Jezus gebruikte zeker cannabis!

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Anet

Jezus gebruikte zeker cannabis!

Bericht door Anet » 05 apr 2006, 11:48

Jezus gebruikte zo goed als zeker de softdrug cannabis. Volgens een studie van oude geschriften was hij een vroege voorstander van de medische eigenschappen van de drug. Dat beweert Chris Bennett in het artikel "Was Jezus A Stoner", gepubliceerd in het drugsblad High Times. Volgens een recente studie van bijbelteksten, gebruikte Jezus cannabis en was hij een vroege voorstander van de geneeskundige krachten die de plant bezit.

Oliezalf en wierook
De studie suggereert dat Jezus en zijn discipelen de drug gebruikten om miraculeuze genezingen uit te voeren. Volgens dat artikel van Chris Bennett zou de oliezalf die Jezus en de zijnen gebruikten een ingrediënt bevatten dat kaneh-bosem heet. Die kaneh-bosem is onlangs geïndentificeerd als een cannabisextract. Ook de wierook die Jezus tijdens zijn ceremonies gebruikte, bevatte zo een extract. Bennett citeert verscheidene schriftgeleerden om zijn theorie te staven. Hij haalt ook het Nieuwe Testament aan om aan te tonen dat Jezus zijn volgelingen insmeerde met de olie en hen aanmoedigde hetzelfde te doen bij anderen.

Huid-en oogziekten
Dit zou dan ook de mysterieuze verdwijningen van huid- en oogziekten kunnen verklaren zoals in de Bijbel staat beschreven. Bennet zegt dat aangezien Jezus de zalf promootte, huidige tegenstanders van cannabisgebruik beschouwd kunnen worden als de antichrist. Interessante conclusie.
Bron: HLN

MMe

Bericht door MMe » 05 apr 2006, 12:07

Dat is zeker interessant, eindelijk eens een goed bericht over cannabis.
Ik gebruik het zelf ook af en toe om tot rust te komen [wings]

Anet

Bericht door Anet » 05 apr 2006, 12:19

Ik gebruik nooit van dat soort spul! :shock:
Misschien moet ik het eens gaan proberen! :wink:

MMe

Bericht door MMe » 05 apr 2006, 12:37

Nou als je niet echt hoeft zou ik er niet aan beginnen want als je te sterke wiet of onzuivere wiet gebruikt in het begin kan je in een slechte trip geraken en dan is het niet zo leuk :? maar als je wilt expirimenteren met alders dan alcohol en sigaretten kan je het wel doen maar dan zou ik heel weinig gebruiken en het liefst biowiet of een niet zo sterke wiet want wat ze meestal in de shop verkopen is bijna hard drugs zo sterk.
Je kan er ook thee van zetten en dat is ook een heel stuk relaxter, dan moet je het theewater tot onder de 80 graden laten afkoelen want anders vervliegt de THC en merk je er niks van of je kan er ook cake van maken en dan kijg je de bekende spacecake.
Maar de eerste keer zou ik het heel rustig aan doen met een mild wietje anders gaat het fout :x
Maar als je zo ook goed voelt zou ik het gewoon niet doen :wink:

Anet

Bericht door Anet » 05 apr 2006, 12:47

Ik zal je advies opvolgen, MMe! ;P!
Wat is het verschil tussen cannabis en wiet?
Ik heb er compleet geen verstand van, dat zul je wel begrijpen hé? :wink:

MMe

Bericht door MMe » 05 apr 2006, 13:01

Cannabis en wiet is het zelfde alleen tegen woordig is diet wiet zo sterk die ze in de shop verkopen, dat is gewonn niet normaal meer :shock: , er is wel verschil tussen wiet(cannabis) en stuff (hashies) , dat is geperste bewerkte wiet samen geperst tot een plak en die is vaak minder sterk en ook lekkerder.
Ik rookte vroeger vaak libanon, rooie of gele.
Maar alle wiet en cannabis en stuff, hashies komt allemaal van dezelfde plant alleen is het anders bereidt en gekweekt :)
Maar als je niet echt hoeft zou ik er gewoon niet aan beginnen :wink:

Anet

Bericht door Anet » 05 apr 2006, 13:07

Bedankt voor de uitleg MMe, weer wat geleerd! :P
En, nee ik ga het maar niet gebruiken! :wink:

Ravertje

Bericht door Ravertje » 05 apr 2006, 16:08

vandaar die vizie's :mrgreen:

Anet

Bericht door Anet » 05 apr 2006, 17:00

Afbeelding

billy bonny

Bericht door billy bonny » 05 apr 2006, 17:16

holy shit man peace bro

Ravertje

Bericht door Ravertje » 05 apr 2006, 17:20

Die is goed anet :mrgreen:
Bij ons op school loopt jesus ook :S

Anet

Bericht door Anet » 05 apr 2006, 17:24

Pro-raver schreef:vandaar die vizie's :mrgreen:
Ja, dat wil ik nu ook wel geloven!! :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 05 apr 2006, 18:21

Anet schreef:Afbeelding
:lol:
LOL!

Ravertje

Bericht door Ravertje » 05 apr 2006, 21:03

Anet schreef:
Pro-raver schreef:vandaar die vizie's :mrgreen:
Ja, dat wil ik nu ook wel geloven!! :mrgreen: :mrgreen:
Nu snap ik ook waarom de katholieke kerk zo geheimzinnig doet in het vaticaan :mrgreen: :mrgreen:
Ze telen allemaal kanabis :mrgreen: :mrgreen:
Zoals god het wil dit dus:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 05 apr 2006, 21:45

En hier ook ontopic :mrgreen: .

Ravertje

Bericht door Ravertje » 06 apr 2006, 08:07

kej :mrgreen:
Kon het gewoon niet laten om te plaatsen :wink: :mrgreen:

American Dawn

Bericht door American Dawn » 16 mei 2006, 05:05

Jezus the lion of Zion

Afbeelding

American Dawn

Bericht door American Dawn » 16 mei 2006, 05:10

De door het vaticaan Erkende Santo Daime Kerk gebruikt dus Santa Maria/ Marihuana als sacrament......

Santo Daime is een erkende religie en het gebruik van ayahuasca binnen de rituele context van de kerk levert geen gevaar op voor de volksgezondheid. Daaruit volgt, op grond van Artikel 9 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens, dat de Santo Daime-kerken hun sacrament ayahuasca mogen gebruiken.

Tevens sprak de rechter zich positief uit over het gezamenlijk gebruik van de Santo Daime-thee en Santa Maria (cannabis).

http://www.santodaime.nl/index2.html

Sytse

sjongejonge

Bericht door Sytse » 07 jul 2006, 11:43

nouja...jullie zitten wel allemaal super gelovig te doen he..maar toch proberen jullie overal iets achter te zoeken. in de bijbel staat: Geloof als een kind, en gij zult mijn koningkrijk betreden. Dus, ga gewoon niet overal wat achter zoeken, en geloof gewoon. en dat jesus cannabis zou gebruiken is natuurlijk dikke vette onzin.

MMe

Bericht door MMe » 07 jul 2006, 12:45

Er staat ook ergens in de bijbel dat je juist wel alles niet zomaar aan moet nemen maar eerst moet onderzoeken :) , er staat veel in de bijbel, voor ieder wat wils.
Ik zie de bijbel als een hele grote schoenen verzameling en je past er maar een paar die wie de schoen past trekken hem aan [wings] .

Plaats reactie