Zedenpolitie is terug in Iran, maar vrouwen blijven blootshoofds: ‘We zijn hard geslagen’

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Zedenpolitie is terug in Iran, maar vrouwen blijven blootshoofds: ‘We zijn hard geslagen’

Bericht door Tammy » 21 jul 2023, 08:58

Afbeelding
Een Iraanse vrouw deze week in Teheran tart de zedenpolitie door haar haar onbedekt te laten.

Zedenpolitie is terug in Iran, maar vrouwen blijven blootshoofds: ‘We zijn hard geslagen’

De Iraanse zedenpolitie is weer actief in de straten van het land, op zoek naar vrouwen die de hoofddoek niet conform de voorschriften dragen. Na de massale protesten volgend op de dood van Masha Amini (22) was de zogenaamde Gasht-e-Ershad (moraliteitspolitie) tien maanden lang nauwelijks zichtbaar.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/zedenpolit ... ~a6a2482b/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dit soort nieuws heeft altijd mijn aandacht.
Want ik vind deze vrouwen zo dapper en moedig.
Het begon voor mij jaren geleden toen een jongedame uit Iran die in New York woonde een online oproep deed om foto’s te sturen waarin vrouwen hun hoofddoek afdeden.
Ergens staat daar een topic van op het forum.

De foto’s waren prachtig en ontroerde mij.
Vrouwen die bij de zee stonden of op een berg met hun handen hoog in de lucht met daaraan een hoofddoek om weg te gooien.
Ik denk altijd aan die vrouwen als ik moslima’s in het vrije westen met een hoofddoek zie lopen.
Ik denk dan ook altijd aan de vrouwen die in de cel zitten in Iran doordat ze geen hoofddoek om hadden.

Vrouwen die waarschijnlijk mishandeld worden in die cellen.
Die gevangenissen zijn niet zoals hier.
Wat die vrouwen elke dag meemaken is verschrikkelijk.
Opgesloten zijn omdat je je niet correct kleed volgens de regering.

Het is 2023………….
Wanneer treed de wereld eens op en komt op voor deze dappere vrouwen ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie