Christelijk en homosexueel

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
The Return

Bericht door The Return » 24 jul 2006, 22:13

Ja geef God maar de schuld dat jij hints niet begrijpt, doe ik ook altijd en het werkt :up:.

kingfellow

Bericht door kingfellow » 25 jul 2006, 08:20

Ik zeg niet dat wat God doet slecht is,het zal allemaaal wel een reden hebben.remember:Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

The Return

Bericht door The Return » 25 jul 2006, 11:22

Retoriek ja.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 25 jul 2006, 20:56

kingfellow schreef:Ik zeg niet dat wat God doet slecht is,het zal allemaaal wel een reden hebben.remember:Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
God bestaat gewoon niet :evil: :evil: :evil:
Als de gast bestaan had had ik wat ik nu allemaal mee maak niethoeven mee te mken :x :x :x :evil: :evil: :evil:

kingfellow

Bericht door kingfellow » 26 jul 2006, 08:42

neeneee, als God NIET bestaan had DAN had je helemaal niets meegemaakt.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 26 jul 2006, 11:24

kingfellow schreef:neeneee, als God NIET bestaan had DAN had je helemaal niets meegemaakt.
Ik heb het over negatieve zin wat ik allemaal mee-maak op deze aard-kloot

The Return

Bericht door The Return » 26 jul 2006, 12:22

Een God bestaat/bestaat niet discussie is wat mij betreft water naar de zee dragen. Beide partijen kunnen elkaar niet overtuigen en er zijn geen bewijzen.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 26 jul 2006, 12:27

Klopt en daar gaat dit topic ook helemaal niet over :) .

phoenixofflames

Bericht door phoenixofflames » 31 jul 2006, 14:05

het zo zijn is geen zonde, maar er het practiseren wel.

volgens het principe: 'Bemin de zondaar, haat de zonde'

grondslag:
genesis2: 24 Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten, en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot een vlees zijn

leviticus:
10 Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.
11 En een man, die bij zijns vaders huisvrouw zal gelegen hebben, heeft zijns vaders schaamte ontdekt; zij beiden zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
12 Insgelijks, als de man bij de vrouw zijns zoons zal gelegen hebben, zij zullen beiden zekerlijk gedood worden; zij hebben een gruwelijke vermenging gedaan; hun bloed is op hen!
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
14 En wanneer een man een vrouw en haar moeder zal genomen hebben, het is een schandelijke daad; men zal hem, en diezelve met vuur verbranden, opdat geen schandelijke daad in het midden van u zij.
15 Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden.
16 Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
17 En als een man zijn zuster, de dochter zijns vaders, of de dochter zijner moeder, zal genomen hebben, en hij haar schaamte gezien, en zij zijn schaamte zal gezien hebben, het is een schandvlek; daarom zullen zij voor de ogen van de kinderen huns volks uitgeroeid worden; hij heeft de schaamte zijner zuster ontdekt, hij zal zijn ongerechtigheid dragen.
18 En als een man bij een vrouw, die haar krankheid heeft, zal gelegen en haar schaamte ontdekt, haar fontein ontbloot, en zij zelve de fontein haars bloeds ontdekt zal hebben, zo zullen zij beiden uit het midden huns volks uitgeroeid worden.
19 Daartoe zult gij de schaamte van de zuster uwer moeder, en van de zuster uws vaders niet ontdekken; dewijl hij zijn nabestaande ontbloot heeft, zullen zij hun ongerechtigheid dragen.
20 Als ook een man bij zijn moei zal gelegen hebben, hij heeft de schaamte zijns ooms ontdekt; zij zullen hun zonde dragen; zonder kinderen zullen zij sterven.
21 En wanneer een man zijns broeders huisvrouw zal genomen hebben, het is onreinigheid; hij heeft de schaamte zijns broeders ontdekt; zij zullen zonder kinderen zijn.
22 Onderhoudt dan al Mijn inzettingen en al Mijn rechten, en doet dezelve; opdat u dat land, waarheen Ik u brenge, om daarin te wonen, niet uitspuwe.
levitus 18:
[21] U mag niet toestaan dat een van uw nakomelingen geofferd* wordt aan de Moloch. U mag de naam van uw God niet ontwijden: Ik ben de heer. [22] Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel. [23] Met geen enkel dier mag u geslachtsgemeenschap hebben en u zo verontreinigen. Ook een vrouw mag zich niet inlaten met een dier; dat is een schanddaad.


maar dat spreekt over de zonde die bedreven wordt. Die zonde is gruwelijk, en moet gehaat worden. Maar niet de persoon.

Trouwens, het is verboden om met tarotkaarten of met al die andere spirituele brol zoals geesten oproepen,.. bezig te zijn

kingfellow

Bericht door kingfellow » 31 jul 2006, 15:24

het WAS verboden bedoel je, 3000 jaar geleden.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11969
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 31 jul 2006, 16:10

phoenixofflames schreef:het zo zijn is geen zonde, maar er het practiseren wel.
volgens het principe: 'Bemin de zondaar, haat de zonde'
Pardon? *Bemin* de zondaar?
leviticus schreef:13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
15 Daartoe als een man bij enig vee zal gelegen hebben, hij zal zekerlijk gedood worden; ook zult gijlieden het beest doden.
16 Alzo wanneer een vrouw tot enig beest genaderd zal zijn, om daarmede te doen te hebben, zo zult gij die vrouw en dat beest doden; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Doden is bij mij toch iets anders dan beminnen hoor...

American Dawn

Bericht door American Dawn » 11 aug 2006, 08:27

van die dieren kan ik wel begrijpen de rest vind ik onzin

en dat doden is in strijd met jezus oorspronkelijke leer hij had alles toch vergeven die kerkvaders van de vroeg Katholieke kerk waren gewoon psychopatische machtsbruikers.

Jezus is dus voor homos en de Inquisiteurs aan het kruis gestorven en heeft ze beiden allang vergeven..(hij zij niet vergeef ze en dood ze vader!!)

hecht zelf meer waarde aan gnostische zen achtige filosofie......van de zenmeester jeshua( die naam jezus is een verkeerde griekse vertaling)

dan de haat en geweld die vaak in de king-james vertaling staat
Laatst gewijzigd door American Dawn op 11 aug 2006, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 11 aug 2006, 08:54

God communiceert niet via Tarot-kaarten. quote dus wel!!!

zie vervolg
Laatst gewijzigd door American Dawn op 11 aug 2006, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 11 aug 2006, 08:58

God communiceert niet via Tarot-kaarten. quote dus wel!!!

volgens die vroeg christelijke kerkvaders was tarot occult wat later pas verboden werd die hebben de passages verdraaid veranderd naar hun eigen tiranieke mening (vergelijk het met bush nu die onder mom van anti terreur de wet verdraaid veranderd om vrijheden af te nemen en controle én de mensen tot slaaf wilt maken zodat het in z,n straatje past

occult betekent Onzichtbaar zat eigenlijk eerst niks Wicca satanistisch hekserij achter.

de tarot stamt af/is gebaseerd op de Joodse kabalah leer.(oorsprong weer Egypte?)

god is toch ook onzichtbaar voor ons =Occult

de tarotisten zagen de kaarten als een soort geheime blauwprint van alles en dachten een bepaalde code te hebben gekraakt.

Adonai (heer)Jeshua zij tegen Elohim (god) tijdens de kruisiging heer laat deze beker aan mij voorbij gaan
EN raad eens de tarot zit vol met kaarten met bekers .
was hij op de hoogte van deze geheime leer?

waarom waren de vroege kerkvaders zo bang voor deze leer wilden ze hem uitroeien of voor zich zelf houden????

goed thema trouwens voor een boek .

Dawn brown eat your heart out :wink:

American Dawn

Bericht door American Dawn » 11 aug 2006, 09:11

God bestaat gewoon niet
Als de gast bestaan had had ik wat ik nu allemaal mee maak niethoeven mee te maken
jij ervaart wat je ervaart opdat god zijn eigen tekortkomingen moet zien jij bent het deel van hem dat lijd zoals velen lijden.
zie het als jou kruisweg

zij jeshua niet Why did you forsaken me....

American Dawn

Bericht door American Dawn » 11 aug 2006, 09:30

Amen zo zij het

Plaats reactie