boven tafel komt,velen zullen dat dan ook ook niet kunnen handelen....
Het zal rationeel niet te bevatten zijn op welk een grote schaal en hoe lang dit al gaande is.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Gast1 » 18 aug 2018, 08:16

Ik walgde werkelijk toen ik dit weer vernam en zei mijn vrouw dat ik me 'uit' de kerk wilde schrijven.
Ik geloof zelfs dat ik boos werd ... [burn]

Maar hier ben ik het beslist niet mee eens:
taigitu schreef:
17 aug 2018, 13:15
Faithless, je vergeet de mensen die daadwerkelijk geloven in de God die hemel en aarde heeft geschapen.
Zij vertrouwen op deze God en voelen zich daardoor beschermd.
Ik ken veel, heel veel mensen die hun kind verloren hebben, of dat het kind op sterven ligt/lag.
Mensen die in de kerk hun strohalm proberen te vinden en bidden voor hun zieke man, vrouw of zelfs kat of hond.
Ik schijt (plat gezegd) op priesters of weet ik wat die kinderen misbruikt hebben, hoe kunnen ze en hoe durven ze, de vuile hypocrieten [burn] [burn] [burn]
Ik zou hun gezichten en namen bekend maken en voor deze mensen de schandpaal willen invoeren en ik zal maar niet verder gaan.

Toch steken mijn vrouw en ik in heel veel kerken en kapelletjes een kaarsje aan, niet voor die klootzakken van de kerk die zich aan kinderen vergrijpen, maar uit 'dankbaarheid'.
Met een kerkgebouw waar mensen oprecht steun proberen te vinden 'bij die persoonlijke god' en die waardevolle geschenken hebben gegeven uit dankbaarheid -gewoon omdat ze danken willen- is helemaal niets mis.
Veroordeel deze mensen niet, veroordeel dan al die mensen die het personeel van god -de kerkdienaars die zich vergrepen hebben aan kinderen- de hand boven het hoofd houden taigitu.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door taigitu » 18 aug 2018, 09:29

Gast1 schreef:
18 aug 2018, 08:16
Ik walgde werkelijk toen ik dit weer vernam en zei mijn vrouw dat ik me 'uit' de kerk wilde schrijven.
Ik geloof zelfs dat ik boos werd ... [burn]

Maar hier ben ik het beslist niet mee eens:
taigitu schreef:
17 aug 2018, 13:15
Faithless, je vergeet de mensen die daadwerkelijk geloven in de God die hemel en aarde heeft geschapen.
Zij vertrouwen op deze God en voelen zich daardoor beschermd.
Veroordeel deze mensen niet, veroordeel dan al die mensen die het personeel van god -de kerkdienaars die zich vergrepen hebben aan kinderen- de hand boven het hoofd houden taigitu.
Ik veroordeel geenszins mensen niet die in God geloven, het tegendeel. Ik heb dat ook niet zo geschreven.
Wat ik zeg is dat de oprecht gelovige mens 'stuurloos' zouden raken als de kerk afgeschaft zou worden.
Zij richten hun leven in zoals God van hen verlangt, met als hun voorbeeld Jezus.
Dus afschaffen van het instituut kerk zou voor hen een groot (als eerste emotioneel) probleem betekenen.
Wat vervolgens problemen geeft die op het sociale vlak van de gehele maatschappij zouden uitvloeien.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Gast1 » 18 aug 2018, 09:40

In dat geval kun je mijn voorgaande reactie als niet geschreven beschouwen taigitu.

Ik krijg een steeds grotere afkeer van kerkdienaars en daarmee dien ik op te passen.
Niet allen zijn zo (hoop ik).

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door taigitu » 18 aug 2018, 09:53

Osiris schreef:
18 aug 2018, 05:11
Ben het met Faithless eens.
Het pedofiele netwerk is echter niet beperkt tot de RK kerk,al van oudsher ( Grieks/Romeinse tijd ) gebeurde dit in de hoogste elitaire kringen,nu nog steeds in onze huidige beschaving.
Als die beerput open gaat verandert het totale wereldbeeld.

En dat geldt voor talloze andere zaken,die voor het gewone gepeupel verborgen zijn gehouden,wat al eeuwen of langer gaande is.
Een wereldwijd complot waar tal van zaken met elkaar verweven zijn in de hoogste kringen,met als doel de mensheid volledig te onderwerpen aan die hoogste kringen.
En dat begint al met het dusdanig beschadigen van kinderen, dat ze bijna niet meer 'normaal ' ( zuiver ) kunnen functioneren in de rest van hun leven.
Iedere tijd heeft zijn eigen leefregels.
Dat wij nu pedofilie veroordelen is deze tijdgeest.
Dat heeft veel tijd gekost maar heeft het misbruik van kinderen helaas niet uitgeroeid.
Dat het misbruik van kinderen in onze hele samenleving voorkomt is duidelijk.
Een hoge status of anderszins waaraan een zekere status zit geplakt , zoals bij een dienaar Gods
die ons God's regels moeten voorleven, zijn geen uitzondering hierin.

Afbeelding
Pedofilie geaccepteerd en eervol bij Grieken
4 oktober 2015 | Door Redactie Historiën

Pedofilie wordt tegenwoordig niet meer geaccepteerd, maar vroeger was dat wel anders.
Bij de oude Grieken geeft het zelfs een bepaalde status als je als oudere man een seksuele relatie onderhoudt met een jonge jongen.

Homofilie en seks met jongens was in Griekenland algemeen geaccepteerd.
In Nederland valt het mee, maar in veel andere landen en culturen zijn mannen nog steeds de baas
.Zo ook in het oude Griekenland van de vijfde eeuw voor Christus.
De taken tussen mannen en vrouwen waren in de Griekse stadsstaatmaatschappijen duidelijk ingekaderd.
De mannen dienden zoveel mogelijk vooraanstaande, belangrijke posities te bekleden en de vrouwen waren er voornamelijk voor het
reilen en zeilen in en om het huis te coördineren. In die mannenwereld speelde homoseksualiteit een belangrijke rol.
Homoseksualiteit was in die tijd algemeen geaccepteerd.
Het acceptatieniveau lager daarmee dus hoger dan bijvoorbeeld in Nederland, anno nu.
Maar de oude Grieken gingen verder. Ook relaties tussen oudere mannen en jonge jongens werden volledig geaccepteerd.
Sterker nog: zo’n relatie met een jonge jongen – door de Grieken pedastrie genoemd – werd als eervol gezien.

Kreta
De oorsprong van de pedastrie ligt op het Griekse eiland Kreta.
Er bestond daat een speciaal inwijdings- of overgangsritueel, dat van jongens mannen zou maken.
Wanneer een volwassen man zijn oog had laten vallen op een jonge knaap, dan nam hij die jongen mee, na goedkeuring van de vader van de jongen.
De jongen werd overladen met cadeaus en er werden activiteiten ondernomen, zoals jagen.
Na zo’n ritueel was de jongen volwassen. Hij mocht nu hetzelfde gewaad dragen dat volwassenen droegen en hij kreeg de titel ‘kleinos’,
dat glorieus betekent. De man en zijn jonge minnaar vertoonden zich nu ook samen in het openbaar.

Functie
Seks was niet de enige reden om een dergelijke relatie aan te gaan.
De volwassen man diende de jongen bijvoorbeeld te onderwijzen in de krijgskunst.
Ook gingen vaders vaak niet meteen akkoord met elke volwassen man die zich aandiende om zich over zijn zoon te ontfermen.
Vaders stuurden om die reden vaak slaven met hun zoon mee om ze te beschermen tegen de avances van ongewenste mannen.

Martijn
Tegenwoordig is seks met kinderen onacceptabel en verboden.
De pedofielenvereniging Martijn, die een aantal jaren actief was in Nederland, is inmiddels door de rechter verboden.

http://www.historien.nl/pedofilie-geacc ... j-grieken/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Tammy » 19 aug 2018, 17:05

Afbeelding

Misbruik in Rooms-Katholieke Kerk ’schuld van homo’s’.

Boston - De Amerikaanse kardinaal Raymond Burke vindt dat misbruik door geestelijken hoofdzakelijk te wijten is aan homoseksualiteit.

Dat zei de kardinaal in een interview met de voorzitter van de christelijke organisatie Catholic Action for Faith and Family. Het gesprek vond plaats nadat bekend was geworden dat duizenden kinderen in Amerika jarenlang zijn misbruikt door zo’n driehonderd priesters in de staat Pennsylvania.

Het misbruik is volgens hem geen fout van de kerk, maar het zijn „daden die komen door de homoseksuele cultuur. Die heeft de kerk beïnvloed en moet worden uitgeroeid.”
„Seksualiteit is alleen tussen de man en de vrouw.” Burke raadt ouders ook aan om kinderen uit de buurt van homo’s en homoseksuele familieleden te houden.
De kardinaal vindt niet dat de kerk toe is aan een drastische hervorming of dat er strengere controles moeten komen. De regels zijn volgens hem al duidelijk genoeg.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit soort mensen horen thuis in een kerker met niet meer dan water en brood .
Deze figuren kunnen we missen als kiespijn in de wereld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door univers » 19 aug 2018, 17:43

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Fenna » 19 aug 2018, 20:40

Tammy schreef:
19 aug 2018, 17:05

Misbruik in Rooms-Katholieke Kerk ’schuld van homo’s’.

BRON.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit soort mensen horen thuis in een kerker met niet meer dan water en brood .
Deze figuren kunnen we missen als kiespijn in de wereld.
Juist Tammy. ;P!

Hoe zwak ben je als je een andere groep de schuld geeft van je eigen zwakheden. [burn]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Tammy » 19 aug 2018, 21:04

Ja Fenna je kan nog amper geloven dat dit soort mensen echt bestaan.
Hoe kan iemand in vredesnaam zo denken , zo bizar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door univers » 19 aug 2018, 21:12

Hoe kan iemand in vredesnaam zo denken , zo bizar.
Misschien iemand die hetzelfde vroeger heeft meegemaakt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Tammy » 19 aug 2018, 21:16

Denk je dat deze Raymond Burke zelf is misbruikt dan Univers ?
En dan door iemand die homosexueel was ?
Het zou kunnen ik ken de man niet.
Maar dit is echt vreselijk wat hij zegt en dat advies van hem ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door univers » 19 aug 2018, 21:25

Ik ken die man ook niet.
Maar meestal zijn de daders vroeger ook misbruikt.
Wat die man zegt, kun je nagaan hoe die man geestelijk gestoord is.
En dat is het hoogste leidinggevende, arme schapen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Groot misbruikschandaal Pennsylvania: '1000 kinderen misbruikt door priesters'

Bericht door Tammy » 19 aug 2018, 21:45

Ja behoorlijk gestoord Univers en eng ook.
Eng in die zin dat hij zo`n hoge positie bekleed in de kerk.
De Paus moet deze man meteen ontslaan, of is dat al gebeurd ?
Hopelijk wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie