Christelijke Jongeren: Soldaten van God ?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
jopiter

Christelijke Jongeren: Soldaten van God ?

Bericht door jopiter » 24 sep 2006, 23:29

Jesus Camp follows a group of young children to Paster Becky Fischer's "Kids on Fire Summer Camp", where kids are taught how to become dedicated Christian soldiers in God's army and are schooled in how to take back American for Christ. The film is a first-ever look into an intense training ground that recruits born-again Christian children to become an active part of America's political future.

Jesus Camp:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 6332081185
http://www.imdb.com/title/tt0486358/

Anet

Bericht door Anet » 25 sep 2006, 09:23

Brainwashing.

Animal

Bericht door Animal » 25 sep 2006, 13:00

Moet verboden worden.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 25 sep 2006, 15:56

net als die moslim terroristen egt dom gewoon :S

Anet

Bericht door Anet » 30 sep 2006, 23:14

Next? :lol:

Geronimo

Bericht door Geronimo » 24 okt 2006, 04:39

Nou... het zijn van een soldaat van God in zijn leger is in principe een onschuldige bezigheid. Dit Nieuw Testamentische idee wil eigenlijk zeggen dat je als 'wedergeboren' Christen wil leven en dat wil uitdragen zodat het anderen tot Christenen maakt. Dat houdt direct verband met het feit dat het Oudtestamentsiche leer strict voor Joden gereserveerd was, maar door de komst van Jezus verspreid kan en moet worden onder niet-Joden, vandaar Christendom, dat probeert universeel van aard te zijn.

In het licht van islamitisch gekleurd terrorisme laadt een dergelijk artikel uiteraard een verdachtmaking op zich, alsof het een soort reactionaire vorm van religieus terrorisme is, alleen dan van christelijke aard. Ik denk dat men hiervoor niet bang hoeft te zijn: in het Nieuwe Testament wordt beschreven hoe christenen aan de ene kant de aardse koningen behoren te dienen (in die tijd de Romeinen), maar uiteindelijk verantwoording moeten afleggen tegenover God. Pas als de staat een christen oplegt dat hij zijn geloof niet meer mag praktiseren én hij gedwongen wordt een keuze te maken, zal hij een passief verzet tonen. In Romeinse context betekent dat dat hij zich door de leeuwen liet opvreten. In huidige termen betekent het dat waneer een christen een staatkundige christendom beoogt, in werkelijkheid geen christen is, maar eerder een terrorist die naar willekeur het christendom, islam of welke andere ideologie dan ook naar behoeve misbruikt.

Animal

Bericht door Animal » 24 okt 2006, 11:01

Verspreiding van het geloof. Deur aan deur, Kruistochten en Oorlogen.
Misselijk en zielige mensen.
Zitten vast in hun eigen beperkte denken.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 24 okt 2006, 21:24

weg met het geloof

Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Bericht door Aine Vevina » 22 jan 2007, 16:15

omg om te huilen :cry:
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

Durbûrz

Bericht door Durbûrz » 15 feb 2007, 21:50

Geronimo schreef:Nou... het zijn van een soldaat van God in zijn leger is in principe een onschuldige bezigheid. Dit Nieuw Testamentische idee wil eigenlijk zeggen dat je als 'wedergeboren' Christen wil leven en dat wil uitdragen zodat het anderen tot Christenen maakt. Dat houdt direct verband met het feit dat het Oudtestamentsiche leer strict voor Joden gereserveerd was, maar door de komst van Jezus verspreid kan en moet worden onder niet-Joden, vandaar Christendom, dat probeert universeel van aard te zijn.

In het licht van islamitisch gekleurd terrorisme laadt een dergelijk artikel uiteraard een verdachtmaking op zich, alsof het een soort reactionaire vorm van religieus terrorisme is, alleen dan van christelijke aard. Ik denk dat men hiervoor niet bang hoeft te zijn: in het Nieuwe Testament wordt beschreven hoe christenen aan de ene kant de aardse koningen behoren te dienen (in die tijd de Romeinen), maar uiteindelijk verantwoording moeten afleggen tegenover God. Pas als de staat een christen oplegt dat hij zijn geloof niet meer mag praktiseren én hij gedwongen wordt een keuze te maken, zal hij een passief verzet tonen. In Romeinse context betekent dat dat hij zich door de leeuwen liet opvreten. In huidige termen betekent het dat waneer een christen een staatkundige christendom beoogt, in werkelijkheid geen christen is, maar eerder een terrorist die naar willekeur het christendom, islam of welke andere ideologie dan ook naar behoeve misbruikt.
Nou zijn het christendom en de islam niet per definitie een ideologie. Ze zijn geloven die té veel macht hebben op deze wereld.
Ik heb wel wat ziekelijkere dingen gezien wat ze daar in Amerika met de jeugd doen om ze christelijk te maken.
Zoals 5-jarigen in een Hell-house stoppen, een gebouw met allemaal films en beelden van de hel en hoe hard mensen daar gaan lijden als ze hun leven niet christelijk gaan leiden. Ach, zo is Amerika nou eenmaal hé.
Ik heb nog wel wat atheïstische filmpjes die ik wel ga posten hier, even de links weer opzoeken.

Ik zag al dat iemand hier in zijn onderschrift iets had staan van Richard Dawkins, wat een geweldige man is dat!
Zal ik ook nog wel wat filmpjes van posten.

@Ravertje;

Of geloof nou wel per sé wegmoet, dat weet ik zo nog niet. Het lijkt wel of Christenen in deze tijd nog enig verstand hebben van normen en waarden.
Of de Islam wegmoet, dat is 1 ding dat zeker is. Maar over het Christendom, dat weet ik zo nog niet zeker.

Shizo

Bericht door Shizo » 16 feb 2007, 16:31

Ik ben geen voorstaander van het geloof.
En zeker geen voorstander van godsdiensten die anderen hun wil op leggen. Maar sommigen onder jullie hebben een verkeerd beeld. Zoals de poster boven me zegt, Islam "MOET" weg. Dit is bullshit, van de miljoenen vredelievende moslims is er maar een klein aantal dat extreem is. Zoals ook de persoon boven mij zegt dat het christendom de enigen zijn die verstand hebben van normen en waarden? Ik vraag mij af WIE het is die vroeger iedereen uitmoordde, die mensen ophing en verbrandde als een ketter omdat ze niet in die god geloven. Die talloze wetenschappers hebben vermoord omdat die wetenschappers de waarheid vertelden.

Inderdaad, tegenwoordig komen moslims erg vaak in het nieuws beschreven als een slechte godsdienst vol met oorlogzuchtigen die enkel bomaanslagen plegen, maar zeg zeker niet dat het Christendom nog enkele waarden hebben. Die hebben ze al lang geleden kwijtgespeeld. Ik ken veel meer vredelievende moslims dan christenen.

Maan

Bericht door Maan » 16 feb 2007, 17:46

Ik denk dat we mensen niet allemaal over 1 kam moeten blijven scheren, en ook niet naar het verleden moeten blijven kijken.

Er zijn extreme christenen, en er zijn extreme moslims, er zijn ook extreme atheisten, maar waarom moeten die geloven dan weg?

Normen en waarden worden in je eigen belevingswereld bepaald, ongeacht welk geloof je aanhangt.

Alle vormen van extremisme zijn verkeerd, maar het is niet uit te roeien. Laten we daarom gewoon zelf na blijven denken, en een ander in zijn waarde laten. :D

Liefs Maan

Plaats reactie